Uncategorized

رواية نور وسط الظلام الفصل الخامس 5 بقلم هنا سلامة

 رواية نور وسط الظلام الفصل الخامس 5 بقلم هنا سلامة

رواية نور وسط الظلام الفصل الخامس 5 بقلم هنا سلامة

رواية نور وسط الظلام الفصل الخامس 5 بقلم هنا سلامة

مروان : مفاجأه مش كده انا قولت اجي أطل عليك
نور : انت تاني يا حي..
آدم يقاطعها: نور ممكن تطلعي فوق
مروان : ليه خايف عليها؟! 
نور : انت غاوي تهزيق مش مكفيك تهزيق الصبح صح؟؟
آدم : انت عاوز ايه يا مروان؟ 
مروان : عاوز حقي من الشركه
آدم : قولتلك ميت مرة حقك انت خدته مليار دولار ايه مش مكفيينك؟؟!
مروان : ناقصهم ١٠ مليون دولار
آدم : وريتك الوصية عشروميت مره و وديتك لمفتي اعمل ايه اكتر من كده انا الي بشتغل و بتعب رغم ظروفي و انت عاوز تاخد فلوس مش من حقك
مروان : انت أعمى البصر و البصيره يا حج آدم؟
نور: أخرس قليل الادب و الذوق! 
مروان : بقولك ايه يا حلوه ملكيش دعوه
نور : انت.. انت قليل الادب
آدم : اطلع بره و لآخر مرة هقولك انت مفيش حاجة ليك عندي و الحلوه دي امك يا خفيف! 
مروان امتص غضبه و قال : ما تيجي يا حلوه توصليني
آدم بعصبيه : عم محمد تعالى وصل الأستاذ
نور : هو بيعمل كده ليه؟! 
آدم : عشان زباله زباله! 
نور محاولة لتهديه الموقف : الساعة ٦ الحق نام شويه عشان العشاء
آدم : ماشي
على العشاء
داده ناديه : كل الاكل الي بتحبوه اهو يا بني
آدم : شكرا يا داده
آدم بخجل : تقريبا كل الي شافوكي قالو عنك انك حلوه اووي كان نفسي ابقي بشوف عشان اشوفك
نور بخجل : و انا كمان
آدم باستغراب : انت كمان ايه؟!
نور : كان نفسي تبقى بتشوف عشان تشوف شكلك قد ايه حلو
آدم بضحك و تكبر مصطنع : متكسفنيش يا نور انا عارف ان انا قمر
نور بتضحك جامد آدم انتبه للصوت بتاع ضحكتها و قال : ضحكتك حلوه اوووي
نور بكسوف : ميرسي اووي
نور : يلا ميعاد النوم
آدم : لا انا عاوز احضر فيلم بحبه
نور : ازاي؟!
آدم : ما هو مش لازم اشوف الممثلين.. صوت الممثل ممكن يوصلي ايه حالته زعلان مبسوط متكبر متواضع
نور : اه صح
آدم : تحبي تتفرجي؟!
نور : اه.. ماشي
الساعة ١٢
داده ناديه بصوت واطي : محمد محمد تعالى
عم محمد : ايه يا ناديه ايه
داده ناديه : شوف شوف الولا مبوظ نومه ازاي.. هي الش شجعته على كده
عم محمد مدقق فيهم اووي و بيقول : شكله مبسوط اووي يا حبت عيني اول مره اشوفه مبسوط كده
داده ناديه بغضب : انت قاصد تفرسني يا محمد
عم محمد بغضب شديد و صوت عالي : انت عاوزه ايه من الواد عاوزه ايه
داده ناديه بصوت واطي تقاطعه : خلاص يا محمد خلاص وطى صوتك ابوس ايدك
ساعتها
آدم :هو في ايه يا عم محمد
داده ناديه بخوف و تردد : يا بني مفيش مفيش حاجة يا بني عمك محمد أعصابه تعبانه شويه بس
نور : كفايه كده يا أدم.. لازم تنام انت كدة أعصابك هتتعب
عم محمد : انا مش قادر خلاص
نور : تعالى معايا يا عم احمد اطلع للجنينه و انا هحصلك على طول على بره اشوف مالك
على السلم
آدم : شكرا اووي يا نور على الورد و مساعدتك ليا في المطعم كل حاجه حلوه عملتيها
نور : لا شكر على واجب.. كله في سبيل الشغل و الوطن
نور في نفسها : يا كدابه كله في سبيل الشغل برده، اخرسي بقى
آدم : تصبحي على خير
نور : و انت من اهله
في الجنينه
عم محمد : بصي يا بنتي انت تودي آدم للدكتور النفسي بكره عشان ارتاح
نور : في ايه بس آدم ماله.. طمني و النبي هو ماله! 
عم محمد : بصي ابعديه عن أي مقص و عن الزحمه
نور : ليه؟؟
عم محمد : هو كده و توديه يعني توديه
نور : حاضر
عم محمد بخضه : و اوعى تجيبي سيره لناديه ماشي
نور : كده كده مش بطيقها بحسها مبتحبش آدم معرفش ليه
عم محمد : و انا و الله يا بنتي
صوت حاجه تتكسر يفزع نور!
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!