Uncategorized

رواية فتاة في أحلامي الفصل العاشر 10 بقلم شهد أشرف

 رواية فتاة في أحلامي الفصل العاشر 10 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل العاشر 10 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل العاشر 10 بقلم شهد أشرف

مليكه : نعم هو انت مش قلت هتخطب واحده تانيه
ايهم ببرود: انا اقدر برده 
ماسه: خلاص بقا اسكتوا شويه مش معقول كدا 
ادم: عاقله والله ي حبيبتي 
صهيب: صوتكوا عالي لي ي شباب
عدي: بارك لخوك هيتجوز
صهيب : بجد الف مبروك ي ايهم مين المزه 
ايهم: احترم نفسك يلا انا بقلك هشقط انا هتجوز 
صهيب: ايوا مين 
ايهم: ملوكتي
صهيب: ملوكتك مين ما تخف ي عاا ميييين
.
ايهم: بالظبط
صهيب: الف مبروك ي اخويا مبروك ي مليكه 
ايهم: حرم ايهم باشا ي كلب 
عدي: دا هيشوف نفسه يلا ي عم نروح نشوفلنا موزتين يطروا القاعده دي
ادم: اترزع يلا مكانك 
مليكه : خلصتوا 
بصولها باستغراب
مليكه : يلا ي ماسه اتخنقت عايزه امشي 
ماسه: ي ملي
مليكه:, لو سمحتي 
ايهم لاحظ ضيقها : تمام يلا 
ماسه: هاجي معاكوا 
ادم بهمس:قعدي معايا شويه وصهيب هنا اهو 
ماسه بخجل: همشي بقا عشان هنزل الكليه بكره بقالي يومين منزلتش
ادم:ماشي خلي بالك من نفسك
ماسه: باي
ادم: باي
وصلهم ايهم ورجع تاني الكافيه
………………..
في صباح اليوم التالي
جهزت مليكه و ماسه عشان يروحوا الكليه 
(مليكه كانت متاخره اسبوعين عن معاد الدراسه )
مليكه : متوتره اوي 
ماسه: متخافيش ي بنتي انا اول يوم كنت زيك كدا بصي هخلص محاضراتي وارن عليكي 
مليكه: تمام باي 
ماسه: باي 
دخلت مليكه كليتها عشان تشوف الجدول 
مليكه: لو سمحتي ممكن تعرفيني باخد جدول أولي منين 
تالا: هاي انا كمان أولي ودا الجدول اتفضلي
مليكه: شكرا انا مليكه 
تالا: تشرفت بيكي 
.
مليكه: طب يلا عشان المحاضره الاولي كمان خمس دقائق 
تالا: يلا 
…………………..
في الشركه 
ايهم بغضب: وبتنزلوا لي من غير ما تقوليلي ي ماسه
ماسه: خلاص بقا ي ايهم مش مشكله
ايهم: متنرفزنيش انتي عارفه انها مش عارفه حاجه في الزفته دي وهي هبله اصلا ممكن تمشي ورا اي حد 
ماسه :صدق نسيت ومخدتش بالي 
.
ايهم: اقفلي اقفلي …استنييي
ماسه: اقفل ولا استني 
ايهم: ابعتيلي رقمها علي الواتس بسرعه 
ماسه: اوك 
ايهم بنفسه: ربنا يستر عليكي ي مليكه عارف انك هبله ومش هتعرفي تتصرفي لوحدك
#بقلمShahdAshraf
…………………
مليكه: الدكتور شرحه حلو 
تالا: شوجر دادي بس مز
مليكه: ههههه انا بقولك شرحه حلو وانتي تقوليلي مز
تالا: هو جدو اه بس دا ميمنعش أنه مز المازازيز 
مليكه: ما اي ي اختي 
.
تالا: مازازيز
مليكه: يلا ي تالا دا انتي عقلك طاير
تالا: يلا 
مليكه : فوني بيرن ثانيه 
ايهم: الو 
مليكه مين 
ايهم: مش عايز استعباط علي الصبح 
مليكه: هو انت نعم حضرتك 
ايهم: عملتي اي في الكليه جبتي جدولك وحضرتي ولا عملتي اي 
مليكه وهي تسرد عليه ما حصل في اليوم كأنه والدها 
ايهم: شطره ي روحي عرفتي تتصرفي 
مليكه بخجل: احم طب انا هقفل بقا 
ايهم:استني خمس دقايق بس ماسه هتعدي عليكي بالسواق
مليكه: حاضر 
.ايهم: باي 
مليكه: باي 
تالا: خدي احلي اسموزي لمون عشانك 
مليكه: مرسي يروحي 
تالا: مرسي يروحي اسمهما مرسي ي يسطا مرسي ي صحبي تشكر ي برنس بت انتي بتاعته بابي ومامي 
مليكه: ههههه انتي بتقولي اي انا مش فاهمه 
تالا بحسره: انا قلت بتاعت بابي ومامي وانطتي وانكل 
مليكه: لا انا مش كدا انا عادي 
تالا: شكلك محتاجه دروس سرسجه متقلقيش محسوبتك تالا احلي ابله سرسجه فيكي ي منطقه 
مليكه: تالا وسرسجه مش راكبين 
تالا: امي بقا اعملها اي كنت بقولها سميني رضا أو اسلام أو حمو أو بندق أو شطه اووو
مليكه: بس بس ربنا يكون في عونها
تالا: يرب
مليكه :  انا همشي بقا عشان ماسه اهي 
تالا: ماسه مين 
مليكه: هحكيلك بعدين سلام 
#بقلمShahdAshraf
…………………..
ماسه: ها عملتي اي 
مليكه: الحمدالله اليوم عدي فل 
ماسه: فل انتي صحبتي حد 
مليكه: اه تالا 
ماسه: امممم
مليكه: دي بتقول كلام حلو 
ماسه: اطربيني 
مليكه: يسطا يزميلي ي صحبي ي برنس تشكر 
ماسه: واوا مليكه بقت سرسججيه 
مليكه: الله بقيت سرسجيه 
ماسه: عارفه يعني اي سرسجيه 
مليكه: حاجه وحشه ولا حلوه 
ماسه: نو نو حاجه حلوه جدا
#بقلمShahdAshraf
………………..
في الفله
زوزو: موضوع اي ي ايهم 
ايهم:
زوزا: هتفضل ساكت 
ايهم: احم انا هتجوز
زوزا: بجد ي حبيبي مين ها مين 
ايهم: مليكه 
زوزا: مين 
.
ايهم: مليكه ي ماما 
زوزا: بس انا مش موافقه 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!