Uncategorized

رواية حب بعد معاناة الفصل الرابع 4 بقلم بسملة عادل

 رواية حب بعد معاناة الفصل الرابع 4 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل الرابع 4 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل الرابع 4 بقلم بسملة عادل

بتقفل باب شقتها لقت احمد
Flash back 
احمد اللي خلود شغاله سكرتاريه عنده في الشغل 
طويل عن خلود بحوالي 15 ثاننتي كدا مش رفيع ومش تخين بصوا مش بعرف اوصف حد هوا مززز وخلاص يعني مزز وقمر معلش بس بنتنا مفيش زيها طبعاا  
back
*احمد*- بتعملي اي هنا
*خلود*- انا ساكنه هنا اصلا
*احمد *-ااه تمم
             –  رايحه الشركه صح
*خلود*- ايوة 
*احمد*- طب ممكن اوصلك انا بردو رايح الشركه
*خلود*- بس… 
*احمد*-مبسش يلا
*خلود بدون فايده*-حاضر
احمد فتح ل خلود الباب وركبت وهوا ركب مكان السواقه وساق وكان الصمت سيد المكان حرفيا يعني وصلوا الشركه 10 بالثانيه دخلت خلود في مكتبها وهاكذا احمد بردو 
         ♡♡عند سماح في البيت ♡♡
سماح صحيت من النوم صلت وكلت ورنت علي خلود 
  
                   ♡♡عند خلود♡♡
خلود كانت في مكتب احمد ف فونها رن 
*احمد*- بصلها بعصبيه
*خلود*-انا اسفه جدا بس مضطره ارد
*احمد*-ومضطره لي ان شاء الله ااه اكيد حبيبك ولا اي خرا
*خلود*-هوا ولا حبيبي ولا اي خرا دا امي ولازم ارد عليها علشان هيا لوحدها وممكن يكون فيه حاجه 
*احمد هدي شويه*- اتفضلي ردي اما نشوف اخرتها
*خلود*-شكراا
*خلود*-صباح الخير ي غاليه
*سماح*-صباح النور يحببتي 
*خلود*-كلتي وصليتي وخدتي علاجكك
*سماح*- ايوة ي غاليه 
*خلود*- الف هنا وشفا يارب 
*سماح*-يارب يحبيبي
*خلود*- انا عملت اكل الصبح قبل م امشي وحطيتوا في التلاجه علشان ممكن اأخر في الشغل كلي انتي اهم حاجه وتاخدي علاجكك واوعي تنسي تصلي وتدعيلي ي حبيبي
*سماح*-حاضر ي غاليه 
*خلود*-معلش هقفل معاكي علشان في الشغل ولما تتغدي وتاخدي علاجك وتصلي تعرفيني ماشي رني عليا وميهمكيش ولو احتاجتي حاجه رني بردو 
*سماح*-حاضر ي غاليه روحي شوفي شغلك 
*خلود*-سلام ي غاليه
*خلود*-انا اسفه اني طولت في المكالمه 
*احمد*-ولا يهمك حصل خير 
*خلود*-شكرا
*احمد*-متشكرينيش هيا زي امي بردو
*خلود *-ميرسي
*احمد*- طب نكمل شغلنا ولا اي 
*خلود*- اه طبعا اتفضل 
وكملوا شغلهم وجيه وقت ال break رنت علي ممتها 
*خلود*- اه ي حبيبي
*سماح*-ايوة ي غاليه
*خلود*-صليتي واتغديتي وخدتي العلاج
*سماح*-صليت بس
*خلود*-واكلك وعلاجك ي ماما
*سماح*-مخدتهمش 
*خلود *-هتبدأي تزعليني منك ممكن تكلي علشان علاجك مينفعش يتاخد من غير م تاكلي 
*سماح*-مش قادره 
*خلود*-علشان خاطري ي ماما والنبي بالله عليكي لو بتحبيني كلي حته لو حاجه خفيفه بس علشان علاجك
*سماح*-حاضر ي خلود
*خلود *-يااه هوا انا اسمي قمرر كدا قولي خلود تاني كدا
*سماح*-بكاشه طول عمرك
*خلود*-حبيبي تسلم بقا بنتك بكاشه 
*سماح*-انا بنتي قمرر 
*خلود*- والله ي موحا م فيه قمر غيرك اصلا 
*سماح*- اقفلي يبت وشوفي شغلك
*خلود*- حاضر وانتي تاكلي وتاخدي غلاجك وترني عليا تعرفيني 
*سماح*-حاضر يقلبي
              -سلام
*خلود*-سلام ي غاليه 
          ♡♡في شركه……….. تحديدا♡♡
خلصت شغل والمفروض انها هتمشي الساعه10 لان اصلا اي سكرتيره بتمشي متأخر لان اعتبر شغل المكان اللي هيا شغاله فيه بيبقا عليها دا ع خسب معلوماتي يعني 
*خلود*-انا خلصت ممكن امشي 
*احمد*-هتمشي في الوقت دا ازاي الساعه 10
*خلود*-هباات في الشركه يعني
*احمد*-اكيد. لا
*خلود*-اومال 
*احمد*-هوصلك م احنا كدا كدا في نفس العماره 
*خلود*-بس… 
*احمد بمقاطعه*-مبسش خالص مينفعش تمشي في وقت زي دا لوحدك 
*خلود*- تمام اللي حضرتك تشوفه
*احمد*-طب يلا 
نزلوا وركبوا العربيه كان الصمت سيد سيد المكان يعني وخلود نامت في الطريق احمد بيبص يقولها انزلي لقاها نايمه فضل سرحان فيها شويه وبعدين اتنحنحن وصحاها 
*خلود*- انا اسفه بس محست….. 
*احمد بحنيه*-مش مستاهله اسف محصلش حاجه عادي يلا احنا وصلنا
*خلود*- شكرا علي التوصيله 
*احمد*-عفوا متشكرينيش تاني بقا
*خلود*-حاضر
           -تصبح علي خير
*احمد*-وانتي من اهل الخير 
وفي سره لا من اهلي انا يارب
       ♡♡في شقه خلود وسماح♡♡
طلعت سملت علي ممتها وصلت ولبست بيجامتها بس كان عليها الجميله والوحش بنتنا طفله يجدعان وطلعت ل ممتها قعدت معاها شويه صغننين حكتلها كل تفاصيل اليوم 
*خلود*- انا هنام ي ماما ماشي
*سماح*- ماشي ي حببتي تصبحي علي الف خير
*سماح*- وانتي من اهل الخير يارب
            ♡♡في شقه احمد ♡♡
*احمد*-صبوحه حبيبت قلبي عامله اي
*صباح*-اي يواد مالك انت سخن
*احمد بهزار*-يخربيت اللي يفكر يدلعكوا في البيت دا 
*صباح بضحك*- طب يخويا خش كل ونام علشان شغلك
*احمد*-مش جعان انا هنام
*صباح*-ماشي تصبح علي خير
*احمد*-وانتي من اهله يغاليه
دخل احمد اوضته غير ورأد علي السرير وبيفكر في خلود بيقول لنفسه مالك ي احمد بت جات يومين شقلبت حالك انت من ساعت م دخلت الشركه وانت مركز معاها الصبح كنت خايف احسن تطلع بتكلم حد تاني غير ولدتها ومردتش تخليها تروح لوحدها بليل بعد م خلصت شغل ووهيا في عربيتك نامت قعدت تتفرج عليها وسرحت في عيونها لا وهيا بتقولك تصبح علي خير تقولها وانتي من اهلي في اي ي احمد مش كدا نام نام 
وبالفعل نام احمد ونامت خلود 
مفيش اي احداث جديده غير ان احمد وخلود بيقربوا من بعض اكتر كل يوم وكل يوم احمد بيحبها عن اللي قبله
دخلت خلود علي احمد مكتبه بعد م سمحلها تتدخل 
*خلود*-هوا انا ممكن اروح بدري انهارده
*احمد*-في حاجه ولا اي ممتك بخير
*خلود*- اه الحمد لله
*احمد*-اومال هتروحي بدري لي
*خلود*-اصل……….. 
*احمد بفزع*-اييييي
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!