Uncategorized

رواية القلب المجروح الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور عصام

 رواية القلب المجروح الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور عصام

رواية القلب المجروح الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور عصام

رواية القلب المجروح الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور عصام

مالك.مد ايده ولمس صدرها وبصلها وقال ها يا قمر اكمل ولا
نغم. بخضه من تصرفه الغير متوقع نطت من عالسرير وحاولت تداري نفسها
مالك. راح عليها وقالها ايه يا حبيبتي ليه خايفه كدا 
نغم. بعند ابعد عني انا مش خايفه ولا حاجه
مالك.  قرب منها
نغم. دقات قلبها ذادت
مالك. لاحظها قرب اكتر وقال بقا بذمتك عوزاني ابعد واسيب الجمال دا كله وخصوصا وانتي اللي بتعرضي نفسك عليا
نغم.  فتحت عيونها وقالت ايه
مالك. ايه مش دا اللي حصل بردو يا قمر
نغم.  ماالك ابعد من وشي وإلا 
مالك.  هههههه وبعدين قالها والله ضحكتيني وكل شئ حواليا يحرق القلب وبصلها وقال متشكر جدا ليكي انك ضحكتيني
نغم.  ممكن تطلع برا وتسيبني
جروب روايات بقلم نور عصام 
مالك. بس دي اوضتي عموما لو عجباكي اتفضليها
نغم.  زئته وعدت من جنبه وراحت علي اوضتها وما قدرت تمسك نفسها انهارت وعيطت
مالك. سمعها اتنهد وقال يارب اقويني عليهم الاتنين
وفي المساء
مالك. نزل وقعد مع امه
امه.  كويس انك جيت انا كنت لسه هبعتلك
نغم. كانت نازله عالسلم وسمعت
ام مالك. قالت انا فكرت ف طريقه تخلي نغم تفضل بيها هنا علطول ومتميش ابدا
مالك.  خير يا ماما 
امه. تتجوزها 
مالك. ايييه
امه.  ايوا تتجوزها وبكدا هتفضل هنا ونعرف ننتقم منها براحتنا وافق يا مالك دا الحل الوحيد
مالك. بصلها وف نفسه قال انتقم اااه لو تعرفي انو الذ واشهي انتقام بالنسبه ليا
امه. هزته وقالت قولت ايه
مالك. بعدين يا ماما 
امه. لا لازم توافق انا هكلمها بعد عدتها متخلص وبعد ما تولد تتجوزها وسعتها لو عارضت هحرق قلبها واخد الواد منها
مالك.  واش عرفك انها حامل يا ماما
امه. انا متأكده كل اعرض الحمل عندها
مالك. جايز تكون بردانه وعلشان كدا بترجع
امه. حد قالك اني صغيره يا ولا
مالك. ابتسم وبصلها
امه.  ها قولت ايه
مالك. بس انا بحب واحده تاتيه 
امه. بلا نيله وبعدين قالت ممرضه من ممرضه مفرقتش مش كفايه اني وفقت وبعدين بصتله وقالت وافق نغم حلوه وزي القمر وبصراحه عمرك ماهتلاقي حد زيها تصدقني لو قولتلك اني كنت خايفه عليها يوم الفرح من عين الكل
رواية القلب المجروح بقلمي نور عصام 
مالك. بصلها 
امه. هي صحيح لسانها طويل شويه بس انا عرفه ازاي اقصه
مالك.  بس انا عاوز البنت اللي بحبها 
امه.  مالك نتكلم بالعقل شويه دلوقتي نغم اكيد حامل ترضي حد غريب يربي ابن اخوك حبيبي انتي اولي بمراته وابنه وزي ما قولتلك نغم صغيره وحلوه ومع الايام هتقدر تنسي 
مالك. بس يا ماما 
امه. مفيش بس وبتحاول تستعطفه اكتر قالت حبيبي اخوك راح ف عز شبابه وربنا عوضنا عنه بابنه متحرمنيش منه وافق يا مالك علشان خاطري وافق بالله عليك
مالك.حاضر يا ماما هفكر وبعدين اتكلم مع البنت اللي بحبها
امه. بدموع قالت لا البت دي تنساها خالص من هنا وجاي حياتك كلها مع نغم وابنها ومسكت ايده وقالت وافق علشان خاطري وافق علشان تريح اخوك بانك هتحافظ علي ابنه ومراته حبيبي اخوك عمره ماهيرتاح وابنه بعيد عنا
مالك.  حاضر يا ماما ، اه يا بن ال بتلعب عليها وتخليها هي اللي تتحايل عليك ابن امك بصحيح ????
نغم. رجعت اوضتها تاني وقالت ماشي يا مالك انت وامك
ام مالك. حبيبي حاول تتغير معها شويه بلاش تعاملها وحش هي صحيح عنديه وعاوزه الضرب علي دماغها وكسر رقبتها كمان بس علشان نوصل للي عوزينه يبقي تعاملها كويس 
مالك. هحاول يا ماما 
امه. طيب قوم اندها علشان نتعشي كلنا
مالك. ابعتلها يا ماما مش لازم انا اللي اطلعلها 
امه. يا بني حرام عليك اسمع كلامي وقوم
مالك. بزهق قال حاضر يا ماما اما اشوف اخرتها ايه مع ست نغم هانم ومشي من قدامها
امه.  رفعت حاجبها وقالت ولسه يا نغم ????
مالك. طلع وخبط علي نغم 
نغم. مرضيتش ترد وراحت وقفت ف البلكونه
مالك. خبط تاني بردو مفيش فايده خبط مره تانيه ودخل
نغم. بصتله من البلكونه
مالك. بغيظ راح عليها وقالها لما انتي سمعاني مبترديش ليه
نغم. ببردو قالت مليش مزاج ارد عليك
مالك.  حاول يهدي علشان ما يخنقها من افعالها بصلها وبهدوء قالها يلا ماما بتقولك تعالي علشان نتعشي 
نغم. امك
مالك. ايه امك دي 
نغم.  اسفه مامي
مالك.  اتنهد وقالها يلا يانغم
نغم. مليش نفس ومش عاوزه اطفح معاكم
مالك.  مش لازم انتي تاكلي أكلي ابن اخويا ولا ناسيه انك حامل فيه نور عصام
نغم. بغيظ فيه قالت معلش اصلي ملحقتش كله اسبوع او بمعني اصح كانت ليله واحده 
مالك.  اتعصب من كلامها ولكن حاول يداري عصبيته قالها طيب معلش تعالي علي نفسك وانزلي كلي علشان الولد وبعدين قالها ها هتنزلي معايا ولا هتحصليني
نغم. ولا دا ولا دا 
مالك. اممم وبعدين مال ليها علشان يشيلها 
نغم. ايه هتعمل ايه
مالك. هرميكي من البلكونه
نغم. ياريت علشان اخلص منك انت وامك
مالك.  هنا افتكر كلامها وهي بتقوله بكرهك بصلها وعيونه ف عيونها وقرب جنب شفايها وقالها بقا انتي بتكرهيني 
نغم.  مش قادره تاخد نفسها من قربه منها كدا 
مالك. قرب اكتر ورفعها وقعدها علي سور البلكونه وحاوطها بدرعاته وهمس مره اخري جنب شفيفها وقال بتكرهيني 
نغم.  بدون وعي ولا سيطره علي نفسها قالت لأ
مالك. قرب شفايفه فوق شفايفها وقال بتحبيني 
نغم.  خلاص ما عادت قادره تقاوم تصرفاته قالت ايوا
مالك.  وشفيفه تلمس شفايفها قالها وانا بموت فيكي
نغم. غمضت عيونها واستسلمت لقبلته
مالك. ابتسم وبصلها لثواني وشفايفه عليها قال مليش مزاج ليكي وبعد عنها ولكن دراعاته مازالت ضماها
نغم.  فتحت عيونها بعد سماع كلامه وقلبها يكاد يخرج من مكانه بسبب كثرة دقاته ونفعاله
مالك. نزلها ومسك ايدها وقالها يلا علشان انا جعان 
نغم. ماشيه وراه وبس وصلت للباب وهو خرج رجعت خطوه لورا وقفلت الباب بالمفتاح
مالك. نغم نغم
نغم. رمت نفسها السرير وغيطت 
مالك.  كان لازم اعمل كدا لازم ارجعك نغم القديمه ونزل
امه. ليه ما جت معاك
مالك. مرضيتش مقدرتش عليها
امه. يا خبتك مش قادر تسيطر عليها 
مالك. ماما 
امه.  عيب عليك تقول مقدرتش عليها دي 
مالك. انزلها غصب عنها يعني ان شالله عنها مانزلت ولا كلت
امه. اللي زي نغم دي تديها علي دماغها علشان تنعدل وماتسوق فيها ،ايه ياوليه حرام عليكي براحه عالبت شويه
ام مالك. ملكيش دعوه انتي يانور انتي متعرفهاش
نور عصام. لا بقا انا عرفاها كويس علشان انا اللي اخترعت الشخصيه وعرفه انها كويسه وانتي اللي 
ام مالك. خلاص يانور مش لازم تقولي اني مفتريه ????
نور عصام. خلاص يا ستي خلينا ف موضوعنا مش هنسيب نغم ونمسك ف بعض بس خفي عليها شويه علشان منزعلش من بعض واحسن صورتك ف الأخر واخلي الناس ترجع تحبك انا بقولك اهو 
ام مالك.  حاضر يا نور بس طبعا علي اخرها ???? نرجع بقا لموضوعنا امه قالت انا هبعتلها وفعلا بعتت برغم اني مش طيقاها بس اهو بقا 
نور عصام. كويس كدا تصرفك دا وخدي بالك انا مرقباكي علطول وبعد لحظات 
نغم. نزلت وقالت افندم 
ام مالك.  تعالي كولي علشان اللي ف بطنك
نغم. ومين قالك ان ف بطني حاجه هي عرفه ان مالك لسه ما قالها عن الحمل 
حماتها. نغم مش محتاجه حد يقولي انتي حامل وباين عليكي وكل الاعراض عندك وانا بردو ست كبيره وفاهمه ف الكلام دا ياريت بقا تقعدي تاكلي وتخلي بالك علي نفسك
نغم.  عموما دا ابني ومحدش هيحبه قدي ولا حد هيخاف عليه زيي وقعادي هنا بمزاجي ويوم ما اقرر امشي واخد ابني محدش يقدر يمنعني وبصتلهم بقوه وقالت دا ابني والقانون معايا حتي لو اتجوزت ودا اكيد طبعا وقتها هوديه عن امي لان حضرتك ست كبيره ومريضة ومتقدريش تقومي برعاية طفل نور عصام ومش معقول مرات عمه هي اللي هتهتم بيه وتسيب ولادها وبكل هدوء اخدت طبقها واكلت
مالك وامه. علي اخرهم من ردها
وتاني يوم
نغم. نزلت وقالت صباح الخير انا ماشيه
مالك. مفيش خروج غير معايا
نغم. مش هنعيدو تاني يا مالك ملكش حكم عليا واذا كنت هروح معاك فدا بمزاجي مش بأمر منك
مالك.  ماشي يا نغم يلا بينا ومشيو
ام مالك. ماشي يا نغم مطلعتيش سهله ابدا بس وربي لاخليكي تبكي بدل الدموع دم بس تولدي
في المستشفي
مالك.  مفيش خروج غير معايا
نغم. بمزاجي قولتلك ومشيت وسابته
علي.  اهلا بملكة جمال المستشفي والدنيا كلها
نغم.  ببتسامه قالت صباح الخير يادكتور علي
علي. صباح الجمال الصافي
مالك. بصلها لانه كان لسه واقف
نغم.  قالت امته بقا تتجوز وتبطل معاكسات يادكتور
علي. والله العروسه موجوده واتمني توافق
نغم. ليه كدا هي تطول دكتور دمه شربات زيك كدا
علي.  كلامك دا بيخليني عاوز افاتحها دلوقتي حالا
نغم. ياريت خلينا نفرح بقا كفايانا غم
علي.  لسه هيتكلم سمعت
مالك. نغم
نغم. قالت عن اذنك يادكتور علي وراحت عند مالك
مالك. دخل مكتبه
نغم. دخلت وراه وقفلت
مالك. بكل غيره وقف قدامها وقالها فرحانه بمعاكسته ليكي ومبسوطه قوي وواقفه تسمعي
نغم. حست بغيرته ولكن حبت ترد اللي عمله فيها وقت كانو ف البلكونه قالت معلش بقا يادكتور اصلي ارمله وملحقتش اتهني ولا اسمع كلمه حلوه من جوزي الله يرحمه فماصدقت اسمعها اهو احس بآنوثتي واحس اني مرغوبه مش معني اني ارمله هنسي نفسي ومادام باحترام يبقي ليه لأ
مالك.  كان فاهم كل كلامها وفاهم انو علي عاوز يتجوزها ولكن كلامها بهذه الطريقه ذود جرح قلبه وما حس بنفسه وضربها بالقلم علي وشها ومسكها من كتافها وقالها عاوزه حد يحسسك بانوثتك عاوزه حد يقدر جمالك نور عصام وياتري عاوزه ايه تاني وزئها عنه وقالها فوقي من تصرفاتك قبل تندمي وبلاش تتحديني وتلعبي معايا بطريقه انتي عرفه ان رد فعلي عليها مش هيكون كويس
نغم.  مسحت دموعها ونزلت شعرها علي وشها شويه علشان ما حد يلاحظ دموعها وخرجت من غير ما ترد عليه
مالك. بغضب قال ياتري ناويه توصلينا لفين يا نغم وايه اخرة اللي بتعمليه وامته هتفوقي وترجعي نغم حبيبتي
حنين. نغم ف واحد متعور جه وبيسأل عليكي 
نغم. فين دا
حنين. اللي هناك دا 
نغم.  طيب انا هروح اشوفه وفعلا راحت وبس شافته قالت هادي مالك فيك ايه
هادي. اهدي مفيش حاجه انا كنت بركب الباص وكان زحمه جدا وقعت وانجرجت وفقولت اجي
نغم. طيب وريني كدا وشافت دراعه وقالت دي محتاجه تتخيط تعالي معايا واخدته وعملت الازم وبعدين نزلت معاه لتحت وقعدت ف الجنينه وطلبتله عصير وسالته عن امها وابوها واتكلمت معاه شويه بحكم انو ابن عمها
مالك. كان واقف ف شباك مكتبه شافها وقال مفيش فايده فيكي مصممه تخرجيني عن شعوري وتعانديني بكل الطرق
هادي. متشكر قوي يانغم علي اللي عملتيه ومتزعليش مني ف اللي قولته قبل كدا انا عارف انك بتحبيني زي اخوكي وانا من هنا وجاي هكون ليكي اخ وابن عم هكون ضهر وسند ليكي ومد ايده وسلم عليها
نغم. ابتسمت وسلمت عليه مشي وهي رجعت شغلها 
مالك. قابلها وبغيرة الدنيا كلها قال هادي كان هنا بيعمل ايه
نغم. بصتله وماردت عليه
مالك. ايه محتاجه انو يحسيك بانوثتك هو كمان
نغم.  عن اذنك يادكتور مالك ومشيت
مالك. اتنهد وحاول يهدي والتفت يمشي
حنين. قابلته وقالت لو سمحت يادكتور مشوفتش نغم
مالك. من شويه كانت قاعده مع واحد
حنين. اها دا واحد جه وهو متعور وجرحه كبير وسأل عنها تقريلا يقربها
مالك. كان متعور
حنين. ايوا
مالك.  ف نفسه ياربي ايه اللي انا عملته دا وبعدين قالها شكرا يا حنين ومشي
وبعد انتهاء العمل
روايات بقلم نور عصام 
نغم.  راحت لعنده وخبطت وقالت انا جاهزه وما بصتله
مالك. استغرب فعلها وهدوئها وخصوصا بعد اللي حصل قام وقف وقالها ثواني وقلع البالطو بتاعه ولبس جاكيته وقالها يلا ومشيو و بدون كلام 
وبعد بعض الوقت وصلو البيت وقبل دخولهم 
مالك. نغم اسف علي
نغم. قاطعته وقالت لو سمحت انا تعبانه ومحتاجه انام هتفتح ولا افتح انا
مالك. عذرها لانو ذودها معها سكت وفتح الباب
امه. اهلا يا حبيبي
مالك. السلام عليكم عامله ايه يا ماما
امه. الحمد لله
نغم.  عن اذنكو انا طالعه
حماتها. رايحه فين
مالك. سبيها يا ماما 
امه. ايه مش هتاكل
مالك. خليها علي راحتها
امه. هي ايه الحكايه بالظبط
مالك.ولا حكايه ولا حاجه انا هطلع اغير وانزل نتغدا مع بعض
ودارت الايام ونغم بعد موقفها الاخير مع مالك قررت تتلاشي التعامل معه وبس تروح معه الشغل وترجع من غير ما تتكلم نهائي وهو ببحاول يكلمها لكن كلامه جرح قلبها وخلاها تتعامل بجمود مع الكل حتي مع نفسها
مالك. ف نفسه قال المهم تكون قصاد عيني وعنده امل ان كل شئ يتصلح ويكون تمام
امه. بدات تتعامل معها كويس خوفا من انها تمشي وتاخد الولد وخصوصا بعد كلامها الاخير لها، او جايز خافت من نور عصام لما هددتها ????????????
امها وابوها بيزروها باستمرار
وما اسرع الايام
نغم. بقت ف الشهر السادس وف يوم كانت قاعد بغرفتها وحست بتعب اتصلت ب دكتوره ماجده
مالك. كان طالع اوضة سمعها وهي بتقول
نغم. دكتورة ماجده حضرتك فين دلوقتي ف العياده ولا البيت
د ماجده. خير يا نغم انتي تعبانه
نغم. ايوا عندي مغص قوي ومش حسه بحركة الجنين
د ماجده.  طيب اهدي ومتقلقيش انا ف العياده تعالي وان شاء الله خير نور عصام
نغم. شكرا يادكتوره مسافة الطريق
مالك.  اتخض وخاف من كلامها وقال ليه مقولتليش بس حرام عليكي وبعدين قال هروح البس واجهز بسرعه وانزل معها وفعلا دخل اوضته
نغم.  اخدت شنطتها ونزلت من غير ما تقول ومشيت
ام مالك. قالت مين اللي خرج يا فوزيه
فوزيه. قالت دي الست نغم ياحجه
ام مالك ياتري رايحه فين من غير ماتقول
مالك. جهز وراح خبط عليها
فوزيه. قالت الست نغم خرجت يا دكتور
مالك.  اييه ونزل زي المجنون. …..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!