Uncategorized

رواية حب بعد معاناة الفصل السابع 7 بقلم بسملة عادل

  رواية حب بعد معاناة الفصل السابع 7 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل السابع 7 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل السابع 7 بقلم بسملة عادل

*احمد*-الحقيني بالحل والنبي
*سماح*-بص ي سيدي 
*احمد*-بصيت
*سماح*-احنا نتفق مع دكتور وانا هكون في البيت وهعمل اني بكلم حد واتخض واقولها انك في المستشفي واني لازم اروح وهنشوف رد فعلها واي الدنيا كدا 
*احمد*-……… بدون رد
*سماح*-او ممكن نقولها انك هتخطب وهيا اكيد مش هترضا تروح الخطوبه ف تبعتلنا صور متفبركه ليك انت وبنت هيا تعرفها مثلا او كدا 
*احمد بفرحه*-الفكره التانيه احلي هننفذ انهارده 
*سماح*-اي يواد اتقل شويه 
*احمد*-ليا اكتر من شهرين تقيل كفايا اوي يعني مش قادر البعد صعب مبقتش عارف اروح الشركه وانا عارف اني هروح مش هلقيها ب………. 
*سماح بمقاطعه*-ي ابني كفايا متحسسنيش اني قاعده في اشاره المرور
*احمد بضحك*-حاضر حاضر بس والله بح
*سماح*-ي اخي تباا لحبك دا يواد متزهقنيش خلاص عرفنا انك بتحبها خلاص خلاص مش سهرايا والله بكره هنزلهالك في المجله حاضر ومجله ميكي يسيدي ولا تزعل نفسك
*احمد بضحك*-طيب وانا مستني اوعي تتأخر
*سماح*-بطل يواد
وفي الوقت دا دخلت ع سماح خلود 
*سماح ل احمد*-يحبيبي والله فرحتلك اتقدمتلها ولا لسه ولا اي الدنيا 
*احمد*-هيا جنبك صح
*سماح*-ايوة طب والله كويس يحبيبي وانا هقول ل خلود ونيجي باذن الله
*احمد*-جدعه برافو عليكي 
*سماح*-طيب ي حبيبي سلام ربنا يتمملك ع خير
*احمد*-سلام يحببتي 
               وقفل كل منهما احمد وسماح  
    
             ♡♡عند سماح في المنزل♡♡
*خلود*-كنتي بتكلمي مين 
*سماح*-دا احمد
*خلود*-ماله
*سماح*-هيتخطب قريب باذن الله
*خلود بحزن وصدمه*-اي
*سماح بفهم نظراتها*-اي يبنتي 
*خلود*-ها لا تمام ربنا يتمملهم ع خير
*سماح*-يارب يحببتي ويرزقكك ببن ال…. 
*خلود*-وانا مش عيزاه اصلا ي ماما مش هتجوز انا
*سماح*-مالك يبت مين اللي مش هتتجوزي
*خلود*-مش كل شويه تدعيلي اتجوز انا مش عايزه اتجوز انا 
*سماح*-انا اول مره ادعيلك الدعوه دي وبعدين مش عايزه تتجوزي لي
*خلود*-اه ها لا 
*سماح*-دا اي هوا دا 
*خلود*-انا هنام
*سماح*-انتي لسه صاحيه
*خلود*-معلش انا همدانه وتعبانه وعايزه انام
*سماح*-الف سلامه عليكي يحببتي 
*خلود*-الله يسلمك يغاليه
            -تصبحي ع خير
*سماح*-وانتي من اهل الخير 
دخلت خلود وقعدت تعيط لحد م نامت مكانها 
اما بالنسببه ل سماح ف فهمت بنتها وفهمت ان ع الاقل فيه اعجاب ف حبت تسخن اكتر وتشوف اخرتها مع بنت بطنها 
              ♡♡رنت سماح ع احمد♡♡
*سماح*-الو ي احمد
*احمد بخوف*-حصل اي 
*سماح*-م تهدا عليا ي واد
*احمد*-معلش احكي بقا
*سماح*-حصل ان………………… وحكتله م حدث بينها وبين خلود 
*احمد*-طب كويس ع الاقل فيه اعجاب حتا يغني كويس 
*سماح*-اكيد طبعا بس بص
*احمد*-ايوة بصيت 
*سماح*-انت لازم تعمل………………… 
*احمد*-حلو اووي ودا هيجبلنا من الاخر فعلا 
*سماح*-اي خدمه يسيدي 
*احمد*-ربنا يخليكي ليا يارب
*سماح*-ويخليكوا ليا يارب 
           -يلا روح بقا علشان تعمل اللي اتفقنا عليه
*احمد*-حاضر
            -سلام
       *  وقفل احمد وسماح * 
               ♡♡  عند احمد في المنزل ♡♡
عمل كام مكالمه كدا علشان يظبطوا خطتهم 
وفعلا ظبط الدنيا 
      
             ♡♡ عند سماح في المنزل ♡♡
دخلت اوضه خلود بصت عليها ودخلت اتوضت وصلت ركعتين لله وفضلت تدعي ل خلود واحمد وبعدين قرءات قرءان سوره الواقعه/الملك/يسين وقفلت المصحف وتممت ع دعاها ونامت 
    صباح يوم مليان مفاجاءات كتير ع ابطالنا 
صحيت خلود قامت وصلت وقرءات قرءان وكل دا لسه مفتحتش فونها راحت فتحته لقت مسدج اتصدمتت………….. ولبست بسرعه ومشيت
ياتري بقا مين اللي باعت المسدج وكاتب فيها خلاها تتصدم وتلبس بسرعه وتمشي
      هنعرف البارت الجاي 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد