Uncategorized

رواية أدمنت صعيدي الفصل السابع 7 بقلم جنى سعد

 رواية أدمنت صعيدي الفصل السابع 7 بقلم جنى سعد

رواية أدمنت صعيدي الفصل السابع 7 بقلم جنى سعد

رواية أدمنت صعيدي الفصل السابع 7 بقلم جنى سعد

مها بلهفه:ماما
على :اهدي انا على
(كنتو فكرينو موسى صح????)
مها بهدوء:عاوز اي
على :متخافيش انا مش قاسي للدرجادي
مها :عارفه
على:مالك في اي
مها :مفيش و ملكش دعوه بيا
على بحزن:انا اسف يامها عن أزنك.
مها حست انها ديقتو بس مهمهاش وقعدت تفتكر ذكرياتها مع روجينا
Flash Baak
روجينا :مها
مها:نحم (نعم) يامامي
روجينا :نفسك ططلعي اي
مها :انا نفسي اطلع ظابط كبير وامسك مسدس واضرب بي الوحشين إلى مش يسمعو الكلام.
روجينا:بس انا نفسي انك تطلعي مهندسه
مها بحزن :حاضر يامامي هطلع منهدسه
روجينا بضحك:منهدسه ههههه.. اسمها مهندسه عشان اي حد لما يكلمك يقولك يابشمهندسه مها.
مها :مآثي ياماما
Baak
مها بدموع:حققتلك طلبك اهو يا ماما وبقيت أكبر مهندسه في الشرق الأوسط..انا بحبك اوي ياماما.. لي بعدتي عني تعالى عاوزه اشوفك واحضنك يا أمي اعااااا ياماما وحشتيني اوي..
Flash Baak
مها:مامي انتي عمرك ماهتسبيني ثح
روجينا :عمري ماهسيبك ياروح قلب مامي
مها :اوعديني
روجينا: اوعدك
Baak
مها ببكاء:ليي يا أمي خلفتي بوعدك ليا ليي قولتيلي عمري ماهسيبك وسبتيني.. بس انا مسمحاكي يا احلي ام في الدنيا ربنا يرحمك يا ماما..
كل دا وفي شخص متابعها بصمت…
طلعت مها اوضتها من غير ماتغير هدومها ونامت وهي حضنا صوره روجينا.. 
******************
جاء الصباح ممتلئ بالأحداث على ابطلنا
صحيت مها اتوضت وصليت فرضها وقعدت تدعي لروجينا بالرحمه والمغفرة.. غيرت هدومها سُلوبته جينس واسعه كان شكلها جميله جدا.. لبستها ووقفت قودام المرايا 
Flash Baak
مها بفرحه :الله يامامي حوله (حلوه) السبولته (السلوبته) دي 
روجبنا بضحك:حوله.. وسبولته.. 
مها :بتاعت مين دي يامامي
روجبنا بحنيه :بتاعتك ياقلب مامي 
مها بفرحه:الله دي ليا.. وبعدين كشرت:بس دي كبيره اوي يامامي 
روجبنا :ايوا منا جبت هالك كبيره عشان لما تكبري تلبسها وتبقى ذكره ليا معاكي 
مها بدموع:مامي مث انتي قولتيلي هتفضلي معايا 
روجينا:ايوا انا معاكي اهو.. وبعدين انا مش هعيش طول العمر.. 
مها ببكاء شديد :لااااا يامامي مش هتسيبيني انا بحبك مش بتبعدي عني 
روجينا بدموع:اهدي يا حببتي متخافيش مش هبعد عنك.. بس اوعديني انك تحافظي على السلوبته دي
مها وهي بتمسح دموعها:حاضر يامامي انا مث هخلي حد يجي جمبها.. 
روجينا :برافو عليكي يلا حاتي حضن بقى.. 
مها حضنت روجينا بفرحه..
Baak
مها بدموع:شوفتي يا امي محافظه عليها ازاي.. مسحت دموعها وللبست قناع البرود ونزلت… لقيت الجميع قاعدين بيفطرو  بهدوء.. 
سليم اول ماشفها عارف انها افتكرت روجينا لأنها لما بتفتكر روجينا بتلبس اي حاجه كانت هيا جايبها 
سليم :صباح الخير يا حببتي 
مها حضنت سليم جامد ونزلت دمعه منها من غير ماتحس 
سليم سابها في حضنه عشان عارف هي حاسه بأي.. 
الكل كان مستغرب مها في حضن سليم ومتمسكه بي جامد.. 
طلعت مها من حضن ابوها بعد ما استجمعت قوتها كلها وقعدت تاكل من الاكل الي بياكلو بهدوء والكل مستغرب 
خلصو فطار وكل واحد راح يشوف مصلحته 
*******************
زي ما جولتلك(قولتلك).. هي اكيد شايلاهم في مكان معين 
=ماشي ياستي.. بس اشمعني الحاجه دي
وه وه انتي هتتحدتي معايا ولا اي يابومه انتي.. غوري من وشي
=ح.. حاضر ياستي
ابتسمت بشر:هحضرلك كافنك يا ست مها 
ياترى مين دي؟ ????
*****************
مها كانت عاوزه تكلم مراد عشان كانت قفلا تلفونه قبل ماتنام.. ومش كلمته.. طلعت اوضتها عشان تشوف الفون.. 
فتحت مها بابا الاوضه وانصدمت.. لدرجه انها مكنتش عارفه تتكلم كأن لسنها اتشل… 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد

error: Content is protected !!