Uncategorized

رواية لمضة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نورهان سليمان

 رواية لمضة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نورهان سليمان

رواية لمضة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نورهان سليمان

رواية لمضة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نورهان سليمان

شهد كانت أقعده فالمستشفي و
حنان _كلي كمان شويه 
شهد _مش قادره ياماما خلاص هبقي بطه مربربه الله 
حنان _هههه يبت بطلي لماضه 
شهد _ده أنا عسل ياما  بذمتكم تقدروا تستغنوا عني 
ملك وخلود _عاوزه الصراحه ولا بنت عمها
شهد _الصراحه يابستاتي يلا ردوا وأنصفوا أختكوا
ملك _ياه علي كميه الهدوء اللي كنا فيها وإنتي مخطوفه 
خلود _أه والله  كنا مرتحين من جنانك 
شهد حطت إيدها علي قلبها _أعاااااااا قلبي خونه أنداااال 
الكل ضحك عليها وأقعدوا يهزروا كتير وفهد كان بيضحك عليهم وجاسر بينكشف فيها ويضايقها أما أحمد فكان سرحان فيها وفتفصيلها وسأل نفسه إزاي جاله قلب يرفضها إزاي رفض ملاك كده!!!!!!
شهد _ماكفايه بقا يااض 
جاسر_إنتي لسه شوفتي حاجه بس نخرج من هنا بس 
شهد_هههه إلعب بعيد ياشاطر 
وشاورتله يقرب منها جامد
شهد بهمس _متنساش إن اللي هتكون خطيبتك أنتيمتي هاا هتحتاجني كتير فبلاش 
جاسر_ شهد هو في زي شهد ورقه شهد وجمال شهد و
شهد _خلاص خلاص كلنا عرفين المديح ده ليه وبصت لملك اللي إتكسفت جامد والكل ضحك عليهم
هنا الباب إتفتح ودخلت بنوته أقل ما يقال عنها جميله بس باين عليها التعب بشرتها بيضه وعيونه زرقه متوسطه الطول ولبسه لبس المستشفه وحجاب 
_السلام عليكم 
الكل بإستغراب _وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 
_إحم أنا فرح أخت مازن اللي…خبطك 
شهد إرتاحتلها جدا وحست إنها شبها _أه أهلا بيكي يا قمر تعالي 
فرح دخلت وعطيتها هديه صغيره كانت عباره عن روايه 
فرح_أسفه جدا علي اللي حصل و
شهد بضحك _يستي أسفه ليه هو كل يوم الواحد بيتخبط وبيعش دراما وأكشن كده وبيشوف الدلع ده أنا لو أعرف إنهم هيعملوني ملكه كده كنت خلتهم خبطوني من زمان ????????
فرح _عندك حق هههه 
شهد_أمااال ده أنا شهد 
جاسر_شهد بنت رفاح الأسد أجيبلك عصير رفاح يا شهد متتكسفيش
شهد _ثقيل علي فكره نينييي 
فرح _هههههه أي عصير رفاح ده
جاسر بضحك_أصل الأخت كان عندها لته فتاء فبدل ما تقول تفاح كانت بتقول رفاح ????????
شهد بإستنكار _يخربيت الظولم يا أخي معندكش ولايا ولا أي يا فضحتشييي 
فرح_بجد ههههه هموت 
شهد_لا يا حبيبتي إنتي مع شهد دايما هتنشكحي متقلقيش 
فرح_بقولك أي أنا حبيتك أوي ممكن نبقي صحاب
شهد_إشطات يسطا 
…………………………………..
عند أدم كان أقعد مع العروسه فالبلكونه بعد ما أهلهم سابوهم يتعرفوا 
جاسر _أنتي إسمك أي 
لوجي بسهوكه _لوجي 
جاسر_…….
لوجي _بقولك أي أنا زهقانه أوي
أدم بملل _أيوه أعمل أي يعني أرقصلك 
لوجي _لا معاك سجاير 
أدم بصدمه _سجاير!!!!
لوجي_اه إنت مصدوم كده ليه
أدم _هو اللي إنتي قولتيه ده عادي 
لوجي_أه عادي أقولك مش مهم 
لوجي كانت بتمضغ فلبانه بطريقه مستفزه 
لوجي _بقولك
أدم بضيق _نعم
لوجي_عندك إكس أو كراش 
أدم _إستغفر الله العظيم يارب لا
لوجي_أنت مضايق ليه بس روق يا درش 
أدم _درش!!!!!
لوجي_ أف أنت هتقف علي كل كلمه كده  لغيها وأديها وكملت بدلع يا دومي 
أدم وجاب أخره _أنا لا هلغيها ولا هديها أنا أبن ****إني مشيت ورا كلام حد وجيت بلا حب بلا بتنجان 
أدم _ماماا يا ماماااا
_نعم يا حبيبي 
أدم _هنمشي أسف بس كل شئ قسمه ونصيب 
_بس 
أدم بغضب _مابسش يلاااا
وخرج ووراه أمه و
_يبني هو أي اللي حصل بس دي أمها قالتلي إن بنتها مؤدبه ومفيش منها إتنين 
أدم _يعني عاوزها تقولك بنتي بتشرب سجاير!!!!
_يا مصبتي سجاير!!!!!
أدم _والله ياما لو موضوع النيله الجواز ده إتفتح تاني مش هيحصل طيب وسابها وراح يركب العربيه 
_أدم  يا أدم
أدم _بلا أدم بلا زفت 
(أدم بيعاني والله????????????)
فواحده من أكبر الشركات كان مازن قاعد قدام مكتبه و
_مازن 
مازن _……………
_مااااااااازن 
مازن _عيل فصيل أي يا أخي يخربيت تقل دمك 
_تسلم يابو الصحاب مين واخد عقلك 
مازن بضحكه تخطف القلوب _ملاك يا زياد ملاك 
زياد _أوباا مازن بجلاله قادره وقع 
مازن بتحذير _زيااد 
زياد _خلاص أعم متزقش بس ريناد راجعه النهارده متنساش هنجبها من المطار 
مازن بفرحه _ريناد راجعه!!!!!
زياد_أيوه أمال بقول فأيه من الصبح 
مازن _قولهم يلغوا كل المواعيد!!!!!
يتبع…
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد