Uncategorized

رواية خلفة مجانين الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء حبيب

 رواية خلفة مجانين الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء حبيب

رواية خلفة مجانين الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء حبيب

رواية خلفة مجانين الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء حبيب

خالد،،،،، نرمييين ، خدي ياااااابت ، اه يا بنت المجانين .
نرمين ،،،، بقولك اييييييي.
خالد ،،،، ايييي .
نرمين فتحت عينيها جامد ،،،،، هتديني العصير ، ولااا اعمل منك شبب بصباع .
خالد ،،،،، هههه وعلي أي الطيب احسن خدي ، بس مش تدعي عليا تاني .
نرمين ،،،،، هااات ، ناس مبتجيش غير بالعين البني .
خالد ،،،،، امممم تعرفي ممكن اشغلك بس بشرط .
نرمين وبتفتح كيس العصير ،،،،، دا انا اي بنك يتمني اشتغل عنده يا بابا ، انتي هتشرط عليا ، اممم بس هتنازل ووافق ، يلا يكش يطمر فيك بس .
خالد ،،،،، تصدقي اني راجل اهبل اني فكرت ارجعك وتشتغلي.
نرمين بعد ما اخدت شفطه من العصير ،،، طيب يهبل هشتغل امتي !
خالد ،،،،، بت انتي ، احترمي نفسك .
نرمين ،،،، انا مسميش بت ، اسمي نرمين الي مش في مني اتنين ، وانا محترمه غصب عنك يا ابو قرون ، ولو مش عجبك شد في كرشك سلااام ، اه هتنازل وهاجي بكره اشتغل ، سلام يا ابوااا قرون .
خالد ،،، اي ده ، اناااا خاااالد ابقي ابو قرون وهبللل ، كويس أني مكنتش في البنك كانت فضحتني ، اوووف دي هتيجي تاني ، اممممم بس وماله والله لرد الي قالتهولي ووريني هتشتغل ازاي .
نرمين روحت بتها……
نرمين ،،،،، السلام عليكم يا قوم حنظله لاقرع .
احمد ،،،،، هههه وعليكم السلام ، ها طردوكي المره دي ازاي ، ولا شعلأوكي من افاكي .
نرمين ،،،،،، بس ياض دنا راحه بكره اشتغل اول يوم ، بلا اطرد قال هما يقدروا دنا موهبه نادره الوجود يا كزوزه.
احمد ،،،،، طب بقي يارب تعمري فيه .
نرمين ،،،،، بتتحداااني ، انتي بتتحداااااني .
احمد ،،،،، مش تقولي كدا يا نرمين ، بتحداكي بس .
نرمين ،،،، إذا كان كدا ماشي ، يلا هروح انعس نعوسه علشان ابقي افوق لابوا قرون ده .
احمد ،،،،، مين ده .!
نرمين ،،،،،، بقولك اي خليك في مرمر بتعتك ، انا دخله انام .
احمد وفتح كيس شبسي ،،،،، طيب تصبحي علي خير .
نرمين قعدت جامبه ولزقت في احمد ،،،، متجيب وحده يا احمد .
احمد ،،،، هو انتي مش هتنامي !
نرمين وبتبص لكيس الشبسي ،،،،، ب بص هات وحده وانا هخش انام علي طول اه والله.
احمد ،،،،، لاء انزلي اشتريلك يختي .
نرمين وفتحت عنيها جامد ،،،،، يعني مش هتديني يا احمممد.
احمد ،،،،، اه .
نرمين شدت الكيس وجريت ودخلت لاوضه بسرعه .
احمد ،،،، نرمييييين ، هاتي الكيس يااااا به ، افتحيييي .
نرمين ،،،،،، والله لكله كله ، علشان تقولي لاء تاني .
احمد ،،،،، ياااااا نرمييين .
نرمين ،،،،، اييييييي .
احمد ،،،،، جاتك اوه في سنانك يا بعيده .
نرمين ،،،،، أما يأويك يا بعيييد.
احمد ،،،،، ماشي يا نرمين أما تتطلعي .
نرمين ،،،، ماشي يا بتاع المواشي .
بعد ربع ساعه نرمين فتحت الباب براحه وخرجت رسها منه ،،،،، يااارب يكون فلسع ونام ، اروح اكل بقي انا جعانه .
طلعت نرمين وبتتسحب زي الحرميه وكل شويه تستخبه وري كورسي ، وشويه تحت السفره ، لحد اما وصلت المطبخ بسلام ⁦????????‍♀️⁩
نرمين ،،،،،، يسسسس ، اممم يا تري الحج طابخلنا اي ، مسم مكرونه بالبشاميل ، ربنا يخليك للغلابه يا حج ، يسلام لو كان عامل كوفته .
احمد من وراها وشعلقها من افاها  ،،،، دنا الي هعملك كفتي يا نرمييين ، بقي بتعملي فيا كداااا..
نرمين ،،،، يلهوز احمدوز ، دا انا اختك هتضربني علشان كيس شبسي .
احمد ،،،، اه .
نرمين ،،،،،، اي ده يا احمد انتي حلقت شعرك ! .
احمد ،،،،، لاء مسلفه شويه لواحد صحبي وهيبقي يرجعهولي ….. ، يا شللل انتي شايفه اي يعني ، وبعدين متغيريش الموضوع انا عرفك .
نرمين ،،،،، طب خلاص وسع كدا ، اي رئيك نعمل حرب اهليه .
احمد ،،،،، ههههه علشان بابا يولع فينا زي المره الي فاتت ، وفي لآخر تخلعي انتي منها ، وانا الي ألبس الليله .
نرمين ،،،،، خلاص مش تخاف انا الي هلبسها المره دي .
احمد ،،،،، يلا ابتدينه .
بعد حوالي نص ساعه ابوهم صحي علي دوشه في الصاله ،،،، يا ربي مخلف مجانين ، يااااااابت انتي وهواااا ، اسكتوااا ، والله لطلعلكم ووريكم أن الله حق .
ابوهم طلع لقي نرمين مستخبيه وري كورسي وأحمد زيها وكانت نرمين تطلع رسها بسرعه وترمي علي احمد بلونه مليانه ميا وهو زيها والمكان اخر بهدله .
ابوهم ،،،،،،، ينهرررركم مش معدي .
نرمين بصدمه ،،،،، بابا .
احمد ،،،،، واللللللله هي الي قالت نعمل كدا مش كدا يا نرمين .
نرمين ،،،،،، كدااااب في اصل وشه ، انا مليش دعوه ، أقوله بلاش يا احمد ، يحمد بلاش بابا هيزعق ، نشف راسه وقال يلا نعمل حرب اهليه تخيل ، انا قولتلك يا بابا ابنك مش عاجبني يا ابوا احمد .
احمد ،،،،، نررررررررمييين .
نرمين ???? نحم ، عايز تلزقها فيا يعني ، ولا علشان انا غلبانه ومليش ام تدافع عني .
ابوهم ،،،،، في ظرف ساعه ، المكان يرجع زي ما هواااا وإلي عظيم بيمين لتشوفوا مني حاجه مش هتعجبكم .
نرمين ،،،،، في ظرف ساعه امممم ، طب مش ينفع في شنطه ساعه هاي هاي هااااي .
احمد وأبوه ،،،،، نرمييييين .
نرمين ،،،،، يا ساتر خلااص .
نرمين وأحمد شغالين تنضيف في البيت .
نرمين ،،،، اااه تعبت .
احمد ،،، كله منك يا رزله هانم ، بتلبسهالي في لآخر ، ما هو دا العشم برضوااا.
نرمين ،،،،، عشم ابليس في قرطاس لب ، نضف من سوكااات .
طبعاً بعد ما خلصوا ناموا بتعب محسوش بحاجه .
تاني يوم …..
ابوا نرمين ،،،،، يا بنتي قووومي ، قومي الشغل !
نرمين بنعاس ،،،،، حاضر ، بس سبني خمس دقائق وهقوم .
ابوها ،،،،،، نرمييين .
نرمين ،،،،، خلاااص قومت اهو ، كل شويه نرمين نرمين ، محسسني وزيره الماليه ولا عضو في مجلس الشعب ، يااااارب .
احمد وكان معدي من قدام لاوضه ،،،،، يطلعلك ضب من تحت المطب ههههههههه .
نرمين ،،،، صباح الرزاله والدم التقيل .
احمد ،،،،، دنا عاملك رز بلبن ، خساره فيكي .
نرمين جريت علي المطبخ ⁦????????‍♀️⁩.
احمد ،،،،، طفسه هانم ، زييي بالظبط ، أما اروح ألحقلي طبق  يا حج ههههه.
ابوهم ،،،، دي خلفه المجانين مفيييش كلااام
نرمين بعد ما خلصت نص حله الرز باللبن ، صلت ونزلت علشان تروح البنك .
نرمين ،،،، حنااااوي ، صباح الخير .
حنان ،،،،، نرمممين ، حببتي ازيك .
نرمين ،،،، الحمد الله باكل كويس وبنام كويس ، وانتي اخبارك اي !
حنان ،،،،، الحمد الله على كل حال يا نيموا ، المدير كلمني وقال انك هتشتغلي معانه ، بجد فرحت اوييييي.
نرمين ،،،، حببتي يا حناوي ، ما هو مش قدر يستغني عني ، دنا موهبه فازه يا اخشييي.
خالد وكان داخل ومش ناولها علي خير  ،،،، اهلاااا يا ست نرمين ..
نرمين ????،،، اهلا اهلا .
خالد ،،، حنان ، وريها مكتبها وتعالي عيزك .
حنان ،،،، حاضر يا مستر خالد ، تعالي يا نرمين .
خالد ???? ،،، صبرك عليا يا نرمين ، أن مخليتك تقولي أن الله حق مبقاش اسمي خالد .
نرمين في المكتب ،،،، اللله حلو اي ، ده بتاعي انا .
حنان ،،،، اه يا نيموا ، هكلم مستر خالد وجيلك .
نرمين ،،، طب مش تتأخري.
حنان خرجت ونرمين بتفتح الشنطه تدور علي الموبيل ،،، يوووه شكلي نسيتي ، اي ده ازاي زيت الشعر جه هنا ، اكيد دا احمد ، ماشي يا احمد أما اروح بس صبرك عليااا.
حنان في مكتب خالد …
حنان ،،،، مستر خالد ، دي كل الملفات الي طلبتها .
خالد ،،،، وديهم لنرمين .
حنان بصدمه ،،،، كلهم ، دا شغل كبير اويي عليها .
خالد ،،،، مششش شغلك ، بقولك سبيهم ومشي انتي .
حنان طلعت ونرمين استخبت الي سمعت كل الحوار ومش حبه حنان تشفها .
خالد ،،،،، ماشي يا نرمين انا هعرفك مين لاهبل وابوا قرون .
نرمين والي بتسمع الكلام ،،،، امممم يبقي شكلك متعرفنيش يا ابن ام خااالد ، واللله لخليك تشرب المقلب وتبلع بالبنج الي هتخده بعد كام فسوه .
نرمين طلعه علبه الزيت وكبتها قدام المكتب ،،،، هاهاهاااي وريني بقي يا خالد يا ابن ام خالد هتوصلي علي رجليك ولا هتاخد السلم بالحضن .
نرمين نزلت بسرعه ووقفت جمب حنان .
حنان ،،،، نرمين روحي مكتبك مش ينفع تدنك هنا !
نرمين ،،، طيب .
خالد ،،، شايل الملفات ولسه بيعدي وراح واخد السلم من أوله وآخره زحلقه هههههههه .
الكل جري وسندوه .
نرمين اخدت الملفات من علي لأرض ،،،، الف سلامه عليك يا مستر خالد ، بالشفه أن شاء الله ، عبال المره الجايه ، انا راحه اكمل شغل بتهيألي الملفات دي بتاعتي ، عن ازنك .
خالد بغضب ،،،،،، نرممميييييييين .
نرمين في سرها،،،،، انتي مفكرني سهله يا خالد ، دنا نرمين الي مش في مني اتنين????
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!