Uncategorized

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نيفين أحمد

 رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نيفين أحمد

حسام : تقي حاولي تفوقي سندس من صدمتها لانها مش بتتكلم خلاص وانا خايف عليها 
تقي : حاضر يارب خير يارب ، سندس انتي كويسه 
سندس : لا رد صمت تام وبصه ناحية غرفة العمليات الي بقالها ٤ ساعات وزاي ما هي وقفه متحركتش 
ممرضه طلعت بسرعه من غرفة العمليات 
حسام : استني ارجوكي مريض الي جوه اي أخباره 
ممرضه : للاسف رصاصه قريب جدا من القلب واستخرها صعب وبنحاول وربنا معنا ومحتاجين دم ضروري وسبته وجريت 
سندس : سمعت كل ده ولسه ساكته ووقفه باصه للغرفة العمليات 
حسام : نزل يشوف حكاية الدم دى لان خايفه وهو الي نفسه زمرة دمه 
…..
عند ادم .
ادم : اها شغلك ماشي كويس شكرا جدا ليكم انكم وقفتوا جنبي ورفعتوا من شركتي والي هي شركتكم طبعا 
الكل في الشركه سقف
واحد : احنا عاملين حفله لحضرتك بليل بمناسبة رجوعك بالسلامه 
واحد تاني : واحنا عرفنا أن حضرتك خطبت الف مبروك وعشان كده جبنا هدية صغير لحضرتك 
واحد تالت : وياريت حضرتك تجبها في الحفلة بليل عشان تشوف الهديه وتحضر الحفله معنا 
ادم : ماشي شكرا ليكم بجد وصح انتم معزومين علي فرحي كمان اسبوع 
الكل في شركه سقف وبركوله بحب .
بعد شويه دخل ادم مكتبه فرحان واتصل بجميلة علطول 
ادم : الو يا جميلتي 
جميله بكسوف : احم في ايه 
ادم : انا اتصلت بي عمي عرفته اني هعدى عليكي بليل عشان عندنا حفله تبع الشركه 
جميله بعند : من غير ما تاخد راي خلاص ليه يعني كيس جوافه 
ادم بغيظ : واحلي كيس جوافه يا روحي 
جميله : يا برودك يا شيخ اعاااااااااااا 
ادم : يلا عشان ورايا شغل قومي افتحي باب هتلاقي صندوق خديه بأي يا جميلتي ???? ❤️
جميله : قامت باستغراب وفتحت الباب لقت صندوق كبير قعد تزق فيه لغايت جوه وفتحته انصدمت لقت بلونات طارت و لقت ورد احمر جميل جدا و كبير و كمان فستان بلون الفضي جميل يخطف العين ومقفول هههههههه ولقت سلسله عليها حروفها وفي شكولاتات كتير اوى من كل الانواع 
( حاجه منتهي الجمال واي بنت تتهبل بيها ???????? يارب اوعدنا هههههههه ???????? )
ولقت جواب مكتوب فيه اريد رويت جميلتي اليوم بحفله متواضعه ???? 
نامت علي سرير حاضنه الجواب ومبسوطه وقامت نطتت وقالت بيحبني والله بيحبني اعاااااااااااا اعترف بقي اعاااااااااااا انا فرحانه اااااوى اعاااااااااااا هموت من الصدمه والفرحه هههههههه ( مجنونه ) 
عند الاطفال .
سيلا : يعني يكونوا راحوا فين بس ومحدش بيرد علينا 
مازن : مش عارف وقلقان اوى اوى يارب خير 
ملك : انا خايفه عليهم اوى ???????? 
مالك : عندى فكره انا هتصل بالقسم عند بابا هما هيجبه خبرهم في ثانيه 
طارق : صح استني هتصل بصاحب بابا في القسم 
ترن ترن ترن 
… : الو مين 
طارق : انا طارق يا عمو كونت عايز اسالك ….
الظابط : خليك قوى يا طارق باباكي هيبقي بخير ولازم تقف مع امك لأن شكلها مش مستحمله الصدمه بس أن شاء الله هيطلع وهيبقي بخير 
طارق : ايه ???????? 
الظابط : هو انت رحت مستشفي ول لسه يا طارق 
طارق بسرعه : اسم مستشفي ايه 
الظابط : مستشفي ********  ، بس ….
طارق : مستناش وقفل السكه بسرعه وجري علي بره وكلهم جريوا وراه وسواق ساقي بسرعه لم عرف أن استاذ مصطفي في مستشفي .
. بعد شوية الكل وصل المستشفي .
طارق : لو سمحتي غرفة القائد مصطفي فين 
ممرضه : ده لسه في عمليات 
مالك بعصيبه : في انهي دور انجزي 
ممرضة : دور الرابع مدخل ٣ 
الكل جري علي فوق ووصلوا لقدام الغرفة في نفس اللحظه طلع دكتور وقال للاسف ……
…….
عند جميله وادم 
ادم جه تحت بيت ومستني جميله 
بعد شويه ادم : الو جميله انا بقالي نص ساعه ملطوع تحت امال فين خلصت الي من ساعة قبل ما اجي دى 
جميله في لحظة دى طلعت قدامه وخطفت قلبه وعقله وكل حاجه جوه 
جميله بكسوف من نظرته وسكوته : احم ايه حلوه 
ادم بتوهان : حلوه بس ، بعد كده فاق لنفسه ورجع لجموده وقال : احم اكيد اكيد عندى ذوق في اللبس 
جميله : دمك تقيل اوى علي فكره 
ادم : شكرا مجمله لطيفه منك وفتحلها الباب وركبت 
بعد فترة وصلوا الحفله والكل كان فرحان معاده بنت كانت عيونها علي ادم وغيرانه من جميله فراحت عندهم وقالت 
بنت : استاذ ادم ممكن تشوف حل في سيستم الشركه لان علطول ببقع مني وبكل دلع 
ادم بجمود : أظن أننا في حفله مش وقت شغل 
بنت : صح ممكن استاذنك في حاجه دقيقه 
ادم : حاضر وبعدوا شويه تحت نظر جميله الي هتتجنن 
ادم : هاا نعم 
بنت : اصل جذمتي وجعتلي رجلي واتعورت ومكسوف ومش عارفه اعمل ايه وبترمي نفسه عليها 
ادم بجمود : بس كده اقلعي جذمه ثانيه 
بنت بفرحه قلعتها 
ادم : جدها وكسر الكعب ده وده وادهلها اتفضلي كده هتبقي احسن وهتبقي في طولك الطبيعي ???? 
بنت : اتغاظت جدا لان هي قصير اوى وكعب كان مخليها منظر 
ادم : سابها ومشي راح لي جميله الي هتموته لم لمحته ماسك جذمة البنت 
ادم : بقولك ايه يا جميلتي 
جميله بغيظ : ايه 
ادم : تعالي نرقص 
جميله : لا هو بنت دى مصريه 
ادم : لا بس بتتكلم عربي لبلب زاي ما شفتي لأنها اشتغلت في مصر كتير 
جميله : اها طيب 
ادم : راح شدها ورقص بيها علي اغنية 
بات الأمل في عيني يروي الجفن صبراً
والعشق في جسدي يجعلني ادوب
والام الشوق تروي فؤادي عطشاً
وما اداركي وما عطش القلوب
وهنا بدأ يغني هوا بصوت كله سارح وجذاب 
يا اميرتي يا جميلتي يا سيدة كل النساء
لا تتركيني في وحدتي فالابتعاد عنك ابتلاء
يصعب عليا تحمله وحان وقت الانتهاء
سأكون معكي برغبتك وكما مولاتي تشاء
يا حور عين قد اكتفيت من العذاب
الله رحيم فكيف انتي لا ترحمي
سؤالي انتي وانتي الرد والجواب
حني على قلب قد بات مغرم
جميله : كانت مبسوطة اوى ونفس الوقت مكسوفه اوى والأغنية خلصت والكل سقف 
ادم : احم مردتيش 
جميله : باستغراب علي ايه 
ادم : حني علي قلب قد بات مغرم هتحني ول ايه ❤️???? 
جميله : اتكسفت جدا وبصت في الأرض 
بعدها راحت للرجل بتاع موسيقي واتفقت معاها علي موسيقي وغنت اغنيه والكل اتصدم من صوتها الرائع
فارس أحلامي حبيب قلبي وحبيب أيامي
عايزاك تفهمني، تفهمني، تفهمني
وتحقق صورة أحلامي
تعاملني بقسوة وحنية
تجرحني وتداري عليّ
ونقضىي ساعات في الملاغية
زي الأفلام الغرامية
ادم : أوامرك مطاع يا حته مني 
جميله:
عايزة حياتنا تكون على طول مشحونة عواطف
جد وهزل ورعد وبرق وريح وعواصف
عايزة أحس بحب طاغي نور ونار
حب يملا لي فراغي ليل نهار
عايزة أحس بحب طاغي نور ونار
حب يملا لي فراغي ليل نهار
ادم : انا هوا ده الي بتحلمي بيه 
جميله :
وساعتها حقول إنت حبيبي، إنت حبيبي
فارس أحلامي حبيب قلبي وحبيب أيامي
أنا عايزة الناس يتكلموا عنك
ويشاوروا عليك ويخافوا منك
أنا عايزة الناس يتكلموا عنك
ويشاوروا عليك ويخافوا منك
وأسمع عنك ألف مغامرة وألف حكاية
كل مغامرة يكتبوا عنها ألف رواية
تسهر الأمل وتضيع الملل
وتخلي كل ليلة وياك شهر عسل
وساعتها حقول إنت حبيبي، إنت حبيبي
فارس أحلامي حبيب قلبي وحبيب أيامي
يا حبيب أيامي، أيامي، أيامي…
ادم وجميله في نفس الوقت أيااااااامي وبصوا لبعض اوى والكل سقف وجميله اتكسف اوى 
وفضل الحال كده لحد ما خدها وروحها البيت 
جميله وهي طلعه البيت رجعت وقالت له 
جميله : انا انا 
ادم : انتي ايه
جميله : انا انا ….
….
في مستشفي 
دكتورة للاسف …
ادهم بصدمه وخوف اغمي عليه ..
مره جاي نعرف باقي الأحداث و مصطفي هيعيش ول هيموت ، وجميله هتعترف بحبها ول لا ، والأطفال وسندس وتقي وحسام هيحصل معاهم ايه ….
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة ياقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد