Uncategorized

رواية صغيرتي المحبوبة الفصل الخامس 5 بقلم حنين أسامة

 رواية صغيرتي المحبوبة الفصل الخامس 5 بقلم حنين أسامة

رواية صغيرتي المحبوبة الفصل الخامس 5 بقلم حنين أسامة

رواية صغيرتي المحبوبة الفصل الخامس 5 بقلم حنين أسامة

ايات بأسف :طيب اهدي عارفه اللي حصل ده صعي بس متفكريش غير في حلمك اتشجعي كده واقوي لسه قدامك مستقبل وتلاقي شخص احلي بكتير منه
حور :لا مش عايزه احب انا هركز في حلمي بس
ايات بدعم :برافو وانا جمبك في اي حاجه
حور :انا بحبك اوي شكرا انك جمبي
ايات :يا بت انتي اختي مش صحبتي
حور ابتسمت واطمنت
ايات :غيري هدومك واطلعي اعرفك علي قصي
ايات لما طلعت من الأوضه حكت كل حاجه لأم و لأبو حور وقصي
الأم : استحاله ده متربي ومحترم
ايات :ده اللى حصل ولله ياطنط
الأم :انا اللي غلطانه انا اللي خليتها تتعلق بيه
ايات طبطبت عليها :ده قدر ومكتوب ياطنط مش زنب حد
قصي : اقفلو عالموضوع حور طلعت
ايات :تعالي ي حَور ده قصي اخويا
حور بأبتسامه : اهلا تشرفنا
قصي :الشرف ليا
قصي بهزار :اي ي ايات اتي مقولتيش انها حلوه كده كنت اجي اطلب اديها
ايات :بس ي عسل
قصي بهزار :بزمتك ياحماتي  مش انا حلو وانفع ابقا جوزها
الأم بضحك  :  طبعا هو انا هلاقي زيك فين
قصي بغمزه  : واتاري بقول حور طالعه جميله لمين طلعالك انت ياقمر
الأم :بس ي واد اتلم انا زي امك
قصي بهزار: واحلي كمان
ابو حور بغيره هزار :ولد اتلم انت مش محترمني لي علي
الأم :ايوه كده زعقلو يا حبي…..
ابو حور بهزار:عكسها لما ابقي مش موجود اعمل ليا احترام
ام حور بسخريه :  ماشاء الله عليك ياحج ديما بتخليمي رافع راسي
حور وايات وقصي فضلو يضحكو
قصي :بقولك اي ي حماتي المستقبيله متعمللنا اكل من ايدك الحلوه دي لحسن انا جعان اوي
ايات بتريقه :اه نسيت اقولكو انه همه علي بطنه
حور بضحك : مش قادره بقولك اي انا كمان جعانه
الأم :من عنيه
قصي :بما ان النهارده عيد ميلادك فا لي رأيكو نخرج
حور بألم :مش عايزه اعمل عيد ميلاد بعد كده ومش عايزه احتفل بيه تاني
قصي بيفرفشها : ايوه انا بقول كده باردو عيد ميلاد ايه وقرف اي اهم حاجه الأكل محشي ورق عنب حمام
حور بضحك :ده انت بتتوحم بقا
قصي بهزار :اصل ي اوختشي انا في الشهر الخامس والواحد بقا يجوع بسرعه بسبب الحمل
ايات بضحك: والأب مين
قصي بضحك :حبيبي عمران ابو حور
عمران الأب بضحك :الله يفضحك الواد مش ابني
قصي بدموع مصتطنعه :بعتني يا حج من اول خلقه حسبي الله ونعم الوكيل
كلهم راحو ماتو علي نفسهم من الضحك
وبعد ما كلو حور دخلت تنام بس معرفتش
وقصي وايات مشيو
عند ايات
احمد بعصبيه :كنتي فين ي هانم
ايات بتأفف :يوه مش فاهمه بتدخل في كل حاجه لي انت مالك
احمد: مالي ده لما اكون واحد من الشارع مش لما اكون ابن عمك
قصي :اهدو ي جماعه وانت يا احمد كنا عند صحبتها
احمد :ما كانت تقول لما قبلتني تحت مش تقولي مش وقته
ايات :هتستفيد بي ايه لما تعرف
احمد :هستفيد اني هكن مطمن
ايات بصوت عالي :وتطمن ليه
احمد؛ عشان انتي زي  اختي
ايات بسخريه :شكرا ياسيدي مش عايزه ابقى زي اختك
راحت سابته ودخلت اوضتها
في الصباح
عند زين
الأم بعياط؛ خلاص انت ماشي وهتسبني
زين :يماما احنا اتفقنا علي اي امبارح
الأم :خلاص مش هعيط
راحت ركبت التاكسي غشان توصله عند المطار
بعد ما وصلو
الأم :هتوحشني يابني خلي بالك من نفسك راحت حضناه
زين بحنان :حاضر يا ست الكل وانتي كمان هتوحشيني
عالساعه ٦ بليل
عند ايات
ام ايات :يلا يا ايات عشان هنروح نطلب ايد اميره
ايات :مش هروح ياماما مش فاضيه
ام ايات :مش هينفع يلا عشان ابوكي واحمد ميزعلوش 
ايات بزهق :حاضر ياماما هروح اللبس بس هو قصي رايح معاما
الأم :لا مش موجود عشان واراه مشوار
ايات :طيب
راحت لبست فستان لونه نفس لون عنيها زرقه تحتالركبه وكان جميل اوي عليها
ابو ايات :اي الحلاوه عقبالك يا حبيبتي تكبري واشوفك احسن عروسه في الدنيا
ايات بكسوف :حبيبي ي بابا يعسل انت
احمد :يلا ي جماعه عشان منتأخرش
ابو وام ايات في نفس الوقت :شكلك بتحبها اوي من استعجالك ده
ايات بسخريه :ربنا يخليهم لبعض
راحو وطلبو ايد اميره لأحمد ولما رجعو
ابو وام ايات :الف مبروك يا بني مامتك وباباك لو كانو عايشين كانو هيفرحو بيك اوي
احمد بحزن :ربنا يرحمهم
ايات بفرحه مصتطنعه :الف مبروك وهنفرح بيك اخيرا
احمد بأستغراب :اتتي فرحانه
ايات :طبعا يا بني ده انت ابن عمي المفروض افرحلك
بعد سنتين
(حور في السنتين دول اتغيرت خالص وطريقة كلامها  اتغيرت وكانت ديما بتعيط بليل من غير ما حد يشوفها وكانت لما تصحي تبين انها قويه ويوم عيد ميلادها في النتين مبقتش تعمله و احمد خطب اميره وفركشو بعد ما صحبه اعترفلها بحبه ليها وبيحاول يقرب من ايات اكتر  وزين بقا احسن دكتور ومشهور و كمان معيد في الجامعه ونزل مصر و ايات هي وحور بثو في اول سنه من كلية طب وده كان حلمهم)
في الصباح
ايات اتصلت علي حور :الو يابت انا لبست وانتي
حور بنعاس :لسه هلبس اهو
ايات :يخربيتك انتي لسه ملبستيش طيب بصي بقي عقبال ما اجيلك انا وقصي تكوني لبستي
حور بفرحه: قصي حيوصلنا بعربيته
ايات :ايه يا بنتي الفرحه دي اومال لو بتحبيه هتعملي اي
حور :متقلقيش هو صحبي وزي اخويا بس مش اكتر
ايات :اشطا
حور قامت ولبست فستان اسود طويل وحطت زبدة كاكاو بالفروله
الأم :يلا افطري يا موكوسه
حور بهزار :انا موكوسه شايفزيا بتبا بتهيني وانت ساكت
الأب بضحك :بس ي ام حور متزعليش بنتي الصغيره
حور :بابا انا كبرت وبقا عندي ١٨ سنه
الأب :ولله مهما كان عمرك هفضلي صغيره في نظري
حور :حبيبي يا منور حياتي
راحت فطرت علطول ونزلت لاقتهم
حور :اتأخرت عليكم
ايات وقصي :لا لسه واصليين
حور :طيب كويس
قصي بفرفشه :بس اي الحلاوه دي يابت يا حور
حور بغرور مصتطنع: انا حلوه من بدري اصلا
قصي بملل :الغرور هيبدأ يشتغل
ايات :بقولك اي شغلنا اغنيه
قصي يغمزه :ايوه بقا ي جامده
راحو شغلو اغنيه وفضلو يغنو
راح وقف العربيه قدام الجامعه
قصي :يلا وصلنا ابقو قابلوني لو فهمتو حاجه
حور وايات :هنفهم احنا اذكيه مش زي ناس
لما دخلو الكليه
حور بفرحه :الله يلا ندخل المدرج بتاعنا
اول لما دخلو لقو كل البنات بتحط ميك اب وبيبسو في المرايات بتعتهم
حور بأستغراب :هو احنا دخلنا محل كوافير ولا اي
ايات :استني لما اروح اسأل
ايات :لو سمحتي هو انتو بتحطو ميك اب لي في احتفال
البنت بمياصه :لااحنا بنحط عشان المعيد بتاعنا قمر اوي يخواتي عليه بس تقيل تقل
ايات :ايه الأوفر ده
حور :ها يبنتي قالتلك اي
ايات :بيحطو عشان المعيد بتاعهم قال اي قمر
حور بسخريه :تلاقيه هيطلع عجوز ولا قمر ولا حاجه
ايات :علي رأيك راحو قعدو وفجأه المعيد دخل
المعيد :ازيكم عاملين اي شباب
ايات بصدمه :الحقي بصي مين المعيد ده
حور وهي بتبص بصدمه وبتقول :********
يا تري مين المعيد؟ ورد فعل حور اي؟ واحمد هيعترف امتي لأيات بحبه ليها؟
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!