Uncategorized

رواية نور طريقي الفصل الأول 1 بقلم منارة موسى

 رواية نور طريقي الفصل الأول 1 بقلم منارة موسى

رواية نور طريقي الفصل الأول 1 بقلم منارة موسى

رواية نور طريقي الفصل الأول 1 بقلم منارة موسى

اول حاجه بص عليه هي شفيفي الي ببترعش، وتقول كلامات غريبه ميل عليه وي باسني بوسه رقيقه وراح جنب ودني وبصوت واطي قلي بتقولي اي
انا مقدرتش ارد هو عاله صوته اكتر وقلي بقلك بتقولي اي انا بخوف بستغفر هو بصوت عالي ههههههههههههه انتي عارفه بتعملي اي انا جيبك شقتي تسليني تقولي بستغفر مقدرتش ارد كل الي كنت بعملو اعيط وبس هو بعدلي وشي النحيه التانيه ومال علي رقبتي وفضل يبوس فيه وانا كنت عماله اتحرق وحول اضاري جسمي
هو بصوت مغيب: دي اول مره اشوف بشره صفيه كده من غير مكياج بدا يزيح محملات القميص دموعي بدات تذيد
جاسر: اوووف مش هنخلص عياط النهارده بجيبك تسليني ول تنكدي عليه
نور بدموع: مش قادره غصب عني
جاسر: انا عارفه اني اول راجل اسمسك بس ده ميمنعش انك اكيد ليكي خبره
انا صوت عياطي بدا يعله اكتر
جاسر: نزل اعمل حاجه تحت نص ساعه ولقيقي جهاز لو دمعه نزلت منك هيبقا ليلتك يوده
هزيت رسي بل موفقه مش موهم اهم حاجه يبعد عني دلوقتي سابني ونزل زي مهو من غير تشيرت بس البنطلون
سرحت بخيالي
منذ يومين
داده: نور بنتي
نور: داده كريمه وحشتيني وقمت حضنته
كريم: نور عايز اكلمك في موضوع
نور: في اي يا داده وشك مش مطمني
داده خدته ورحت قعدت علي السرير
كريمه: نور حبيبتي مهم حصل دي امك وبتحبك وعايز مصلحتك وهي اوله بيكي
نور: داده متجبليش سيرت الست دي مش كفيه رمت بنته في ميتم وسبتني
كريمه بتنهيد: امك جايه تخدك دلوقتي
نور: بصدمه نعم ازي
كريمه: انا معرفش اي الي فكره بيكي بعد السنين دي كله
نور: مستحيل ارجع مع الست دي
كريمه: عيب يا حبيبتي ده ربنا قال طيعو الولدين حتا لو كانو كفرين
نور بدموع وهي ترتمي في حضن كريمه: مش، قدره انسه يا طنط هي سبتني
كريمه: متخفيش يا حبيبتي بس المهم متعرفش حاجه عن الموضوع اياه لغايت ملاك حل
نور: حاضر يا داده مش هكله حاجه
كريمه: يلا يا حبيبتي جهزي شنطك علشان هي كمان ساعه وجايه
لميت شنطي ونزلت لقيت داده كريمه وحده تقريباً اول مره اشوفه من 17سنه
نور: انا جهاز يا داده
كريمه وهي تشير الي الست الاخره: دي امك يا نور
نور: اهلا
ام نور ودموع في عنيه: اهلا كده من غير حضن
نور: مفيش داعي وحشك حضني اوي
كريمه: نور عيب اتكلمي مع ماماكي كويس
نور: اسفه يا داده
اخت ماما بل حضن وحضنت داده كريمه وبعد وداع طويل سبته
وركبت مع ماما العربيه كان كل الطريق صمت
وصلنا كدام منطقة غريبه كده جدااا اول مره اشوفه
ام نور(فريده) .. يلا يا حبيبتي انزلي نزلت من العربيه ودخلنه اوضه كده شكله غريب كل حاجه لونه احمر وفيه مكياج كتير ولبس استغفر الله وصوت دوشه جاي من بره
نور: اي ده يماما
فريده: نور بنتي هطلب منك طلب وابوس رجلك توفقي لو موفقتيش هضيع انا آسف يا بنتي بس لازم اعمل كده
نور: في اي يا ماما
فريده وهي تاخد نفس: نوره ده كابريه
نور بصدمه: نعم
فريده: نور بنتي انا بعتك عني علشان متبقيش زي كنت خيفه عليكي تخشي مجالي علشان كده بعتك عن كريمه بس دلوقتي انا الي هدخلك بيدي سمحيني
نور: في اي يماما
فريده بدموع: في شب واقف برع كل حياتي وميستقبلي معاه وهو رفض كل البنات وطالب حاجه جديده ونتي الحاجه الجديد دي بس اوعدك انو مش هيختارك انتي اصلا مش ذوقه
نور: مستحيل يا ماما
فريده: معلش يا حبيبتي علشان خاطري بلله عليكي
هو مش هيختارك ده بس علشان اوريه اني عملت الي عليه وجبتله بنت مختلفه ووعدك اول ميخلص النشوار ده هقفل الكبريه خالص
نور: وعد يماما
فريده وهي تمسح دموعه: وعد يا روح ماما
نور: خلاص انا موفقه
فريده: طاب يلا يا حبيبتي علشان تغير هدومك
نور: مستحيل انا هطلع زي مان كده مش هغير كنت لبسه خمار وفستنا ابيض وفيه ورد اسود
فريده: بس يا بنتي
نور: يا كده يا مفيش
فريده: لا لا خلاص يلا
طلعت وكنت وقفه فوسط بنات لبس اي وي مكياج اي ولبان فضلت وقفه لحد مدخل شب مبصتش في شكله كنت بصه في لارض
دخل وقعد علي كرسي وفضل يبص لي البنات مكنش بي بصلي خالص ده خلاني فرحت فجاء لقت كل البنات مشيت مفيش غير انا
لسه راحه امش زي باقي البنات لقيته بيقلي
جاسر بصوت خشن: راحه فين
مرضتش ارد عليه وقفت ساكت
شاور لي امي بي راسه لقيت امي جات وحت ايده علي كتفي وبتقلي
فريده: يلا يا حبيبتي علشان جاسر بيه اختارك انتي
بصتله بصدمه لقته بتقرب مني وعمله نفسه بتحضني وقلتلي في وأدنى
فريده بصوت واطي: متخفيش هو مش بيلمس بنت غصب عنه بلله عليكي روحي معاه علشاني ترضي امك تموت غضبا عنك
اتنهدت ولقته مشي مشيت وراه ركب عربيه وانا ركبت جنبوه كل ده مبصتش في وشوه
وبعد وقت طويل وصلا بيت اه سوري قصر او فله
اتفتحت بوبه دخلنه منه نزل من العربيه وانا نزلت وره كل ده وانا وشي في لاارض
دخلن من باب الفله الكبير
اول مدخلت فضلت وقفه في نص الصاله لقيته بيقولي
جاسر بصوت رجولي: نارسين نارسين
نارسين: نعم جاسر بيه
جاسر: خدي الانسه وطلعيه فوق وانا عشر دقايق وجاي
طلعت مع نارسين: مكنتش اوضت نوم جنااااح
نارسين فتحت البابا وانا دخلت فضلت واقف في النص الوضه وبعد حوالي خمس داقايق دخل وهو مبصتش عليه فضلت باصه في لارضه
هو بدا يهلع هدومه الجاكت ول قميص تقريباً مفضلش غير بي البنطلون راح عند الدلاب الي في لاوضه ده غير اوضه هدوم تاني طبعا
جاسر وهو بيقلب في هدوم الدلاب
جاسر: انتي مش متجوزه صح
اكتفيت بهز راسي بي معنه ايوه
جاسر: ول ليقي اي علاقات سابق مع حد وانا اول حد يلمسك هزيت راسي اه
جاسر: طاب حلوه بس بعد كده لمه اكلمك تردي عليه علشان متزعليش مني وانا هعتبرك دلوقتي مكسوفه
طلع قميص ورمه عليه وانا استلقيته
جاسر: الحمام اهو ادخلي البسي عشره دقايق ولقيكي خلصتي
دخلت الحمام وفصلت وقفه ابص في المريه مستحيل البس الهباب ده مستحيل
سمعت صوته من بره بيقول قعد خمس دقايق بصراحه الكلمه دي وتارتني لبس وفضلت وقفه في الحمام مع العلم اني قافله الباب من جوه كويس
فجاء لقيته فتح الباب من الخضه نسيت انا لبسه اي وفضلت وكفه متنحه كانت اول مره ابص فيه (مش هوصف البطل يا جماعه هو زي الي فصوره)
لقيته بيبصلي بصه من تحت كده مش تمام ( كانت لبسه قميص نوم عبارة عن ملابس داخليه وفقه غط شيفون ضيق من فوق وسع من تحت لونه اسود)
لقيته قرب مني وشالني طلع بيه من الحمام وحطني علي السرير بكل هدو وبدا وبكل قسوه يبوس شفيفي انا مكنتش عارفه اعمل اي كانت اول مره اتباس فيه لكن هو كان بين عليه خبره ونقل علي رقبتي مكنش بيبوس كنت بحس بيكل
بعد وقت بعد عن رقبتي وبص علي وشي شاف شفيفي وهي بترعش وي بقول كلامات غريبه ومال عليه ببوسه رقيه وقالي بتقولي اي قلتلوه بستغفر
عوده من الفلاش باك
وفقت من شرودي لمه افتكرت كلامه لمه قال نص ساعه وراجع دخلت الحمام مقفلتش الباب علشان مش هيمنع حاجه
بصيت في المريه كان كل رقبتي علامت زرقه وشفايفي فضلت وقفه قدام المريه عدات النص ساعه وهو مجاش غيرت هدومب ونزلت اشوف في اي لقيته ونايم علي الكنبه وبين عليه التعب حمدت ربي ربي وطلعت فوق تاني طبعا عارفه ان مفيش امال اهرب مع الحراسه المشداده دي وفكرت في امي كمان
طلعت فوف نمت لحد الفجر انا بحس بل آذان الغجر لمه ياذن قمت اتوضيت وصليت وقريت قران ونزلت اعمل رتيني اليوم الي كنت بعمل مع طنط كريمه رغم ان هو مش بيتي بي اتعودت علي كده
نزلت كان زي معو نايم وملقتش الخدمه الي اسمها نارسين
معجبنيش شكل القصر بدات انضف فيه وهو كان نيم زي الميت وخلصت علي الساعه تسعه كده وعملت فطار وحتيطه علي التربيزه الصراحه كنت هموت من الجوع لسه هاكل لقيته صحي
جاسر بصوت ناعس: الساعه كام
نور: 10
قام دخل الحمام الي تحت غسل وشوه وزي مهو منغير تيشرت وطلع
فضل يبص حوليه مستغرب معقول ده القصر بتاعي انضف وتغير كده
وجه قعد علي التربيزه وبدا يكل
انا زي مان مرضتش اقوم من علي لاكل وببص في الطبق بتاعي
جاسر: انتي الي عمله لاكل ده
نور: اه
جاسر:…….
نور: نور عايز اروح
جاسر: انشاء الله هتروحي بس شكلك هترجعي تاني القصر حبك ونتي حبتيه
قام ومسح فقه وقلي
جاسر: يلا هغير هدومي ورجعك
ومشي
لميت السفرة ودخلته المطبخ وفضلت مستنيه في الصاله نزل وخدني ورجعنا عند امي اول ما ماما فتح الباب اخده بي الحضن
نور: ماما
فريده: مالك يا حبيبتي هو ماذكيش صح انا عارف هو طيب ومش هيعمل كده
نور: اه يماما هو ملمينيش
وظهر جاسر من خلف نور
فريده: التفضل يا استاذ جاسر ودخل جاسر وقعد علي الكرسي
وقعدت فريده ونور
جاسر: جهزي نفسك فرحي علي بنتك بعد يومين
ولو حولتي او موفقتش انتي عارفه اي الي هيحصل جوزك تحت ايد
نور: اي بابا عايش
جاسر: اه يا حلوه ولو موفقتيش هيبقا ربنا ريد انك تعيشي وتموتي ومتشفهش
نور: نور انتا حيوان
جاسر صفع ه صفعه قويه اسفتطاه ارضا
جاسر: ده علشان تعلي صوتك علي جوزك تاني
نور: بكرهك بكرهك
جاسر: مش هتفرق بعد يومين القيقي جاهز اي موحله كده ول كده مفيش بابا يحلوه
وسابني ومشي
مقدرتش بصراحه انا كان كل حلمي اشوف بابا بعد ما ماما رمتني فضلت سكته قعده في اوضتي اليومين دول مطلعتش غير يوم الفرح كان فرح فخم الصراحه ول الفستان الي لبسه محجب طبعا بس كان جميل جدااا
وبعد وقت طويل وي وشوش مزيفه في الفرح اخيرا خلص.
شالني من الكوشة وطلع بيه ونزل تاني يشوف الضيوف قلعت الفستان وكنت قعده كدم المريه بشيل المكياج هو دهل وقعد علي الكنبه وقلع الجاكت ورجع راسه لوره ةغمض عنيه لسه هقوم انام لقيته بيشورلي رحت لسه هقعد جنبه لقيتو شدني علي رجليه وبدا يخلعني البجامه يبوس فيه
نور بضيق: ممكن متعملش زي المره الي فاتت وبراحه علشان انا حامل ول بابي هيتاذي
جاسر: نعم حامل……..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!