Uncategorized

رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم بنت الصعيد

 رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم بنت الصعيد

رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم بنت الصعيد

رواية حمقاء في الموساد الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم بنت الصعيد

اليان وصلت بيتهم ولسة هتطلع اوضتها وقفها صوت الرئيس 
……اليان اين خبئتي آران ..انتي اخر شخص كان في المستشفي 
اليان …..ماذا تقول ابي.. هل تتهمني الان أنني قمت بمساعدة آران علي الهروب 
الرئيس ….اليان اعلم انك تحبي آران إذا فإنتي من ساعده اعترفي بذلك
اليان….ابي أنني حقا احب آران وكنت ذاهبة لرؤيته ..ولكن فجأة معدتي آلمتني كثيرا وانت تعرف انها دائما تؤلمني وفقدت الوعي بعدها ساعدني الحارس واخذني لغرفة الطبيب ثم فحصني وعندما استيقظت وذهبت لرؤيته لم أجده فكيف لك أن تتهمني ..لقد أخطأت في حقي ابي ولن اسامحك ..وسابته وطلعت أوضتها 
(أقروا الكلام المكتوب تحت البارت)
&&&&&&&&&&
عند ملك 
ملك وأمينة قاعدين جمب نور وكل واحدة نايمة علي كرسي وفجأة نور صحيت وصرخت ….عدناااااااان ..قاموا مفزوعين هما الاتنين م النوم ..وأمينة حضنتها ونور فضلت تعيط جامد….ماما اكيد عدنان هيرحع صح …أنا خايفة عليه يا ماما عدنان لو مات أنا مش هقدر اعيش وعيطت كتير
ملك….كمان بتعيط …نور سيف راح عشان ينقذ عدنان ماتقلقيش إن شاء الله هيرجعوا 
نور…عيطت اكتر وصرخت …كمان ابيه سيف لااااااا أنا عايزة عدنان ..وعايزة اخوياااااا ااااه يا ماما ..ملك قامت بسرعة وجابت الإبرة واعطتها لنور ونور غابت تاني عن الوعي 
أمينة….جيب العواقب سليمة يا رب 
ملك….بتعيط وبتدعي بصوت واطي…يا رب رجعهم سالمين واحفظ عدنان لنور واحفظ لي سيف يا رب ..
&&&&&&&&
سيف دخل اسرا…ئيل بعد معاناه طبعا بالطريقة اللي ديما يدخل بيها بس المرة دي كانت صعبة لانه فيه تفتيش جامد علي عدنان …
سيف وصل فندق أديرا بشحنة الخمور
واتصرف عادي كأنه جاك الامريكي صاحب شركة إنتاج الخمور 
بعد فترة 
أديرا أخدته علي شقتها عشان يشوف عدنان 
سيف دخل بلهفة اوضة عدنان وقرب عنده وعدنان كان نايم  سيف شاف شكله والكدمات اللي ف وشه وحزن جدا مسك أيده جامد وكأنه بيطمنه ويقوله أنا جمبك وبعدها سيف خرج وهو بيقول في نفسه الحمدلله 
خرج لقي أديرا قاعدة 
سيف …هل انتي مستعدة أديرا لتنفيذ الخطة..
أديرا …اجل مستعدة 
سيف غمض عينيه ورجع راسه لورا ع الكنبة من التعب  وكان بيتمني أنه الخطة تنجح وتعدي بسلام.. بس اتفاجئ بحد قرب منه وباسه ..سيف فتح عينيه بصدمة وبعد أديرا عنه بطريقة ذوق 
سيف…احم …أديرا لما فعلتي هذا 
أديرا…آسفة ولكني شعرت فقط انني احتاج   لهذه القبلة منك ..انت متحجر القلب جاك 
سيف وقف …اعتذر منكي ولكن لا تفعلي هذا ثانية كي لا أغضب منكي ..وهي لنقوم بتنفيذ خطتنا 
سيف صحي عدنان من النوم 
عدنان….س س سيف ..
سيف….ايوا يا بطل يلا هنرجع بلدنا 
وحضنه وبعدها قومه وراحوا علي شاحنة الخمور وسيف ركب عدنان وسط صناديق الخمور وبعدها اداله إبرة منومة لانه سيف لسة مش واثق من ردود أفعال عدنان واد ايه هو أتأثر بتعذيبهم ليه  …وركب هو واديرا الشاحنة وانطلقوا بيها كأنهم هيوصلوها مكان تاني في اسرا…ئيل ..طريقهم كانت ساهلة جدا وماحدش شك لانه معظم ضباط المو..ساد بيسهروا في ملهي أديرا الليلي وعارفينها ..بس اصعب نقطة تفتيش قابلتهم هي اللي ف طريقهم للقدس ..
سيف….أديرا هل انتي مستعدة 
أديرا…..نعم مستعدة 
وقفوا عند نقطة التفتيش الصعبة دي واديرا نزلت وفهمت الضابط أنها هتوصل خمور لجنودهم اللي في القدس وفضلت تتدلع للضابط دا وتكلمه بمياعة ودلع لغاية ما فتح لها الطريق واخيرا الابطال قدروا يخرجوا من المأزق اللي كانوا فيه بسلام  وصلوا القدس بعد فترة واديرا ودعتهم ومشيت وسيف بعت إشارة لحازم اللي بعتلهم طيارة هيلكوبتر ترجعهم وطنهم الغالي ..طلع سيف وعدنان الطيارة 
سيف بص لعدنان ….عدنان انت كويس 
عدنان…..مافيش رد
سيف هزه من كتفه …عدنان انت كويس رد عليا عملوا فيك ايه وفجأة عدنان حضن سيف وعيط ودي اول مرة يعيط من لما انكشف 
سيف….بقلق …حسام رد عليا طمني عليك عملوا فيك ايه وديني لادفعهم التمن والايام بيننا 
عدنان اخيرا اتكلم …كنت حا حابب ا اكمل الم المهمة م من غا غير م ما انكشف
سيف …يعني هو دا اللي مضايقك ..
عدنان بعد عن سيف ورجع براسه لورا وغمض عينيه افتكر حاجة وسط دموعه وابتسم 
اخيرا وصلوا مصر الحبيبة ..ونقلوا عدنان ع المستشفي عشان يعرفوا الكلاب اذوه اد ايه 
وحازم كلم أهل عدنان عشان يجو طمنوا علي ابنهم 
سيف ركب عربيته ..وطول الطريق بيفكر يقول ايه لنور وامينة 
في الشقة
سيف اتفاجئ أنه ملك نامت عند مامته 
سيف…همس لملك …عدنان رجع بالسلامة 
ملك زغرطت ..
سيف…يخرب بيتك استني لما احكيلهم
ملك…..لا مافيش داعي ..أنا قمت بالواجب
ونور عندها انهيار عصبي جوه
سيف بصدمة…ايه انتي مجنونة ..وجري علي اوضة أخته 
ملك..باستغراب..ايه دا هي الناس بتزعل ليه من الصراحة غريبة اوي دي
سيف فتح اوضة نور لقاها بتعيط ومن غير صوت وهادية جداا 
سيف….نور نور حبيبتي عدنان رجع وهو كويس تعالي هاخدك تشوفيه
وبعدين سيف بص لملك …هي مالها ليه مش بترد عليا 
ملك ….مهو الدكتورة طلبت مني اديلها حقنة مهدئة ..وعطتها  بس ما أثرتش بيها ف عطتها واحدة تانية من عندي ????
سيف ….يخرب بيتك يا ملك البت جرالها ايه ..
سيف حضن نور….نور حبيبتي عدنان كويس ومحتاجلك بجد دلوقتي ..يلا بقا قومي نروحله 
ملك…ما تتعبش نفسك مش هترد  عليك واخدة جرعة  مهدئ زيادة ????
سيف مسك المخدة ورماها علي ملك وقالها …برااا 
ملك خرجت تجري …هو محموق كده ليه الله 
سيف طلع شقته اخد شاور ونزل بعد فترة كان تأثير المهدئ راح من نور ولبست بلهفة وبسرعة جدا عشان تشوف جوزها وحبيبها 
وملك وأمينة لبسوا كمان وسيف أخدهم وطلعوا ع المستشفي 
في اوضة عدنان 
كانت عيلة عدنان كلهم معاه وحازم كمان كان موجود بس عدنان  لسة ردود أفعاله غريبة والدكتور قاعد بيراقب تصرفاته 
وصل سيف وعيلته 
ملك….عدنينووووو وجريت عنده 
عدنان بص لها بغل….وبص لسيف وقاله…س سيف مين البت ا ا  الهبلة دي 
ملك…اخص عليك يا عدنينو أنا هبلة وكمان نستني يا خسارة العيش والملح 
كلهم قلقوا علي عدنان 
نور قربت منه بهدوء ودموعها نزلت ومسكت أيده باستها 
عدنان بص لها كتير جدا وبعد لحظات ابتسم لها 
وبص لسيف….مين البت الحلوة دي يا يا سيف 
نور…………..????????????????
كلهم عملوا كده…..????????????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫5 تعليقات

اترك رد