Uncategorized

رواية عشقت خادمتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم جنى السيد

  رواية عشقت خادمتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم جنى السيد

حسام بغضب:اعمل حسابك لو خرجت من هنا متعتبهاش تاني ولو عملت الي في دماغك اعمل نفسك انك محروم من مراثك ومطرود من الشركه حتي من هنااا سامع …ابقي بقا خلي بت الشغاله الي ضحكت عليك تبقي تسرق عليك بقاا …….ليقف الجميع في ذهول ما عدا فهد ……….
فهد بهدوء: امم هو انتو متعرفوش أن القصر والشركه جدي كتبتهم بأسمي
ليصتدم الجميع مما يقوله ….
حسام بغضب:واضح انك اتجننت رسمي بقاا 
فهد بهدوء شديد:لو كنت أنا اتجننت ف الورقه دي بتكدب مثلا …ثم أخرج من جيبته ورقه …ليعطيها له ……….
حسن بغضب:مستحيل عمي يعمل كدا مستحيلل 
فهد وهو يضع يديه في جيبته: شوفوا الورقه انا ميقولش حاجه من عندي …..
حسام بغضب:ونضمن منين انك مزورتش الورقه دي 
فهد بهدوء:ههه مش نا الي ازور حاجه عشان بس اخدها …الورقه قدامكوا اهي عاوزين تتاكدوا منها معنديش مشكله …….ثم ليصمت الجميع ويكون سيد الموقف ….ثم ليقاطع الصمت فهد وهو يقول بسخريه:اي سكتوا لي هه ..ثم أكمل بجمود:احمدوا ربنا اني هخليكم عايشين هنا لولا بس جدي لكن قسما عظما لو حد وجهلي بس كلمه ورحمه امي مهخليكم عايشين هنا لو دقيقه واحده ومش هيهمني انكوا عيلتي …….ثم غادر القصر بأكمله …….
حسن بغضب:وهنعمل اي دلوقتي يحسام هنتصرف ازاي هنسيبه يذلنا كدا
حسام :مش عارف مش عارف افكر دلوقتي 
مرفت بعصبيه:لا لازم تعرف اومال مين الي هيعرف 
حسام بغضب شديد:مش عااارف دلوقتي مش عااارف ….ثم صعد الي جناحه ……
مراد:يجماعه اهدوا بس ….ثم صعد خلفه 
مرفت بعصبيه:هنعمل اي دلوقتي لازم نتصرف كل حاجه هتضيع مننا حتي الجوازه 
حسن :مش عارف ازاي ده حصل وازاي عمي عمل كدا 
جرمين ببكاء:هو كده فهد مش هيتجوزني 
مرفت وهي تحضنها:لا يحبيبتي هيتجوزك متخافيش هنعمل كل الي في وسعنا متخافيش 
حسن بخبث:انا عندي حل 
مرفت بلهفه:اي قول بسرعه 
حسن :………………
#########$$$$$$$$$$$
في المشفي عن قمر ….يدلف إليها فهد ببطئ حتي لا تفيق ……..ليتفاجئ بأنها مازلت فاأقه …
فهد وهو يسحب مقعد :الجميل صاحي لحد دلوقتي لي 
قمر:………….
فهد بهدوء:امممم طب شكلك مأكلتيش صح 
قمر:……………
فهد بهدوء:خلاص نطلب اكل تحبي تاكلي اي …ولا اقولك هتطلبلك نا ……….ثم بدأ بامساك الهاتف للاتصال علي تحدي المطاعم ……وبعد دقائق ……
فهد بهدوء:طلبتلك اهو يستي بيتزا اعتقد مفيش حد مش بيحبها 
قمر:……………
فهد بحزن:هتفضلي كدا كتير يقمري ارجعي تاني زي الاول فين قمر الي لسانها طويل فين قمر الي طول اليوم بشاكلها فينها ارجعي عشان خاطري ارجعي 
قمر:……………….
فهد اكتفي بالقاء نظره عليها ………………….وبعد وقت أخبره عامل الطعام انه بأنتظاره ……. وثم بعد دقائق اتي فهد ومعه الطعام  ………………
فهد : البيتزا وصلت مولعه يلا ناكلها قبل ما تبرد ……….وجلس بجانبها وبدأ يأخؤاج الطعام …….وكاد أن يطعمها …..لكن يديها بعدته عنها …..
فهد بأصرار: لا مهو نتي هتاكلي يعني هتاكلي عشان نا مش بحب اكل لوحدي ف تعالي علي نفسك بس وبعد كدا براحتك …..ثم بدأ بطعامها بالغصب ولكن اخيرا قد استسلمت إليه ……………..وهكذا ظل الحال طوال ذالك اليومين ولم يرجع فهد  الي قصره  مطلقا طوال ذالك اليومين  …لم يحدث أي جديد قط والبعض يخطط للاخر والبعض الآخر  كما حاله مسبقاً ………ولكن في اليوم الثالث سيحدث الكثير من الأحداث ……وسيحدث الكثير والكثير من المفاجآت المشؤمه ………….
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد