Uncategorized

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرولا ممدوح

 رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرولا ممدوح

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرولا ممدوح

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرولا ممدوح

فرح لنفسها _ يابت خلي عندك كرامه وقولي اه م انتي يعني مش هينفع تهيني نفسك اكتر من كده
فرح خدت نفس وبعدها قالت = اه، بتسأل ليه
ادهم بحزن _ كنت عايز اقولك بس ان انا بح…..
فرح بفزع = عاااااااااااا
ادهم بخوف _ ايه مالك في ايه
فرح = صوووورصااااااااااااار الحقني يا ادهم صوورصاااااااار
ادهم بضحك _ كل ده علشان الصورصار ههههه
مسكت ف هدومه م الخوف
فرح = احيات امك يا ادهم مشيه او مشيني انا عاااااااااا
ادهم لنفسه _ عبيطه، بنت خالي دي اهبل واحده تقريبا
الصورصار مشي نشكر ربنا من صوتها اصلا ????????????
خدت بالي بعد م ارتحت ان الصورصار مشي اني ماسكه ف هدوم ادهم وكان موقف محرج اوي الصراحه
فرح بخجل = احم……. كنت بتقول حاجه
ادهم بتذكر _ ل..لأ مفيش كنت بقولك بس هتفضلي هنا كتير
فرح = انا لسه صاحيه
ادهم _ ايوه دي مش إجابه
فرح = بقولك لسه صاحيه يعني هقعد شويه تاني وبعدين انام
ادهم _ ماهو هنا غير عندكوا، عندنا هنا مينفعش تقعدي دلوقتي ف الشارع
فرح = ليه يعني، علشان بنت صح ؟، والمفروض ابقي ضعيفه بقي وكده والبت المفروض تطيع وتبقي علي جمب وتسمع اي حاجه بتتقالها ومش عارفه ايه ولاب لاب لاب صح
ادهم _ مش قصدي صدقيني بس هنا علشان الدنيا يعني…. اه قصدي يعني ان حتي الشباب مش بيطلعوا بليل علشان كله هنا بينام بدري  و…
فرح = وفر علي نفسك الكلمتين دول انا هقعد شويه وبعدين هاجي، وبعدين اصلا انا قاعده قدام البيت يعني مش قاعده علي عتبة الجيران
ادهم بتنهيده _ براحتك زي م انتي عايزه
ادهم عمل نفسه ماشي بس هو ف الحقيقه ممشيش وفضل شويه وبعدين جتله فكرة انه ليه هي متدخلش بإرادتها يعني
ادهم جاب حجاره وقعد يرميها من بعيد علشان يخوفها
فرح اول م سمعت الصوت لنفسها = ه…هو ايه الصوت ده
ادهم رمي حجارة تاني
فرح لنفسها بخوف _ معقوله يكون صورصار برضو
ادهم رما حجاره اكتر
فرح بخوف اكبر = لأ ده مش صورصار ابدا، ا…اكيد فار، يالهووييييي لأ الا الفران
قومت وانا خايفه اوي وبجري لجوه بس طبعا رجلي كانت واجعاني اوي ف مكنتش بجري بس بحاول بس مش اكتر
وانا بحاول اجري زي الناس المكسحه وقعت وقعت اصوت
ادهم بلهفه _ يابنتي مش تخلي بالك من نفسك
فرح بتألم = يعني عاجبك اللي انت عملته فيا ده
ادهم _ يعني تبقي انتي اللي غلطانه وابان انا اللي شرير ف الاخر
فرح = ايوه انت الشرير وهقول لأمك علفكره انك ضربتني تاني هه
ادهم بخبث _ براحتك يا فرح
فرح = ث…ثانيه كده انت هتسيبني
ادهم _ مش انا شرير
فرح بتوتر = ا…اه انت شرير فعلا
ادهم بخبث _ طب م انا شرير اهه يبقي لازم اسيبك لوحدك
فرح = ل..لأ م انا هتنازل عن الفكره دي لو ساعدتني
ادهم بضحك _ ماشي يا فرح مع انك بتتحولي بسرعه
فرح = ياعم قومني بس وملكش دعوه بالباقي
ادهم شال فرح وطلعها
فرح _ يله بقي مع السلامه يا شرير ههههه
ادهم = كنت عارف اني اول م اوصلك هتقولي كده
فرح _ محسسني انك وصلتني القاهره دول كام متر
ادهم = ابقي قابليني بقي لو ساعدتك تاني
فرح _ م انت قدامي اهه اقابلك ليه بقي
ادهم = انا همشي من هنا قبل م يجرالي حاجه
فرح _ ابقي اقفل النور وانت طالع
ادهم = خدام الهانم انا
فرح _ روح يا عم وانت شبه سي السيد كده
ادهم = ماشي يا فرح، بس خليكي فاكراها هااا
فرح _ هو في حد هنا بيتكلم، اصلي مش سامعه حاجه هههه
ادهم طلع وراح نام
________________
تاني يوم……
ساره بتفوق فرح = يا فرح جومي، جومي يا بنتي
فرح بنعاس _ نعم يا عمتو
ساره = الساعه بجت 4 ولساتك نايمه، كل م اجي اصحيكي متصحيش، جومي بجي
فرح _ حاضر يا عمتو قايمه اهه
ساره = بجيتي احسن دلوك ولا لاع
فرح _ اه نشكر ربنا احسن م الاول
ساره = هجيبلك ولدي ييجي يغيرلك الشاش ده
فرح بتوتر _ ل..لأ انا هعرف اغيره هاتيه بس وانا هظبط الدنيا
ساره = زي م انتي رايده يا فرح
ساره راحت وجابتلها شاش جديد والمرهم
ساره _ خديهم يابنتي وخلي بالك من حالك
فرح بإبتسامه = حاضر يا عمتو
ادهم كان بيراقب الحوار من بعيد
ادهم لنفسه _ قال حاضر يا عمتو قال، تيجي تشوفها كانت عامله ازاي عشيه ده انا هبهدلك يا فرح بس استني عليا بس
اليوم عدا تمام وكل حاجه بس جه حتة موقف كده، خلاني اقطع نفس، قلبي كان هيقف وقتها منك لله يا ادهم يا بعيد روح
كنت قاعده ف امان الله ولقيت ادهم داخل وف ايده بنت، قعدت اشبه عليها شوفت البت دي فين قبل كده بس مإفتكرتهاش ف الاخر
ساره = مين دي يا ولدي
فرح _ ايوه كده يا عمتو لازم تعرفيه ق…..
ادهم بجديه = ماما دي تبقي مراتي…..
حاساكوا هتاكلوني سيكا مش عارفه ليه ????????‍♂️????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!