Uncategorized

رواية صدفة مع صعيدي الفصل التاسع 9 بقلم شهد التوني

 رواية صدفة مع صعيدي الفصل التاسع 9 بقلم شهد التوني

رواية صدفة مع صعيدي الفصل التاسع 9 بقلم شهد التوني

رواية صدفة مع صعيدي الفصل التاسع 9 بقلم شهد التوني

…كراميل بوجع :اسد لحقني..
اسد بخضه عليها:اي يا حبيبي مالك
حط ايدو علي جسمها لقيه مثلج قام شايل كراميل بسرعه ونزل بيها علي السلم وقلبو وجعو علي حبيبتو
اسد بصوت عالي :عثمان
عثمان :اي يا خوي مالك صواتك عالي ليه 
عثمان :وه مالها مراتك يا خوي 
اسد :افتح العربيه الاول وسواق بينا بسرعه علي المستشفى 
عثمان :حاضر يا خوي
اسد باصص لي كراميل اللي وشها كالو أصغر ومغمطه عنيها :قومي يا جمري فتحى عيونك اللي كيف ورق الخضراء اموت لو حصول ليكي حاچه اروح فيها انتي روحي وحياتي وبنتي وكل حاچه قومي يا نبض قلبي
* *********’*********
عثمان حزين علي اخوه اللي عنيا كلها دموع اول مره يشوف اخوه كده
عثمان :بإذن الله هتبقااا زين يا خوي
فضلو شويه في الطريق لحد ما وصلو نزل اسد بسرعه من العربيه و هو شايل كراميل وبيجري بيها جوه المستشفى وبيقول بصوت عالي :دكتوره بسرعه
خدوها منو فضل هو وقف قدم الاوضه اللي هيا فيها وعينا كلها دموع وعامل يفتكر لما كانو مع بعض
عثمان :اهداء يا خوي باذان الله هتقوم و هتبقااا زين
اسد:يا رب يا خوي قلبي وچعني قوي عليها دي بقااات حته مني
عثمان :ادعي ليها وبإذن الله هتقوم
تلفوون عثمان ران 
عثمان :الو يا چدي
الچد:حصول اي ولدي امينه بتقول اخوك شايل مراتو بيچري
عثمان حكاه لي كل حاجه 
الچد:طمني عليها يا ولدي 
عثمان :حاضر يا چدي
الدكتور خرج اسد جري عليه
اسد:طمني يا دكتوار
الدكتور:الحمد الله لحقينا المدام 
اسد:حصول ليها اي يا دكتوار
الدكتور :الحصول ده نتجية تسمم بس الحمد لله انته لحقتها قبل ما ينتشر في جسمها
اسد بجمود وعنيا حمراء:الحمد لله يا دكتور تقدار تمشي من اهني النهارده
الدكتور :اكيد طبعا بس خالو بالكم بعد كده
عثمان طلع من تحت لقيه اسد وقف وبين علي وشو الغضب :اي يا خوي الدكتور قال اي
اسد بغضب :في حد حول يقتيل كراميل
عثمان :كيف يا خوي مفيش غريب بينا
اسد بعصبيه :مش غريب هش غريب يا خوي
عثمان :قصدك اي
اسد :اصبر وكل حاجه هتبين
* ******************************************************
عند همام
همام :جي الوقت اللي هنخرج في
دياب :مبلايش يا خوي
همام :انته خايف من دلوقتي احنا زينا زي اسد في النچاره يبقااا يوريني هيعمل اي معاي
دياب :طب ناوي علي اي
همام بتسامه صفراء :اروح عند چدي
**
عند صفيه
صفيه :لسه عيشا يا اماي
امها :وه حمدي ربنا انها عيشا
صفيه بغيظ:ما قوم اصلي شكر لي ربنا احسن انها عيشا
امها بتنهيد:انتي هتودي نفسك في دهيه
صفيه :محدش هيروح في دهيه غير اللي ما تسم اهم حاجه لازم اسد ميعرفش اني ملايش صالح باللي حصول
امها :ازي ده
صفيه بتسامه صفراء :انتي هتفضلي قاعدها هنا معايه وانا عمل فيها اني كونت بموت من ساعد ما كم وانك قاعده معايه عشان تشوفني لو محتاچه حاچه
امها:دماغك سو
* ****
في المستشفى
داخل اسد الأوضه عند كراميل كانت الممرضه بتشايل ليها المحاليل وخرجت وسابت اسد و كراميل لوحدهم
اسد بحزن :بقتي زين
مسكت ايدو كراميل وبصة لي بتسامه تعب:انا كويسه يا حبيبي متخفيش
اسد:صدقني محديش هيقدار يبص ليكي بس بعد كده وحقك هيرچع ليكي
كراميل بتغير الموضوع :انا زهقت يلاااله بقااا نروح عشان انام في حضن بابي
اسد :بس كده انتي تامري يا ست البنات قام شايل كراميل
كراميل :ينهار كسوف نزلني يسطا ونبي
اسد بضحك علي طريقتها :هو انتي راكبه مع سواق تكسي
كراميل :نزلني عيب بقااا الناس بتبص علينا
اسد :وي فيها اي يعني واحد ويشايل مراتو
عثمان :حمدالله علي السلامه يا قمر
اسد بص لي بعصبيه :لم نفسك يا وادذ
عثمان :ههه حاضر يلاااله عشان نمشي
الفون بيرن
اسد :الو يا چدي
الچد:مراتك عامله اي يا ولدي
اسد :زين يا چدي بقااات زين
الچد:الحمد لله والشكر لله تواصلو بسلامه يا ولدي مع السلامة
قفل اسد مع الچد
الچد:امينه بت يا امينه
امينه :نعم يا كبير
الچد:حضري الاوكل علي السفره عشان اسد ومرتو چين
امينه :الست كراميل زين
الچد:زينه الحمد لله
امينه :الف شكر يا رب همشي احضر الاوكل
* ****
دق دق دق دق
امينه بفرحه :ست كر
لسه مكملتش الكلمه
امينه :وه انتي مين
نداء :هاي اومال فين كراميل
امينه وهيا عامله تبص علي نداء من فوق لي تحت
نداء كانت لبسه بنطلون ضيق جدآ وبلوزه حملات كشفه صدرها
نداء:يا حلوه انتي شكالك الخدمه صح
امينه لسه هتكلم
الچدي:اسد و كراميل وقفين ليه
أمنيه :مش هما يا كبير دي وحدها بتقول انها قريبت ست كراميل
الچد :اتفضلي يا بنتي
نداء :هاي
الچد بص ليها مش فوق لي تحت ومردتيش عليها
نداء :احم طيب فين توايلايت 
امينه بعدم فهم :عايزا اي جمر
دق دق دق
فتحت أمينة وظهر علي وشها الفرحه ست كراميل نورتي بيتك
داخل اسد وهو سند كراميل وهيا مشيه وعثمان معهم داخلو باسو علي يد الچد و كراميل باسة ايدو قام مطبطب عليها :بقتي زينه يا بنتي
كراميل:كويسه يا جدو
الچد:قربيتك اهني
كراميل بتوتر :قربتي..
نداء من ورها :حبيبتي وحشتني موت
كراميل اول لما سمعت صوتها مسكت ايد اسد جامد فا اسد لحيظ انها خايفه
اسد:انتي بنت عمها صح
نداء بدلع:ايوا انا بنت عمها
اسد بجمود :نورتي امينه خدي ست نداء وديه الأوضه بتاعت الضيوف ترتاح
نداء :عايزا اقعد مع كراميل الاول شويه ءبصت ليها برفع حاجب
اسد:معلش تتعوض بكره انتي جايه من سافر غير كده عايز حبيبتي في حوار مهم
نداء بتسامه صفراء :امم طبعآ هستنكي يا كيرو
هزت راسها طيب
مسك اسد ايدها وخرجو
بره في الجنينه
كراميل احنا رايحين فين
اسد:هنتمشيا شويه
كراميل بخوف:اي ده انته جيبني هنا ليه انا عايزا امشي
اسد هوس :اهدي متخفيش طول ما انا معاكي بعدين حد يخاف من رعد
كراميل وهيا مسكه في جامد :هو انته ليه محسنسي انك بتكلم علي كلب ده اسد يا روحي
اسد بضحك :طب هو مش اسد ده اللي خليكي تقعي في حضني 
كراميل بغمزه :يا راجل في حضنك بس قول في حبك هه
اسد :وه ده احنا بنعرف نتكلم حلوه اهو القطه بقااا ليها لسان 
لسن كراميل هتكلم لحظة ان اديها علي شعر بصت لقيت نفسها حطه ايدها علي شعر راعد
كراميل :انته ازي خالتني اعمل كده 
اسد بحب وهو حطيط ايدو علي اديها :المهم انك عملتي مش عايزك تخافي من اي حد فاهمه 
كراميل :بس 
اسد بجمود :من غير بس نظرت الخوف من اي حد مشفهيش 
كراميل حضنت اسد:انا بحبك اوي
اسد :وانا بحبك جوي جوي
كراميل :ممكن نداخل بقااا عشان الجوه تلج 
قريب ليها اسد وخدها في حضتنو يلااااله يا ست البنات
****
في الأوضه عند نداء
نداء :الو يا بابا انا وصلت
ابوها :طيب كويس شوفتي البت دي 
نداء :ايوا شوفتها وشوفت العز اللي هيا في
ابوها :انتي و شطارتك مشيها وخدي مكانها 
نداء :عيب عليك اومال انا جايه هنا ليه
ابوها :اما نشوف هطلعي بنت ابوكي بصحيح وله لا 
نداء:بكره اعزمك علي فرحي هههههه يلااااله سلام
” ‘******’ *
اسد :ادخلي انتي الأوضه ارتاحي وانا مش هتاخر وجاي وريكي
كراميل :رايح فين طيب
اسد:هتكلم مع چدي في شوية شغل 
كراميل بحب :طيب يا قلبي 
دخلت كراميل الأوضه رمت نفسها على السرير من التعب وافتكرت بنت عمها 
كراميل في نفسه :يا ترها جايه ليه نداء وعايزا اي مش كفايه اللي حصل 
فاقت من شردها علي ران الفون بتعها
كراميل :الو يا كلبه ياللي نسيتي صحبتك
ملك :انا برضوا وله الجواز اللي خدك منينا 
كراميل بتعب:وحشتني أوي 
ملك :صواتك مالو
كراميل حكيت ليها كل حاجه عن التسمم 
ملك بعصبيه :اكيد صفيه الحربايه هيا اللي عملت كده ينهاري لو كان حصل ليكي حاجه كونت اموت فيها 
كراميل :بعد الشر عليكي يا قلبي 
ملك بحزن :تسيبي عمك وبنتو ومرتو يطلع ليكي صفيه مش عارفها اي الحظ الفقر ده؟
كراميل :هههههه هههههه لما تعرفي ان نداء هنا هتعملي اي
ملك :مين اللي هنا معلش بتهبب اي هنا دي
كراميل كونت جايه تعبانه ملحقتش افهم منها 
ملك :طيب يا قلبي خدي بالك من نفسك وانا هبقااا اكلمك بكره 
****
عند صفيه 
دق دق دق 
ام صفيه فتحت الباب:كيفك يا ولدي حمدلله على السلامه كراميل 
اسد بجمود :الله يسلمك يا مرات عمي بتعملي اي اهني 
ام صفيه بتوتر:اصل اصلي صفيه يا حبيت عيني تعبانه من امبارح بليل وانا قاعده جورها عشان لو محتاچه حاچه ده هيا لسه نايمه من شويه 
اسد بسخريه:واللهي طب تصبحي على خير يا مرات عمي 
ام صفيه :وانته من اهل الخير يا ولدي
*” ‘******
داخل اسد الاوضه عند كراميل لقيها نايمه بالهدوم فضل باصص ليها وسرحان في جمالها وبيشكر ربنا انها بخير وقام طلع ليها بيچامه وغير ليها الهدوم ونايمه علي السرير ولسه هينام لقيها الفون بيرن
اسد :الو مين
؟.؟ :كيفك يا ولاد عمي
اسد بغضب :اهلآ بيك يا مراه
؟؟؟ :ههههه صدقتي هتدافع التامن غالي اوي
اسد بجمود: بحب الأفعال اما الكلام فيه خالي لي الستات
وله انته فعلآ واحد منهم
همام:هقتلك ورحمة نور هقتلك
احمرت عين اسد اول لما سمع اسم نور وقام كسر في الأوضه كلها
كراميل بخضه :…..
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج فرج

اترك رد

error: Content is protected !!