Uncategorized

رواية محبوبتي الصغيرة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحاب ماهر

 رواية محبوبتي الصغيرة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحاب ماهر

رواية محبوبتي الصغيرة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحاب ماهر

رواية محبوبتي الصغيرة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحاب ماهر

وأثناء خروجهم من الغرفه انقطع النور.. 
_مسك.. هو اي اللي قطع النور
=كامل.. مش عارف يبنتي بس يلا 
_لا انا بخاف من الضلمة طب قيد الكشاف
=متخفيش انا معاكي هاتي ايدك 
وخرجوا الاتنين من الغرفه.. 
.. 
وجاء شخص يحتضن مسك من الخلف وفجأه كامل ترك يديها 
مسك بخوف.. بابا انت رحت فين ومين اللي مسكني كده ثم تلمس علي يديه وتقول… بلال!! 
_وقف امامها ومسك يديها وقبلهما ثم جاء النور 
=هو في اي.. واي الحجات دي 
_انتي نسيتي ان بكره حفل زفافنا ولا اي
=يعني ده عشاني
_لا عشاني ههههههه
=بطل رخامة.. 
_قبل جبينها وقال بحب.. ايوه عشانك ده الفستان اللي انتي اخترتيه وادخلي البسي الفستان ده عشان عملك مفاجأه 
=بفرحة تظهر علي وجهها.. حاضر 
اخذت منه الفستان ودخلت كي ترتديه 
فستان أوف ويت وخمار نفس اللون
ـ..
بلال.. هي إتأخرت كده لي 
_كامل.. ههههه منت عارف مسك بتحتاس علي ما بتلف الخمار 
=ههههههه هروح اساعدها في لفه
_ههههههه امتي يبني اشوفك عيالك قبل مموت 
=بعد الشر عليك يا حاج بلاش تقول كده 
_ربنا يسعدك يحبيبي 
=قبل رأسه ويداه..دعواتك يا حاج عن اذنك هروح اشوف مسك 
ـ
ودخل عليها بدون طرق الباب.. فوجدها تقف امام المرآه ولم تشعر بدخوله.. فإتجهه عليها دون ان تلاحظ حتي قالت.. شيفاك يبلال 
=وقف بلال مكانه بصدمه.. شايفاني????إنتي ليكي عين ف قفاكي هههههه
_استدارت له وقالت اه ليا عين في قفايا… 
مااك متنح كده ليه 
=….. 
_بلال بلال انت ياض 
=اقترب اليها بذهول وهي تبتعد حتي خبطت في الدولاب.. ابعد يبلال 
_وضع يده علي فمها.. شششششششش انتي ازاي كده
=اي وحشه؟ 
_وحشه! انتي حوريه من الجنة 
=خجلت وتحاول اعراض وجهها عنه.. ولاكنها شردت ب اعينه 
ثم قالت.. بجد يبلال 
_اخذها في حضنه.. بجد يقلب بلال.. انا مش عايز اخرج بيكي. مش هستحمل لو حد بصلك.. عشان انتي ملكي. ومن حقي انا بس 
=ارتعش جسد مسك وتحاول ان تبعد عنه ولاكنه يحتضنها بقوه 
_بلال 
=قلبو
_الحق الحق يبلال اعاااااااا 
=اخرجها بلال من حضنه مفزوع.. في اي 
_مسك بمكر. ههههههه مفيش حاجه وجريت من الاوضه 
=يبنت ال والله مهسيبك يمسك 
جريت الي كامل ووقفت خلفه ومسكت بقميصه 
_بلال.. لو سحمت ببابا انا عايز مراتي 
=وانا منعك يبني مهي اللي ماسكه فيا 
_اخرجت مسك من جنب كتف عمها وقالت.. اي ده بتبعني يبابا 
اها يعيني عليكي يلوزه يصغيره 
=بلال.. اتكتمي 
_????????????????????
=هتيجي ولا ارجع في كلامي ومش هنخرج 
_لا لا خلاص بس متتهورش وتضرب
~كامل بإستغراب.. يضرب!! 
مسك استغلت الفرصه.. اه يبابا بيضربني كل شويه عشان مش باكل ويدنو يزعق في الطالعه والنازله ولو شافني بتكلم في التلفون يخده مني ولما يروح الشغل يقفل عليا الاوضه بالمفتاح وبيطفي عليا النور ويقعدني ف الضالمه وانا بخاف اعاااااااااا
_بلال كل ده انا عملته????????????????
=اه اععااااااااااا
  ~انت مجنون يبلال اي اللي انت بتعمله ده دا انت اتجننت رسمي بقي 
_مسك..رسمي نظمي وتخرج لسانها لبلال 
=بلال..والله يبابا دي بتكدب 
_اعااااااا شوفت يبابا بعينك بيطلعني كدابه كمان 
~مسكها بلال من راسها ووضع راسها تحت ذراعه..
_مسك شوفت بعينك يبابا اهو هيضربني اهو وقدامك كمان اعاااااااا
=وضع بلال يده علي فمها وأخذها من يديها متجها للخارج..امشي يمصيبه هتوديني ف داهيه ثم دخلها ف العربيه واغلق الباب 
..
وبعد ان ركب السياره..انطلق علي الفور دون ان يتحدث معها 
مسك حاولت قطع هذا الصمت..ألا قولي يبلال 
_نظر لها ولم يتحدث 
=احم مترد يلا مش بكلمك 
_والله متجوز سواق توك توك 
=بتقول حاجه يحبيبي 
_وقف سيارته ونظر لها..
=اي يبلال..بتبصلي كده لي..يلهوي انت بتتحول ولا اي..طب انط ولا اصوت..وتحاول فتح باب العربيه حتي شد يدها بلال وقال..انا بضربك 
_محصلش 
=انا بطفي عليكي النور وبقعدك ف الضالمه 
_مين قال كده دا انت نسمه 
=انا بقفل عليكي بالمفتاح
_ابدا 
=انا..
_مخلاص يعم مقولتلك محصلش
=مسكها بلال من قفاها وقال..امال لما هو محصلش بتقولي كده لي 
_عايز الحق ولا ابن عمه
=يا مصبر الوحش علي الجحش.
_طب اهدي ي جحش 
=نعم 
_مش انت اللي بتقول يجحش.اقصد يبلال 
=تعالت قهقت بلال عليها..ومسك سارحة في تلك الضحكه وأعينه التي كلما نظرت اليها تشعر بإنها منومه مغناطيسيا 
_اي روحتي فين 
=روحت البيت هقهقهقهق منا مرزوعه جنبك اهو هروح فين 
_مرزوعه..????
=في حاجه
_مفيش يحببتي اصل انا قلبي ده مربتهوش اه والله متربا بيحب ف سواقة توك توك 
=طب نقطني بسكاتك الله يرضي عنك 
_ ويهديكي يارب 
=اللهم امين ويهدي الجميع
،،.
انطلق بلال مرة اخري بالسيارة..حتي وقف في مكان هادئ ملئ بالزهور وامامهم بحر وتربيزه عليها عشاء رومانسي لفردين وأنوار هادئه 
مسك تنظر حولها وهي غير مصدقه..فهذا حقا الجو الذي تعشقه..ياربي علي الجمال..انا بجد بحبك اوي يبلال وحضنته 
ثم خرجت من حضنه وقالت..احم انا آسفه بس..
_وضع بلال أنامله علي فمها وقال…ششششش أنا بحبك وأقترب من أذنها وقال..تسمحيلي نقضي اليوم النهارده مع بعض ووضع يده عند خصرها وضمها إليه بشده وظل بنظر بعيونها.. إنتي عوض من ربنا ليا الصراحه مش عارف انا عملت اي حلو في حياتي علشان تكوني انتي مراتي 
=خجلت كثيرا واحمر وجهها 
_قبلها وقال..عايز اسمع منك بحبك
=ب.بح..بحبك 
_حملها وظل يدور بها..وانا بعششششششقققققك 
=نزلني يمجنون انا دخت 
_نزلها بلال ونظر.لها مرة أخري.
=اعااااااااا
_بتعيطي لي 
=اصل احنا مش هنخلص النهارده وانا جوعت ومكلتش من الصبح
_????????????????
=اي يبلال يحبيبي هو انا قلت حاجه غلط 
_مسكها من معصمها وقال..قدامي ي اخرت صبري دا انتي عيله فصيله 
=انا فصيله 
_يعني انتي سيبتي عيله ومسكتي في فصيله 
=ماشي يبلال وتركته مهروله وجلست كي تأكل 
_انتي بتعملي اي 
=اي هاكل 
_طب استني 
=اي الاكل هيبرد تعالي كُل معايا ده الاكل طعمه جميل 
_منك لله يمسك بوظتي كل مخططاتي وجلس يأكل معها 
وبعد أن انتهت..قالت.فين الحمام
=حمام اي انتي مفكره نفسك في بيتكم 
_امال هغسل إيدي فين 
=….
_انت مبتردش لي 
=قام واقترب منها وهي تبعد..اي يبلال،دا انا مسك حبيبتك، يلهوي طب انا آسفه،طب خلاص مش عايزه أغسل إيدي،وأثناء رجوعها للوراء كادت أن تسقط ولكن حملها بلال بين يديه 
_نظر لها بإبتسامته الساحره وقال..بعشق جنانك ي صغيرتي 
=ابتلعت ريقها بصعوبه..احم ثم ابتعدت عنه 
وحاول بلال أن يتعامل مع خجلها.. 
وبعد فترة رجعو الي البيت بعد أن قضوا ليله تضاف الي رصيد سعادتهم
ـــــــــــــــــــــــــــ..
_مسك تتجه الي غرفتها وهي في قمه السعاده 
=بلال..مسك نامي كويس عشان بكره اليوم هيبقي مرهق عليكي 
_ابتسمت له..حاضر
ودخلت غرفتها وألقت نفسها ع السرير وتتذكر ما حدث معهم كذالك بلال أيضا.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ..
في الصباح.
_مسك 
=..
_مسككككك
=…
فدخل عليها بلال وجدها نائمه كالملاك وشعرها مفرود علي الوساده ومرتديه ملابس تظهر كثيرا من جسدها 
_اقترب منها بلال وجلس بجواها ويبعد عن وجهها خصلات شعرها 
=فشعرت بيه مسك وقامت..بلال!
_اتصدمتي كده لي ههههههه
=لا بس مش عويدك انك تدخل يعني من غير ما تخبط 
_انا فعلا ندهت عليكي بس انتي كنتي بتكلي رز بلبن ههههه
=هههههه كنت عايز اي 
_مسك خصلات شعرها وقال..اعتقد ان النهارده فرحنا 
=تضرب علي جبهتها اخ انا ازاي نسيت وقامت مسرعه..انا هقوم افطر وهاجي 
_بلال.انتي هتخرجي كده 
=كده ازاي!وتنظر الي جسدها..هاااا يلهوي وحاولت ان تختبيء وراء الباب حتي لا يراها بلال 
_منا شفتك خلاص ههههههههه
=اخرجت راسها وقالت.علي فكره انت قليل الادب،وبعدين المفروض تنبهني 
_اتجهه نحوها
=لا ارجع عشان مصوتش 
_لم يهتم بحديثها..واقترب ايضا اليها ثم اخرج السلسلة ولبسها لها 
=مسك.اي ده 
_دي السلسلة اللي حضرتك وعدتيني انك مش هتقلعيها ومع اول خلاف بينا قلعتيها 
=نظرت الي الارض انا آسفه 
_متقلعيهاش تاني عشان خاطري عشان مش ضامن ممكن يحصل معانا اي النهارده
=مسك بخوف..انا خايفه يبلال.ومش مطمنه 
_متخفيش انا معاكي والسلسله خليها في رقبتك وحاولب متبينهاش خالص
=حاضر 
_قبلها وقال..انا هخرج ع ما انتي تخلصي وهبعتلك الميكب ارتست 
=لا انا مش هحط ميكب 
_بلال بفرحة..بجد يمسك 
=ايوه 
_بحبك ثم خرج
ـــــــــــــــــــ..
في المساء ارتدت مسك فستانها الابيض وكانت تشبهه الاميرات ودخلت عليها زينه كي تساعدها وتفاجآت بشكلها..واو اي الجمال ده كله يبختك يعم بلال ههههههه 
_ضحكت لها مسك ولكن لم تنسي انها رفضت مساعدتها في وقت الحاجة..هههههه
=اي ده بلال جهه خليكي هنا ومتخرجيش 
_ابتسمت لها وهزت رأسها
ـــــــــــــــ..
_بلال لزينه..كله تمام 
=كله تمام ادخل يلا لمسك 
دخل بلال اليها وهو في قمة السعاده.
وجد مسك بظهرها..اقترب اليها وحضنها من الخلف وقال.وحشتيني ي صغيرتي
_توترت مسك.. ولم تجيبه 
=فوقف امامها وينظر بإنبهار علي شكلها.. هو في جمال كده وكمان مش حاطه ميكب ????
_ضحكت مسك وقالت. اه فيه 
فدخلت عليهم ام محمد وتزغرط.. مسك يحببتي وحشتيني وتحتضنها.. الف مبروك يحببتي
=امي وحشتيني.. وظلو في عناق طويل 
حتي قال بلال.. احم لو سمحت عايز مراتي 
فضحكو الثلاثه. 
ام محمد.. اتفضل مراتك اهي ومش هنوصيك بقي 
=انتي بتقولي اي بس ي ام محمد ده انا مصدقت انها رضيت عني هههههههههه
~جاءت زينه.. يلا يبلال عشان هنتأخر.. 
ــــــــــــــــــــ.. 
وذهبوا الي القاعه.. 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!