Uncategorized

رواية حور المراد الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم رنا أحمد عماد

 رواية حور المراد الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم رنا أحمد عماد

في سويسرا …
كانت تغوص في سبات عميق داخل أحضانه فمنذ زمن بعيد لم تذق طعم النوم بذلك الشكل.
مراد بحرج /انا اسف ي ماسه بس صدقيني انا عمري مكان نفسي اني الذي ابوكي ولا حتي فكرت انا مخدتش مكانه حور ملكي من الأصل وهو الي اخدها مني .
ماسه بابتسامه حزن /مش محتاج تتدافع عن نفسك ي ابيه مراد الحقيقه انا شيفاها قدامي عمري مشوفت امي مبسوطه ولا مرتاحه زي دلوقتي أنا نفسي يمكن دي اول مره احس اني ممكن يكون ليا اب لاني انحرمت من ابويا الي كل حياته كانت عباره عن شغله كان ناسيني انا وامي ومكنش بيفكر غير في نفسه وبس لحد ناقلات ليث عوضني عن كل حاجه بقيت حاسه المشاعر والأحاسيس الي امي عيشاها معاك دلوقتي اوعا تبعد تأتي ي ابيه .
مراد بحب وحنان /عمري مهبعد ي روحي ده انا مصدقتي روحي رجعتلي استني 
 في سيره القط ايوه ي ليث ايه بتقول ايه   .
في وزاره الداخليه .
ادهم بمكر /ساهر باشا علاء بيه باعت لسعادتك المهمه دي وده الملف الخاص بيها .
ساهر بضيق/مهمه ليه دلوقتي أنا مش فاضي.
ادهم بخبث/سعادتك دي جماعه ارهابيه خطيره اظن قبض سعادتك عليهم هيعمللك نقله تانيه خالص انا عارف سعادتك بتحب الشهره والفلوس كمان .
ساهر بطمع /تمام ي ادهم جهز انت كل حاجه.
ادهم بمكر /تمام سعادتك والله ووقعت ي ساهر اخيرا هنخلص من شرك وتتدفع تمن كل الي عملته .
من أمام ذلك المخزن كان يقف ادهم وهو ينظر يمينا ويسارا .
ساهر بهمس وهو يمسك بسلاحه /ها ي ادهم ايه الاخبار.
ادهم بخبث/كله تمام سعادتك الجماعه كلها في المخزن ده وانا ظبط كل حاجه .
ساهر بهمس/تمام يبقا ده وقت الاقتحام .
ليسرع ساهر ومن خلفه ادهم ليقتحم  ساهر المخزن لينصدم مما رآه.
ليث بمكر/اهلا ي ساهر باشا بصراحه كنت ناوي احتفل بيك لوحدي بي بصراحه حبيه يبقا احتفال عالمي وعزمت كل حبايبك .
ساهر بغضب/انت فاكر أن كلكم كده هتخوفوني ده انا امحيكم من علي وش الدنيا وانتي مطمرش فيكي كل الي عملته معاكي ي واطيه.
حور بغضب/انا اذا كنت غلطت في حياتي في حاجه فهي اني اتجوزت واحد زيك كان المفروض خلصت عليك من زمان علي كل الي عملته فيا .
ساهر باستفزاز /هههههههههه اهلا جدو مراد بجد كنت واحشني .
مراد باستفزاز وغرور /اكيد انا مستحيل اتنسي نهايتك هي الي بتكتب دلوقتي يىساهر وعلي ايدي انا وابني وحور علي ايد كل الي اذيتهم يا ساهر .
ليث بغضب/ده غير وساخته وصفقاته المشبوهة وجرايمه ومصايبه.
ساهر /هههههههههه اغبيه الصفقات دي هي الي عملت اسمي هي الي خلتني ابقا ساهر الصياد لو كنت فضلت علي حالي كنت زماني باخد ملاليم.
حور بغضب/ربنا ينتقم منك ي شيخ دخلت ابويا معاك في وساختك دي ودمرت حياتنا.
ساهر باستفزاز /لاىي شيخه ده علي اساس أنه ملاك ده هو الي معلمني ازي ابقا اكبر تاجر مخدرات .
اللواء محمد /كل الاداره وكانت شاكه فيك ي ساهر بس كنا مستنينا الدليل انت خلاص وقعت ي ساهر وانتهيت .
ساهر بسخرية مصحوبه بالم /انا ميت من زمان اوي من ساعه مابويا مات وامي اتجوزت غيره ورمتني بقا كل همها جوزها والفلوس وانا خلاص مبقتش موجود كنت بشحت الحب من كل الناس بقيت اناني ما همي أن الحاجه الي تعجبني اعرف اخدها ازي حتي لو بالعافيه بس خلاص تعبت وجيه الوقت الي لازم ارتاح فيه بس مش لوحدي.
لم يفهموا ماذا يقصد الا بحركه ماهره وسريعه التقط سلاح ادهم ليصوب ناحيه مراد ليصيب الهدف ثم يطلق رصاصه الرحمه في رأسه ليقع ساهر جثه هامده لينتهي ساهر الصياد بكل جرائمه …..
حور بصراخ ودموع /مررررررراد .
ليث بصراخ /بابا .
وتم القبض علي ادم الجوهري واخيرا لينتهي شر ذلك الشياطين …
في المشفي ..
الدكتور بأسف /انا اسف بس الرصاصاتين أصابوا الكليه ودمورها تماما بس حاله مراد بيه وكبر سنه متسمحش أنه يعيش بكليه واحده لازم نتصرف ضروري .
شهاب بدموع وحزن /خودي كليتي انا .
ليث /لاي اونكل شهاب حضرتك كبير في السن زي بابا انا الي هتبرع ل بابا ب كليتي .
حور بدموع والم /خودي روحي بس مراد ي عيش انا مقدرش اعيش من غيره ده انا مصدقت يرجعلي 
 تاني .
الدكتور/ ممكن تهدوؤا الحكايه مش كده حضراتكم لازم تعملوا تحاليل الاول علشان نعرف كليه المناسبه الحاله.
وبعد إجراء ليث وشهاب  جميع التحاليل وللاسف ظهرت النتيجه سلبيه .
في قسم التحاليل.
حور بتمني /هاةي دكتور وتحليلي انا.
الدكتور بأسف/سبحان الله انتي حالتك مطبقه ليه بالظبط بس حضرتك عندك التهابات في كليتك التانيه فللأسف مش هينفع ده التقرير وده تشخيص الحاله لازم تسلميها للدكتور المعالج انا اسف .
في الخارج .
حور وهي تحدث ذاتها بعشق /مش مهم انا اموت بس لازم انقذ روحي حياتي نبض قلبي الي بين الحياه والموت حياتي ملهاش معنا من غير مراد من غير النفس الي بيطلع مني لتقوم بتقطيع التقرير الذي يؤكد علي وجود التهابات في أحدا الكلا لتسرع الي الطبيب وأخبره أنها علي مايرام وصلاحه لإجراء ذلك العمليه .
بعد اسبوع من نجاح العمليه ..
كان يجلس بجانب سريرها وهو يبكي بشده فمنذ أن علم بما فعلت بذاتها من أجله فقد ضحت بصحتها من أجله .
مراد بدموع والم /كده برضه ي حور عايزه تحرقي قلبي عليكي ليه بتعملي فيا كده ليه .
حور بتعب والم /كله يهون فداك ي حبيبي روحي فدا روحك انا ماليش غيرك ي مراد .
مراد بدموع وهو يقبل يدها/هنعيش مع بعض ي نور عيني هنعيش وتكمل الي فيها لو حتي ساعات بس هنعيشها برضه اوعي تستسلمي اوعي .
حور بقوه /متقلقش ي روحي انا قويه بيك متخافش ي حبايبي حور هترجعلك حتي الموت مش عيعرف ياخدنا من بعض ابدا .
مراد بدموع وعشق/بحبك ي حوري .
حور بتعب وعشق /بعشقك ي مرادي .
بعد مرور سنه …
كانت تجلس ماسه وهي التي علي بطنها بحنان .
حور بسعاده /خلاص هانت ي قلب ماما ويكون عندي حفيد زي القمر شبه جده.
مراد بضحك/هههههههه ي شيخه حرام عليكي يبقا زي جدو المكحكح ده .
حور بعشق /فشر ده انت اجمل من كل الشباب ده انت مراد قلبي .
مراد بعشق /وانتي روحي وعمري كله ي قلبي.
ماسه بغيظ /شايف اتعلم .
ليث بغمزه /والله العظيم انا بموت فيك ي وحش انت بس البلونه دي تفرقع وانا لوريكي الحب علي أصوله.
ماسه بخجل /انت سافل .
ليث بضحك /هههههههه حبيبي ي ناس.
كان ينظر اليه مراد بحب شديد ليتذكر ماذا حدث فلاش بالم بعد موت ساهر .
مراد بحده / كل الي بتقوله كلام فارغ ميغيرش في من الحقيقه انك ابني غصبن عنك وعن أي حد اانت ابني سامع وحسك عينك تقول الهبل الي قولته ده سامع .
ليث /سامع ي بابا .
مراد بابتسامه /قولي انت عرفت ازي أن ساهر جايلنا علشان يخلص علينا.
ليث /من مدام نيره جده ماسه هي كانت عارفه كل التفاصيل من الاول ومساعدتي ليهم علشان يتخلصوا منوادم وساهراتصلت بياوحكاتلي كله حاجه أن ساهر عرف مكانكم وهياذيكم  فكان لازم اتصرف .
مراد بفخر /واتصرفت ي قلب ابوك اسمع خالي بالك من ماسه دلوقتي هي هتبقا ضعيفه لازم انت تقويها فاهم ..
ليث بابتسامه /فاهم ي بابا .
باك …..
في الجامعه التي كانت تلتحق بها حور كانت تقف بغيظ وخوف.
مراد بابتسامه /هتفضلي خايفه كده علطول.
حور بخوف /اسكت انا مش عارفه ايه الي خلاني اسمع كلامك دكتوره ايه الي انقاشها في السن ده .
مراد بعشق /لأن ده حلمك ي روح قلبي وانا لازم احققهولك وخلاص كلها خطوه وحلمك يتحقق وهتبقي الدكتوره حور الجوهري .
في القاعه …
كانت تقف بارتباك من نظراته التي تربكها لتتحدث بقوه 
حور /اهلابحضراتكم قبل مابداةفيةاي حاجه لازم لشكر سندي ضهري وعشقي في الدنيا دي مراد هو السبب في كل الي انا وصلتلوه كان دائمازمان الناس يلوموني اني بحب واحد فرق السن بينا ده كله احب اقولكم انكم معندكوش حب لسه قلبكم مدقش زي القلب الي بينبض لماةبيدق مبيبقاش عارف الي بيدقلوا ده عنده كام  سنه هو بيحب وخلاص من غير مايحسب  واحنا لازم نقبل بحبنا مهما كانت الظروف مهما كانت العقبات لازم نتخطيها يشهد الله انك روحي ي مراد انك قلبي شايفه فيك كل الصبا شايفه العشق الحب الحنان الي يكفي العالم كله بحبك ي مراد بحبك وهفضل احبك لحد ماموت هو ده موضوع رسالتي العشق والحب أعشق حب وعافر من أجل من تحب مهما كانت العقبات بعشقك ي مراد ي جوزي وحبيبي وكمان ابويا واخويا وأماني ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
في فيلا الجوهري ..
في جنينه الفيلا كانوا يجلسون حور ومراد وهم يحملون احفادهم الصغار حور ومراد ..
حور بسعاده/مشاء الله عليهم ي مراد زي القمر .
مراد بعشق /طبعا طالعين ل جدتتهم .
حور بعشق دائم لسنوات /بعشقك ي مرادي .
مراد بعشق تخلل ثنايا الروح والقلب /وانا بموت فيكي ي حور المراد ❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
العشق هو اجمل شي في الوجود هو الصديق  الوحيد والمقرب للقلب فإن عشقت فتأخطأ جميع العقبات مهما أن كانت حووووووررالممممممراد❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ .
تمت بحمد الله ….
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك رد

error: Content is protected !!