Uncategorized

رواية نور ملكي أنا الفصل السابع 7 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية نور ملكي أنا الفصل السابع 7 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية نور ملكي أنا الفصل السابع 7 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية نور ملكي أنا الفصل السابع 7 بقلم ميسون عبدالمجيد

نور وعمر: مصطفي!!!!!!
مصطفى بأحراج وتوتر:احم اااا نور انا كنت جاااي ااا
عمر بحدة:جاي ليه ي مصطفى او بمعني اصح جاي تعمل أي عند خطيبتي
مصطفى واقف متعصب من غباءه وانو جه
مصطفى بضيق وغل: بقلك ايه ي صاحبي انا عارف نور كويس ومتأكد انها حكتلك علي كل حاجة دي عادتها مش بتعرف تخبي او تكذب خلاصته انا عايز نور نور تخصني
نور:..
عمر قاطعها وقرب منها ضمها ليه
عمر:للاسف والله ي مصطفى ي صااححببي نور مش لعبه كان نفسك فيها ولما رمتها حسيت انك محتجها فا هترجعها من تاني من انهرده لاخر يوم في عمري نور ملكي انا وبس فاهم ي صااحببيي
مصطفى بصله بغل:متدخلش في حرب انت مش قدها ي ابن البحيري
عمر بابتسامة وغرور:انت عارفني من صغري بحب اوي ادخل في حرب واثق اني هكسبها مش كدة ي نوري
نور ابتسمت بقلق
مصطفى بصله بغضب ونزل
عمر بعد عن نور
نور بخوف:انا بشكرك جدا انك قلتله كدا انا مش مطمناله مصطفى دا شراني جدا
عمر بحنيه:متقلقيش طول منا جنبك محدش يقدر يقربلك
(ي محنييييي ????????????????)
نور ابتسمت بهدوء ونزلو سوا واتجهو للشركة
في مكان ما
مصطفى في الفون:ممكن اعرف انت خلتني جيت ليه من السفر
_عشتن اللي اتفقنا عليه
مصطفى:ي عم خلاص نور طيرتها من دماغي مبقتش شايفها زي زمان اووو بقي الملاك اللي دخلت حياتي ونورتها وكدة لا وبصراحة انا مليش في شغل العصابات دا هو انت غرضك ايه في اللعبة دي كلها اصلا
_غرضي ان اضايق عمر لاني متاكد انو حبها وأنا بكرهه
مصطفى: طب بص هنتقابل في****
_تمام
عند عمر ونور
وهما دخلين
حاتم من علي باب الشركة وماشي وراهم: ساعة ونص تأخير سيادتكم ساعة ونص كنتو فين ها احنا مش قيلين في اجتماع الساعة تسعه
عمر ببرود وهو ماشي:معلش
حاتم بغيظ:ايه البرود دا
عمر بغرور:شركتي
حاتم بغيظ:وشركتي
نور بصتلهم وضحكت وسابتهم
ركبو الاسانسير
حاتم بغمزة: بس قلي انت وقعت ومحدش سما عليك
عمر بعدم فهم:بتقول ايه انتا
حاتم بمكر:بقول ان الحب ولع في الدرا ولع ولع ولع
خرجو من الاسانسير
عمر:اخرس ي يلا وتعالي ورايا
حاتم بغرور:اللي عايزني يجيني أنا مبرحش لحد
عمر بصله:تمام خليك وانا هجيلك
حاتم بخوف:لالا خلاص ي باشا مش عيزين نتعبك انا هجيلك
عمر بصله وضحك ومشي ودخل مكتبه
بعد وقت
كان عمر قاعد في مكتبه نور خبطت ودخلت
نور:والله فنجان قهوة ما بدوق زيه في حياتك
عمر:نور انا قلتلك تعمليلي قهوة
نور:لا
عمر:من اول يوم جيتي هنا وانتي كل يوم لازم تعمليلي قهوة ليه انا قلتلك
نور:لا الصراحة بس انا ديما بشفهم في الافلام والمسلسلات ان السكرتيرة بتجيب للمدير قهوة
عمر ضحك:والله انتي مصيبه تعرفي اني مش بحب القهوة يعني انا هنا ليا مشروبي الخاص كابتشينو موكا بس انتي حببتيني في القهوة بجد رهيبه
نور ابتسمت
عمر وهو بيشرب:اكلتي
نور:لا
عمر:طب تعالي نتغدا سوا عندك مانع
نور:لا اشطا يلا
قامو خرجو
حاتم:علي فين
عمر:ريحين نتغدا
حاتم بغيظ:اه ي واطي خلاص بعد ما خطبت نستني وهتروح تتغدي مع خطيبتك دنا كنت استحاله اروح له من غيرك
عمر ضحك:معلش بقي ي تيمو بس وعد اول ما تخطب انت كمان وتروح مع خطيبتك انا هروح معاكم
حاتم بصله بغيظ وعمر ضحك ومشي هو ونور
في نفس اللحظة اللي مشي نور وعمر بابعربية كانت دخلا تاج الشركة
تاج:لو سمحت فين مكتب نور عصمت العابدين
زينه بضيق وقرف:وانا مالي اما بنور ولا ضلمه شيفاني سكرتيرة دا ايه القرف دا
وسابتها ومشيت
تاج بتكلم نفسها:ومين الشعنونه دي كمان اللي عملا زي الساحليه
تاج مشيت سألت السكرتيرة علي مكتب نور وقالتها فين
تاج وهي بتفتح علي طول:انتي ي حيوانيه من الصبح برن عل..
قطع كلامها لما ملقيتش حد موجود
تاج بتكلم نفسها:راحت فين الزفته دي
ولسا هتلف خبطت في حاتم وفضلو بصين لبعض لكام سانيه
حاتم بتوهان في لون عنيها:احنا هنفضل نتقابل كدة كتير
تاج بتوهان:نصيب
حاتم بتوهان:وليه متقوليش انو صدفه
تاج فاقت:مفيش حاجة اسمها صدفه كله مقدر ومكتوب باللحظة
حاتم بصلها وابتسم
حاتم:اه انتي جيا بقي لصحبتك وكدة
تاج:ايوا بس ملقتهاش
حاتم بغل:صحبتك يختي اخدة خطيبها وراحو يتغدو وسيبني هنا لوحدي
تاج:ليه وانتي بتخافي تقعدي لوحدك ي بطة
حاتم بصلها بغيظ وهي ضحكت
حاتم بتفكير:بس جتلي فكرة انما ايه
تاج بصاله بمعني اتكلم
حاتم:ايه رايك نطب عليهم في المطعم ونغيزهم
تاط بتفكير:اممم ماشي
وفعلا راحلهم وقضو وقت جميل جدا 
________________________________________تاني يوم
عمر في الفون:اللو
نور:ايوا ي عمر
عمر:نور متجيش الشركة انهرده
نور:ليه
عمر:عشان مسفرين اسكندريه و..
نور بفرحة طفوليه:ايييه لا بجد بتهزر صح اسكندريه انت بتهزر والله بتهزر
عمر ضحك:في ايه يبنتي كل دا عشان بقلك اسكندريه امال لو قلتلك تركيا ولا تايلندا هتعملي ايه
نور:ولا أي حاجة اصل اسكندريه دي العشق
عمر ضحك:ماشي يختي جهوي نفسك علي الساعة عشرة كدة هنتحرك يعني كمان ساعتين
نور بفرحة: تمام سلام
نور قفلت وكانت مبسوطة جدا
بعد وقت كانت نور حضرة شنطتها وكانت شنطة صغننه علي قدها وهي لبست بنطلون جينز عليه تيشرت ابيض وجاكيت بيبي بلو وكوتشي ابيض كانت قمر اوي لبست نضارة الشمس ونزلت لقيت عمر مستنيها وساند علي عربيته وكان لبس بنطلون جينز عليه تيشرت كحلي وكوتشي ابيض ولابس نضارته وقمر اوي
نور بأبتسامة:صباح الخير
عمر خلع نضارته: مساء الخير
عمر اخد منها الشنطة
عمر:هي فين الشنطة اللي حطا فيها لبسك
نور:اهي اللي ماسكها
عمر بسخرية:بتهزري ودي علي كدة حطا فيها اكسسوراتك بس مش جيبا لبس
نور بغيظ:نينيني متعرفش انت دي شيلا ايه دنا حطا فيها الدولاب كله
عمر بصلها وضحك وركب هي وهوا
بعد وقت كانو ركبين في القطر جنب بعض
نور:بقلك ايه
عمر وهو باصص للفون:اممم
نور: عمر
عمر وهو باصص للفون:امممم
نور بحدة: عمر
عمر بصلها بنرفزة:ايه زفت زفت منا قاعد جنبك وسامعك
عمر بص حواليه بأحراج عشان صوته علي
عمر بصوت واطي وغيظ:عجبك الفضايح دي
نور بغيظ:اعملك ايه عمالة اكلمك وانت مش باصصلي
عمر بغيظ:ايوا انتي بتتكلمي انا هسمعك بعيني منا اديني سمعك
نور:لا لازم تبصلي المهم تعالي نبدل
عمر بصلها:ليه أن شاء الله
نور بطفولة:عشان بحب اقعد جنب الشباك
عمر بأستفزاز: ونبي ي عمر بالله عليك اللاهي تنستر
عمر ضحك على طريقتها وبدل معاها
بعد كام دقيقه عمر حث بتقل علي طتفه لقي نور نامت عليه ابتسم علي رقتها وجمالها وهي نايمه عكس وهي صاحيه تماما بصلها شوية ورجع خصلات شعرها ورا ودنها وكملو الطريق
بعد وقت كثير كان عمر ونور ركبين عربيه عمر اجرها عشان يلف بيها ومشيين في شوارع الاسكندريه
نور بأبتسامة ومطلعا اديها في الهوا:الله وحشتني اوي بقالي سنه مجتش هنا
عمر وهو باصص للطريق:بتحبيه
نور بصتله بعدم فهم:هو ايه
عمر بصلها:البحر ولا بتخافي منه
نور بصت للبحر وابتسمت:البحر دا اجمل نعمه ربنا ادهلنا حاجة كدة قمر اوي كفاية بس انك ممكن تفصل عن العالم وتنسي كل الناس وهو هيقدر يعوضك عن الكل تقعد قدامه بكرسي وتشكيله وتتكلم معاك وهو لا هيعتبك ولا هيقلك أي حاجة مستمع تطلعله كل اللي في قلبك ولا هيروح يقول لحد
عمر بأبتسامة:تعرفي رغم أن شكلك هبله ومعاقة زهنيا ومجنونة ودبش بس بتقولي كلام جميل اوي
نور التسمت وقامت وقفت في الهوا
نور بفرحة وصوت عالي:اوووو
عمر ضحك على طفولتها
بعد وقت وصلو الاوتيل بعد ما نور سلمت علي مامتها واخواتها
عمر وهو داخل اوضته:المؤتمر بكرة الساعة تسعة اوعي تنسي
نور:تمام
كل واحد دخل اوضته يرتاح من تعب اليوم
تاني يوم عمر بيخبط علي باب نور
نور فتحت وكانت صدمة لعمر نور لبسه فستان ابيض كان لتحت الركبه ضيق من فوق ونازل علي واسع ولبسه هيلز اسود وشنطة سودة وميك اب سمبل جدا
عمر باصصلها بأعجاب وانبهار اول مرة يشفها بالجمال دا
عمر مكلمهاش خالص وركبو الاسانسير ونور مستغربا نظراته ليها
عمر ببرطمة:رايحين فرح باللي لبساه
نور:افندم
عمر بضيق:ولا حاجة
نور:لا انا سمعتك ممكن اعرف اللي بتقوله دا بصفتك ايه
عمر بصلها بفضب ولزقها في حيطة الاسانسير وحوطها بأديه الاتنين
عمر بعنين حادة:بصفتي خطيبك ي هانم هنروح ونقعد كدة وسط الناس
نور بقوة مصطنعه:ايوا عاجبني وانت ملكش دعوه
عمر بعند:طب عندك فيكي والله ما احنا ريحين غير لما تطلعي تغيريه
وداس علي الاسانسير وقفه
نور بغيظ:علي جثتك اني اغيره هه
عمر بعنين حادة:اخر كلام
نور بعند:ايوا
بعد مرور ساعة ونص
وصل عمر ونور المؤتمر عمر لابس بدلة سودة شيك اوي ونور كانت لبسا بنطلون جينز وتنياه من تحت وعليه تيشرت ابيض كات وكوتشي كات وشنطه
عمر بهمس:افردي بوزك دا شوية الناس تقول ايه جايبها غصب عنها
نور بتجز علي سنانها بغضب:اخرس ولغاية ما نرجع من السفرية الزفت دي مسمعش صوتك
عمر بصلها وضحك
ودخلو المؤتمر
بعد ما خلص
سامح:شرفتنا ي عمر باشا وكمان القمر دي نورت المؤتمر كله
نور بصت علي عمر لقته قرب يطق هو عادته مش بيحب حد يغازل في حاجة تخصه حاولت تستفزه وتاخد حقها منه
نور بأبتسامة ورقه:مرسي جدا ي بشمهندس سامح
سامح بابتسامة:ممكن نتعرف
نور بأبتسامة:اه انا نور
عمر جز علي سنانه وقربو يتكسرو وقرب من نور وحط ايده علي خصرها وقربها منه
عمر بأبتسامة مستفزة:وخطيبتي ي سامح وقريب اوي هنعزمك علي الفرح
سامح بضيق:بجد الف مبروك وسابهم ومشي
نور بتضحك بهمس
عمر بحدة وغيظ:اتلمي وبلاش حركاتك عشان هنا البحر في كل حتي عشان مزعلش والدتك عليكي
نور ببرود:ولا تقدر
عمر بصلها بغيظ
فجأة نادين من بعيد:اي شوفو ليكو مين عنا
عمر بأبتسامة:نادين ايه اللي جابك هنا
نادين بابتسامة: أي شو ي حياتي سلم الاول
والاخت نادين مستنتش وحضنته
كل دا ونور بتتفرج عليهم ومبتسمه
عمر بخوف بسيط:اعرفك نور خطيبتي
نادين: أي ي حياتي شفتها علي الانترنت الكيل بيحكي عنا وأنها وقعتك بحبها
نور بصلها بقرف
عمر: بس ايه دا اسيبك في لبنان اجي الاقيكي في اسكندريه
نادين:اي حياتي اتوحشتا كتير لجدتي وقيلت باجي طل عليها المهم راح شوفك تاني باي
وحضنته مرا تاني
مشيت وعمر خايف يبص لنور
عمر بيحاول يلطف:احم تحبي نروح نقعد علي الشط شوية
نور بعنين حادة وبطلع نار:مين دي
عمر بخوف بسيط:مين
نور بدلع وغيظ: أي ي حياتي اللي عماله تخضن فيك
عمر بابتسامة وبرود:دي نادين
نور بسخرية:وحيات امك
عمر بصلها بحدة
نور:احم اسفه منا عرفة انها زفت قطران نادين تطلع مين دي
عمر:بقلك ايه دي صاحبتي اسكتي بقي
نور بغيظ وغيرة:والله صحبتك وصحبتك يحقلها انها تحضنك كدة ي راجل ي محترم
عمر:اكيد لا بس معرفتش اوقفها محبتش احرجها
نور بصتله بغيظ
عمر:يلا نروح
وفعلا ركبو العربية وهما في الطريق وعمر وقف علي العربية علي البحر
عمر:تعالي نشم هوا نقي شوية
عمر نزل ونور نزلت وراه
نور بأبتسامة:يااااه بجد المكان هنا حاجة فوق العظمة
عمر بأبتسامة:تيجي ننزل البحر
نور ضحكت:ازاي بس بلبسنا دا
عمر ضحك:كدة
وقلع الشوز بتاعته وتني البنطلون شوية
عمر بأبتسامة: بما اننا مش هنعرف ننزل مفيش مانع منزلش رجلنا وبس
نور ضحكت وهي كمان قلعت الكوتشي ورفعت البنطلون عشان مش يتبل وفضلو يلعبو بالميا ويكبو علي بعض
عمر:تاكلي محار
نور بفرحة:ايوا بحبها اوي
عمر ابتسم وجبلها وقعدو يكلو
بعد وقت كانو قعدين علي مقعد ومنزلين رجلهم في الميا وكل واحد ماسك شوزه
نور وهي باصه للبحر:بتحبها
عمر بصلها:هي مين
نور:زينه
عمر بص للبحر:مش عارف بس هي تتحب
نور بأبتسامة سخرية:ايه اللي يتحب فيها
عمر:يعني ست متعمله وشيك وانيقه واتيكيت جدا ممتازة في شغلها عقلها ممتاز بحثها بتشبهني مش بتحب زي بتعجب بس حياتها كلها عمل وبس مش بتعرف تفرح نفسها اللي هيا حياتها روتينيه اوي زي بظبط
نور بشرود:طب وهي فين الحياة في كدة لما تتجوزها وكل واحد فيكم في حته لدرجة عشان شغلكم كل واحد هيبقي ليه اوضة لوحده مش هتشوفو بعض طول اليوم غير وانتو ريحين الشغل سوا لدرجة انكم مش هتبقو فضين تخلفو او تقعدو مع بعض شوية
عمر بصلها واقتنع بكلامها جدا بس مردش وبص للبحر
نور:انت بتحبها بجد
عمر:انا عمري ما حبيت عمري ما حسيت معني الحب اللي بجد ازاي بصي سيبك مني قوليلي انتي عمرك حبيتي
نور بأبتسامة وحزن:اه مرة
عمر بذهول:بجد
نور بأبتسامة وحزن وبصا للبحر:حبيت شخص يمكن في الاول مكنتش بحبه كنت بكره بمعني الكلمة بس بعدين حبيته حبيته اوي لدرجة لا توصف وهو محدش يعرف يفهمه بس انا اكتر حد فهمته في فترة بسيطة وحيد نفسه حد يحتويه زي العيل الصغير لكن مش راضي يعترف بعشقه
عمر حث جواه بحزن هو مش عارف سببه ايه:يااه يبخته ان في حد في حياته بيحبه كدة
نور ضحكت بحزن:للاسف هو ميعرفش
عمر:يعني حب من طرف واحد
نور: بظبط
يلا نمشي
مشيو وعمر كان مضايق وزعلان ان نور بتحب واحد تاني وهو مكنش فاهم انها تقصده هوا
__________________________________________________
مرا شهرين علي نفس الحال عمر ونور مستمرين في تمثليتهم لكن كل واحد حاسس بشعور اتجاه الاخر لكن بينكره ومصطفي بيظهر كل فترة يخوف نور ويختفي وكمان حاتم بيقرب من تاج وبقيو اصحاب
في يوم نور وعمر قعدين مع بعض في المكتب بيشتغلو
عمر بيخبط بيده علي المكتبه
عمر بنرفزة:اسكتي بقي
نور ببرود:انا لازم وانا بشتغل ادندن بأي كلام
عمر بغيظ:وانا من طول ما بشتغل مش بحب اسمع نفس
نور:خلاص هروح مكتبي وادندن براحتي
عمر بغيظ:طريق السلامه
نور قامت بس وقفت لما لقت الباب بيخبط
عمر:ادخل
دخل زينه وكانت معه زياد
زينه وزياد:مساء الخير
الاتنين:مساء الخير
عمر: خير في حاجة ولا ايه
زينه بابتسامة وهي مسكا ايد زياد:لا ابدا بس حبيت اديلك دي وجينا بنفسنا
وحطت دعوة علي المكتب
نور بعدم فهم:ايه دي
زياد بأبتسامة:دعوة فرحنة
عمر بصدمه:نعم
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!