Uncategorized

رواية عشقت خادمتي الفصل الثامن 8 بقلم جنى السيد

  رواية عشقت خادمتي الفصل الثامن 8 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الثامن 8 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الثامن 8 بقلم جنى السيد

في يوم جديد تعلن الشمس اطلالتها والمعلنه عن بدأ يوم جديد ملئ بالمفاجأت والأحداث للجميع ..سعيد للبعض ومشؤم الاخر ….
################$$$$$$$$
في منزل ملاك … وتحديداً في غرفتها …..لتدلف الام بغضب:نتي يزفففته …نتي ينييله 
ملاك بنعاس:اممممم 
الام:مئميئ بعدين عاوزاكي تنزلي تجيبي الفطار 
ملاك بنعاس:شويه طيب
الام :لا دلوقتي يلاااااا قومي
ملاك بتنهيده:حاضر يماما اهو قاايمه 
الام:قامت عليكي حيطه خمس دقائق والاقيكي لبستي ….ثم نتركها وتذهب 
ملاك محادثا نفسها:اهو ده الي بناخده والله نا حاسه أنهم لقيني علي باب ملجأ .اوووف ……ثم نهضت ودلفت الي الحمام لتتوضأ وتصلي فريضتها ….ثم ارتدت إسدال  وخرجت 
ملاك:اديني لبست عاوزه اي 
الام :هتجيبي******و**********و********و…وكادت أن تكمل لكن قاطعتها ملاك 
ملاك :تحبي اجيبلك المحل كله 
الام بغضب:هاتي الي قولتلك عليه وبطلي لماضه اتتتفضلي وممتأخريش 
ملاك بمزاح:ولاا يكشي عربيه تخطفني كدا وجوزي قره عيني يعذبني وبعدين يحبني وياااهههه 
الام بغضب:امشي يبت الجزمه من قدامي 
ملاك بمرح:مالك يامامتشي الواحد ما يعرفش يضاحكك بكلمتيشن  مش عارفه ابويا الحليوه ده اتجوز واحده نكديه لي ما كان يتجوز واحده اجنبيه كدا ويشخلعني كدا هوا  
الام وهي تنزع (الشبشب????????):انا بقا هوريكي الشخلعه علي اصل 
لتجري ملاك وهي تقول بمرح:خلاص واحيات امك وننبي ونننبييي اهدي يوليه  خلاص ونبي مش عاوزه اتشخلع ونننبييي وننييييي عااااااااا الحققوقننني عااا  ….ثم ثواني وخرجت من الشقه بأكملها 
##########$$$$$$$$
في منزل قمر وتحديداً في غرفه قمر 
لتستيقظ قمر وتدلف للحمام وتتوضأ وتصلي فريضتها ….ثم ترتدي فستان بلون البنفسجي زحجاب بلون الابيض …وكانت حقا تثير الإعجاب يالله سبحانه !ما هذا الملاك ..كم انتِ حقا فاتنه …….ثم تخرج من غرفتها وتتجه الي غرفه والدتها …لتجدها مغشيه علي الارض 
قمر بفزع:ماااااااااااامممماااااااا 
وتحاول أن تيقظها ولكن دون جدوى …..وبعد وقت ايقظتها …ثم ترتمي قمر في أحضانها 
قمر ببكاء: ماما انتي كويسه صح 
الام بتعب: الحمدلله 
قمر بحزن:اومال اي الي حصل 
الام بتعب:محصلش حاجه يبنتي نا تعبت شويه 
قمر بشك :ماما انتي اخدتي الدوا
الام:………..
قمر :ماما اخدتي الدوا 
لتومأ برأسها بالنفي 
قمر بعصبيه:لي يماما ليى منتي عارفه انك لازم تاخديه علي طول 
الام بحزن:ولما اجيب الدوا هنعيش منين ايذا احنا كلها شهرين ولو مدفعناش صاحب العماره هيطردنا وهناكل منين يبنتي ايذا نتي خرجتي من تعليمك بسببي كمان هحرمك من مكان يتاويكي بعد ما اموت 
قمر ببكاء:متقوليش كدا يماما ربنا يديكي طولت العمر وبعدين مش مهم عندي اعيش فين واكل منين المهم عندي يأمي صحتك ونتي نا مقدرش اعيش من غيرك نتي كل حياتي يأمي وصحتك عندي بالدنيا كلها ..توعديني يأمي تجيبي الدوا 
الام:………
قمر :اوعديني يأمي 
الام :اوعدك ….ثم ارتمي في احضان بعضهما 
الام بمرح:يلا يبت هنتأخر علي الشغل 
قمر :لا نتي مش جايه معايا بعد كدا 
الام بغضب: لي أن شاء الله لا نا جايه 
قمر بحزن:عشان خاطري يأمي عشان خاطري متجيش ونا هعمل كل الشغل صدقيني انتي تعبانه مش ناقصه عشان خاطري يأمي 
الام بحزن:وهتشيلي كل الهم لوحدك يعني نا ارتاح ونتي تشتغلي مش كفايه عليكي شايله همي  
قمر وهي تمسح دموعها:متقوليش كدا نا لو عشت طول عمري اوفيلك حقك مش هيكفي … وبعدين راحتك مش راحتي …ونا هبقي قدها أن شاء الله ثم اكملت بمزاح:بنتك استرونج ومااان 
لتضحك حنان وهي تقول بأبتسامه:ربنا يقدرك يبنتي ويرزقك 
قمر :يارب … ثم اكملت بمزاح:عند اذنك بقا بدل ما اتهزق الواحد برضو ملوش غير كرامته
حنان بضحك: ربنا معاكي حبيبتي ..سلام ….
ثم بعد وقت ..وصلت قمر الي القصر …
#############$$$$$$$$
في قصر السيوفي وتحديداً في جناح فهد السيوفي 
ليستيقظ بعناء وليدلف الي الحمام ليأخذ حمام ساخن ..ويخرج ويرتدي بدله سوداء وقميص أبيض  فأنه حقا  يثير الإعجاب وليبس ساعته التي هي  احدث موضه ويضع عطره  الذي يجذب الفتيات ..ويخرج من غرفته ولينزل ليجدهم
فهد:صباح الخير 
الكل:صباح النور 
مراد:صحيح نت أعلنت انك عاوز سكرتاريه 
فهد:اه 
مراد :اومال فين منال 
فهد:مشيتها طلعت شغاله مع حد 
حسام: وعرفت مين الشخص ده 
فهد بسخريه :ومش هتصدقوا ده مين اسر المنياوي … …
حسام بأستغراب:واي الي هيخليه يعمل كدا 
فهد بهدوء:مشكله قديمه بيني وبينه ومفكر اني انا السبب 
حسن بخبث:طب ونت هتعمل اي 
فهد بهدوء: ولا حاجه هعمل اي يعني .مصيره يجي يومه 
چرمين بخبث:معلش يابيه عاوزاك توصلني 
فهد بهدوء:خلي مراد نا مش فاضي 
چرمين بغيظ:طيب …..ممكن يابيه مراد 
مراد:اه ….كلي الاول وبعدين نتحرك 
چرمين بغيظ:نا خلصت 
مراد:تمم يلا …….ثم ذهبا
حسام:ونا طالع المكتب شويه تعالا يحسن عاوزك 
حسن :حاضر يلا 
مرڤت بغرور:ونا هخرج مع وصحابي 
وتبقى فهد ..
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
عند قمر 
محادثا نفسها:يختااي كل ده شغل ده نا لو قعدت سنه مش هخلصه اي كل ده ……ثم قاطع حديثها وهو ينادي عليها 
لتخرج لهم 
قمر:نعم 
فهد:عاوز فنجان قهوه ساده 
قمر:حاضر ..عن اذنك 
……….لتذهب
قمر محادثا نفسها:عاوز فنجان قهوه يخويا نشربه علي موتك عيل سمج….اتقل عليا بس   
……………ثم بعد قليل لتأتي و معها القهوه …..وكادت أن تضعه لكن انسكب علي قميصه 
فهد بعصبيه:انتي غبيه مش تفتحي 
قمر محاولا كتم ضحكاتها :معلش مكنش قصدي ر
فهد بعصبيه:ييييحححححيييححح 
قمر بضحك :هههههههههههههههه معلش ههههههههههه مش قادره هههههه القهوه هتاكل منك حته هههههههه
فهد بعصبيه:هتفضلي تضحكي كتتير متشوفي شغلك 
قمر محاولا كتم ضحكاتها:اعمل اي يعني 
فهد بعصبيه:نضفي الزفت ده ……ثم بدأ بنزع القميص 
قمر وهي تضع يديها علي عينيها:اي قله الادب دي متروح تغير في اوضتك 
فهد ببرود:ونتي مالك اغير مطرح ما اغير بيتي ونا حر فيه مش واحده زيك خدامه  هتيجي تعرفني اعمل اي …..امسكي يختي القميص اهو …وانزل لاقيكي نضفتيه ….ثم ذهب وتركها 
قمر بغيظ: الخدامه دي هتوريك هتعمل اي عيل برأس صرصار بصحيح …ثم بدأت بدلق باقي القهوه ثم تركته وذهبت إلي المطبخ ……………ثم بعد دقائق لينزل فهد ….ويري قميصه ممتلئ بالقهوه ليدلف الي المطبخ  وأثناء توجه للمطبخ ليسمع 
قمر محادثا نفسها وهي تحاول تقليده:نضفي القميص ده ….اول مره اشوف حيوان  بيتكلم …نينينينيني 
وكل هذا تحت أنظار فهد 
فهد بغضب:بقي نا حتت عيله تشتمتي نا 
شهقت قمر والتفت خلفها لتتفاجئ به 
قمر بتوتر:ا…اهدا ه..هفهمك 
ليقترب منها وهي تبتعد حيث التسقط بالحائط 
فهد بهدوء:ها كملي سامعك 
قمر بخوف:ا..ابعد  ل..لوسمحت 
فهد بهدوء:مش قبل ما تعتذري 
قمر بتلقائية:نعم يروح خالتك …..ثم أدركت ماذا قالته 
قمر محاولا تصليح الأمر:اهدا …ب..بص هفهمك و….وقبل أن تكمل كلامها ليفعل شئ ..لتتصدم مكانها 
يتبع….
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد