Uncategorized

رواية القلب المجروح الفصل السادس 6 بقلم نور عصام

 رواية القلب المجروح الفصل السادس 6 بقلم نور عصام

رواية القلب المجروح الفصل السادس 6 بقلم نور عصام

رواية القلب المجروح الفصل السادس 6 بقلم نور عصام

نغم.  بعدت عنه وقالت اناا انا
محمود. قرب منها مره تانيه وقالها مالك يا نغم
نغم. اتنهدت وبعدين قالت محمود انت مش هينفع تقرب مني
محمود.  استغربها وبعدين فكر ف خوفها ودا شئ طبيعي لاي بنت ابتسم ومسك ايدها وقالها حبيبتي متخفيش انا بحبك ومستحيل اذيكي وقرب بوشه منها
نغم. رجعت خطوه لورا وقالت محمود
محمود. مالك يا نغم ف ايه كل ما قرب منك تبعدي 
نغم.  اصل يعني انا اناا
محمود. انطقي يا نغم متجننيش معاكي
نغم. انا عندي ظروف ومش هينفع
محمود. نعم
نغم. ايه مالك
محمود. وليه مقولتليش
نغم. اقولك ازاي يعني هي دي حاجه تتقال
محمود. ايوا طبعا 
نغم. بصتله وسكتت
محمود.  اخد نفس بصوت عالي وقال استغفر الله العظيم
نغم. عن اذنك انا داخله الحمام وهربت من قدامه
جروب روايات بقلم نور عصام 
محمود.  زعل وقلع جاكت بدلته وراماه بإهمال عالسرير وراح فتح باب البلكونه وشاف
مالك. طبعا مخنوق وبيفكر ف كل حاجه وقلبه مجروح وحزين طلع وقف ف البلكونه
محمود. بصله
مالك.  ايه ياعريس سايب عروستك وطالع هنا ليه
محمود. عروستي
مالك. استغرب كلامه وبعدين قاله مالك يا محمود
محمود. هي ليله منظوره من الاول بسبب العيال ولاد ال
مالك.  ببتسامه حزينه قاله اوعي تكون
محمود. اكون ايه ايه ياعم انت اتجننت
مالك. اومال ايه
محمود. بزهئ قال العروسه
مالك. خاف شكه يكون ف محله بصله وقال مالها
محمود.  بصله وقاله عندها ظروف 
مالك. ف نفسه ليه كدا يا نغم ليه بس وبعدين قاله عادي ياعريس بتحصل وبعدين الايام جايه كتير
محمود.  اوووف
مالك. حبيبي اهدي كدا ومتزعلهاش دي حاجه غصب عنها
محمود.  هز راسه
مالك.  يلا ادخل الوقت اتأخر
محمود.   تصبح علي خير
مالك. وانت من اهله
محمود. دخل لقي نغم غيرت هدومها ولابسه ببرمودا وتيشيرت وشعرها منسدل علي ضهرها وشكلها يجنن راح عليها وابتسم بقلمي نور عصام 
نغم.  اتكسفت وراحت عالسرير 
محمود. راح قعد جنبها وبكل حب قالها نورتي حياتي كلها يا قلب محمود
نغم. وشها ا حمر وماردت
محمود. مال عليها وقرب من شفايفها
نغم. بعدت عنه وقالت محمود مشنفعش
محمود. ودا مالو بقا وبهمس قالها مفهاش حاجه يعني لما اخد تصبيره علي ما الست هانم تمشي
نغم. فهمت كلامه وقالت معلش انا مرهقه وتعبانه كل اليوم وانت عارف فلو سمحت خليني انام
محمود.  اتنهد وزعل وقام راح الحمام يغير هدومه
نغم.  دموعها نزلت وقالت سامحني غصب عني مش قادره
وتاني يوم
ام مالك.  صباح الخير يا حبيبي
مالك. صباح النور يا ماما 
امه. رايح فين بدري كدا
مالك. رايح المستشفي
امه. تعالي افطر الاول لسه بدري
مالك. معلش يا ماما مستعجل 
امه. يا بني حرام عليك انت بتجهد نفسك اكتر من اللازم
رواية القلب المجروح بقلمي نور عصام
مالك. لا يا ماما دا شغلي ودي طبيعته وباس ايدها وقالها اطمني يا حبيبتي انا بخير 
امه. طيب مش هتصبح علي اخوك قبل تنزل 
مالك. غمض عيونه وقالها اكيد لسه نايم يا ماما لما ارجع بقا
محمود. رد وقال صباح الخير عالناس اللي عامله ازعاج عالصبح ايه حد قالكم اننا بنبيع لبن  
امه.  بفرحه صباح الخير يا عريس صباحيه مباركه
محمود. ابتسم وراح عليها وباسها من جبينها وقالها الله يبارك فيكي يا ماما تصدقي وحشتيني 
امه. بكاش من يومك هو انت اصلا افتكرتني
محمود. انا بردو يا ماما اقدر انساكي
مالك. صباح الخير يا عريس وحضنه
محمود. صباح النور يا دكتور
امه. نغم لسه نايمه
مالك. اتوتر وعاوز يهرب بأي طريقه 
محمود. لا يا ماما صاحيه ونازله دلوقتي
مالك. طيب انا همشي بقا علشان اتأخرت 
محمود. اقعد يابني افطر معانا الاول
مالك. لا اناا وقبل يكمل سمع
نغم. صباح الخير
مالك. غمض عيونه وبيحاول ما يبصلها
امه. صباح النور يا حبيبتي والله بيتنا نور بوجودك يا قمر
نغم. راحت عليها وباستها من خدها وقالت منور بيكي يا طنط ربنا يخليكي لينا
ام مالك.  ايه طنط دي انا كدا هزعل منك 
نغم. بمرح قالت والله ما يحصل ابدا كلو إلا زعلك ولو عوزاني اطرد محمود من البيت اعملها ولا تزعلي
محمود. وانا مالي الله
امه. ههههههه وبعدين قالت من هنا وجاي تقوليلي يا ماما
نغم.  من عيوني يا ماما
ام مالك. ايه يا مالك مش هتصبح عالقمر اللي نور بيتنا
مالك. بدون ما يبصلها قالها صباح الخير
نغم.  بقلب مجروح بصتله وبدون وعي قالت صباح النور يا ماا
مالك. بصلها ولحقها
نغم. اتنبهت علي حالها لانها كانت هتقول يا مالك قلبي كاعادتها معه
ام مالك. يلا يا قمر الفطار جاهز هاتيه من المطبخ 
نغم. حاضر ومشيت بسرعه لانها كانت متوتره
ام مالك. يلا يا مالك تعالي افطر معنا وبعدين امشي
الكل اتجمع عالسفره وقلوب تحترق وقلوب تشتاق
ام مالك.  ها يا مالك
مالك. نعم يا ماما
امه.  ابتسمت وقالت الحمد لله خلصنا من الواد محمود اللي كان هيموت ويتجوز انتي بقا
نغم. بصتله وهو لاحظ نظرنها 
امه. قالت امته بقا هنروح للعروسه اللي كلمتني عنها 
مالك. بعدين يا ماما
امه.  لا مفيش بعدين انت كنت مستعجل ايه اللي حصل
مالك. قام وقف 
امه مالك حدد ميعاد علشان نروح وإلا بجوزك انا علي،مزاجي
مالك. خلاص يا ماما انا صرفت نظر عن موضوع الجواز دا نهائي ومعتقدتش هفكر فيه تاني بقلمي نور عصام
امه.  بزعل ليه كدا يابني
مالك. بقلب مجروح قالها قسمتي ونصيبي
نغم. دمعه منها نزلت غصب عنها 
مالك. شافها 
نغم. انسحبت بهدوء وراحت عالمطبخ خوفا من ان يلاحظها حد سواء محمود او امه
مالك. قلبه يحترق علشانها لانو يعلم ما بداخلها ولكن ما باليد حيله الموقف اقوي منه انتبه لنفسه وقال انا ماشي وخرج
وبعد ساعتين. وصلو اهل نغم
امها.  باركتلها وكانت مبسوطه ان الكل بيعاملها كويس
ابوها.  كمان ارتاح لما شاف الكل كويس معها 
وبعد مرور اربع ايام والحال زي ما هو 
نغم. تتهرب من محمود 
محمود.  بقا عصبي لانو لاحظ بعدها عنه مقصود
مالك. بيهلك نفسه ف الشغل ويمشي بدري ويرجع متأخر 
وحل المساء علي الجميع 
ام مالك.  هو محمود اتأخر ليه كدا برا 
نغم. مش عرفه يا ماما هو قال هنزل شويه وراجع علطول
امه. ياتري راح فين
نغم. صحابه كلموه وهو قال انو هينزل يقابلهم ومش هيتأخر
امه. هو اصلو مش بيحب يقعد ف البيت 
نغم. ايوا انا لاخظت كدا بردو 
روايات بقلم نور عصام
امه. حتي مالك بقا يتأخر ف الشغل اليومين دول اكتر من الاول والله قلبي وجعني عليه وخصوصا بعد كلامه اخر مره
نغم. ليه بس يا ماما ان شاء الله خير 
امه. كلمني عن بنت ممرضه وقالي انو بيحبها قوي مش هكدب عليكي يا نغم انا ف الاول مكنتش موافقه 
نغم. ليه
ام مالك. كنت رافضه انو يكون دكتور ويتجوز ممرضه
نغم. اها فهمتك ولكن زعلت طبعا 
ام مالك. بس لما لقيته مصر وحسيت بحبه ليها وافقت بس مش عرفه ايه اللي غيرو كدا بعد ماكان مستعجل
نغم.  الدموع ف عيونها ولكن مش قادره تنزلها
مالك. دخل وقال مساء الخير 
امه ونغم ردو مساء النور 
مالك. عن اذنكو انا طالع اوضتي
امه. مش هتاكل يابني
مالك. اكلت يا ماما مع اصحابي وبسرعه قال تصبحي علي خير وطلع قبل حد يرد 
امه.  ياتري يابني مالك وبعدين قالت انا كمان هقوم اخد دوايا وانام الوقت اتأخر
نغم. لحظه يا ماما اجيبه و فعلا جابته وقالت ربنا يشفيكي حبيبتي وبعدين قالت انا كمان هطلع اوضي واستني محمود 
ام مالك.  طيب يا حبيبتي والكل دخل اوضته
نغم.  بعد صراع من التفكير راحت وخبطت علي مالك
مالك. قام فتح الباب لقاها بصلها واتسمر مكانه
نغم.  ايه يا مالك هتسبني واقفه كدا عالباب 
مالك. محمود فين
نغم. خرج مع اصحابه شويه وماما ادخت الدوا ودخلت نامت وانا قولت اجي اتكلم معك شويه
مالك. بعدين ممكن
نغم. لا مش ممكن 
مالك. عاوزه ايه يا نغم
نغم. هنتكلم الباب 
جروب روايات بقلم نور عصام 
مالك. بعد عن الباب وقالها اتفضلي هو عارف انها عمرها ما هتتعدي حدودها بس خايف من المواجهه
نغم. دخلت لقت شنطه كبيره عالسرير وفيها هدوم والدولاب مفتوح وواضح انو لسه بيكمل بصتله وقالت ايه دا
مالك. ببرود قالها انتي شايفه ايه
نغم. بغضب قالت مالك رد عليا ومتخلنيش اعلي صوتي 
مالك. قالها نعم
نغم.  بعصبيه قالت مااالك
مالك.  قالها اولا لما تتكلمي معايا تهدي صوتك فاهمه
نغم. قربت منه وقالت لأ مش فاهمه
مالك. دقات قلبه ذادت من قربها منه ولكن عارف ومتأكد مليون ف الميه انها مش هتتجرأ ولا هتتعدي حدودها هو عارف اخلاقها كويس بصلها وبعد عنها وقالها هسافر يا نغم
نغم. بقلب مجروح ومكسور قالت طيب وانا
مالك.  نغم ارجوكي
نغم.  بدموع قالت هونت عليك تسيبني
مالك. ارجوكي يا نغم لازم ابعد هو دا الحل الوخيد وكمان هو دا الصح وبصلها وقال محمود بيحبك وميستهلش وقبل يكمل بعدت عنه رواية القلب المجروح بقلمي نور عصام
نغم. شافت الشنطه بتاعته اللي فيها حاجه الدكتور وكانت مفتوحه راحت عليها واخدت مشرط
مالك. بصلها واستغرب تصرفها
نغم. قالت هتسافر يا مالك واصبح عقلها مغيب 
مالك.  لازم يا نغم
نغم.  هتسافر وتبعد
مالك.  ايوا يا نغم
نغم. بدون وعي قالت انته اللي اخترت الفراق وانا مش هحرمك منه وف لحظه قطعت شريان ايدها بقوة
مالك. بخوف عملتي ايه يا مجنونه ليه كدا حرام عليكي
نغم. بدموع قالت لو مش هعيش معاك علي الاقل متحرمنين من شوفتك لكن انته اخترت البعد عني بكل الطرق واناا
مالك.  قاطعها وقالها اسكتي اسكتي خالص وجاب شنطته وخيطلها الجرح وضمها لصدره وقالها قلبي مجروح وكان لازم ابعد علشان اهدي نور عصام كنت اتمني تحسي بيا تحسي بالنار اللي جوايا تحسي قد ايه بتعذب وانتي قصاد عيني ومش قادر اكلمك كنت اتمني تحسي بغليان قلبي لما افكر ان اخويا بيقرب م
نغم.  بتعب قاطعته وقالت محصلش حاجه ملمسنيش
مالك.  بدموع قالها حقه وانتي حرمتيه منه وانا السبب
نغم.  بدموع قالت مش قادره انت ليه مش حاسس بيا
مالك. شالها وقالها البعد هو الحل الوحيد علشان خاطري خليني امشي وصدقيني كل شئ هيبقي كويس بمجرد خروجي محمود بيحبك وهيتجنن عليكي ودا حقه
نغم.  بجمود قالت اقسم بالله العظيم لو سافرت ماهعيش ثانيه واحده بالدنيا وهموت نفسي قبل خروجك من البيت وانت عرفني اعملها وحياتي عندي ملهاش قيمه بدونك
مالك.  بعصبيه قالها انتي بتعملي فينا كدا ليه
نغم.  لو سافرت وعملت اللي ف دماغك انا كمان هعمل اللي ف دماغي والكل يرتاح بقا
مالك.  بصلها وما اتكلم واتوجه بيها لغرفتها وفتحها ودخلها ونزلها عالسرير وهنا محمود دخل اوبا بقااا….
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد