Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل السادس 6 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل السادس 6 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل السادس 6 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل السادس 6 بقلم رحمة أشرف

في بيت رحمه 
الام بتكلم ابو ريتاج في التلفون …ها يا خويا طمني 
الاب. والله يا سوسو ..مش لقين ليها اثر.   بس هنحاول تاني الشرطه بدور عليها. في كل مكان. …
الام.  هتكون راحت فين بس دي متعرفش حد يعني غير ريتاج…بالله عليك يا خويا…. تلقيها انا قلبي بينقطع عليها 
الاب.  اهدي يا سوسو. وإن شاءالله هترجع هتروح فين يعني
في غرفة رحمه وزهراء .
زهراء نايمه علي السرير وبتعيط علي فراق اختها فهم اول مره يبعدو عن بعض المده دي كلها. 
زهراء بحزن . رحتي فين يا رحمه..دانتي اول مره تبعدي عني كده . يا حبيبتي. وده الي عمرك ما هتسبيني. يا روحي انتي قلبي بيوجعني عليكي..حاسه انك في خطر. وانا مش عارفه اعملك حاجه. سامحيني. يا روح قلبي 
جالها رساله من ريتاج . 
ريتاج . عارفه انك زعلانه بس تعالي انا نازله اجيب طلب من تحت. انزلي قابليني. اطمن عليكي ونجيب طلب ونشوف رحمه 
زهراء بدموع معلش يا حبيبتي بس انا تعبانه شويه مش هعرف اجي
ريتاج . زوزو…انزلي مستنياكي 
زهراء . مجنونه زي رحمه.  قامت لبست وقالت لممتها ونزلت ..
ريتاج وهي تحضنها. عامله ايه يا حبيبتي
زهراء.  تعبانه اوي من غيرها.  اوي يا ريتاج 
ريتاج بحزن. هترجع. انا واثقه أنها هترجع  
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في بيت الجارحي
رعد لسه متنح في وش رحمه وهو يلمس وجهها بيده ..
فتحت عينيها رحمه وبستله بعصبيه. علي فكره بقا انت مش جدع 
رعد بصلها بابتسامه علي جنونها . ليه 
رحمه . بقالي ساعه قاعده هنا لوحدي وانت بره معرفش بتعمل ايه. وبعدين ما النور جه أهو. جدع. دفعت ثمن كرت الكهربه..
رعد وهو قاعد علي الارض مقدرش يمسك نفسه من الضحك وكانت دي اول مره رحمه تشوف فيها ضحكت رعد. كان جميل جدا.. .. هههههههههه …. ثمن كهربه ايه..انت عارفه انقطاع الكهرباء ده ليه. كان في واحد جي يقتلني 
رحمه وهي تطرب علي صدرها باديها..يا لهويييي….. أمته ده وفين و ازاي وحصل ايه. ..وبعدين في حد جي يموتك .وانت بتضحك 
رعد . هههههه ممكن تسكتي علشان انا اعرف اتكلم .
ولاكن فجأة تنقطع الكهرباء تاني. ورحمه تنخض وتدخل في حضن رعد. 
رحمه بخوف يا لهوي. لا لا اوع تسبني هنا انا خايفه 
رعد كان مصدوم..من الي عملته 
فهد من تحت . رعد باشا في خلل يا فندم في مفتاح الكهرباء. 
رعد بصوت عالي. تمام. ابعت هات حد يشوفه. بس بسرعه .
فهد .. حاضر .
رحمه وهي في حضن رعد وماسكه في تيشرت بتاعه كانت حاسه بالامان كأنها في حضن بباها مش حاسه انها  خايفه من حاجه. حتي الضلمه.  يا ماما. خليهم يجيبو نور تاني 
رعد شغل فلاش الموبايل ونور علي وش رحمه ورحمه بصتله وهي مصدومه انها في حضنه….
رحمه تتكلمت بهمس وتوتر وهي تطلع من حضنه. أن… انا .. اسفه.  جدا. 
رعد بابتسامه. ولا يهمك ..تعالي يلا علشان تنامي 
رحمه بس انا خايفه انام في الضلمه
رعد تعالي بس. ومسك أيدها وقامو لغرفه 
رحمه قاعده علي السرير ورعد قعد جنبها ..
رحمه ..مش هعرف انام وانا خايفه  
رعد . حاولي وانا خارج. بره.  
رحمه بخوف لا بالله عليك.  انا خايفه بجد 
رعد وهو يمسح دموعها  .طيب اهدي وانا هخرج بس هقف ورا الباب ومتخفيش. 
رحمه شاورت علي الدولاب. فيه عو ..
رعد بصلها بابتسامه وحاصر وجهها ..مفيش عو هنا. ..واهدي ونامي 
رحمه شورت تحت السرير . وحش تحت السرير 
(معلش يا بنات طفوله متاخره بقا ????)
رعد خدها في حضنه. محدش يقدر يجي يمك طول ما انا موجود. اهدي. وانا موجود معاكي أهو. وبعدين بعد راح قعد علي الكنبه الي في الغرفه. وقالها تنام 
رحمه وهي نايمه والنور مطفي يعني لا هيا شايفه رعد ولا هو شايفها.  .رعد 
رعد بانتباه ..نعم . 
رحمه وهي باصه للسقف انا مش جيلي نوم. تعالي نتكلم شويه. 
رعد . في ايه 
رحمه . يعني مثلا.  بتحب ايه.  
رعد. في ايه 
رحمه. الاكل مثلا 
رعد . الاكل الصحي..
رحمه بإحباط .لا انا مش باكل اكل صحي انا بحب المكرونه بالبشاميل..وفراخ .وكده . طيب بتشغل وقتك في ايه 
رعد .وقتي كله في الشغل. شغل شغل 
رحمه بصت اتجاهه. ليه كده ..هو انت مش مرتبط مثلا ..أو ليك صحاب أو عيله
رعد بابتسامه. لا مش مرتبط…ومعنديش صحاب غير مروان. وانا يتيم معنديش عيله ..كلهم ماتو وانا صغير 
رحمه بحزن. انا اسفه جدا والله 
رعد بابتسامه. لا مفيش داعي ..
رحمه ورعد فضلو يتكلمو لحد ما صوت رحمه اختفي فعرف رعد أنها نامت …فسكت 
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
عند زهراء وريتاج. وهم راجعين 
ريتاج . اهدي بقا يا حبيبتي. هنحاول مره وانتي وتلاته وهنلقيها .  
زهراء. لا رحمه خلاص ضاعت …ومش راجعه تاني 
ريتاج بعصبية. بقا ايه يا بت انتي ما تتلمي في كلامك شويه. ايه مش راجعه دي   اهدي يا بطه . 
زهراء.  انتي بتزعقيلي ليه انا عملت حاجه 
كان معدي مروان بالصدفه من هنا وبالغلط خبط في زهراء ..
زهراء . انا اسفه. 
مروان.انا سف.  انتي 
زهراء..انت …… تاني 
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!