Uncategorized

رواية لمضة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم نورهان سليمان

 رواية لمضة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم نورهان سليمان

رواية لمضة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم نورهان سليمان

رواية لمضة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم نورهان سليمان

فرح خرجت من عند شهد ومسكت الفون وبعتت مسدج لمازن و
فرح”بص يسطا أنا عملت اللي عليا وعطتها السلسه اهه بس أنت مش هتيجي تشوفها…….”وقفلت الفون وراحت أوضتها تاني فتحت الشنطه عشان تطلع الدفتر بس ملقتهوش قعدت تدور عليه كتير مش لقته قعدت تفكر بحيره وقالت _ياتري راح فين يا رب محد يقرأه…………………
فبيت شهد بليل.كان الكل قاعد فصاله ماعدا شهدوملك اللي كانوا فالأوضه ……
جاسر _بابا أنا لازم أكلمها بقا لازم أعترف لملك 
ملك وشهد كانوا خارجين من الأوضه وسمعت كلام جاسر 
ملك _تعترف بأيه 
جاسر بصلها وأقرب منها وقف قدامها بالضبط
جاسر_بصي يا مجنونه لتاني مره هتجنن وقولك بحبك ملك أنا عاوز أكتب كتابي عليكي وتبقي مراتي قدام النااس
ملك بصتله بصدمه من كلامه وقلبها بيدق بسرعه أوي وإتمنت الأرض تبلعها دلوقتي وهنا الفون بتاع ملك رن و
ملك مسكت الفون لقته دكتور مامتها ففتحت الخط و
ملك_ألو 
_ألو أنسه ملك ألف مبروك والدتك فاقت من غيبوبتها 
ملك بفرحه ودموع _الحمدلله 
جاسر أول ما شاف دموعها إقلق جامد وقرب منها ومسك أيديها و
جاسر_مالك يا ملك حصل اي؟
ملك حضنته وهي مش واخده بالها من الفرحه و
ملك بدموع _ماما….ماما فاقت يا جاسر 
شهد بفرح  _حمد لله علي سلامتها يا لوكه 
ملك سابت جاسر وحضنت شهد جامد
ملك _الله يبارك فيكي يا قمري أنا فرحانه أوي 
جاسر فرح جدا _الحمد لله يا حبيبتي يلا  إلبسي عشان نروح نشوفها ونخرجها 
ملك_حاضر
ملك لبست ونزلت مع جاسر وراحوا المستشفى………..
وشهد قاعده فالبلكونه سرحانه وحنان شفتها وطلعت قعدت قصادها علي الكرسي 
حنان بحنيه _أنت لسه بتحبي أحمد ياشهد 
شهد بدموع_عارفه يا ماما لما الحيوان ده خطفني وبقيت حسه إني مرعوبه بقيت بفكر فكل الناس اللي بحبها عشان أطمن إنتي وبابا وجاسر وملك بس لما جيت أفتكرله ذكري حلوه ملقتش مسبليش غير الوجع والألم وبس بقيت لما القذر ده يقرب بقيت أقول يارب ودعيت إن جاسر يلقيني أو أشوفكوا قدامي بس أحمد مكنتش بشتقله محستش فيوم بالأمان رغم حبي ليه طول السنين دي الخلاصه لو سألتيني قبل ما أتخطف السؤال ده كنت هقولك مش عارفه أو جايز مكنتش هبقي متأكده بس دلوقتي أنا متأكده متين فالميه من الإجابة لا يا ماما مبحبهوش أنا فهمت قد أيه قلبي غالي يستحق اللي يصونه ميفطرش فيه بسهوله
حنان قامت وعيطت وحضنت شهد_ربنا يعوضك بالأحسن يا حبيبتي باللي يكونلك سند ونعم الزوج فدنيتك وشوفك إنتي والبت ملك مبسوطين وفرحنين دايما ياارب………..
……………………………………………
قدام المستشفى وقفت عربيه جاسر و ملك وملك وجاسر راحوا لأوضه مامت ملك و….
جاسر _إدخليها وأنا هجيلك كمان شويه 
(جاسر تعمد يسيبهم مع بعض لوحدهم شويه)
ملك حركت راسها وفتحت الباب ودخلت كانت مامتها قاعده علي السرير و
إسراء _ملك بنتي 
ملك جريت عليها وحضنتها وهي بتعيط جامد و
ملك_يااااه يا ماما وحشتيني أوي 
إسراء_وإنتي كمان الحيوان محمود ده عملك حاجه لمسك 
ملك _لا يا ماما القذر ده خلاص مش هيقدر يعمل حاجه تاني ولا يتعرضلنا وحكتلها علي كل حاجه وعلي جاسر وطلبه  كتابه عليها وفقدانها الذاكره وشهد…………..
إسراء بعياط _يااااه ياملك كل ده حصلك يبنتي أنا السبب أنا السبب ياريتني ما إتجوزته 
ملك _خلاص يا ماما بالله عليكي اللي راح راح خلينا نبدأ من جديد ماشي 
إسراء بحزن علي اللي حصل _بس….
ملك _ما بسش صفحه جديده يا سوسو وقوليلي اي رأيك فجاسر وطلبه 
إسراء _بتحبيه يا ملك؟!!!!
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد