Uncategorized

رواية مأمني ومؤلمي الفصل الخامس 5 بقلم كاتبة مبتدئة

  رواية مأمني ومؤلمي الفصل الخامس 5 بقلم كاتبة مبتدئة

رواية مأمني ومؤلمي الفصل الخامس 5 بقلم كاتبة مبتدئة

رواية مأمني ومؤلمي الفصل الخامس 5 بقلم كاتبة مبتدئة

في نسيم الليل الخارج من أعماق النيل تقف ريم وبجوارها معتز
ريم.. ممكن أطلب منك طلب
َمعتز.. أتفضلي
ريم.. أنا أنا بص أنا هتكلم وأجيب من الآخر بس بعد اذنك ما تسألنيش عن الأسباب
معتز.. هو أنا مش فاهم بس أتفضلي وأنا هساعدك على قد ما أقدر
ريم.. أنا عاوزه حضرتك تيجبلي ورقي من الكليه لأني هنقل جامعة القاهرة ومش عاوزه حد يشوفني وأنا باخد الورق ده
يعني يعني لو ممكن حضرتك تيجبلي ورقي من جامعة المنصوره لأني ما اعرفش حد هنا في القاهره غير نجوى
معتز.. ممكن طبعاً. وأنا قلتلك إني هساعدك على قد ما أقدر بس سؤال هو أنتي هتقعدي هنا في القاهره من غير ما أهلك يعرفو
ريم.. اه مش هينفع أبداََ أنهم يعرفوا
معتز.. بس يا ريم يعني بصي طيب لو في أي مشكله مع أهلك ممكن ندخل أنا ونجوي ونحاول نحلها بس مش بالطريقه دي
ريم.. أوعى أوعى تجرب تعمل كده الموضوع ده حساس جداََ بالنسبه ليه ما تخلنيش أندم إني قلتلك
معتز.. خلاص والله أنا بس بحاول اساعدك بس طالما دي رغبتك تمام
ريم.. وطلب تاني بعد اذنك
معتز.. تحت أمرك بس لاحظي طلباتك كترت
ريم.. بصت في الأرض بحزن
ريم.. بعتزر لحضرتك بس أنا والله ما ليش حد تاني أعرفه هنا
معتز.. أي ده يا بنتي مفيش هزار خالص أنا وآلله بهزر معاك أتفضلي قولي كل إللي أنتي عوزاه
ريم.. أنا كنت عاوزه أقولك يعني أني ارتحتلك جداََ
معتز.. وأنا كمان على فكره اارحتل
ريم.. أسفه بس أنا ما خلصتش كلامي أنا ارتحتلك جداََ كأنك أحمد أخويا أحمد بالظبط
بلعت ريقها وكملت أنا المفروض أطلب من خطيبي الحاجات دي بس هو مسافر للأسف فمعلش بقه استحملني بقه
معتز وهو مركز معاها بصدمه.. أنتي مخطوبه ياريم
ريم.. آه من سنه فاتت بس هو مسافر 
معتز.. ربنا يوفقك يارب وكل إللي أنتي عوزاه اطلبيه مني أنتي دلوقتي زي نجوى أختتي
كان بيقول أختي والحزن مالي عنيه كأنه حلم واتبخر
ريم.. ربنا يخليك ويوفقك
معتز.. شكراً المهم انتي كنتي عاوزه حاجه تانيه
ريم.. آه حيث أني زي نجوى بقى كنت عاوزه أقولك
تشوفلي شغل في أي شركه أو لو في إعلانات تقولي عليها وأنا هقدم أنا كنت قايله لنجوي تقولك بس بالمره بقه
معتز.. أكيد هشوفلك إللي أنتي عوزاه
ريم.. أنا أنا كنت بهزر معاك أنا هدور لنفسي على شغل
معتز.. أسف يا ريم أنا بس مصدع شويه لكن هعملك كل إللي قولتي عليه واوعي يا ريم تشوفي شغل لنفسك علشان في شركات بتعلن عن شغل بس بتبقى شركات مش كويسه أنا هدورلك على شركه كويسه
ريم.. متشكره جداً يا أستاذ معتز
معتز.. ممكن أطلب منك طلب بلاش أستاذ معتز ده 
أسمى معتز
ريم… أوك يا معتز
معتز.. فضل مركز معاها جامد
نجوى جت وقفشته زيزووووو
قطع نظرته ريم بتوتر نونو تعالى ياقمر 
معتز… خلاص خلصتي يا نونو
نجوي.. آه مالك في حاجه
معتز.. لا أبداََ مصدع شويه
نجوي.. طيب لو مش قادر نقعد يلا نمشي
معتز.. لا اقعدوا أنتوا وأنا هقعد في العربيه أعمل إتصال
نجوي.. أوك يلا يا ريم نأكل الذره وهي سخنه
ريم.. مشيت وأدت معتز ظهرها وهي بتردد في سرها ما كانش ينفع تتعلق بيه أكتر من كده
معتز قعد في العربيه يبص عليهم وهما قاعدين
ياه يا ريم أنا ما صدقت ألاقي حد استريحله كده
يلا ربنا يسعدك
-_-_-_—_–_-_–٦_–_-_——____
أحمد.. نورت بيتك ياحج
حج محمد.. ربنا يخليك ويبارك فيك يا أحمد
أحمد وطى يبوس أيده وقاله أنا آسف كان غصب عني عارف إني السبب بس والله حاولت وما قدرتش أنا بحبها من إعدادي يا بابا ومش قادر أعتبرها أختي ومش عارف أعمل إيه أنا هتجنن يا ترى حصلها أي أنا لفيت عليها المنصوره كلها
حج محمد.. خلاص يا أحمد ده قدر بس دلوقت لازم ندور عليها كويس أختك مشيت يا أحمد وسابت جواب إنها مش هترجع تاني
أحمد.. أي ده هي اتجننت ولا أي المفروض انها لو مدايقه مني أنا اللى أمشي مش هي أنا راجل لكن هي هتروح فين ولمين انا السبب أنا السبب في ده كله
حج محمد.. مش ده موضوعنا دلوقتي يا أحمد
ريم ذكيه وحتى لو لقيناها مش هترضي أبداََ إنك تمشي وهي تقعد
ريم ليها أهل وجه أوان إنها تعرفهم
أحمد.. أهل
أهل مين يا بابا انت تعرفهم
حج محمد.. بدأ يحكي لأبنة الحكايه
-_-_-_—_–_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
ريم ومعتز ونجوي روحوا البيت ومعتز طلعهم الشقه وقالهم أنا هبات عند واحد صاحبي وحشني
ريم.. أبتسمت ودخلت ونجوي فضلت واقفه
نجوي.. زيزو مالك أنا نجوي إللي بتعرفك من نظرة عيونك في أي بقه
معتز.. هتكلم معاك بعدين يا نجوي سلام دلوقتي
نجوي. ماشي يا حبيبي خد بالك من نفسك وأنت سايق وبعدين نبقى نكلم 
نزل معتز
معتز.. ألو
حمزه.. ألو أي يا أبني فينك
معتز.. في الطريق لبيتك
حمزه.. بتتكلم بجد
آه والله جاي أسهر معاك ممكن ولا الف وارجع
حمزه.. تلف وترجع فين أنا هسبقك على البيت
معتز.. ليه أنت فين كده
حمزه.. أنا خرجت أشتري شوية حاجات للبيت وهروح على الشقه أهو
معتز.. تمام سلام
حمزه.. أهلاََ زيزو وحشتني يا أبن الاي كده برضه ست شهور ما بتسالش
لله ضغط شغل معلش بقه
ولا يهمك المهم أخبارك إيه مش ناوي بقه
والله كنت ناوي من ساعه كده بس جت أوت
هو أي إلى من ساعه
لا ما تاخدش في بالك المهم احكيلي أخبارك
ما اخدش في أي يا بابا ده انا مش هرتاح غير لما تفهمني
معتز………………… حكله كل القصه
وأدى يا سيدي قصتي
حمزه.. أنت بتقول إنها صاحبة نجوي قوي
معتز.. دي مش صاحبتها دول أخوات
حمزه.. البت دي بتزحلقك يا معلم
معتز.. بنزحلقني ليه يا أبني
حمزه.. ما هو لو في حاجة كانت نجوي عرفت وماما كمان عرفت والعائلة كلها
معتز.. أي ده في حاجه غلط فعلاً كانت نجوي حتى قالتلي ما هي ملاحظه عليه أني متنيل معجب بيها
حمزه.. إتصل على أختك يا لبخه واسألها قبل ما يتفقوا سوا
معتز الو يا نجوي
حمزه أفتح السماعه بسرعه
معتز.. ما تتلم يلا دي أختي
حمزه.. يخربيتك أفتح السماعه هو أنا هعاكس
معتز فتح السماعه
نجوي.. أي يا زيزو روحت فين
معتز.. نجوي عاوز أسألك سؤال
نجوي.. قول يا حبيبي
حمزه.. قول يا حبيبي
نجوي.. أي
معتز.. ما تتلم يا حيوان
نجوي.. تصدق أنا غلطانه إني بكلمك بأدب قول عاوز أي قبل ما اقفل التليفون
حمزه كتم صوت الضحكه
معتز.. أي يا زفته ايوا أخشني كده
نجوي.. أول مرة أشوف اخ بيجي بالتهزيق عمتاََ اتنيل قول عاوز اي بسرعه
معتز.. نجوي هي ريم مخطوبه ولا مرتبطه
نجوي.. أي ما سمعتش
معتز.. نجووووي أخلصي احسنلك
نجوى.. ماشي يا زيزو لاء ريم
هنا دخلت ريم وسمعتها وشورتلها كأنها بتقولها ايوا مخطوبه
نجوى.. أي
معتز.. أنتي جمبك حد
نجوى.. جمبي حد.. ا. لا 
وريم بتشاورلها بلا
معتز.. في أي يا نجوى ما تجاوبي
نجوى.. أحم.. ما فيش حد جمبي
وريم مرتبطه أيوا
حمزه..بصوت هادي اسألها من أمته
معتز.. من أمته
نجوى.. من انهاروريم بتشاورلها وبتهمس بسنه
أقصد من سنه يا زيزو
حمزه شاورله خلاص
معتز.. خلاص يا نجوي سلام
نجوي.. ماشي سلام
حمزه.. مش قولتلك ياعمهم بتزحلقك
معتز.. وهي هتكسب أي من كده
حمزه.. مش عارف بس أكيد ليها أسبابها
معتز. والله يا حمزه وبقيت خبره أي واد الحلاوه دي يا واد
حمزه.. أي خدم-_-_-__-:_—:
وفي صباح يوم جديد
ترن ترن
أيوه أدخل يا زيزو جاي بدري يعني
معتز.. في مشوار مهم يا ماما مممكن تقومي البنات
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ثائر للكاتبه هنا سامح

اترك رد