Uncategorized

رواية خلفة مجانين الفصل التاسع 9 بقلم أسماء حبيب

 رواية خلفة مجانين الفصل التاسع 9 بقلم أسماء حبيب

رواية خلفة مجانين الفصل التاسع 9 بقلم أسماء حبيب

رواية خلفة مجانين الفصل التاسع 9 بقلم أسماء حبيب

نرمين ،،،، طب والله حرام دنا حتي مكلتش حلو امبارح.
خالد ،،،،، نعااااااااااااااااااااااااااام .
نرمين ،،،، بتتنرفز عليا ، انتي بتتنرفز عليااا ، وكمان مجوعني ومش بتأكلني ، طاااايب يا ابن ام خااالد ، ماااشي يا بتاااع سوسو ماشيييي وربنا لوريك هه .
خالد ،،،، نرمين انا لا هتنرفز ولا هتعصب ، بس انا هعمل حاجه وحده بس .
نرمين ،،،، هتجبلي لاكل صح .
أما عند أحمد الي رجع تاني يعمل شاي …..
احمد ،،،، يا استاذ شلبي عليك ٣جنيه مش دفعتهم ، هتدفع ولا اطلبلك المعلم ظلطه.
شلبي ،،،،، خد خد بلاش ظلطه دي ممكن ياخد مني ١٠ جنيه .
احمد ،،،،، ناس ميتجيش غير بالعيون البني صحيح ????.
طلع احمد من عنده ونزل ….
احمد ،،،، احلا كبايه شاي لاحلي حنان في البنك .
حنان ،،،، شكرا يا باشا ، بس مقولتليش هدنك تشتغل هنا .
احمد ،،،، امممم مش عارف ممكن ادني شويتين كدا ، اصل بصراحه حبيت الشغلانه هههه ، بتكسب جنهات وأربع والله دنا عمري مكان معايه فلوس فكه كتير كدا قد اليومين دول ، امممم حنان كنت عايز أسألك سؤال كدا يعني وأوعي تفهمي غلط اه .
حنان ،،،، قول وانا هفهمك صح هههه.
احمد ،،،، هو انتي مرتبطه .
حنان ،،،، بتسأل لي !????.
احمد ،،،، اي بتبصي كدا لي ، عملتي زي نرمين ، خلاص مش عايز اعرف ، سلاام .
حنان ،،،، ههههه استني اتعصبت لي كداااا ، خد خد انا مش مرتبطه .
احمد ،،،، امممم كان من لاول .
حنان ،،،،، وانتي بقي يا سيدي .
احمد ،،،، سيدك اه ، انا مرتبط .
حنان ،،،،، نعم ، طب وسألتني لييي بقي ادام انتي مرتبط .
احمد ،،،،، منا قولتلك متفهميش غلط .
حنان ،،،،، خد كوبايه الشاااي اهي وجر عجلك من هناا .
احمد ،،،، بتبعيني من اول سؤال .
حنان ،،،،، لا هبيعك من اول السطر ، يلا روح شوف شغلك .
احمد ،،،، مااااشي يا حناااوي ماشي ، والله منا جيبلك شاي تاني هه .
حنان ،،،،، هههههه اهبل صحيح ، بس هو مرتبط ! ، دا نرمين قالتلي أنه مش متجوز ، يلا بقي انا مالي أخليني في شغلي احسن .
احمد بعد ربع ساعه خبط علي مكتب خالد ،،،،، يا اهل المكتب ، الفطااار جاهز .
خالد ،،،، ادخل ياحمد.
احمد ،،،،، يلا بقي احلا يندوشتات طعميه وف…..، يلهويييي نرمممين ، انتي الي رابطها كدااا .
خالد قام وفك اللزق من علي بوأها ، ومن علي لديها الي مسبتها في الكرسي ،،،، يلا علشان تكلي ، ولوووو زنيتي يا نرمين هخلي وشك مكان افاكي .
نرمين كانت خيفه منه وقعدت سكته .
احمد ،، ا ا انا هاخد سندوشت واحد بس وهمشي ، سلام عليكوا.
خالد ،،،، خوووود ، اقعد كل انتي كمااان ، ومسمعش صوتكم ، فهههمين .
نرمين وأحمد بسرعه ،،،، فهمين .
خالد بتنهيده ،،،، يلا بقى بسم الله .
بعد ساعه خالد استقبل ناس في قاعه لاجتماعات و دخلوا كلهم وكمان هايدي .
خالد ،،،، الاسهم دي طبعاً هتم مع الاستاذه هايدي ، وهي المسؤول الوحيد عنها ، وحضرتكم تقدروا تتنقشوا معاها واي مساعده انا موجود .
هايدي ،،،، ثواني مستر خالد ، ازاي انا المسأوله هو مش احنا بنا شراكه .
هنا نرمين دخلت فجأه وقعدت علي الكرسي  ،،،، لاااء ، لان لأسهم دي انتي مضيه بنفسك عليهم ، يعني انتي الوحيده المسأوله عنهم ، وطبعاً ، المبالغ كبيره و….
هايدي بصدمه ،،،، مسسستحيل ، انا مش هقدر اعمل كداااا .
خالد ،،،،، بس لو الموضوع مش تم ممكن تتحبسي ، دا مش موضوع قابل للنقاش.
هايدي بشك ،،،،، انا هطلب المحامي بتاعي والتأكد من كل ده .
نرمين وحطه رجل علي رجل ،،،، بسرعه بس اصل العمله مش هيستنوا كتير .
بعد حوالي عشر دقائق دخل المحامي ….
هايدي ،،،، يا متر ، هو الورق ده حقيقي ، ولا ممكن يكونوا مزيف.
نرمين بصتله بصه خلته ينطق بسرعه ،،،،،،اااه حقيقي يا استاذه هيدي .
هايدي بخوف ،،،، طب والحل ايييي .
المحامي ،،،، اتنزلي عن الشراكه ، دا لو هو رضي .
هايدي ،،،،، خااالد بليز انا مش هقدر اعمل كداااا ، انا عايزه أتنازل عن الشراكه ، خلااص مش عيزاهااا.
خالد وهو قاعد ،،،،، امممممم مش عارف ، لاااء مش هينفع لازم تتحبسي .
هايدي بدموع ،،،،، باللله عليك ، نرميين بالله عليكي خليه يوافق.
نرمين ،،،،، خلاااص ، خدي امضي هنا ، ومش عايزه اشوفك هنا فهمه .
هايدي بسرعه مضت ،،،،، كدا خلااص صح .
نرمين قامت ،،،،، شكراً يا رجاله تعبناكم معانه ، تقدروااا تتفضلوا .
خالد ،،،، شكرا يا متر.
المحامي ،،،، فين الوصل .
نرمين ،،،، خد اهو ، يلا ومششش تنسي الدايت مااااشي .
هايدي بصدمه وعدم استيعاب ،،،، هو اي ده .
نرمين بنصر ،،،،، ده الي بيحصل لما حد يتحداني يا اخشييي ، مش قولتلك يا خلووودي هخليها تطلب منك التنازل .
خالد ،،،، برافوو يا نرمين بجد ، شفتي يا هايدي الورق الي مضيتي عليه ده اصلا مزيف وكل الي حصل كان لعبه عملتها نرمين ، يكش تحسي وتبطلي تفتري علي الناس.
نرمين ،،،، خلاص يا خلوودي كفايه كدا عليها ، يلااا بره يختيييي.
هايدي بغضب ،،،،، ماشي يااا نرمين ، انتي الي اخطرتي اني اقلب علي الوش التاني .
نرمين ،،،،، والله طب مش ينفع الوش التالت ، ناولني يا خالد الريمود اقلب علي الي بعده ????.
هايدي ،،،، هبله يبقي لسه معرفتيش مين هايدي.
نرمين بغضب ،،،،، انااااا هبله يا ام شعر اكرت ، سبني ياااخالد .
خالد سبها .
نرمين ،،، اي ده سبتني ليه ، امسكني انا بتكلم كدا وكدا يعني .
خالد مسكها تاني ،،، اهو .
نرمين  ورجعت تكمل ،،،،، ااااه يختي اوعي تفكري اني هبله لااااء دنا نرمين الي مش في مني اتنين ، يلاااا بررره .
طلعت هايدي وهي تبتسم ابتسامه لا تبشر بالخير .
خالد ،،،،، يااااه اخيرا ً .
نرمين ،،،،، يلا يكش يطمر فيك وتأكلني ، بقولك يا خالد ممكن بالله عليك اروح اسلم علي سوكه ، علشااان خطري ومش تتعصب .
خالد بتنهيده ،،،، طااايب .
نرمين ،،،، ربنا ما يحرمني منك أبداً ، قول يارب 
خالد ،،،،  يااااااااارب.
نرمين وهي بتجري ،،،، يطلعلك ضب من تحت المطب ههههههههه.
خالد وهو بيجري وراهاااا ،،،،، نرمييييييين خدي هنا ، والله منا سيبك المره دي .
بعد ساعه خناق ، وطبعاً خالد كان بيشد في شعره كالعاده ، بس خرجوا وراحوا الملاهي علشان يقبلوا سوكه ههههه.
نرمين من بعيد وتشاور بأديها ،،،، سووووكاااااااه .
الطفل ،،،، نررررررررمييين .
نرمين ،،،،، سوووكاااعاااااه .
الطفل ،،،،، نررررمييييييييين .
خالد ???? ،،،، اي العشق الممنوع ده .
احمد ،،،، عشق سوكه ونرمين ، تصدق ليقين علي بعض ههههه.
نرمين ،،،، سوكااااااه ، واحشني اويييي.
الطفل ،،،، وانتي كمااان ، كدا يا نرمين ، مش تيجي تشوفيني ، مش قولتيلي انك هتيجي كل يوم تشوفيني.
نرمين ،،،،، كنت بشتغل ، اعمل اي بس ، اوعي تكون زعلت .
الطفل ،،،، لاء انا زعلاان.
نرمين ،،، طب صالح صلوحه ، وانا هاجي كل يوم .
الطفل ،،،،، ماشي صلوحه ، يلا نلعب .
نرمين ،،،، يلااا النهارده هنلعب لبليل .
الطفل ،،،، ايييوه كداااا ، انا العبت مع ماما ، وبقيت سريع .
نرمين ،،،، توء توء مش هتغلبني برضوااا.
الطفل ،،،، هتشوفي .
خالد ،، طب مش ينفع ألعب معاكم .
الطفل ،،،، مش بنلعب عيال صغار .
نرمين ،،،، ايوه ????.
احمد ،،، قصف جبهاااا ثلاثي الابعاد.ههههه.
خالد ،،،،، لا يا شيخه ، طب يلا نروح بقييي.
نرمين ،،،، خلاص تعاله يكش بس تعرف تلعب ، ها ياسوكه ، تختار نلعب !
الطفل ،،،، خلاص احنا اربعه ، نعمل فريق كوره ، انا وأنتي وهما لاتنين مع بعض .
بدأ اللعب واحمد حمار كوره اصلا ههههه مبعرفش يلعب خالص.
احمد وبيوقع نفسه ،،،، ااااه اتصبت ، هتولي اسعاااف ، أنقذوني اني اغرق اغرق اغرق .
خالد ،،،، طب احمد طلع ، انا هكون واحد لا كدا غش .
الطفل ،،،، خلاص انا هطلع ، نرميين عيزاك تشوحيه .
نرمين ،،، متخفش ، وراك رجاااله .
خالد ،،،، هههههه طب وريني .
نرمين وخالد يلعبوا الكوره خبطت في رجل نرمين….
نرمين ،،،، ااااااه رجلييي ، ماشي يا ابن ام خااالد ، كدااا تخبطني ، طب مش لعبه هه ، يلا يا سوكه نلعب مع بعض ، مش لعبه معاه تاني عيل رزل اصلا .
خالد ،،،، نعم يختي .
نرمين ،،،، متكلمنيش ، اه وهتلي ايس كريم انا وسوكه ، يلااا خوصم .
احمد ،،،، ههههههه وانا كمان خوصم ، وهتلي ايس كريم .
خالد ،،،، ادعي عليكم بأي بس وانتم فيكم كل العبر .
نرمين ،،،، احمد هو بغلط فينااا.
احمد ،،،، لا بهذئنه بس .
نرمين ،،،، طيب ماشي ، يلا هات بسرعه ، دا يا احمد رفعلي الضغط عندي .
احمد ،،،، بعض الشر عليكي ، ان شالله كل ضغوطه .
نرمين ،،،، وفأعلي مرارتي.
احمد ،،،، ان شالله كل مراراته يختي ، معلش معلش ، استحمليه يا لوزه يختي ، هنعمل ايه ، دا الي بيجي علي الولايه عمره ما بيكسب .
خالد ،،،،  اااااااه قلبيييي هيقف.
نرمين ،،،، بقولك اي يا مسهوك ، روح هات ايس كريم يلااا ، ومش تتأخر ، شفت يا سوكه علطول مغلبني كدا والله .
خالد جري وري نرمين الي جريت بسرعه ، بس خالد مسكها.
نرمين ???? ،،،، هتضربني يا خالد ،  دنا نرمين الجوزه بتاعتك ، وانتي الجوز بتاعي ، واحنا متجوزين ، يرضيك كدا تضربني يعني .
خالد سبها وهو مسخسخ ضحك .
احمد بضحك ،،،، طب ممكن جوزه لخوكي إلاهي تنستري ههههههههه.
يتبع…
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!