Uncategorized

رواية في بيتي رجل أبله الفصل العاشر 10 بقلم ميمي وائل

 رواية في بيتي رجل أبله الفصل العاشر 10 بقلم ميمي وائل

رواية في بيتي رجل أبله الفصل العاشر 10 بقلم ميمي وائل

رواية في بيتي رجل أبله الفصل العاشر 10 بقلم ميمي وائل

لو سمحت حضرتك انا جايه ابلغ عن جوزي المختفي  ناس جم خدوه وهو مع صاحبه وده صاحبه 
الظابط _انت صاحبه 
محمد _اه يافندم 
الظابط _شفت الناس الي خدته 
محمد بتوتر ش شفتهم يافندم 
الظابط _يعنى تقدر تحددلي بالظبط هما مين 
محمد _اكيد طبعا انا اطلعهم من وسط الف 
الظابط _جوز حضرتك يافندم مختفي من قد ايه 
ندي _من ساعه كده 
الظابط _طب حيل كده احنا منقدرش نعمل حاجه الا لما يعدي اربعه وعشرين ساعه 
ندي _ليه يافندم قد عملوه حاجه 
الظابط _ده القانون ياانسه   
محمد _اهدي ياندي احنا منقدرش نعمل حاجه 
الظابط _هو اسمه ايه جوز حضرتك 
ندي _عمرو سعيد انت اكيد تعرفه 
الظابط _المعتدي عليه عمرو سعيد الساكن فى حي الزقازيق عماره خمسة شقه اربعه رقم التليفون خمسه خمسه اربعه  
ندي _هو يافندم  
الظابط _لا معرفوش تعالا ياعادل وصل البشوات لباب القسم اتفضلوا 
ندي _يعنى ايه ميعرفوش ده عارف عنه كل حاجه 
محمد _اهدي ياندي عشان مندخلش الحجز بسببك عمرو ميتخفش عليه اكيد كويس 
ندي _ميتخفش عليه ايه ده بيعملها علي نفسه 
محمد _قولتي حاجه 
ندي _ها لا ولا حاجه
عمرو _انا عاوزه افهم انا بعمل ايه هنا ومغمين عيني ليه 
_هش اسكت مش عاوزه اسمع صوتك 
عمرو _طب رابطين ايدي كده ليه مانا جاي معاكم باءرادتي
_مقولنا اسكت هتسكت ولا نقتلك 
عمرو بغضب حاضر هسكت صبرا عليا بس حاضر 
بعد ساعه 
_بصوت رقيق انثوي عمرو نورت 
عمرو بصدمه والتفت وراه مين ايات 
_اه آيات عجبتك المفاجأة مش كده قولتلك هنتقابل هنتقابل   وانتوا يازباله رابطينه كده ليه قولتلكم تعملوه معاملة الملوك  حسابكم معايا بعدين  فكيته معلش ياعمرو انا اسفه دي غلطتي انا امسحها فيا
عمرو بصدمه انا مش فاهم حاجه  انت خاطفاني كده ليه وليه تخطفيني اساس  
ايات _وحشتيني قولت اشوفك ايه مشوفكش ولا انت بقي موحشكش ايام زمان 
عمرو _انا سمعت كتير وقليل عن ناس بتتخطف لكن اول مره فى حياتى اشوف ست بتخطف راجل انطقي ياايات جايباني هنا ليه وعاوزه ايه مني
ايات _تطلق مراتك وتتجوزني هنا حالا 
عمرو بسخريه  هو مش انا برضو الي سبتيني من زمان 
ايات _ورجعت حبيتك فيها ايه 
عمرو _لا انتي من ساعت ماعرفتي اني اتجوزت وانتي هتطقي مكنتش متخيله اني اسيبك واتجوز غيرك 
ايات _بلانا كدب علي بعض انت اتجوزت ندي عشان توصل لمعلومات عن العصابه وانا بقي هديك المعلومات دي بس بشرط 
عمرو _شرط ايه 
ايات _تجيب مراتك هنا حالا وتطلقها 
عمرو _ولو قلت لا 
ايات _هتخسر ياعمرو وكتير اوى 
عمرو _وانا ايش عرفني اني انتي صادقه 
ايات _الي يخليني اجيب رجاله واخطفك  ميخلنيش اقدر اعرف انا صحفي ياعمرو في الاخر زي بس الفرق بيني وبينك اني عندي عقل
عمرو _قصدك بتبيعي نفسك 
ايات_ده اسمه ذكاء المهم قولت ايه 
عمرو بتفكير لا 
ايات _يبقي هقتلها 
عمرو بخوف خلاص خلاص موافق
ايات _رن عليها وخليها تيجي هنا
عمرو _الو ياندي 
ندي _ايوا ياعمرو  خوفتنى عليك اوى انت كويس  
عمرو _اه كويس الحمدلله 
ندي _انت فين علشان نجيلك 
عمرو _انا…….. 
ندي بلهفه دخلت المكان عمرو عمرو انت كويس 
ايات للرجاله بصوت هامس اقتلوها 
عمرو بحزن  ندي انتي….. بصريخ نداااااااي
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!