Uncategorized

رواية فتاة في أحلامي الفصل السابع 7 بقلم شهد أشرف

 رواية فتاة في أحلامي الفصل السابع 7 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل السابع 7 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل السابع 7 بقلم شهد أشرف

ايهم: مليكه انتي بتحلمي بيا 
مليكه باستغراب: نعم 
ايهم: بتحلم قاطعته ماسه
ماسه: ايهممم ماما عايزاك بسرعه
ايهم: ياا
ماسه: يلا يبني روحلها 
مليكه: في اي ي ماسه اخوكي بيقول اي 
ماسه بتوتر: ها ااه تعالي بس عايزه اوريكي حاجه مهمه فوق 
مليكه: ماسه 
ماسه: يلا بسرعه بس حاجه مهمه جدا 
مليكه باستغراب: حاجه اي 
ماسه: تعالي فوق 
#بقلمShahdAshraf
…………………………
ايهم بنفسه: يخربيت غبائي اذاي قولتلها كدا الحمدالله أن ماسه لحقتني يرب ارشدني الطريق الصح يارب 
زوزا: مالك ي ايهم يبني 
ايهم: ما فيش حاجه ي امي انا كويس 
زوزا: دايما ي حبيبي 
ادم: خلاص ي زوزو عشان بغير 
صهيب: بتغيرر انت قلبت ميولك ولا اي 
ادم: امك قاعده مش هقل ادبي
عدي: اسكت ي صهيب انت دا لو فتح مش هيقفل لسانه قذر 
ادم بنظره جانبيه: جربته انت ها
عدي: احم متعدش 
صهيب: لا وعلي اي 
ايهم: ادم عايزك 
عدي: عايزه صدق انك مش تمام وانا الي كنت فاكرك مؤدبه 
ايهم: ما تتلم ي زفت انت وهو 
ادم: عيال***** عايزين يتربوا 
صهيب: تسلم يا رجوله 
ايهم: قوم خلص
#بقلمShahdAshraf 
…………………………
مليكه: خلاص ي ماسه مش عايزه احط 
ماسه: لا لازم تجربي والله انا بحط حلو متخافيش 
مليكه: دا انتي بصراحه …حطي ي ختي خلصيني 
ماسه:هتبقي قمر صدقيني 
مليكه: مش عارفه لازمته اي نحط ميكب دلوقتي
ماسه بتفكير: امممم ااه هنخرج 
مليكه: نخرج 
ماسه’ اه بقالنا كتير مخرجناش والاجازه قربت تخلص ايهم هيخرجنا شويه 
مليكه: لا روحي انتي اخوكي دا غريب اوي 
ماسه: يبنتي اخويا دا عسل هتحبيه متقلقيش 
مليكه: مااسه 
ماسه: متفهمنيش صح اثبتي بقا 
مليكه: طب ميكب خفيف عشان مينفعش احط اصلا عايزاه ميبنش 
ماسه: عنيا 
#بقلمShahdAshraf
…………………….
ادم: اممممم احكي 
ايهم: هتجوز مليكه 
ادم: ايوا وبعدين 
ايهم: لا ما انا أبرد منك نزل رجلك يحيوان وأتكلم عدل 
ادم: اهو اتكلم جد بقا 
ايهم: هتجوز مليكه 
ادم: دا ازاي 
ايهم: مش انت كنت عايز حل 
ادم: اه 
ايهم: تمام اسمع بقا انا هتجوزها وكدا كدا عمك معتش واصي عليها لان ابوها كان محدد أن يبقوا واصي عليها لحد ما تم 18 سنه وهي دلوقتي داخله في التساعتاشر هتجوزها وهتبقي علي اسمي وبكدا عمك مش هيبقي لي الحق أنه ينطق بكلمه 
ادم: افرض موافقتش
ايهم ببرود: والله  بقا انت عليك الحته دي وبالمره نعمل خطوبتنا مع بعض ولا انت مش عاوز تخطب ماسه 
ادم: بتدبسني بس ماشي وانا مش هلاقي احسن منك لمليكه 
ضربه ايهم علي قفاه: حرم ايهم باشا ي كلب 
ادم: ولااااا 
ايهم: اترزع 
ادم: انا سكتلك بمزاجي 
ايهم: حصل 
#بقلمShahdAshraf
……………………
ماسه: الله اكبر جميله ي ميكا مششاء الله 
مليكه: شكرا يروحي بس الروج باين 
ماسه: ما انا حتطهولك بني اهو بس زوت لمعه بسيطه عايزه اي تاني 
مليكه: ماشي هلبس بقا 
ماسه: ماشي وانا هدخل البس بس خلصي بسرعه 
بعتت ماسه رساله لايهم وقالتله انها قالت لمليكه أنه هيخرجهم 
#بقلمShahdAshraf
…………………
ايهم: لا بتفهم بنت اللعيبه 
ادم: مين 
ايهم: ماسه قالت لمليكه اني هخرجهم 
ادم: هاجي معاكم 
ايهم: هجيبك بمزااجي 
ادم: جدع 
……………………
لبست مليكه دريس جملي وخمارها الجميل وكانت قمر وماسه لبست دريس ابيض وعليه طرحه مشجره وحتط ميكب بسيط وروج احمر خفيف  وكانت جميله نزلوا هما الاتنين تحت وخرجوا لايهم بعد ما قالوا لزوزا 
………………….
ايهم: نهار ابوكي اسود
 وادم : نهار ابوكي اسود 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!