Uncategorized

نوفيلا عشقت نقابها الفصل الخامس 5 بقلم لقى محمد

 نوفيلا عشقت نقابها الفصل الخامس 5 بقلم لقى محمد

نوفيلا عشقت نقابها الفصل الخامس 5 بقلم لقى محمد

نوفيلا عشقت نقابها الفصل الخامس 5 بقلم لقى محمد

اتصدمت حاولت استوعب اللي هو قاله بس مقدرتش اقول غير 
_ انت قولت ايه
اتوتر وقال بأرتباك 
_ قولت حمد الله على السلامه
ضيقت عيني وقولت 
_ ايوه قولت ايه بعدها 
قال بتوتر 
_ مقولتش حاجه
قولت بعدم تصديق وانا بضيق عيني
_ تمام 
قالي بحنيه اول مره اشوفها
_ انا نازل اجيب اكل انتي نفسك في ايه
قولت بأستغراب 
_ وتجيب اكل ليه ما انا هقوم اعمل 
قال بخوف بأن في عيونه
_ لأ انتي ارتاحي وانا هجيب اكل جاهز 
قولت بلا مبالاة
_ تمام براحتك
قال بخوف بأن في عيونه
_ انتي حاسه بأيه دلوقتي 
ضحكة بسخريه وقررت ارد ولو حبه صغيره من كرامتي
_ وانت مالك 
قال بحزن حاول إخفائه
_ حبيت اطمن عليكي
قولت بسخريه 
_ تطمن لأ استنى اضحك 
قال بأستغراب لطريقتي
_ هو انتي بتتكلمي كده ليه
قولت بعدم اهتمام
_ عايزه انام 
قال بحزن و بإيماء 
_ تمام اهم حاجه راحتك 
ضحكت بسخرية وقولت
_ اه ما انا عارفه
قال بتوتر وأستغرب
_ عارفه ايه
قولت بنبره غامضه
_ ولا حاجه
ولم اعطيه اي اهتمام ودثرت نفسي بالغطاء و نمت 
أما هو فذهب علشان يجيب الاكل أما أنا فبعد مرور فتره معرفش قد ايه لقيت ليث بيصحيني بحنيه وبصوت واتي وهو بيقول 
_ ورقيه .. ورقيه حبيبتي اصحي 
صحيت وانا هتجنن من طريقته الغريبه دي وقولت بسخريه
_ ممكن تبطل تقول حبيبتي علشان مش لايق التمثيل
قال بحزن باين عليه
_ بس انا مش بمثل
قولت بجفاء
_ مش مهم 
وسيبته و خرجت قعدت في غرفة السفره وهو جه ورايا 
قعدت على الكرسي بدون اي كلام 
لقيته بدأ يفتح الحاجات اللي جابها وكانت بيتزا اللي انا بعشقها بس مرضتش أبين ليه أني بحبها
 قولت بترقب وتسائل
_ اومال فين دارين
قال بلا مبالاة
_ طلقتها 
قولت بصدمه 
_ ايه 
قال ببرود صاعقي
_ ذي ما سمعتي
قولت بعصبية
_ انت ايه يا شيخ في الاول اتجوزتني غصب ومرمطتني وبعدين اتجوزتها 
قال بعصبية
_ وانتي مهتمه بيها ليه 
قولت بعصبية 
_ ولا مهتمه ولا زفت هي بس صعبت عليا
قال وهو ينظر لي بطرف عينه
_ لا ميصعبش عليكي غالي
تجاهلته و بدأنا نأكل بهدوء قطع الهدوء ده انا 
وانا بقول بترقب
_ طلقني
لقيته تنح وبدأ يسعل بشده بصراحه قلقت عليه واديته كوباية مايه وبعد فترة هدي 
وقال بصدمه
_ ايه انتي قولتي ايه انا استحاله اطلقك 
قولت بعصبيه
_ لأ هطلقني برضاك غصب عنك هطلقني 
قال ببرود صاعقي
_ وانا قولت مش هطلق
قولت بعصبية
_ وانا مش هقبل اني اعيش مع واحد حقير ذيك
قال بتحذير 
_ رووققييه التزمي حدودك معايا علشان مزعلش وانا زعلي وحش
قولت بسخريه
_ هههههههههههه بجد ضحكتني اه والمره دي بقى هتعمل ايه يا ترا بقى هتشدني من شعري ولا هتديني بالقلم ولا اسهل تقتلني
قال بحنيه وحب
_ مقدرش اعمل كده كانت ايدي تتقطع قبل ما امدها عليكي 
قولت بأستهزاء 
_ يعيني تصدق صعبت عليا
قال بعصبية مكتومه
_ انا نازل 
قولت بسخريه 
_ احسن برضوا
بصلي بعتاب وخرج انا مهتمتش ليه مسكت الفون لقيت سلمى ( اللي اتكلمنا عنها في البارت اللي فات )
بعتالي رسايل كتيرر اوي 
رديت وقولت 
_ ايه يا سلمى 
قالت بخوف 
_ ايه يا روقيه قلقتيني عليكي انتي عامله ايه دلوقت
_ الحمدلله انتي عامله ايه
_ الحمدلله وبعدين قالت يعني انتي كويسه
_ اه الحمدلله بس ليث عرف مكاني منين
قالت بمشاكسه
_ اه ده انا لما اغمي عليكي لقيت معاكي الفون بتاعك لقيتك مسجلاه جوزي اتصلت عليه علشان يجي ياخدك بس اه يا بنت المحظوظه ده كان هيموت من القلق عليكي 
قولت بسخريه 
_ يموت من القلق لا متقلقيش ده مش بيموت 
قالت بتسائل
_ في ايه يا روقيه حساكي مش مبسوطه
قولت بتتويه
_ مفيش سلام بقى علشان تعبانه شويه
قالت بقلق
_ مالك فيكي ايه 
قولت يطمئنه
_ مفيش يا قلبي والله عايزه اريح شويه
قالت ببعض الطمئنينه
_ ماشي خلاص تيك كير
_ تيك كير
قفلت معاها وانا مستغربه معقوله يكون بيمثل ولا كان خايف عليا فعلا ولا مش بيمثل قطع افكاري دخوله البيت اول ما دخل قال بخوف
_ ها عامله ايه
_ انت شايف ايه يعني 
بان عليه الحزن وقال 
_ مكنتش اقصد انا بس عايز اطمن عليكي
قولت بسخريه
_ امتى هتخص التمثيليه دي
قال بأستغراب 
_ تمثيلية ايه 
قولت بعصبية
_ تمثيليتك
قال لتبرير
_ بس
قاطعته وقولت 
_ بلا بس بلا مبسش 
ودخلت المطبخ علشان اعمل عصير كنت بفكر لقيته دخل المطبخ 
_ ممكن افهم بقى انتي قصدك ايه
_ قصدي اني مش هبله علشان اصدقك 
_ تصدقي ايه انا مكذبتش عليكي
_ انت اكبر كذاب ومخادع شفته في حياتي 
قال وهو بيقرب مني اكتر وانا برجع لورا 
_ انا مخدعتكيش  
قولت بعصبية وهستيريه بكاء وانا برجع لورا وهو مازال يتقدم للامام
_ لما تتجوزني غصب مخدعتنيش ولما تقولي انا مش طايقك يوم دخلتنا مخدعتنيش ولما عاملتني معاملة الخدامين يبقى مخدعتنيش ولما تتجوز عليا يوم الصباحيه يبقى
 مخدعتنيش ولما تهني قدام عروستك اللي متحوزها عليا يبقى مخدعتنيش ولما تخليها تعاملني معاملة الخدامين يبقى مخدعتنيش واه صح فكرتني واكبر كدبه وخدعه ولعبتكوا انتوا الاتنين عليا هااااا اقول تاني 
قال وهو بيقرب اكتر
_ كنت بنتقم منك 
انصدمت وقولت
_ تنتقم من مين مني انا ده انا مأذيتكش في حاجة ده انت اللي طول الوقت بتأذيني
قال بعصبية 
_  بنتقم من ابوكي فيكي ابوكي اللي قتل اهلي 
لم اعطيه فرصه للتكمله واعطيته قلم جعله يرتد للوراء وقولت
_ اخرصصصصص يااااااا ححييوووااان 
ياترا ماذا سوف يحدث؟؟؟
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول النوفيلا : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك رد

error: Content is protected !!