Uncategorized

رواية عشق التملك الفصل الخامس 5 بقلم شروق مصطفي

 رواية عشق التملك الفصل الخامس 5 بقلم شروق مصطفي
رواية عشق التملك الفصل الخامس 5 بقلم شروق مصطفي

رواية عشق التملك الفصل الخامس 5 بقلم شروق مصطفي

وصلنا المره الي فاتت ان جارت رنا قالتةليها ان جدتها في المستشفي
رنا بعيون متسعه وخوف اي ازاي ده حصل طب انتو في انهي مستشفي……. ماشي انا جايه بسرعه 
مراد بستغراب في اي مالك 
رنا بدموع مفيش عن اذنك 
مراد ظل بنظر الي اثرها الي ان اختفت مراد وهو يكلم نفسه هو في اي ليه كل ما اقرب منها قلبي يدق جامد كده معقول اكون…. لا مستحيل انا لازم اعذبها وازلها 
فهل سيكون هذا راي القدر ام للقدر راي اخر 
في المستشفي 
رنا لو سمحت فين اوضه عزيزه عبد السلام
الموظفه في الدور الثاني غرفه رقم ١٢٠
رنا شكرا وذهبت الي الطابق وخافت عندما علمت ان حالت جدتها خطيره وهنا خرج الدكتور رنا طميني يا دكتور في اي 
الدكتور الحجه حالتها خطيره لازم تعمل عمليه كبيره 
رنا بصدمه طب هي بكام العمليه دي 
الدكتور ٣٠الف 
رنا بعيون متسعه وصدمه اي انا مش معايا المبلغ دا  
الدكتور حاولي تجمعي المبلغ قبل ساعتين علشان ممكن تروح مننا 
رنا ماشي يا دكتور شكرا 
رنا في نفسها يا تري هجيب الفلوس منين انا مش معايا فلوس طب يا تري نها معاها فلوس 
رنا الو يا نها 
نها في اي مال صوتك 
رنا ببكاء تيته تعبانه و عايزه تعمل عمليه ٣٠الف 
نها بصدمه اي طب مقلتيش ليه 
رنا انا لسه عارفه ومش عارفه اجيب الفلوس منين 
نها انا واللهي ما معايا المبلغ ده ده مبلغ كبير
رنا وهي تبكي طب هسيب تيته تموت 
نها جات علي بالها فكره طب بقلك اي 
رنا باهتمام اي 
نها متقولي لي مراد بيه صاحب الشغل يديكي سلفه 
رنا لا مستحيل وبعدين انا لسه شغاله هيديني فلوس ليه 
نها طب جربي دي اخر محاوله 
رنا لا مستحيل اههههههعمل كده 
نها طب خلاص براحتك 
رنا طب سلام هبقي اكلمك تاني سلام 
رنا بدموع اعمل اي ارحله اقوله يمكن يكون عنده قلب 
في الشركه 
مراد اي المهندس كريم جيه 
احمد اه ومستني بره 
مراد طب دخله دا من اكفي المهندسين 
كريم اهلا يا مراد بيه 
مراد اهلا يا بشمهندس كريم اتفضل اقعد طبعا انتا عارف انا بصق فيك اد اي 
كريم اه طبعا عارف 
مراد طب تمام انتا هتسافر السكندريه في شركه هناك عايزك تعين المهندسين وتشرف عليهم 
كريم وانا معنديش مانع وهمشي من بكره ان شاء الله 
استتتتتتتتتتوب نتعرف علي كريم في بدايه الثلاثين يمتلك جسد رياضي ذات شعر كثيف بني الي حد ما وعيون خضراء جميلة لكنها تتحول الي الاسود وقت الغضب وانف صغير (يعني من الاخر الواد قمر????????)
وخرج كريم من المكتب بل من الشركه باكملها لم يعرف ان القدر بخبي له شي ما 
واسكندريه 
اااااااااااااه سعدوني ارجوووووووكم انننننننننا بموت يا مصطفي حرام عليك 
مصطفي بغضب انا هعرفك ازاي ترفضي جوازك مني 
يارا ببكاء انا مستحيل اتجوزك انا بكرهك من ساعه ما امي وابويا ماتو وانا متمرمطه حتي عمي الي هو ابوك بيضربني انا بكرهكو كلكم 
مصطفي. بغضب انتي ملكي بمازاجك غصب عنك انتي بتعتي فاهمه وسبها تندب حظها الذي اوقعها في هذا القاسي
استتتتتتتتتتتوب نتعرف بقا علي يارا في سن  ١٩  وفاه ابوها وامها في حادثه بشهرين (حادثه عن عمد)
لكنها ذي جسد ممشوق وجميل للغايه ذو انوثه وشعر عسلي  طويل للغايه وعينان بنيتان وجميلاتان وانف صغير جدا 
باااااااااااااك 
ياتراي يارا الي هتجوز ابن عمها ام للقدر راي اخر 
في شركه مراد 
قاعد حاطط رجل علي رجل الي ان اتت الموظفه وقالت 
مراد بيه انسه رنا بره و عايزه تشوف حضرتك 
مراد دخليها 
ودخلت رنا الي المكتب بتلعبك 
مراد ببرود خير
رنا وهي تفرق في اصابعها وتقول في سرها اقول ولا لا طب انا لو مقلتش تيته هتموت 
مراد اي هتفضلي لبليل كده اخلصي عايزه اي رنا بجمود عايزه سلفه 
مراد بضحكه سخريه اي سلفه انتي لحقتي 
رنا بخجل بس دي مساله حياه او موت 
مراد بلا مبالاه عايزه كام 
رنا برتباك ٣٠الف 
مراد بصدمه اي هتعملي بيهم اي 
رنا في عمليه المفروض تتعمل لتيته ولازم تتعمل 
مراد باستغلال اوك بس عندي شرط 
رنا بخوف اي هو 
مراد بابتسامه تتجوزيني عرفي  ……
يتبع…
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد