Uncategorized

رواية حياة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم أسماء رضا

 رواية حياة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم أسماء رضا

رواية حياة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم أسماء رضا

رواية حياة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم أسماء رضا

 حياة فتحت الباب انصدمت
 حياة بصوت عالي : انت ايي الي جابك هنا.. ياا حيوان 
 عفاف وساره ووعد اتجهم نحيت الباب 
 ساره ووعد بصوت واحد : انت ايي الي جابك هنا امشي اطلع بره 
 عفاف بضيق : عيب يا بنات اتفضل يا علي 
 ( كل الناس الي كانت بتقول أسد طلع علي ،، انا محدش يتوقعني ????????????)
 علي دخل جوا قعد مع عفاف ،،، وحياة خايفه منه 
 علي ضحك بصوت عالي : انا بس كنت جاي اخد بنت عمي التعبانه ههههه
 ساره بضيق وصوت عالي : وانت جاي ليه ما احنا هنروحها بس لما تخف 
 علي وقف مره واحده واتجه نحيت ساره 
 علي : تخف من ايي دا انتوا كنتوا نزلين من عربيه شابين صح ثم ضحك 
 حياة بشجاعة : اطلع بره يا علي علشان ملمش عليك الناس 
 علي قرب عند حياة ،، وحياة خايفه لكن بتظهر الشجاعه 
 علي بهمس لحياة : تحبي اشيلك زي الي كان شيلك معنديش معانع هههههه
  بس عاوز اخد حاجه من حقي برضه وغمز لها وضحك
 حياة قربت منه ونزلت علي وشه قلم ،،، علي عنيه اتحولت للون الاسود 
 علي بصوت يشبه الجحيم : انتي بتضربني انا وقرب علي حياة ونزل فوقها ضرب ،،، عفاف وساره ووعد بيحولوا يشلوا لكن هو سحب حياة من شعرها على الاوضه وقفل الباب
 حياة بدموع ووجع  : سيب شعري يا زباله اااه 
 علي رمي حياة علي السرير : انا بقي هاخد منك حاجه بتاعتي من زمان لولا ابوكي كنت زماني خد الي انا عاوزه ،،، وبدأ يقرب من حياة 
 حياة بتصوت كتير علشان حد ينقذها بس للاسف النوبه جات لها 
 علي بضحك : هوا دا الي انا عاوزه وقرب منها وشالها 
عفاف بدموع وخوف : اجري يا ساره رني علي البوليس بسرعه 
ساره : حاضر ،، ولسه كانت هتتصل بالبوليس علي خرج وهو شايل حياة 
ساره سابت التليفون واتجهت نحيت علي 
وعد بعصبية : احنااا بنقول لك سيب حياة بذوق بدل ما هتشوف وش مش عجبك ،،،، علي وقف مكانه وفضل يضحك 
علي بضحك : ههههه يا اختي بطه امتي وعد ههههه 
وعد بعصبية : تمام انا بقي هعرفك مين وعد 
علي هو كان بيضحك قاطعه بوكس من وعد وقعه علي الارض ،،،، عفاف جريت على حياة الي وقعت حطتها علي كنبه وراحت تضرب علي 
علي وقف من مكانه : انتي بتضربني انا يا بنت ال*******  
ساره هجمت عليه من وراء وفضلت تضرب فيي بخشبه ،، وعفاف بتضرب بالشبشب ( يعني امك يا علي دا الشبشب هيوجع اكتر ????????????) 
،، ووعد بتضرب بالبوكس (لان وعد بتلعب ملاكمه هيا وحياة ) 
علي عرف يهرب منهم وقبل ما يفتح الباب اتكلم وقال : وربنا ما انا سيبكم وهعرفكم مقامكم كويس اووي ومشي 
وعد وساره وعفاف  ضحكم عليه بعدين افتكروا حياة اتجهوا اليها
عفاف بقلق شديد : هاتي ميه يا وعد بسرعه ،، وانتي يا ساره هاتي برفان من جواا بسرعه ،، مشيت وعد وساره بسرعه  وعفاف حضنت حياة 
عفاف بقلق : حياة يا بنتي اهدي انا معاكي وحضنتها جامد علشان تحس بالامان 
ساره : اتفضلي يا ماما واعطت لها البرفان ،، عفاف بتفوق حياة 
وحياة فاقت وفضلت تعيط بصوت عالي وترتعش 
وعد بحزن : اتفضلي يا ماما ،،، عفاف خدتها منها 
عفاف بحزن وقلق : اشربي يا حياة 
حياة خدت المايه وبتدا تشرب وهيا بترتعش ،،، خلصت وناما في حضن عفاف بدموع ،،،، وعفاف فضلت طبطب عليها 
” في مكان آخر ” 
دخل شخص ومعه ورد احمر وبيتكلم بدموع
_ ازيك يا حبيبتي عامله ايي انهارده انا عارف اني انا مجتش امبارح وعارف انك زعلانه من سمحيني انا جيت هقعد هنا شويه بعدين هروح الشركه وبعدين هاجي تاني يا نوري  وبعدين هروح بدري شويه علشان كارمن جايه ،،، تعرفي يا نور انك وحشتيني اوي اوي 
انا بستناكي كل يوم علشان اجي عندك وانتي مش راضيه تخدني ليي دا البيت بقا وحش من غيرك … انا كل يوم لما ارجع افضل انادي عليكي اقول يمكن انتي لسه مستخابيه هههه زي مكنتي بتعملي فياا هههه وعيط ،،، طيب فاكره المقالب الي كنتي بتعمليها فياا هههه فاكره لما انا كنت نايم وانتي جبتي المكياج بتاعك وحطتيه علي وشي وانا نايم واول ما اصحي اشوف انتي عملتي اييي واجري وراكي وانا افضل اقول دا انا اسد الاسيوطي وانتي تتريقي علياا فاكره ههههه ،،،، وفضل اسد يتكلم معها ساعه 
اسد بيمسمح دموعه : يلا بقا هسيبك شويه واجي علطول دا انا عصدعك تمام همشي انا يا قلبي ولو مجتش انهارده اعرفي انو غصب عني وهبقا استناكي بليل اوعي متجيش ماشي سلام يا قلبي ،،، ومشي اسد وهو دموعه علي خده
” في شركه الاسيوطي “
دخل شخص الشركه بكبرياء وغرور 
– اسد بيه هناا 
– السكرتيرة : لا يفندم الي موجود مهاب بيه اقوله مين
– تمام قوليله زين السيوفي 
السكرتيرة :  اتفضل يا فندم هدخل اديله خبر  ،، دخلت السكرتيرة وخرجت  
السكرتيرة : اتفضل يا فندم ،،، دخل زين لمهاب 
مهاب بضحك : زين بيه جاي هناا بنفسه دا الشركه نورت هههه ،،، واتجه يحضنه
زين بمرح : اي يا بني لسه زي ما انت بتحضن ايي حد كداا 
قاطع حديثهم دخول اسد وباين عليه الارهاق والتعب
اسد بإبتسامه : اي دا زين بيه هنا وانا اقول الشركه نورت ليه هههه ،، وحضنوا بعض وزين شاف علامه في رقابه اسد 
زين بغضب : هيااا وصلت لدرجه دي يا اسد ايي الارف الي في رقابتك ده
اسد بإبتسامه استفزاز : اولا وطي صوتك ،، ثانياا انا معملتش حاجه دي واحده هيا الي كانت عامله 
زين بيمسح علي وشه ويهدا : اسد انت نسيت انك كنت ظابط في المخابرات 
اسد اول ما سمع ظابط اتعصب  : وانا اخذت ايي من المخابرات هاا ختت ايي اقولك بقا انا اخذت ايي انا اخذت موت نور مراتي قدامي وانا معرفتش احميها 
زين بيحاول يتحكم في اعصابه بس اتعصب من كلام اسد : انت اب انت عمرك حتي ما  سالت علي ابنك .. ابنك الي المفروض تقف جمبه انت حتي عارف ان ابنك مش بيتكلم بسبب الحالة الي عنده 
اسد بدموع وضعف وقع على الأرض : غصب عني انا كل مره اما اشوفه افتكر موت نور قدامي مش بعرف اقرب منه علشان نور بس 
زين حضن صحبه : اهدي يا صحبي دموعك دي متنزلش ابداا ثم كمل بمرح دا لو حد دخل شافك كدا هيقول دا اسد الاسيوطي
اسد ضحك غصب عنه : وانت عامل ايي في الشغل 
زين بمرح : سايبني انت ومقضيها دا انا مفحوت في المهمات كان يوم اسود يوم ما دخلت شرطه معاك دا انا كان حلمي اغني ههههه 
مهاب بمرح : ايداا انت لسه عاوز تغني بعد اخر علقه هههه 
زين بضحك : انت هتفكرني ليي دا انا كنت بحاول انسي العلقه هههه 
اسد بضحك : احسن علشان تبطل تغني تاني انا المره الجايه هقتلك فيها ههه 
زين : يا عم دا انت ضيعت حلمي ودخلتني شرطه غصب هههههه 
مهاب : هو عمر جه من السفر ولا لسه 
زين بضحك: والله يا خويا انا من نفسي مش عاوزه ينزل حد يسيب المزز الهناك ويجي برضه هههه 
اسد بجديه : طب يلا كفايه هزار علشان عندنا اجتماع 
زين بهمس لمهاب :, اهو قلب علينا يا معلم 
اسد : سمعتك يا حيوان ،،، اه ابقي تعالي علي العشاء علشان كارمن وعلياء جيين 
زين : اشطاا هبقا اجي ،،، ااه هبقي اعدي علي حسام احيبه 
اسد : تمام يلاا ،،، ومشيوا هما التلاته علي غرفه الاجتماعات
( استوب كداا نعرف الرجاله دي ????)
( اسد هو شخص قاسي المعامله إلا معا حسام و زين ومهاب وكارمن ،،، هو في عمر الواحد الثلاثون ،، عنده ابن عمره خمس سنوات ،، جسمه رياضي ،، عنيه لونها اخضر نفس لون الزرع،، طويل جدا ،، شعره اسود ،، عندوا لحيه تقيله يدل على قلبه ) بقلم اسماء رضا
(مهاب هو شخص هادي ومرح وحنون مع اخواته جداا ،،، عندوا عمر اخو زين من اب بس هو صديقه الوحيد ،، بيتعصب لو حد غلط فيه أو حد من عائلته ،،هو في سن الخامس والعشرون ،، لون رمادي نفس عين كارمن،،،،هو بيشتغل دكتور وعنده مستشفيات الخاصه بس بيشتغل مع اسد في الشركه )
(زين هو شخص قاسي وعصبي ،، مرح مع حسام وأسد وعمر ومهاب ،، بيحب حد في السر ،، بيحب اخوه عمر جدا ،، نفس سن اسد ،، عنيه لونها عسلي ،، جسمه رياضي بسبب شغله في المخابرات )
( حسام شخص طيب جداا هو مرح الشله ديماا تافه ،، بيحب حد في السر هنعرفه بعدين ،،، شغال مع زين واسد في المخابرات ،، عنيه لونها اسود )
( ساره هي فتاه مرحه جداا بتحب حياة ووعد جداا ،، عصبيه لو حد غلط فيها ،، في تلاته ثانوي ، عمرها ثمانيه عشر سنه ، طويله ، لون عنيها  ازرق نفس لون وعد )
(هوباا رجعنا ليكم ????)
” عند حياة ” 
حياة نايمه علي السرير بتحلم بي موت أهلها  وعمها وابنه 
حياة بصريخ فاقت : لاااااااااا باباااااا … مامااااااا ،، وضمت رجليها لصدرها وعيطت بهسترياا وبتتكلم
دخلت عفاف وعد وساره بفزعمن منظرها جريوا عليها ،، عفاف خدتها في حضنها 
عفاف بحنيه وطبطبه : اهدي يا بنتي اهدي خلاص 
حياة بدموع ورعشه : انا عاوزه اروح عند ماما وبابا انا عاوزه اموت واروح لهم
وعد بدموع حضنت حياة : بعد الشر عليكي ،، وانا اعمل ايي من بعدك يا حياة
ساره بدموع مسكت ايد حياة : احنا منقدرش نستغني عنك يا حياة 
حياة بدموع ووجع : ولا انا اقدر اسبكم بس الدنيا هنا وحشه معنتش قادره اعيش هنا خلاص 
عفاف بحزن : وتسبيني انا واخواتك يا حياة مش انا زي امك 
حياة حضنت عفاف اكتر : انتي مش زي ماما انتي امي فعلا انتي كنتي بتحميني بعد موت ماما وبابا 
عفاف حضنتهم كلهم وهما جريوا علي حضنهم : لدما انا عايشه مش عاوزه تشوف دموع بناتي انتم أقوياء ومحدش يقدر يكسركم 
كلهم في صوت واحد : ربنا يديمك لنا يا ماما 
قاطع حديثهم صوت جرس الباب ،، عفاف سبتهم وقفلت الباب عليهم وخرجت تشوف في ايي 
‘ في الاوضه ‘ 
حياة بتعب : ااه شعري ووشي وجعني اووي 
وعد بتمسح دماء من وجه حياة 
ساره بمرح بتحاول تلطف الجو : كان نفسي تشوفي الزفت علي عملنا في ايي 
وعد بمرح : دا انا كسرلتك عضمه كله علشان مد ايده عليكي 
حياة بإبتسامه وجع : شطره يا وعد انتي وساره 
ساره بمرح: مش انا ووعد بس دا فوفه كمان قلعت الشبشب ونزلت فوقه ضرب 
حياة بضحك : يااا فوفه هياا كمان وبشبشب دا انا كان نفسي اتفرج هههه 
وعد : انا هقوم اكل ليكي 
ساره بمرح : وانا كمان علشان انا هفتانه ،،، ضحكم البنات ووعد خرجت ووصوتت … ساره و حياة خرجوا انصدموا شافوا علي جه ومعاه تلات رجاله ومسكين عفاف ووعد  والرجل التالت مسك ساره.. حياة خافت ودخلت جوه لسه هتقفل الباب رجل علي وقفتها 
علي بينظر علي جسمها بشهوه وخبث : ولله ووقعتي تحت ايدي يا حياة ههه
حياة بخوف وبترجع لورا لقت البلكونه مفتوحه وقفت علي السور واتكلمت بخوف : لو قربت مني يا علي هموت نفسي 
علي بخبث : ما انتي هتموتي بس من الي هعمله فيكي ههههه 
حياة غمضت عيونها : وقالت هتشوف 
وعد وعفاف وساره بصدمه : حياااااة………..
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد