Uncategorized

رواية نور وسط الظلام الفصل السابع 7 بقلم هنا سلامة

 رواية نور وسط الظلام الفصل السابع 7 بقلم هنا سلامة

رواية نور وسط الظلام الفصل السابع 7 بقلم هنا سلامة

رواية نور وسط الظلام الفصل السابع 7 بقلم هنا سلامة

حد دخل قوضه نور و القوضه كحل و مفيهاش اي مصدر نور و جاي يحط ايده عليها نور تصحى مغضوضه و جايه تفتح نور الابجوره بسرعه قامت وقعت على الأرض اتكسرت! ساعتها نور حست بالخوف الشديد و اغمى عليها
آدم في قوضته سمع صوت حاجه بتتكسر جاية من ناحية قوضه نور فراح براحة خاالص و حس ان في حد موجود في القوضه و هو داخل فتح نور القوضه عشان إلى موجود في القوضه يتخض و يطلع اي صوت عشان يعرف هو مين
داده ناديه بخوف و جسم بيرتعش : مين؟!! 
آدم : انا يا داده انت ايه الي دخلك هنا؟ 
داده ناديه بلجلجه : مفيش اصل اصل نور كانت مصدعه من شويه و دخلت أديها الدواء.. لقيتها.. لقيتها نايمه جيت احاول اصحيها لقيتها مغم عليها
آدم مش مصدقها : طيب اطلعي بره و ناديلي عم محمد
داده ناديه : حاضر.. حاضر يا ابني
آدم قرب من نور و حاول يفوقها و دلق عليها شويه مايه، صحية نور مخضوضه : مين مين مين
عم محمد : في ايه يا ادم… نور مالها
آدم لنور بخضه : فوقي يا نور انا آدم
نور : ايه الي حصل؟!! 
آدم : المفروض انت الي تقوليلي ايه الي حصل؟! 
نور بخوف : انا مش فاكره.. مش فاكره غير أن حد دخل و حط ايده عليا و انا جيت افتح الابجوره فوقعت اتكسرت و قام حد مسك ايدي جامد ف فقدت اعصابي
عم محمد : طيب انت كويسه يا بنتي.. حد اذاكي؟!
نور بعياط : انا.. انا كويسه.. بس.. بس خايفه
آدم مسح لها دموعها و برفق : ماتخفيش يا نور حصل خير كملي انت نومك و انا هنام على الكنبه إلى قدام باب قضتك و عم محمد هينام في الجنينة يعني محدش هيدخلك من البلكونه و لا من بره
نور : طيب انت مكلتش اي حاجه اي حاجه من الصبح ممكن تنزل تتعشى و انا هنزل معاك انا و عم محمد
آدم : طيب
و هما على السلم
عم محمد بصوت واطي لنور : ناديه إلى كانت عندك صح؟!
نور : اه اه
عم محمد : يخربيت ابوها بقى! 
آدم بدهشه : بتقولو حاجه؟ 
نور : لا لا و لا حاجه
على السفره
عم محمد : انا الي عملت اكل النهارده يا رب يعجبكم
نور في نفسها:  الحمد لله
ادم : تسلم ايدك يا عم محمد
نور : الاكل حلو اووي فعلا
آدم : طيب يلا بقى ننام
نور بلجلجه : لا.. لا استنى.. انا جيبت النهارده حتت عصير لازم تدوقه
آدم باستغراب : امتى احنا طول اليوم سوا! 
نور بلجلجه : اصل..
عم محمد يقطعها بسرعه : انا الي جيبه يا ابني يعني و نور داقته
آدم : اه.. طيب هتيلي منه
نور : هوا
في المطبخ
دخلت داده ناديه و نور بتقلب الكوبايه و حطت ايديها على كتفها
نور بخضه : نعم.. في ايه؟! 
داده ناديه بشر : حطيتي الحبايه
نور : اه حطيتها عاوزه حاجه تانية
داده ناديه : لا انا خارجه اهو
عم محمد : ها يا بنتي كله تمام
نور : اه عملت نفسي كأني حطيتها
عم محمد : طيب كويس اووي.. المهم برده بكره تعملي نفس الحاجة
نور : ماشي يا عم محمد تصبح على خير
على السلم
نور : آدم انا مش قلقانه يمكن اكون كنت بحلم أو كده ادخل نام في القوضه عشان متتعبش من نومه الكنبه
آدم : ماشي يا نور بس لو مخبيه حاجه عليا قولي
نور بلجلجه : لا.. لا خالص بالعكس انا بقولك كل حاجه
آدم : ماشي تصبحي على خير
نور : و انت من اهله
نور في نفسها : انت هتروحي النار يا بت انت بكدبك ده ده انت بتكدبي كدب مش طبيعي
الصبح الساعه ١٠
نور بخضه : يا نهار اسود و منيل الساعه ١٠.. آدم.. الشغل.. يا نهار هباب على نفوخي
نور جريت جامد على السلم عشان تروح القوضه بسرعه و تصحى آدم
نور : آدم آدم آدم آدم…. هو مبيردش ليه لحسن يكون تعبان.. انا هدخل
نور بخضه : آدم آدم.. انت فين.. لحسن تكون ناديه عملت فيه حاجه
نور بصوت عالي من على السلم : عم محمد عم محمد عم محمد يا عم محمد
عم محمد : نعم يا بنتي
نور بخضه : آدم فين.. فين آدم
عم محمد : في الشركه يا بنتي.. هو قال انك تعبانه من امبارح ف قال يسيبك النهارده نايمه
نور بغضب : ازاي يعني يروح لوحده ازاي انا هروح الشركه دلوقتي يا عم محمد.. صحيح هو كل من ايد ناديه
عم محمد : و دي تفوتني لا طبعا قولتله ينزل بسرعه عشان انت ممكن تصحى
نور: شاطر يا عم محمد 
في الشركه 
آدم : لسه بدري يا ست منى جيتي متأخر ليه 
منى : معلش يا فندم اصل المحور واقف من يومين و بعدين انا كل يوم باجي في نفس الميعاد ده و حضرتك ما بتقولش اي حاجه
آدم : بجد.. ازاي؟!
منى بغيره : ما هو البت إلي بتيجي معاك بتنسيك نفسك
ادم : اولا انت اخدتي عليا بشكل مش مقبول ابدا يا منى ثانيا مسمهاش بت اسمها نور و بعدين بتنسيني نفسي ازاي يعني ما توضحي كلامك
منى بغيره : يعني بتبقى منبهر بيها و بشغلها و معتمد عليها في الصغيره قبل الكبيره
آدم قرب منها و مسك ايدها و قالها : نور مش زي اي بنت هنا في الشركه و لآخر مره بقولك احترمي نفسك و انت بتتكلمي عنها
و فجأة….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد