Uncategorized

رواية احببت مريض نفسي الفصل السادس عشر 16 بقلم ندي ياسر

 رواية احببت مريض نفسي الفصل السادس عشر 16 بقلم ندي ياسر

رواية احببت مريض نفسي الفصل السادس عشر 16 بقلم ندي ياسر

رواية احببت مريض نفسي الفصل السادس عشر 16 بقلم ندي ياسر

تميم : ندي انا بحبك ، بجد مش عارف أمتي و زاي بس عارف ليه ، عشان محدش قربني من ربنا وإلا غيرني غيرگ ،حقيقي مش عارف انا كنت عايش من غيرك ازاي كل حاجه فيكي حلوه ، كلامك ،ضحكتك ،نصيحتك ، حنيتك ، وطيبتك ، عفويتك ، كل حاجه فيكي حلوه انا بحبك وهفضل احبك حتي لو محبتنيش ..
ندي : طب عارف ان انا بحبك من زمان عشان كدا طلبت اننا مش نطلق ؟
تميم : بتتكلمي بجد ..
ندي : ايوا والله ، حبيتك من ساعت م كنت محتاجاك ولقيتك جمبي ، يوم الحادثه وعمليه الخطف اللي حصلت شوفت خوفك عليا وحنتيك عليا وخلوني احبك وانا بصراحه كدا نقطه ضعفي الحنيه (زاي يشباب مش حوار ) ..
تميم : طب خلاص كدا مفيش طلاق ..
ندي : لي م نطلق ..
تميم : هششش أطلق مين وانا الاقي احسن منك فين وخدها في حضنه ..
ندي : بتحبني؟ .
تميم : عارفه بحبك قد قد عدد آيات الله، شوفتي بقي بحبك قد اي ..
ندي : ياااه للدرجادي ..
تميم : واكتر والله ..
ندي : لا دي وسعت منك اوي ..
تميم بغمزه : طب م تيجي اقولك حبيتك كل الحب دا ازاي وضحك ..
(نسيب الأبطال بقي شويه مع بعض يولاد???? )
_________________
ياسمين : ياااه اخيراااا فوقتي ..
روفان : هوا انا حصلي اي ؟
ياسمين : اغمي عليكي ..
روفان : بس انا فاكره كل حاجه !
ياسمين : يبقي رجعتلك الذاكره بقي ..
روفان بحزن : وياريت م رجعت وإلا افتكرت اللي حصل ..
ياسمين : حصل اي .
روفان وهيا بتفتكر اللي حصل قصادها : ابن عمي محبنيش بيحب واحده تانيه بعد م قالي أنه بيحبني ..
ياسمين : م يمكن في سوء تفاهم ..
روفان : لا انا شوفتهم بعيني حتي يومها مكنتش واخده بالي من الطريق وكنت عامله زاي التايهه لما شوفته عشان كدا وقعت قدام عربيه اخوكي بحر ..
ياسمين : طب هتعملي اي دلوقتي هترجعي وإلا اي ..
روفان : لا مش راجعه ..
ياسمين : كل ازاي دا زمانهم دلوقتي بيدور عليكي ..
روفان بحزن : انتي زهقتي مني بالسرعه دي ..
ياسمين : لا انتي هبله ، وحد يطول قمر زايك يقعد معانا ..
روفان : تسلميلي اوي والله يحبيبتي ..
ياسمين: طب تعالي ننزل نقولهم اللي حصل وانك افتكرتي .
روفان : انا عايزه اقابل بحر علي انفراد ..
ياسمين : حاضر هقوله يطلعلك ، بس عايزاه لي ؟
روفان : عايزه اطلب منه طلب ..
ياسمين : تمام هنزل وابعته ليكي ..
روفان : تمام ..
يتري هتطلب اي منه ، وهل هيوافق علي الطلب اللي هتطلبه وإلا اي ؟
“في غرفه ندي وتميم “
تميم : ندي م تشوفي الفون اللي بيرن ومزهقنا دا جاين علي اليوم الحلو ويتصلو ..
ندي : ثواني اشوف مين ..
ندي ب استغراب : دا بابا ، غريبه أنه بيرن عليا دا اصلا مبيكلمنيش من يوم م جيت معاك هنا ..
تميم : طب ردي شوفيه عايز اي ..
ندي : حاااضر 
ندي : الو ، خير ي بابا في اي ..
خالد : الحقي اخوكي ي ندي تعبان جدااا في المستشفى ..
ندي : تعبان ماله و دا حصل امتا ..
خالد : الدكتور بيقول حالته النفسيه تحت الصفر وانا معرفش دا من اي ، وكمان بيقول لو فضل علي كدا هيدخل في اكتئاب وساعتها يدخل مستشفى امراض عقليه ولازم يتابع مع دكتور نفسي ..
ندي : طب اهدي ي بابا وانا جايه دلوقتي ..
خالد : بسرعه تكوني هنا ..
ندي : ح حاضر ، يلا باي ..
خالد : باي ..
تميم : خير ي ندي في اي مالك ..
ندي : بابا بيقول أن سليم تعبان ولازم اروح اشوفه ..
تميم : هاجي معاكي ، يلا قومي جهزي نفسك ..
ندي : تمام ..
وقامو هنا لاتنين عشان يجهزو نفسهم ..
____________________
مش بتردي لي علي الفون بتاعك ..
غزل : اي دا اي اللي جابك المستشفى هنا ..
شهاب : م انتي لو شوفتي الفون هتلاقيني رنيت عليكي كتير ف لما مردتيش اتصلت علي ريان وسألتو عليكي وهوا قالي انك هنا مع مرات عمك سميره .
غزل : حالتها صعبه اوي مش قادره اسيبها ..
شهاب : طب اهدي وهيا هتكون بخير متخافيش ..
غزل : مخفش ازاي وانا خسرت اخت ليا والتانيه معرفش هيا فين وحالتها اي بجد قلبي واجعني اوي يارب هونها عليا ..
شهاب بحنيه : انا جمبك ومش هسيبك وكل حاجه هتبقي تمام وان شاء الله روفان ترجع ..
غزل : يارب ، يارب ..
_____________________
“عند روفان “
بحر : خير ي روفان كنتي عايزاني لي ..
روفان : انا رجعتلي ذاكرتي ..
بحر : طب الحمد لله …
روفان : انا مش عايزه ارجع ل اهلي ..
بحر : طب لي ..
روفان : مش هقدر ارجع دلوقتي ، ممكن اشتغل معاك في الشركه ..؟
بحر : دا انتي تشرفيني ..
روفان : تسلملي ، كنت عارفه انك مش هترفض ..
بحر : ومين يرفض أن حد زايك تشتغل معاه ، خلاص هتبقي من بكرا السكرتيره بتاعتي ..
روفان : تمام ، وشكرا ..
بحر : لا شكرا علي واجب ، يلا استأذن انا بقي ..
روفان : إذنك معاك ..
بحر : تسلمي ..
_____________________
“في بيت عائله البرغوثي “
حسين : ريان اعمل حسابك هتروح بكرا تتعاقد مع شركه جديده ..
ريان : تمام حاضر ..
حسين : تسلم ي ابني ..
ريان : شكرا ي جدو ..
________
“عندي ندي وتميم “
 ندي : خير ي بابا هوا فين سليم …
 ‏خالد : جوا في الغرفه ..
 ‏ندي : تمام انا هدخله ..
 ‏خالد : تمام ..
 ‏ندي دخلت ل سليم عشان تشوفه ..
 ‏ندي : اي بطل مالك ..
 ‏سليم بحزن ودموع في عيونه : مش قادر مش قادر ي ندي علي بعدها قلبي لسه واجعني اوي عليها ، مش هعرف اكمل لا ، دا هيا اول حب حبيته في حياتي حبيتها من كل قلبي حبيت براءتها وكل حاجه فيها ، كانت زاي النسمه كدا ، ياريت م وافقتها وخليتها تعمل العمليه ياريت كنت وقفت جمبها وكانت تاخد كيماوي …
البارت الثامن والتاسع عشر علي صفحتي 
 ‏ندي : طب اقولك حاجه
 ‏سليم : قولي ..
 ‏ندي : هيا كمان حبتك ،بس دا قضاء وقدر يحبيبي ، ف لازم تتعايش عليه ..
 ‏سليم : مش عارف ، ومش هعرف صدقي
 ‏ولسه مكملش كلمته وفون ندي رن ..
 ‏ندي ب ارتباك : ثواني هرد وارجع ..
 ‏سليم : طب م تردي هنا ..
 ‏ندي : دي مكالمه ضروريه ..
 ‏سليم : تمام براحتگ ..
 ‏ي تري المكالمه من مين ؟
 ‏ندي بعد قليل من الوقت …
 ‏ندي : طب ي بابا هستأذن انا ورايا حاجه لازم اعملها ، وهاجي تاني ل سليم ..
 ‏خالد : تمام يبنتي ..
 ‏ندي ل تميم : يلا ي تميم ..
 ‏تميم : يلا ..
 ‏وخرجت ندي و تميم من المستشفى ..
 ‏ندي : ارجع انت علي البيت وانا هروح مشوار وارجع ..
 ‏تميم : طب م اجي معاكي ..
 ‏ندي : لا هروح انا لوحدي ..
 ‏تميم : تمام براحتگ بس خلي بالك من نفسك ، يلا باي ..
 ‏ندي : حاضر ،  باي ..
 ‏ي تري ندي رايحه فين و رايحه تعمل اي ؟
يتبع…..
 ‏لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد