Uncategorized

رواية عشق الأيام الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منار كريم

  رواية عشق الأيام الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منار كريم

حمزه بخوف وغضب =ايااااااااااااااااااااام وراح عند العربية فتحها لقي مكان الكرسي اللي ايام فية السلسلة بتاعتها اللي كان جايبها ليها مقطوعه وأثر خبط وشد في مكان ايام 
حمزه بغضب وعيون شديده الاحمرار = ورحمة ابويا يا انچي لو انتي اللي السبب في اللي حصل ما انا سايبك ويا انا يا انتي واتصل علي عمر
حبيبة = عمر هو فين مش جاي ورانا با العربية لي 
عمر = مش عارف بس غريبة ده كان ورانا على طول وقطع كلامهم رنة فون عمر 
عمر = حبيبة شوفي مين 
حبيبة = ماشي ومسكت الفون ده حمزه يا عمر 
عمر = طيب افتحي علية نشوف في أي وفتحت حبيبة الفون 
حمزه = عمر ارجعلي تاني 
عمر بقلق = في أي يا حمزه وانتوا لسه مجتوش لي 
حمزه = ايام اتخطفت يا عمر 
عمر اول ما سمع كدا وقف العربية = انت بتقول اي يا حمزه واتخطفت ازاي وانت  معاها في أي يا حمزه 
حبيبة بعياط علي رفيقه دربها الوحيد واختها = انت بتقول اي يا حمزه ما يمكن راحت في أي مكان يا حمزه اتاكد با الله عليك 
حمزه وعيونه مليئه با الدموع بس ماسك نفسه أنه ميظهرشي ضعفه = ايام مش في مكان يا حبيبة ايام اتخطفت ويا ريت محدش فيكوا يبلغ حد في مصر 
عمر = تمام مسافه الطريق واكون عندك ورجع عمر تاني لحمزه لاقاه واقف عند العربية قدام الفندق تايه مش حاسس باي حاجه وعيونه حمرا من العياط 
حبيبة اول ما شفت كدا وراحت جري علي حمزه واخدته في حضنها وفضلت تعيط
حمزه بعياط كا  الطفل الذي فقد أمه = انا بحبها اوي يا حبيبة مش هقدر استغني عنها يا حبيبة 
عمر = استهدي با الله يا صحبي وقولي اي اللي حصل  
حمزه 
فلاش باك 
حمزه = ايام خليكي هنا خمس دقائق هروح اجيب الفون واجي اصلي نسيته 
آيام = تمام وراح حمزه تاني الاوضه يجيب الفون وهو خارج 
موظف / لو سمحت يا استاذ كان في واحد جاي بيسال عليك مستنيك في الريسبشن 
حمزه = مستنيني انا ومين ده 
الموظف / حضرتك معرفشي وبيقول انو يعرف حضرتك وعايزك ضروري 
حمزه = تمام وراح في الريسبشن وفضل يدور ملقاش حد رجع تاني للموظف 
حمزه = انا ملقتشي حد هناك ممكن تيجي تشوفه كدا 
الموظف / تمام وراح مع حمزه وفضل يدور بين كل الموجودين 
الموظف/ لا هو مش موجود ممكن يكون مشي 
حمزه = طيب تمام شكرا 
باك 
وخرجت ملقتشي ايام ولقيت السلسله دي بتاعة ايام في العربية مقطوعه 
عمر بعقل = اكيد مكنشي في حد عايزك ودي خطه أنهم يعطلوك علي ما يخدوا ايام 
حمزه بعياط = مش عارف مش عارف مش قادر افكر حتي 
عمر بتفكير = اكيد في كاميرات في الفندق ممكن نشوف في الوقت اللي انت كنت فيه في الفندق ايام راحت فين 
حمزه بأمل = ايوا اكيد في كاميرات طب يلا احنا لسه قاعدين لي ودخلوا عند مدير الفندق 
حمزه = سمحت ممكن تشوف كاميرات المراقبة مراتي راحت فين 
مدير الفندق : للاسف يا فندم احنا منقدرشي نوريك حاجات من دي غير باذن من الشرطه نفسها 
حمزه بعصبية = انت بتقول اي بقولك مراتي مخطوفه هنا من قدام الفندق ده وانتي تقولي إذن إذن اي دا 
عمر = حمزه اهدي وانا عارف واحد صحبي في الشرطه هتصل علية واخلية يشوف موضوع الكاميرات دي واحنا اسفين لحضرتك جدا 
مدير الفندق: انا لو مكنتش مقدر ظروفكوا كنت ناديت للأمن يطلعوكوا برا حالا واتصل عمر بصاحبة في شرم وهو وعده أنه هيتصرف في موضوع الكاميرات دي 
عمر = طيب يا حمزه  يلا تعالي معانا الشالية ونشوف هنعمل اي 
حمزه = انا مش هسكت الا لما الاقي ايام 
عمر = طيب يلا بس تعالي معانا يلا يا حبيبة بلاش وقفتنا قي الشارع دي 
اومات حبيبة بتاييد لكلام عمر 
حبيبة= عمر عنده حق يلا يا حمزه ولما نروح نشوف هنعمل اي 
واخدوا حمزه معاهم 
______________________★
في مكان اول مره نروحه 
آيام = بعياط وهي مربوطه با احبال في الكرسي ومغطين عينيها 
آيام = انا هنا لي انتوا جايبيني لي هنا انا عايزه حمزه يا حمززززززززززه تعالي با الله عليك خدني من هنا انا خايفه اوي 
دخل راجل عليها : في أي يا بت ما تخرصي شوية انتي اي مبتتعبيش دماغنا وجعتنا 
آيام بخوف وعياط = با الله عليك سبني انا والله معملتش حاجه والله مش عملت حاجه يا حمززززززة تعالي خدني بقي أنا تعبت 
الراجل : بصي انتي مهما تنادي محدش هيعرف مكان ليكي فا افضلك وفري عياطك ده دلوقتي احنا لسه مجاش لينا اي تعليمات هنعمل فيكي اي فا اخرصي بقي 
آيام = ط …..ب ….طب ….م..مم …ممكن .  طلب ..واحد….بس 
الراجل بنفاذ صبر : خير عايزه اي 
آيام = ممكن تشيل البتاعة اللي علي عيوني دي اصلي بخاف من الضلمه والأماكن المقفولة 
الراجل : هو معنديش تعليمات بكدا بس هشيلها ولو فكرتي حتي بس مجرد تفكير كدة انك تهربي والله لهتشوفي الويل سامعه 
آيام بخوف وعياط اكتر = والله حاضر سامعه سامعه مش ههرب والله وراح الراجل عليها وشال الشريطه اللي علي عيونها 
آيام وهي بتفتح عيونها ببطي وبتبص حوليها لقت نفسها في اوضه قديمه ومربوطه علي كرسي
آيام = هو انتوا جايبيني هنا لي 
الراجل / ملكيش دعوه واحنا عبد المأمور ملناش أننا نعرف اللي خاطفك عايز اي 
آيام = يعني انتوا هتموتوني صح 
الراجل / الله اعلم لسه معندناش أوامر وسابها وخرج 
آيام بعياط = يا رب مليش غيرك احميني يا رب يا رب وفضلت تقراي قران وتعدي ربنا انو ينجيها وفجاه 
_______________★
حمزه = انا مش مصدق أن ايام مش معايا دلوقتي انا حاسس اني بحلم يا رب يبقي كابوس واصحي منه يا رب
عمر = يا حمزه متقلقشي أن شاء الله خير واهو صاحبي هيشوف الموضوع ده  
حمزه بياس= يا رب يا عمر 
حبيبة = اهدي يا حبيبي وادخل صلي وادعلها قطع كلامهم رنة فون حمزه 
حمزه = مش وقتك خالص ولسه هيقفله 
عمر بسرعه = لا استني انت بتعمل اي ما يمكن ده حد من اللي خطفوا ايام 
حمزه بتسرع صح وفتح 
حمزه = الوووووو 
_____/ …………………..
حمزه = اااااااي 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد

error: Content is protected !!