Uncategorized

رواية فتاة في أحلامي الفصل التاسع 9 بقلم شهد أشرف

 رواية فتاة في أحلامي الفصل التاسع 9 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل التاسع 9 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل التاسع 9 بقلم شهد أشرف

مليكه بصدمه: مراته ازاي يعني
ايهم:فيما سيكون يعني
مليكه: ما تفهمني ي ادم في اي 
ادم: مليكه اهدي كدا وانا افهمك كل حاجه وقص عليها ما قاله ايهم 
مليكه: بس انا مش موافقه 
ايهم ببرود: مش بمزاجكك
مليكه: تعرف تسكت ومتوجهليش كلام 
ادم بغضب: مليكه انا قلتلك عيب كدا 
مليكه: لو سمحتوا انا عايزه اروح 
ماسه: اهدي ي حبيبتي احنا قربنا نوصل ولو سمحتوا أجلوا الكلام دا احنا خارجين ننبسط
ادم: عين العقل ي ماستي 
ايهم: ما تحترم نفسك يروح امك
ادم: مراتي ي جدع 
ايهم: دا امتي دا 
ادم ببرود: فيما سيكون يعني 
ماسه: ايواهو دا المطعم ي ايهم 
ايهم: ماشي ي حبيبتي يلا انزلوا هركن واجي 
مليكه: يرب صبرني 
ايهم: يارب 
نظرته مليكه بنظره ناريه 
ايهم بصوت عالي:احبك ي شرس انت 
مليكه: بارد مستفز ووقح 
ايهم: ي قلب الوقح 
ماسه بضحك: هتحرقي دمك والله سيبك منه اخويا وعرفاه
مليكه: ماسه اسكتي لو سمحتي 
ادم: انتو هتقفوا كتير ما يلا 
دخلوا المطعم وأيهم دخل وراهم وقعد في الكرسي الي جنب مليكه وماسه نحيتها في الجهه التانيه وادم جنبها وأيهم علي شماله 
مليكه بخنق: تعالي اقعدي علي الكرسي دا 
ماسه: لي 
مليكه : مش عايزه اقعد هنا اخلصي بقا 
جت ماسه تقوم ….ايهم: اقعدي متتحركيش 
مليكه بنظره قاتله : يارب خدني 
ايهم بهمس: بعد الشر ي قلبي 
ادم: هاتكلوا اي 
ايهم: استيك ومليكه زي 
مليكه: مش عايزه زيك
ايهم: هشسش
ادم: وانتي ي ماستي 
ايهم بتحذير: ادممم
ادم:, احم وحضرتك ي انسه ماسه 
ضحكت مليكه بصوت عالي 
ايهم بغضب قاتل،: تتكررر تاني اقتلك فااااهمه 
مليكه بخوف: م مكنش ق قصدي 
ناظرها ايهم بنظرات حاده
ماسه: خلاص ي جماعه بقلكوا جاين نفرفش 
مليكه بضيق وحزن من نفسها: انا عايزه اروح 
ماسه: تعالي ي ميكا معايا الحمام 
مليكه : ماشي 
ايهم: خمس دقايق القيكوا قدامي 
#ShahdAshraf
…………………..
ماسه: ممكن تفهميني بقا مالك زعلانه كدا لي 
مليكه ببكاء: عشان اخوكي دا بارد وانا مبحبش حد يزعقلي وكمان انا ضحكت بصوت عالي والناس بصت عليا وكدا حرام وانا زعلانه من نفسي بس والله انتي عارفه اني بضحك كدا تلقائي صح 
ماسه: صح ي طفله اهدي بقا بكلم بنت اختي انا 
مليكه ببكاء:, هو انتي ببتريقي عليا لي انا مش طفله وبعدين نفسي اقتل اخوكي عشان خلاص نفوخي هيطرقع منه 
ماسه بمكر: والي يساعدك 
مليكه: هديله بوسه 
ماسه: لا يعععع المهم انا هقلك هنعمل في اي بس افردي وشك وعدي اليوم 
#بقلمShahdAshraf
……………………..
عدي: ينفع كدا يزوز اغيب دقيقتين ارجع القيهم خرجوا 
زوزا: والله يبني انا لقيت ايهم بيقولي فجاءه أنه هيخرج معاهم 
عدي:, ماشي صبرهم عليا صهيب تعالي معايا وانتي ي زوزا
زوزا:لا انا تعبانه وعايزه انام خالص روحوا انتو 
صهيب: ارتاحي انتي ي امي عقبال ما اشوف الاخ دا عايز اي 
زوزا: تصبحوا علي خير 
عدي: ابعت رساله لماسه تعرفلي دلوقتي هما فين
صهيب: اما نشوف اخرتها 
…………………..
ماسه: يلا نخرج بقا عشان ايهم مش هيحلنا 
مليكه: مبخافش 
ماسه: اااه ما واضح 
خرجوا من الحمام 
ماسه: اي دا لميس 
لميس صديقه ماسه: الكلبه الحيوانيه الي مش بتسال عليا ولا بتلفون حتي ما هنقول اي بقا
ماسه: وحشتيني ي بت والله مشغوله خالص حتي بقالي يومين منزلتش الكليه 
لميس: لينا قاعده المهم بتعملي اي هنا ومين المزه دي 
ماسه:هههه دي مليكه وانا هنا مع اخويا هبقا احكيلك بقا سلام عشان اتاخرنا 
لميس: تشرفت ي مليكه 
مليكه: الشرف ليا ي لميس
…………………..
ايهم: اتاخرتوا عشر دقايق 
ماسه:احنا ق
قطعتها مليكه: براحتنا 
ايهم: طبعا براحتكم 
ادم بهمس لماسه: بتكلمي مين انتي مش قاعده معايا ماسكه الزفت دا لي 
ماسه: اي اهدي شويه بكلم صهيب 
ادم: اقفلي الزفت دا ولما تكوني قاعده معايا ملمحوش في ايدك 
ماسه: اووف حاضر 
#بقلمShahdAshraf
…………………..
عدي: ها ردت 
صهيب: اه بعتتلي اللوكيشن 
عدي: يلا 
#بقلمShahdAshraf
……………………
ايهم: شكرا 
العامل: العفو ي فندم 
مليكه:, لو سمحت عندكوا سلطه كروسلوا 
العامل:موجود حضرتك
ايهم بغضب : نزلنا طابقين واتفضل 
مليكه: اي بتمشيه كدا لي 
ايهم: ما انا مش مركبهم ي هانم عشان تبقي قاعده معايا وتكلميه 
مليكه: هو انا كنت بحب فيه انا بساله علي حاجه 
ايهم: لمي الدور ي مليكه عشان مطلعش غضبي عليكي 
مليكه: اي القرف دا استغفر الله العظيم
ايهم: طب كلي عشان معرفكيش القرف بذات نفسه 
ماسه: هو انتو متعرفوش تقعدوا الا لما تتخنقوا 
مليكه: معرفش بقا شوفي اخوكي داه 
.
ادم: خلاص ي جماعه مليكه عناد مش عايزين 
مليكه بنرفزه: حاضر 
عدي: وبتاكلوا من غيرنا كمان 
ايهم: اي الي جابك يلا 
عدي: ملكش دعوه 
صهيب: لو سمحت كرسين هنا 
ادم: انتو ناويين تقعدوا كمان 
عدي: وهناكل كمان الطبق بتاعك دا بيقول اي 
ادم’ مبيقلش وحش 
عدي: امووت في الوحش 
صهيب: داخل الحمام وجاي 
ايهم: تمم
عدي: ازيك ي مرات اخويا 
ايهم: ما تكتم يلا واقعد وانت ساكت 
عدي: اي يعم بسلم علي مرات اخويا فيما سيكون يعني 
ادم: مين الي قالك يلا 
عدي ببرود: اتسنط عليكوا كنت بحسبكوا بتعملوا حجات استغفرالله العظيم 
مليكه بشهقه : بيعملوا اي 
عدي بحزن مصطتنع: حاولت افهمهم والله ي مرات خويا أن دا غلط بس الي في دماغهم في دماغهم 
مليكه: انا مش مرات اخوك وقولي بيعملوا اي 
ايهم: عديي
مليكه: الي في دماغي 
عدي: ايوااا
مليكه : بتسرقوا اطفال ي ادم وانت كمان يخربيتكوا
عدي: هي ولا مؤاخذه دماغها مفوته 
ايهم بضحك: لا دي براءه اطفال 
ادم: اقعدي ي مليكه دا عيل اهبل سيبك منه 
ماسه بضحك: يبنتي انتي هبله كدا علطول
مليكه بضيق: اسكتوا بقا 
#بقلمShahdAshraf
……………….
صهيب : انا اسف 
…: لا ولا يهمك انا الي اسفه كنت بصه في الفون
صهيب: انا شفتك في مكان قبل كدا 
لميس: مظنش 
صهيب: اه تمام
لميس: عن اذنك
صهيب: لا شوفتها قبل كدا فين فين يربيي…..ماااسه اه صحبتها افتكرت 
#بقلمShahdAshraf
 …………………..
ادم: بمناسبه القعده الحلوه دي  هكتب كتب كتابي امتي 
ايهم: انشاء الله بعد اما ماسه تمتحن وخطوبه 
ادم: خليها كتب كتاب وخطوبه ي ايهم عشان اعرف اخرج معاها براحتي
ايهم بمكر: انشاء الله وانا اكتب كتابي معاك في نفس اليوم 
مليكه:بجد الحمدالله الف مبروك ليك 
ايهم’ مش تعرفي العروسه الاول ي عروستي 
مليكه:, مش مه….نعممممم
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!