Uncategorized

رواية بنات الصاوي الفصل السابع عشر 17 بقلم صابرينا

 رواية بنات الصاوي الفصل السابع عشر 17 بقلم صابرينا

رواية بنات الصاوي الفصل السابع عشر 17 بقلم صابرينا

رواية بنات الصاوي الفصل السابع عشر 17 بقلم صابرينا

في قصر  المرحوم نور كامل 
…………………… 
في غرفه المكتب 
دخلت صابرينا الغرفه فوجدته جالس يشرب سيجارته بتلذذ 
نوح :مش تخبطي قبل ماتدخلي 
ي رينا 
صابرينا :وليك عين تكلمني 
انت اي بجح يااخي 
نوح : وطي صوتك وانتي بتكلميني 
صابرينا :منه حامل 
نوح برياكشن درامي : من مين 
صابرينا :انت حاتستعبط 
حامل منك حايكون من مني يعني 
ضحك نوح من قلبه علي كلماتها السليطه 
نوح:والمطلوب مني اي 
صابرينا : تتجوزها 
تتستر عليها وابنك الي في بطنها يتكتب باإسمك 
نوح:وزى باقي الافلام انا حارفض وحاابتزك 
اي رائيك 
صابرينا:انا طلعت تعبان 
نوح:لا انا ديب خلي بالك 
انك فريستي من اول مادخلت القصر دا 
صابرينا : انت عايز اي 
نوح:انا ممكن اكتب الي في بطن اختك دا. دا لو كانت حامل اصلا 
ممكن اعترف بيه ويبقي ابني بس بشرط 
صابرينا :اي هو 
نوح بزهو : انك تكوني ملكي ليله واحده علي سرير نور 
حاولت صابرينا صفعه لكنه قبض علي كفها ولوى ذراعها 
نوح : بقولك ديب ي صابرينا 
ابتعدت عنه صابرينا بعنف متحدثه 
صابرينا :ديب علي نفسك 
نوح :هي دي القطه الي كانت بتخربش نور الله ياخده مطرح ماراح 
صابرينا بدموع :حد يقول كدا علي اخوه 
اقترب منها نوح وهمس بااذنها 
نوح: انا 
اي فكراني حااقولك انك مرات اخويا ومش حاينفع المسك 
لا 
انتي بالذات اكبر انتصار ليا علي نور 
صابرينا : انتصار علي واحد ميت 
هو كان حارقك قووي بالشكل دا 
بدل ماتدعيله وتطلبله الرحمه 
بتدور علي انتصار عليه 
نوح: شرطي وانتي عارفاه لو كنتي ليا ليله واحده انا حاتجوز اختك 
صابرينا :مش انا الي اعمل كدا في الحرام 
نوح:ومين قال حرام بس 
عدتك وخلصت لما سقطتي 
اه انا سالت في الدين والشرع بيقول كدا
صابرينا :وانت الي زيك عنده دين ولا يعرف شرع اصلا 
نوح: اه 
طلعت بعرف في الدين 
صابرينا :موافقه 
بس بشرط 
نوح:اشرطي 
صابرينا :حاتتجوز منه لشهر وبعدين تطلقها وتكتب ابنك بااسمك 
دخلت ناني غرفه المكتب 
ناني:وانا كمان 
نوح بغضب :انتي ازاي تدخلي هنا 
وجهت ناني حديثها لصابرينا 
ناني:ارجوكي خليه يتجوزني 
انا حامل باابنه 
صفع نوح ناني علي وجهها 
نوح:اخرسي ي فاجره 
اراد ان يصفعها مره اخرى  لكن يد صابرينا منتعه 
صابرينا:دانت طلعت وسخ وساخه 
نوح:متصدقيهاش 
صابرينا : كتب كتاب ناني ومنه عليك بكرا ي ابن الانصارى 
وبعد شهر تطلقهم دا لو عايزني 
القت صابرينا نظره قرف علي ناني قبل خروجها 
صابرينا :وانتي مش عايزه اشوف وشك تاني  
خاطيه 
بس مش انا الي اشوه صوره نور ولا اسمح لحاجه تمس عرضه 
الله يرحمه معملش معاكي حاجه عشان تخونيه مع اخوه 
تركتهم صابرينا وخرجت …….
&________________& 
في شقه سعيد الصاوى 
……………… 
كان سعيد جالس امام التلفاز وكوب الشاي بيده اليسري 
والمعجنات بيده اليمني 
وضع المعجنات  بداخل كوب الشاي وضعها بفمه واخذ يمضغها بقرف 
………. 
خرجت منتهي من الغرفه ووجدته جالس ويمضغ المعجنات 
سعيد والطعام بفمه تحدث 
سعيد:رايحه فين ي بت 
منتهي:لقيت شغل والحمدلله هاشتغل 
سعيد:من اولها المرتب بيتحوش معايا لحد مايجيلك عريسك 
وافقت منتهي علي كلام سعيد فليس لها ملجيء غير هنا وارادت الابتعاد عن بطش مؤمن او مصطفي الذي ادعي بانه اخاه التؤام كي ينتقم 
ارادت منتهي ان تشعر ببعض السلام 
منتهي:حاضر ي خال 
نارك هنا ولا جنه مصطفي 
خرجت منتهي من الشقه وتوجهت الي عملها الجديد في السوبر ماركت 
&________________________&
…في المستشفي …
جالس يحرك قدماه بعنف في انتظار الطبيب 
دخل الطبيب الي الغرفه 
زين الدين :هااا ي عماد حصل اي 
عماد: التحاليل ملعوب فيها 
وثبت ان سبب الوفاه بسبب سم الزرنيخ 
زين الدين : انا عايز الاوراق دي حالا لازم الي ليه ايد في قتل صاحبي ينعدم 
عماد:حقك ي زين 
بس  دي فيها سين وجيم 
زين الدين :انا مستعد لاي مسائله قانونيه المهم المستندات دي تفضل معاك لحد ماارفع عليهم الدعوه 
والدكتور الفاسد الي زور الورق دا حايتجاب 
عماد:حاضر ي زين وكدا كدا حايشرحوا الجثه من اول وجديد وحايثبتوا دا في الطب الشرعي 
انو اتسمم بفعل الزرنيخ 
زين : وعد ياصاحبي لاجيبلك حقك 
&______________________& 
في الشارع 
……………… 
كانت منتهي تسير الي ان تصلبت بمكانها وهي ترى مصطفي 
مصطفي :اي ياحلوه فكراني مش حاوصلك 
منتهي :اي عايز ترميني بميه نار 
منتهي:بص ي جمر زمانك انا حاصوت والم عليك امه محمد كلها لو مسبتنيش في حالي 
مصطفي 
مؤمن 
اي اسم اتجوزتني بيه 
الجوازه دي باطله لا انا مراتك ولا اخصك باي شكل من الاشكال 
وخلي ميه النار ليك تنفعك 
تركته منتهي لتذهب الي اول يوم في عملها 
&______________________&
اليوم التالي 
&______________&
في قصر نور الدين كامل 
ارتدت صابرينا ثوب اسود انيق يظهر معالم جسدها المنحوت 
وذهبت الي الحارس 
صابرينا :عم عبده في ناس جايه تشيل عفش الاوضه تنقله تحت عشان الاوضه الجديده تتركب 
عبده:حاضر ي هانم 
دخلت صابرينا الي الداخل 
&______________&
امام البوابه 
دخل زين الدين وهو يرتدى قميص ابيض وبنطال رصاصي ويضع الجاكيت خلف ظهره وهو يشرب سيجارته باليد اليمني 
زين وهو ينفث انفاس السيجاره 
زين:فين جميله هانم ي عبده 
عبده:زين باشا ي مرحب اتفضل اتفضل الهانم في الجنينه 
كان سيرتدى زين الجاكيت لكنه تلطخ ببعض الرمال 
نظر زين للرجل بغضب 
الرجل :انا اسف ي بيه والله 
عبده :معلش ي بيه دول جاين ينقلوا العفش 
زين :ليه مين حايتجوز 
عبده :نوح باشا وناني هانم والست منه كمان
زين:امممم
خد الجاكت دا نضفه وقول للهانم اني برا منتظرها 
عبده :حاضر ي بيه 
دخل عبده القصر 
صابرينا:عبده الناس جت 
عبده :ايوا ي هانم براا 
خرجت صابرينا للخارج فوجدت رجلان وثالث يعطيها ظهرها 
صابرينا:سلام عليكم 
رد الرجلان :وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 
لم يرد زين السلام 
صابرينا بغضب :انت ي اابني 
انت يالي عاطيني قفاك 
استدار لها زين 
فرات اجمل عيون عسليه خلقت في رجل 
الطيبه ظاهره علي ملامح وجهه 
شاب طويل ذو عضلات مفتوله 
صابرينا:انت حاتنح 
يلا تعال مع الرجاله تشيل العفش 
زين:افندم 
صابرينا:دا حايتأتأ اهو 
اخلص يلا عضلاتك دي ولا نافخهم خلصنا ياابني عايزين نلحق 
زين :شكلك خدامه هنا جديده متعرفنيش 
صابرينا:انت بني ادم مش محترم 
اتفضل من غير مطرود يلا 
زين:كركر مرمر ي سكر 
اجرة يلا  يا شاطره 
هاتيلي حاجه اشربها 
صابرينا: اطلع برا بيتي 
جاءت جميله علي العراك الدائر بينهم 
جميله واخذت زين بالعناق 
جميله ببكاء :كنت فين ي زين 
كنت فين يااغالي يالي من ريحه الغالي 
صابرينا : انا مكنتش اعرف 
انت ليه مقولتش انك مش شغال معاهم 
كانت جميله تعانق زين 
غمز لصابرينا متحدثا :حبيت العركه فطولت معاكي شويه 
اتي عبده بالجاكيت 
عبده: نظفتي زين باشااااا 
ابتعد زين عن احضان جميله وقبل كلتا يداها وراسها 
زين:مفيش دموع تاني ارجوكي 
وجه حديث لصابرينا 
زين:يلا ي شاطره روحي هاتيلي حاجه اشربها 
صابرينا :حاضر ……….
&_________________&
في المساء 
…………….. 
اتي الماذون وعقد قران منه ونوح 
وناني ونوح 
الماذون :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير 
دخل زين الدين بعد انتهاء المأذون وعانق نوح 
نوح بسعاده :ياابن اللذينا امته رجعت 
زين: النهارده 
كان في مشاكل والحمد لله اتحلت 
بس انت ماشاء الله مش ناسي نفسك
بتتجوز علي طول من غير ماتعزم 
نوح:تعالا اما اعرفك 
صابرينا تبقي 
زين:اتعرفت عليها تحت 
تبقي حرم نور الله يرحمه. 
نوح بغيره :اممم 
ودي منه اختها 
زين:مبارك ي عروسه 
منه بخجل :الله يبارك فيك 
ذهب زين الي ناني وتحدث 
زين:مبارك ي ناني 
ناني:شكرا ي زين 
عن اذنكم انا حااطلع اوضتي 
&__________________________&
في غرفه المكتب 
………… 
تحدث زين بغضب :ممكن افهم اي الي بتعمله دا 
نوح:بعمل اي 
زين:ناني 
نوح:ناني حامل من نور وكان لازم اتجوزها عشان الولد ميتولدش يتيم 
اسيب لحم اخويا 
زين: امممم 
نوح:في اي يازين كلامك غريب 
زين:ازاي 
نوح:انا عارف ان مشاكلك لسه متحلتش ي زين اي الي جابك 
زين: نور اتقتل يانوح 
واحنا لازم نجيب حقه 
نوح:ي زين يااخويا انا مقدر انكم كنتوا اصحاب جدا 
بس دا مش لازم ياثر عليك 
زين:انت بتقول اي 
بقولك اخوك اتقتل مامتش موته ربنا 
نوح؛ي زين انا شوفت اخويا وهو بيموت 
مات موته ربنا 
نام وتاني يوم لقيناه مات
بطل الكلام بتاعك دا  وخلينا نروح نتعشي 
خرج نوح من الغرفه ليتناول الطعام لكن قبل خروجه 
ناداه زين بصوت عال 
زين: نوح 
انت الي قتلت اخوك ……
&__________________________________&
في السوبر ماركت …. 
……… 
بقسم المخلل تعمل منتهي 
الرجل :عايز ربع كيلو زيتون اخضر 
منتهي:حاضر 
عبأت الزيتون واعطته للرجل لكنه قبض علي يدها بقوه 
منتهي بغضب اخذت المجرفه وضربته علي راسها 
وبدات العراك …..
&__________________&
في المكتب 
كان هاشم ووليد جالسون وسمعوا اصوات من الخارج 
بعد نصف ساعه ……
كانت منتهي والرجل امام هاشم 
الرجل :دي واحده زباله 
شمال عايزاني اروحلها شقتها 
هاشم:وانت صغير خايف لتشرب حاجه اصفره 
هاشم:اي رائيك في الي سمعتيه دا 
منتهي بدموع: والله ماعملت حاجه 
صفع هاشم الرجل علي وجهه متحدثا 
هاشم:اناطلبت البوليس وحايتعملك ياكلب محضر تحرش 
واضع في الفيديو انك انت الي مسكت ايديها 
الرجل بصراخ : داانت بتروحلها شقتها بقي 
هاشم بغضب :ارموا الحيوان داا براا في المخزن لحد ماالبوليس يجيله 
&__________________&
خرج الرجل وبقي هاشم ومنتهي 
هاشم:انتي مطروده ……
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك رد