Uncategorized

رواية عشقت خادمتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم جنى السيد

  رواية عشقت خادمتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم جنى السيد

فهد بدون وعي امسك ذراعها وقائلا بعصبية شديده:انطقي مع ممممينن 
چرمين بتألم وخوف:م…م..مع ا..اسر 
فهد بصدمه :اي ….ثم أكمل بعصبية:ليييييي ليييييي …..وأفلت ذراعها بقوه وقائلا بهدوء:اطلعي برا……
وكادت چرمين أن تتحدث لكن قاطعها فهد بغضب:اطلععععععععي برااااااااا …..وثواني وخرجت چرمين من الغرفه مسرعا خوفا منه ………
فهد بعصبيه:لييييي ليييي ثم بدأ بتكسير كل من يراه وهو يقول :هتروح مني هتروححححح مننننننننني  ………..
##########$$$$$$$$$$$$
چرمين وهي قد نزلت الي غرفه المعيشه
مراد بقلق:اي التكسير ده 
چرمين بتوتر:….دَ ….دَ …دَ فهد متعصب شويه بس 
مراد بشك:بس عمر فهد ما اتعصب ب الشكل ده اه لما يتعصب مش بيشوفوا قدامه بس عمرها متوصل لكدا الا إذا فيه حاجه قويه ….نا طالع اشوفه ……وكاد أن يصعد 
مرڤت بتوتر:اقعد يبني سيبه يهدي شويه …..لكن لم ينتبه لكلامها واكمل مسيرته……..
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
فهد بدموع وهو يضع رأسه بين يداه: هتروحي مني ونا لما صدقت  ولقيتك ثم أكمل بوجع:يااااارب  ياارب …….ثم ثواني ودلف مراد 
مراد بخضه:فهد مالك …
فهد مازال علي نفس الوضعه ولم ينطق :………….
مراد بقلق:يقعد فهمتي مالك عامل كدااا ول…..وكاد أن يكمل حديثه لكن أوقفه فهد وهو يحتضنه …….
مراد بصدمه وحزن علي صديقه:فهد مالك انت عمرك مكنت كدا عمرك مكنت ضعيف كدا 
فهد ببكاء :بس لما روحي تروح هبقي اضعف مخلوق لما الانسانه الي حبيتها بجد وشوفتها حبيبتي وتروح يبقي لازم ابقي ضعيف من غيرها ايوا نا حبيتها بس كنت بقاوح مش عاوز اتعلق ولا اعلقها بس نا فعلا بحبها.ومحدش هيصدقني لكن نا والله العظيم نا بحبها ..  ….ثم أكمل بكاء…
مراد بحزن وهي يطبطب عليه: مادام شوفتك كدا يصحبي يبقي نت فعلا بتحبها ….. ثم أخرجه من أحضانه….واكمل بعدم فهم:بس هي مين وهتروح منك ازاي ………..
فهد بحزن:قمر ….ثم اغلق عينيه بتألم :وهما خطفوها مني 
مراد :مين الي خاطفها 
فهد بوجع:اسر 
مراد بصدمه :اييييي ازااااي ونت عرفت ازاي 
فهد ببكاء :مش  مهم ازاي المهم انها هتضيع منييي 
مراد :طب اهدي اهدي أن شاء الله هنلاقيها 
فهد بحزن:هنلاقيها ازاي احنا حتي منعرفش اسر ساكن فين 
مراد بتفكير: اممم نا عرفت هنلاقيه فين 
فهد بلهفه:فيننن 
مراد :البس بسرعه وهستناك برا ………ثم غادر الغرفه …………..وبعد دقائق خرج فهد …….
فهد بلهفه:يلا بسرعه 
مراد بمشاكسه محاوله الاخفاف:اي يعم مستعجل اووي 
فهد بعصبيه:ابوس ايدك مش وقت هزارك أنجز يلا 
مراد :طيب ما بوراحه ………………ثم نزلا الي غرفه المعيشه حيث الجميع مجتمعون……….
حسن بخبث:رايحين فين ……لكن لم ينتبهوا له واكملوا مسيرتهم 
مرفت بغضب:مش بنتكلم احنننا ….ولكن أيضا لم ينتبهوا إليها ………… واخيرا قد غادروا القصر بأكمله …….
فهد :ها هنروح فين 
مراد :علي المخزن القديم …..
فهد بعدم فهم:لي اي دخل ده في ده 
مراد :فاكر لما اسر كان شغال معانا وكان كل لما يغيب نلاقيه في المخزن وساعتها قالنا هتلقوني هنا لو غبت ..ف اكيد هنلاقيه هناك 
فهد:وافرض ملقتوش 
مراد:لا أن شاء الله هتلاقي هنا يلا بس اطلع بسرعه بس قبل ما تتطلع علي المخزن وصلني ********وهسبقك
فهد :مش عاوز حد 
مراد :لازم يكون معانا اسر ممكن يتهور عشان خاطري اسمع كلامي المره دي بس 
فهد بتنهيده:ربنا يستر يلاا  ……ثم أدار السياره وانطلق بهااا ……
############$$$$$$
في مخزن قديم ..حيث الاتربه والحشرات ….
..تفتح عينيها ببطئ شديد لترا رجل أمامها ومرسوم علي شفتاه الابتسامه التي لا تبشر بالخير قط  …
قمر بخوف تحاول أن تتكلم لكن دون جدوي:………
اسر بشر:طبعا نتي عاوزه تعرفي نا مين وجبتك هنا لي 
اومأت رأسها بخوف شديد بمعني (نعم)…
اسر :جبتك هنا عشان اخلص حساب قديم مع فهد وللأسف نتي التمن يقطه 
قمر بخوف تحاول أن تتكلم لكن دون جدوي:…….
اسر بحزن وبدون وعي:حساب مع فهد لما قتل مراتي لما حرمني منها لما كسرني بيها ونا اليله هحرمه منك زي ما حرمني منها 
قمر وتوالي عليها علامات الصدمه :…………
اسر وهو يقترب منها اكثر …وقمر لم تستطيع الحركه….ثم أخرج من جيبته ..سلاح ……..
اسر بشر:وجه الوقت اخبار الي ناخد حقي وحقها …….
قمر من داخلها تناجي ربها ……….ثم أغلقت عينيها وكاد أن يطلق الرصاص ……لكن أوقفه صوت يأتي من خلفه….
الشخص بعصبيه:اسرررررر ………
ثم يلتفت حوله ليرااا ما لم يتوقعه أحد قط ……
اسر بصدمه :فهد 
فهد بهدوء:مالك مستغرب لي 
اسر :بالعكس أنا كنت متوقع جيتك لهنا ثم أكمل بسخريه: بس كنت متوقعها انك تيجي بعد ما اخلص علي السنيوره  بس حيث كدا بقا اتخلص منكم انتوا الاتنين
فهد بهدوء وهو يقترب منه أكثر:ده في بُعدك 
اسر بضحك :هههههههه في بُعدي اي نا في ثانيه تدوس علي المسدس واقتلكوا هنا مكانكوا وادفنكوا كمان ومحدش هيحس بالي حصل لان محدش عارف المكان ده اساسا مفيش غيري ونت …ثم صوب وجه المسدس عليه …..
فهد بهدوء شديد:سيب الي في ايدك ده يبابا عشان متعورش نفسك 
اسر بأستفزاز:انت الي جبنه لنفسك …وكاد أن يطلق عليه طلقه لكن ….قبل أن يحدث …انقض فهد عليه مثل الفريسه …….وظلا الاثنين يتشاجران …..وكل هذا تحت إنظار قمر المنصدمه …….وبعد مشاجره استغرقت دقائق …أمسك اسر سلاحه وكاد أن يصوب عليه لكن تفاده ……وظل يحاول عده مرات حتي استطاع أن يصوب عليه ..
قمر بصدمه وصراخ:فهههههههههههههههههدد ………ثم التفت فهد إليها بصدمه ثم وقع مغشيا علي الارض …واسرعت عليه  ………..ثم ثواني وقد جاءت الشرطه ومعها مراد ……
اسر بصدمه:يولاد ال*****  …….ثم ثواني وقد انقبض عليه ……
مراد :عشان تلعب معانا بعد كدا علي اصل
اسر بضحكه شر:ههههه بس موته ههههه موته ههههههههه 
مراد وهو يجري مسرعا علي صديقه ………
قمر ببكاء:فههد فهههعد قوم فههههههههدددد 
مراد بصدمه مما يحدث …….كيف لها أن تتكلم !كيف !……لكن قاطع تفكيره صوت …….قمر ببكاء:نت هتفضل واقف كتتتير تعالي ساعدني …..ثم  ذهب مسرعا لها …..
مراد : فهد فهههههد ثم بدأ أن يهزه لكن دون جدوي …واخيرا قرر أن يحمله……………
############$$$$$$$$$
في احدي المشفيات 
يدخل قمر ومراد وهو يحمل فهد ….
مراد بعصبيه:دكتتتتوووور بسرعه ………..
ليأتي الدكتور والممرضين ……..
الدكتور:سرير نقال بسرعععععه(معرفش اسمه اي ????????)……………..وثم اخذوه ……وادخلوه غرفه العمليات …..
قمر ببكاء:يعني اي مش هدخلل ابعدي عننننيي 
الممرضه :يفندم مينفعش كداا 
مراد بهدوء:اهدي يقمر تعالي نقعد وهو شويه وهيطلع …..
قمر ببكاء:نا مش هسيبه مش هسيبههه…
مراد :قمر لو بتحبيه فعلا متدخليش …….ثم ذهبت وقعدت علي احدي مقاعد المشفي دون كلمه ……وبعد ثواني ذهب إليها مراد …….وتوالي الصمت لمده دقائق ….ولكن قاطع هذا الصمت ….
مراد محولا أن يطمئها  ولكنه يطمئن نفسه :هيبقي كويس متقلقيش 
قمر ببكاء:يااارب ياااااارببب …..ثم بدأت أن تقرأ المعوذتين ……….وبعد ساعتين ……
قمر ببكاء:هما اتأخروا لي 
مراد :اهدي يقمر ونبي نا قلقان لوح…..وكاد أن يكمل لكن قاطعه خروج الدكتور ….
قمر  ومراد وهما يجران عليه بلهفه …..
مراد:طمني يدكتور هو كويس 
الدكتور: الحمدلله متقلقوش الرصاصه مجتش في قلبه اطمنوا هو أن شاء الله ودناه اوضه عاديه 
قمر ببكاء:طب طب ينفع ندخله 
الدكتور:اكيد 
مراد بطمئنان:تمام شكرا ليك يدكتور 
الدكتور:الشكر لله …عن اذنكم ………ثم اسرعا ودلفا الي الغرفه …….
قمر ببكاء:هو هو هيفوق أمتي 
مراد:مش عارف بس اكيد يبكره يكمان شويه …خليكي هنا جمبو ونا هروح اجبله عصاير عشان يشربها لما يفوق
قمر :حاضر ……….ثم غادر المشفي ….
#############$$$$ 
في منزل ملاك …..
ملاك بمرح:ماما نا نازله 
الام :رايحه فين
ملاك :هروح افتح المحل شويه 
الأم:ماشي خدي بالك من نفسك وما……ولكن قاطعها ملاك …
ملاك بملل:يماما حفظت  خدي بالك من نفسك ولو حد قالك تعالي اوديكي عن ماما تقوليله لا وتمشي بسرعه يماما هو نا صغيرهه نا عندي ٢٢ سنه مش عيله في ابتدائي نا 
الام :منتي لو كنتي واحده واعيه وعقلانيه كدا مش هبله مكنتش هقولك كدا 
ملاك بمرح:طب انا هنزل بقا باي يمزه 
الام وهي تخلع (شبشبها ????):مش قولتك متقوليش الكلمه دي تاني 
ملاك وهي تتفاداه ولكن لم تستطع:اههه ما بوراحه مكنتش كلمه هي نا نزله الله ….ثم خرجت من الشقه بأكملها …………………وذهبت لافتتاح محل والدها………..ثم بعد دقائق ويأتي مراد 
مراد :لوسمحتي 
لتخرج ملاك :نع……انت 
مراد :انتي …  اي الي جابك هنا
ملاك :جايه اتفسح شويه.. في اي يأخ نت اعمي 
مراد بعصبية:لسانك ده هقطعولك بس مش دلوقتي لاني مش فاضيلك المهم مفيش سوبر ماركت قريب من هنا 
ملاك بملل:يا حول الله يارب حضرتك اعمي بجد اومال ده اي سوبر ماركت بس بيستعبط 
مراد بقرف وهو ينظر للمكان :بقا المخروب ده تسميه سوبر ماركت 
ملاك بغيظ:لا محل ملابس بس بيتسعبط في اي يأخ عاوز تشتري حاجه اشتري مش عاوز عنك 
مراد بقرف:للاسف هطر اشتري من هنا المنطقه باين مافيهاش غير المخروب ده 
ملاك بنرفزه:يمصبر الوحش علي الجحش 
مراد بعصبية:نتي قولتي اي 
ملاك :لا وكمان اطرش كدا كتتير بقا 
مراد بنرفزه:باولي الصابرين بقولك فيه في المخروبه دي  عصاير 
ملاك بقرف:اه 
مراد :طب عاوز *****************
ملاك بصوت مهموس:يخربيتك اخدت كل العصاير هشرب اي نا دلوقتي ……..ثم ذهبت لتحضر له طلبه ….وبعد ثواني أتت ومعها ما يريده ….
ملاك بقرف:اتفضل ….ثم اكملت بصوت مهمووس:بالسم 
مراد :كم 
ملاك :*****………….ثم أعطاها ما تريده وغادر 
ملاك بمرح: الهي يدوسك قطر يبعيد هتروح فين من ربُنا اهو يارب اهو يارب ……..
##############$$$$$$$$$$
في المشفي عند فهد ……
يتبع….
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد