Uncategorized

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرولا ممدوح

 رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرولا ممدوح

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرولا ممدوح

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرولا ممدوح

وفعلا ربطت الهدوم ف بعضها وبعدين ربطت طرف الحبل اللي هي عملته بحاجه ثابته ف الاوضه وربطت الطرف التاني علي وسطها وبصت بصه اخيره ع الاوضه وجت تنزل لقيت نفسها داخت وحست راسها بتقع لتحت، رجعت تاني لورا وخدت نفس عميق ولسه رايحه بتنزل لقيت الباب بيتفتح ف حاولت انزل بسرعه قبل م حد يشوفها

كنت متوتره اوي وايديا كانت بترتعش، اول مره اعمل حاجه زي كده وخصوصا اني مضروبه كذا مره انهارده يعني جايبه اخري

ادهم بغضب وخوف _ ا..انتي بتعملي ايه

فرح بتفكير = انا هقوله اني هنتحر وهو اكيد يعني اكيد مش هيحب يلبس نفسه مصتيب ع الفاضي ويسيبني امشي، الله علي دماغي الشيطانيه هههه

ادهم _ بقولك بتعملي ايه
( وراحلها علشان يرجعها م الشباك بس فرح وقفته )

فرح بعضبيه زائفه = خطوة تاني وهرمي نفسي من هنا

ادهم بعصبيه وهو لسه بيقرب _ انتي اتجننتي يابت، انزلي بقولك

فرح بعصبيه = ابعد عني، هنط وانتحر بقولك، وانا مجنونه واعملها

ادهم بخوف ممزوج بغضب _ انتي مفكره انك هتلوي دراعي بالكلمتين دول يعني

فرح بتفكير = اه ده شكله اتهبل ومش هيسيبني زي م كنت مفكره، خلاص هلجأ للحل التاني واني انزل دلوقتي بالحبل قبل م ييجي هو يشدني

فرح بيأس مزيف _ انا اسفه ان كنت ضايقتك ف حاجه او كنت زعلتك، همشي دلوقتي وعمرك م هتشوفني تاني، همشي وهسيبلك الدنيا فاضيه من غير دوشه او ازعاج، ع الاقل حياتك هتبقي احسن من غيري

وعملت نفسي بنتحر وانا كنت نازله بالحبل اصلا

الحمد لله جيت انزل لقيت نفسي مش بنزل لأ ده انا بطلع، ببص فوقيا لقيت ادهم بيضحك عليا وبيشدني م الحبل، اللي هو انا بنزل وهو بيسحب ف مفيش تقدم

ادهم بضحك = لا بس حلوه طريقة الانتحار الكريتيف دي ههههه

فرح بعصبيه _ ياعم سيبني بقي اشوف مصالحي

= مش سايبك يا فرح

_ لا هتسببني يا إما انا اللي هشيب

= انتي اتجننتي

_ لأ انا لسه عاقله اهه

= طب اطلعي يا عاقله

_ مش عايزه

= ليه

_ انت عبيط ولا عامل نفسك عبيط

ادهم بغضب = لمي نفسك بداب م المك انا يا فرح

_ م اما عايزه الم نفسي بس خضرتك اللي مش راضي

= طب لمس نفسك وإدخلي

_ مش هدخل ان……

مكملتش كلام لقيته بيسحبني وبيشدني بعصبيه كده ماعرفش ايه ده، خلقه ضيق اوي

ادهم بعصبيه = خروج من هنا متحلميش تمام ده غير انك لو عملتي حركة زي دي تاني هورسكي مقامك كويس انتي فاهمه

_ ح…حاضر

ادهم ابتسم إبتسامة نصر وطلع

فرح لنفسها = هه ده مفكرني استسلمت بجد،
ده انا هعمل منه شاورما

ادهم بصوت عالي _ سمعتك علفكره

فرح بتوتر = سمعت ايه

ادهم _ اللي انتي قولتيه

= ايوه اللي هو ايه

_ بقولك ايه اخرسي احسنلك
فرح بتذمر = ماشي اديني سكت اهه

قعدت ع السرير وانا بغلي وسامعه ادهم وهو بيعاكس اللي اسمها زينب دي

بعد 5 دقائق………

فرح بصوت عالي وبكاء _ ااااااااااااااه رجلييييي

ادهم راح بسرعه وفتح الباب بخضه علشان يشوف فرح

وبووووووم نزلت عصايه علي راسه من ورا

طبعا دي كانت فرح وبعدها طلعت تجري م الخوف

ادهم بغضب = هتروحي مني فين يا فرح

فرح _ عاااااااا مش هتلحق تمسكني اصلا

وبصت لزينب = وانتي يا شعنونه متعشميش انك تفضلي هنا كتير هاااااا

زينب بتعجب _ ايه ده مالها دي

فرح = لا ماني ولا كاني……. ااااااااااااه راسييييي

اتخبطت حتة خبطة وانا بجري ف الحيطه خليتني اترج كلي كده، حسيت ان نفوخي ضرب وقتها

ببص كده لقيت ادهم ف وشي

فرح _ ا…ااااااه يا راسي حاسه اني دايخه اااااااه

ادهم بخوف = ف..في ايه مالك

فرح _ راسييييي ااااااااه واجعانيييي اويييييي

ادهم = طب تعالي اقعدي ثانيه

فرح بتوتر _ ايه ده ليه

ادهم = هعملك ماساچ

فرح _ تصدق حاسه نفسي احسن دلوقتي

ادهم بخبث = ليه بس متتكسفيش ده انا زي اخوكي برضو

فرح بحنق _ انت م شاخويا انت فاهم

مشيت ع التلاجه علطول، الصراحه بعد المناهده دي كلها تعبانه اوي وعايزه اكل

ادهم بضحك = انتي بتعملي ايه

فرح بخضه _ عاااااا انت بتطلعلي منين يا عم انت

ادهم = بتعملي ايه بس ههههه

فرح _ هاكل

= ليكي نفس تاكي

_ يعني اموت م الجوع يعني

= لأ طبعا مقولتش كده

_ طب خلاص اتكل علي الله بقي

= لأ

_ خلاص تمام خليك براحتك بقي

= اممم ماشي ماهو براحتي فعلا

بعد 5 دقايق…….

ادهم بخوف وبكاء _ ف…فرح، فرح قومي متهزريش فرررررررررررح
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!