Uncategorized

رواية عشقت خادمتي الفصل الثاني 2 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الثاني 2 بقلم جنى السيد

رواية عشقت خادمتي الفصل الثاني 2 بقلم جنى السيد

رواية عشقت خادمتي الفصل الثاني 2 بقلم جنى السيد

في قصر السيوفي وتحديداً في غرفه المطبخ
قمر بتعب:نا تعبت
حنان بغضب:هو نتي لسه عملتي حاجه احنا لسه بنقول بسم الله
قمر بغيظ:مهو بصراحه الشغل كتتير اووي وهما مش مبطلين طلبات المفروض يراعونا شويه أيده ….
حنان بغضب أشد:بقولك اي يبت انتي شغل مياعه مش عاوزه فاهمه اشتغلي وحطي الجزمه في بوقك
قمر بحزن:ماشي يماما لما نشوف اخرتها …..ظلا يعملنا
#$$$$$$$$$########
في شركه السوفي يدخل فهد السيوفي بكل غرور وشموخ والجميع يقف احتراما وخوفا منه …….ويقول لسكرتراته الخاصه :منال:
فهد بصوت حاد:منال عاوز ملف صفقه شركه الدهشوري …وهاتيلي قهوتي وابعتيلي مراد
منال وهي تقترب منه وتتمايل عليه وتقول بدلع:حاضر يباشا اي اوامر تانيه
فهد وهو يبتعد هنا ويقول بأستحقار :مش هنا احنا هنا في شغل لازم تعرفي بين الشغل والحياه الشخصيه فاهمه
منال وهي تبتعد خوفا من لهجته وتقول :حاضر حاضر يباشا انا اسفه ……ولينظر لها بأستخقار ويدخل الي مكتبه ………..وبعد دقائق ليخبط احد علي البااب
فهد :ادخل
لتدخل منال وهي حزينه …وتقول :اتفضل حضرتك دي ملف الصفقه ..والقهوه عن اذن حضرتك….وكادت أن تخرج …لكن أوقفها صوت فهد وهو يقول :منال
لتنظر له منال بحزن مصنوع:نعم
ليقترب منها اكثر حتي تصبح أنفاسهم قريبه
ويقول فهد وهو ينظر إلي شفتيها:انا مكنش قصدي ازعلك بس انتي لازم تعرفي بين الشغل والحياه الشخصيه
منال وهي تقترب اكثر وأكثر وتقول وهي ايضا تنظر إلي شفتيها:ولا يهمك يحبيبي الأهم دلوقتي اننا مع بعض …وتقرب منه أكثر وتقبله بجرائه ……. ….ثم بعض ثواني يدخل مراد ….ويرتبكان ويبتعدان عن بعضهما وفهد يتحدث بصرامه:خلاص روحي نتي يمنال وتكمل كلامنا بليل
منال بدلع:حاضر يباشا …لتخرج منال …….ويقول مراد بغضب:نت مش هتبطل بقا
فهد بهدوء وهو يجلس الي مقعده : ابطل اي
مراد بغضب أشد :فهد انت فاهم كويس انا قصدي اي
فهد بصرامه:مراد عشان نخلص من موال كل يوم ده دي حياتي ونا حر فيها اعمل فيها الي نا عاوزه واظن نا مجاش اشتكيت لحضرتك مره يبقي متتدخلش في اي ملقش فيه لمصلحتك عشان منخسرش بعض
مراد بحزن علي صديقه:اعمل الي يريحك يفهد نا تعبت منك ومن كلامي الي بقولهولك كل يوم …المهم دي صفقه شركه الدمنهوري… لازم نركز اووي في الصفقه دي لانها هتنقلنا نقله تانيه خالص
فهد بجديه: متخفش نا مخطط لكل حاجه وهنكسبها يعني هنكسبها لان فهد السيوفي عمره ما يخسر ابدا ………وبعد وقت من انتهائهم ..
فهد بتعب:نا مش قادر هروح انامم
مراد بمرح:يخويا نت بتعمل حاجه غير النوم
لينظر له فهد بغضب
مراد بخوف:اسف اسف هسكت خلاص
فهد بهدوء:هتروح فين
مراد :ولا حاجه هسهر شويه مع صحابي وبعدين هروح
فهد بغضب:انت يالا مش ناوي تعقل وتصاحب ناس نضيفه بقت
مراد بتلقائية:يعم اتلهي يعني الي عقلوا اخدوا اي .. وبعدين نا مرتاح كدا
نظر له فهد بغضب
مراد أدرك ماذا قال …
مراد بخوف:ا..ا.نا ..عندي …عندي ..عندي احم …سمو عليكوا …وذهب مسرعا خوفا منه. وابتسم فهد علي ابن خالته وقائلا (مجنون اقسم بالله )……….وبعد وقت ….خرج فهد السيوفي خارج شركته الخاصة الي قصر السيوفي …
####$$$$$$$$$$$
في الحرم الجامعي حيث چرمين وجايده’
جرمين بخضه: يخربيييتك عاوزاني اعمل كدا
جايده بضحك بضحك:وفيها اي
جرمين بتوتر:مش عارفه بس ممكن متظبوتش واتقفش
جايده:لا لا أن شاء الله هتظبط …ويلا عشان المحاضره هتبتدي ….وذهبا الي المحاضره
في مكان آخر
الشخص :شايف البنت الي هناك دي
الشخص:اه مالها
الشخص:مش عارف اوقعها كل اما اكلمها تسودني
الشخص:ولا هتقدر دي چرمين يابا
الشخص بسخريه:هنشوف .نا محدش يسودني والايام هتثبت …..
الشخص:ادينا هنشوف ويلا يخويا ورانا محاضره ………
#############$$$$$$
في قصر السيوفي وتحديداً في المطبخ
تدخل مرڤت بكل شموخ وغرور وتقول:حد يعملي قهوه ساده
تردف مسرعا حنان وهي تقول:اوامرك يهانم هعملها انا …
لتنظر لهم بغرور وتقول:اوكيه متتأخريش …وتخرج
قمر بغضب:نا مش عارفه فاكره نفسها مين دي
حنان بزهق:احنا مش خلصنا بقا اتفضلي كملي شغلك
لتردف بغضب:نا خلصت …نا هروح اكلم مريم عقبال ما تعملي القهوه ….وتخرج وهي تقول محاولا تقليدها:حد يعملي قهوه ساده …يشبخه نشربها عليكي ….و…وتهتتف صديقتها
مريم:الو
قمر:الو يكلبه البحر نتي مبتتصليش لي
مريم:قال يعني نتي مقطعه الاتصالات اووي
قمر بخجل :احم معلش بقا منا متنيله مشغوله …المهم عامله اي
مريم:تمام ..ونتي
قمر بحزن:مش كويسه خالص
مريم بقلق:لي اي الي حصل
لتقص عليها ما حدث
مريم :معلش يحبيبتي استحملي لحد بس ما تجمعوا قرشين تقدروا تعيشوا بيه
قمر:مالمشكله اني عماله استحمل بس نا خلاص.. مكنوش القرشين الي هيخلونا نتذل لخلق الله
مريم:معلش يحبيبتي فتره وتعدي ونتي هتقدري تعديها وتستحمليها
قمر:أن شاء الله…نا لازم اقفل عشان اكمل الشغل
مريم:اشطه يمزه سلوزمس
قمر :سلوزمس …..
..وكادت أن تذهب ..لكن تتتفاجأ بشخص يقول بغضب:يعني الهانم سايبه شغلها وقاعده تحب في التليفون …..لتلتفت قمر خلفها لتتفاجئ ب.. .
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!