Uncategorized

رواية لمضة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نورهان سليمان

 رواية لمضة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نورهان سليمان

رواية لمضة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نورهان سليمان

رواية لمضة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نورهان سليمان

مازن بجديه _عاوز أقولك علي حاجه 
فرح في نفسها أيوه الإنفصام بدأ أها _هييح وأدي أقعده عاوز
تقول أي؟ 
مازن بص فعنيها _إنتي هتفضلي فالمستشفي طول فتره  العلاج  
فرح بضيق_بس انا  مش  بحب  المستشفيات بخاف منها  
مازن _عارف بس بالله  عليكي  إستحملي مش هستحمل  يجرالك حاجه 
فرح بقله حيله _حاضر  
مازن باصها من راسها _حضرلك الخير  كله ياست البنات  
فرح _أيوه كل بعقلي حلوه لا الكلام ده مينفعش 
مازن بتمثيل_أهون عليكي يا فرح 
فرح _بصراحه كده  أه 
مازن _بقا كده  طيب أنا هدي تذاكر حفله محمد سعيد لحد تاني بقا ملناش نصيب والروايه دي كمان (فرح بتعشق محمد سعيد زي كده بالضبط ????)
فرح بصدمه _ده بجد 
مازن_أه والله 
فرح _أعاااااا بحبكككك ياض وربنا 
مازن_هههه بكاشه خدي 
فرحه وهي طايره من الفرح _شكرا يا أحلي ميزو فدلع 
مازن بصدمه_ميزو!!!!ده أنا إسمي الله يرحمه باللي عملتيه فيه ده دا إسم دلع 
فرح _هههه طب قولي كده دلع مازن أي؟؟
مازن_مش عارف بس ميزو ده أول مره أسمعه ????
فرح_هههه معلش بقا يسطا 
مازن_إنتي متأكده إنك تعبانه ياجعفر إنتي 
فرح_إخص عليك يا ميزو بقا جمر زي كده يتقالها جعفر 
مازن_التوااااضع يا أختاااه  هروح مشوار كده ورجع 
فرح _إشطا وأنا هقرا الروايه دي شكلها تحفه 
مازن_سلام 
مازن خرج وراح لأوضه شهد وشاف الدكتور 
مازن_يا دكتور أخبار المريضه أي 
الدكتور بأسف _البنت دي إتعرضت لمحاوله إغتصاب 
مازن بصدمه _إيه!!!!
الدكتور_مش بس كده المريضه حاليا دخلت فغيبوبه بسبب الحادث اللي حصل وكان عندها إنهيار فده أدي لغيبوبه ومش عارف هتقدر تفوق قريب ولا لا 
الدكتور مشي ومازن كان مصدوم  ومش بيستوعب وإفتكر القميص المقطع اللي كان عليها مش فاهم الملاك دي يحصل فيها كل ده
مازن غمض عنيه  _لا حول ولاقوة إلا بالله
أنا لازم أعمل بلاغ عشان أقدر أوصل لأهلها أكيد بيدوروا عليها…………………
مر شهرين علي أبطالنا 
مازن حب شهد جدا وفكل صلاه بيدعي ربنا يقومها بالسلامه وفنفس الوقت بيدور علي أهلها ونشر صورتها فكل مراكز الشرطه وفرح بتتعالج ومازن جنبها دايما ودايما بيهزروا مع بعض 
فنفس الوقت جاسر وأدم وأحمد كانوا قالبين الدنيا علي شهد وعصام تعب ودخل المستشفي وفيوم 
أدم راح لعماره أحمد وجاسر وخبط جامد و
جاسر_أي يبني مالك 
أدم _هات أحمد وأجمع الكل 
وبعد شويه كان الكل متجمع بما فيهم فهد وخلود 
جاسر_ها يا أدم قلقتنا أقول في أي 
أدم بفرحه _أنا لقيت شهد 
خلود بعياط وفرحه _الحمد لله اللهم لك الحمد يارب
ملك _أخيرا مش قولتلك يا ماما هترجع 
حنان بصتلها وبتهز راسها من الفرحه 
جاسر بدموع _أختي…أختي فين يا أدم 
أدم بتردد_أختك…..
جاسر_إنطق يا أدم 
أدم _أختك في مستشفي *****
جاسر_أختي فالمستشفي ليه 
أدم غمض عنيه_أختك إتعرضت لحادث وفالمستشفي لإنها فغيبوبه 
جاسر_أيه!!!!!
أحمدحس إن روحه بتتسحب منه وحنان وملك وخلود عيطوا كتير وبعد ساعتين كان الكل رايح المستشفي وعصام أصر أنه يروح عشان يشوف بنته 
وصلوا المستشفي ودورا علي أوضتها وشافوا مازن و……..
ياتري أي اللي هيحصل؟؟
العشق عامل زي كوبايه الشوكلاته السخنه طعمه حلو وجميل لحد أخر رشفه طعمه هيفضل حلو وقلبك دافي بس فالأخر كل اللي هيتبقي كوبايه فاضيه وقلب فاضي بارد 
البدايات دايما ما بتكون جميله بتلمع بس فالنهايه
 كل شئ بينطفي!!! 
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!