Uncategorized

رواية نور طريقي الفصل الرابع 4 بقلم منارة موسى

 رواية نور طريقي الفصل الرابع 4 بقلم منارة موسى

رواية نور طريقي الفصل الرابع 4 بقلم منارة موسى

رواية نور طريقي الفصل الرابع 4 بقلم منارة موسى

ابراهيم  بص وره لقي رحمه وقفه وبتمسح العرق من المجهود الي عملته 
ابرهيم بصدمه: اي ده يا رحمه؟ 
رحمه: لا ول حاجه يسطا كانو عايزة  بخدوك علي خوانه بس علي مين لااااا ده انا وريتهم قمتهم 
ابرهيم: انتي الي عملتي كده! 
رحمه: اه 
ابرهيم: ازي؟
رحمه: لا حاسب يسطا انا جامده وعجبك 
ابرهيم: لا انا كده مش محتاج حد يحمي ضهر انا الي احمي ضهرك
رحمه: احمي ضهرك وبطنك وراسك يسطا عادي بس مش معاي سلاح 
ابرهيم: الا بقا دي جمدات منك بتعرفي تستخدمي السلاح 
رحمه: بكل انواعه وبكل طرقه وبكل تكاته وحراكاته يا شيف حسن ????
ابرهيم: طاب انا معاي وحد زيده 
رحمه: اشطا هات
ابرهيم: متكده انك كدها
رحمه: ده انا هبهرك بس مش هزود الشطه ????
ابرهيم: طاب بصي شيفه مجمع الناس الي هناك ده 
رحمه: اه
ابرهيم: شيفه العربيه الي في النص دي 
رحمه وقفت وحتط ايده في وسطه:يعم هو حد قلك اني عميه خلص وقول عايز اي
ابرهيم: طاب تمام الرجل الي في العربيه ده يبقا رايس العصابة وهو كل فطره وتنيه يهجمنه وحنا منعرفش السبب 
بس لزم امسكه علشان اعرف السبب 
رحمه: اه تمام 
ابرهيم: المشكله هنعدي الزي انتي مش شيفه الناس لفه  العربيه من كل مكان ازي 
رحمه: سهله عندي دي 
زياد رهف
زياد رجع وي رهف كانت لسه في المكتب علشان هي بتشتغل فترتين زياد اول مدخل المكتب
زياد: خلصتي الورق الي طلبته 
رهف وبكل بروده: اه خلصته 
زياد:جدعه
رهف: وتكب عليه قهوه 
زياد: نعم يا حلته 
رهف: اي يسطا  نظام الردح ده احنا في شركه محترمه ولو مش عاجبك نظام الشركه تقدر تسيبه 
زياد بعدم استيعاب: نعم مش عجبني امشي علمه اعتقد دي شركتي 
رهف بدموع تمثيل: خلاص يسطا  بتعيرني علشان  شركتك
(علي رأي المثل خدوهم بسطل يغلبكم) 
زياد: بت اتلمي وبطلي نظام الدلع ده 
منك لله يشيخه معانا لحد الصبح نعمل فيهم
جاسر و نور
جاسر بعد عن نور 
جاسر: هههه مكنتش متوقع نك تستسلمي بسهول دي 
نور وهي منزله راسه في لارضه من الكسوف: انا 
وفجاء رن تلفون جاسر 
جاسر: الو ايوه يا ابرهيم 
ابراهيم بصوت واطي: رجعه يهجمو تاني يا جاسر وانا دلوقتي في ارض المعرقه
جاسر: طاب استني اوع تعمل حاجه لحد ماجي 
ابراهيم: لا مانا معاي الي يحميني وهقدر اتصرف
جاسر: طاب انا سمعت انك في الصعيد صح
ابراهيم: اه
جاسر: طاب انا مسافت السكه وكون عندك خد بالك من نفسك
ابراهيم: طاب سلام
جاسر: يلا يا نور البسي بسرعه 
نور: رحين فين
جاسر: نزلين الصعيد
نور: هنعمل اي 
جاسر: مش وقت اساله دلوقتي يا نور يلا بسرعه
نور: حاضر 
زياد ورهف
بعد عدد ساعات طويل شغل
هوباااا النور قطع
طبعا مفيش حد في الشركه غيرهم الساعه حولي1
زياد: اي ده قطع ليه ده
رهف: لسه محدش قلي لمه يقلولي اقلك
زياد: يرب صبرني
زياد قام من علي المكتب فتح الباب لقي كل المستشفى منوره معاده مكتبه 
رجع وقفل الباب 
العطل في مكتبي  مش في المستشفى كله (هي مش مستشفى هي نصه الفقاني مختبر لصنع الدويه ول النص الي تحت مستشفى) 
رهف: استني في سلك مقطوع اهو 
زياد: طاب اعمليه
رهف: ليه حضرتك ول نقص ايد ول رجل 
زياد: طاب اوعي كده وراح مسك السلك من المنطقه المتغطيه 
زياد: افصلي العداد علشان اعرف اشتغل
رهف: لا يسطا هو فصل لوحده علشان القفله 
زياد: متكده
رهف: وحيات عم زحلف الي ما بيحلف 
زياد: طاب عايز مكشره اكشر بيه السلك 
رهف: لا معندناش كشره عندنا قطاعت بطاطس تنفع 
قلبت جد وبصوت عالي نسبين..
يعني اجيب منين انا كشره هنا 
زياد: امال هعمله ازي 
رهف: بسنانك طبعا 
زياد: طاب خلاص خلاص اهم حاجه تخلصي شغل وتغوري من وشي 
ولسه رايح يحط السلك في بقه 
اااااه 
هو كان بيتكهرب ورهف بتضحك 
رهف بضحك: تستهل علشان مختش المنظم معاق????????
وبعد وقت رهف فصلت العداد 
زياد مكتش قادر يتكلم كان قعد علي الرض فاصل(مش عارفه ازي فصل ده لسه وخد جرعه تكفي عشر تلفونات????????‍♀️????) 
رهف: تؤ تؤ ابان حط حاجه علي بوقك علشان كله وارم ونتا بين عليك محترم  .. وبغمزه.. صح ????????
رهف راحت خدت الشنط من علي الكرسي ومشيت تضحك 
زياد كان لسه مستوعبش حاجه وقعد علي الرض
او شبه نيم
ابراهيم قال لي رحمه قبل متعملي اي حاجه استني اتصل بي جاسر وقله 
ابراهيم ورحمه كانه وقفين ور حيطه ميتخبين 
ابراهيم  : هنعمل اي دلوقتي 
رحمه: استني 
وراحت جابت كام طوبه وحدفتهم كل وحد في جه الناس الي حولين العربيه مشيو كل شويه في اتجاه علشان يعرفو سبب الصوت 
اول ما الناس سابت العربيه ابراهيم راح عند العربيه 
لكن هوباااا فنص الطريق لقي الناس التجمعت حوليه وكله حاتط المسدسات في راسه 
رحمه: الغبي الغبي انا قلتله يهجم ده ضابط ده ول قفص جوافه(حرام عليكي يا رحمه انا بحب المنجه????????????‍♀️) 
رحمه استغلت ان الكل مشغول مع ابراهيم ورحت تتسحب عند العربيه وصلت العربيه الحمدلله 
وفتحت الباب وحتط المسدس في وش الرجل 
رحمه: اي حركه هضرب في الملين 
 ومش هخاف من رجلتلك يموتوني كده كده امي وي ابوي ميتن وي اخوي مش بيحبني كان عايز يخد من الفون يرضيك يخدو مني الفون????انتي ترضه لختك 
كانت بتتكلم بهزار
الرجل كان بيبص لي رحمه بكل استغراب مش فاهم حاجه 
رحمه شدت الرجل وطلعت بيه 
وقفته قدمه وهي مصوبه المسدس عليه 
رحمه:نزلو سلحكم
الرجله بصو علي مصدر الصوت لقيو الرئيس بتاعهم كده كل وحد نزل سلحه ورفع ايده لفوق 
ابراهيم:عملتيه ازي دي 
رحمه:انتا ضابط انتا ويلا خلص علشان انا تعبت من الوقفه كده 
ابراهيم راح ومسك الرجل من رقبته وحط المسدس علي راسه 
ابراهيم:ماذ تريد منا
رحمه:انتا بتقلو اي يا جدع انتا ترجملي 
الرجل:اريد حقي الذي وعدني به اباكم وعمك منذ سنوات 
ابراهيم:اي حق
الرجل:لقد وعدني عمك واباك بن يجمعو اكبر عداد من الاعضاء خلال خمست عشر سنه ويعطونه لي ومر علي اتفقنا خمست عشر اعوام اخره 
ابراهيم:اي عم وابا انا لا يجمعني مع جاسر وزياد اي رابط
الرجل:لا زياد اخو جاسر وانتا ابن عمه 
ابراهيم:نعم يروح امك(احم احم المصري الاصيل الي جوه رجع????????????‍♀️)……..
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد