Uncategorized

رواية عشقت خادمتي الفصل السادس عشر 16 بقلم جنى السيد

  رواية عشقت خادمتي الفصل السادس عشر 16 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل السادس عشر 16 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل السادس عشر 16 بقلم جنى السيد

في المشفي عند فهد ….
قمر ببكاء وهي تجلس بجانبه :نا دلوقتي مش باقيلي غيرك امي ماتت وابويا من يوم ولادتي مات دلوقتي بقيت نت كل حاجه في حياتي مش عاوزاك تمشي وتسبني زيهم مش عاوزه يااارب احفظه يااارب ……..ثم دقائق ودلف مراد….
مراد:سلام عليكوا
قمر بحزن:وعليكم 
مراد بحزن:لسه برضو مافقش
قمر اومأت رأسها وهي تنظر إليه ……
مراد بطمئنان:أن شاء الله هيقوم وهيبقي كويس بأذن الله
قمر ببكاء:يارببب ياااربب 
مراد محاولا اهدائها:احم انا جبتلك برضو عصاير …..امسكي 
قمر أبعدته عن يديها وقائلا بحزن:مش عاوزه اشرب حاجه مش عاوزه 
مراد :مهو برضو كدا مينفعش لازم تشربي حاجه علي الأقل تقويكي مينفعش تفضلي كدا هتدوخي ثم أكمل بمزاح :ونا بصراحه مش قادر اشيل حد تاني كفايه اني شيلت البني ادم  ده هههههه 
قمر بأبتسامه:هقوله علي فكره  
مراد بحزن مصتنع :ويرضيكي ميمس يبات في المستشفى متدخدع
قمر بأبتسامه:هه لا طبعا ….
مراد :صحيح  نتي رجعتي تتكلمي تاني ازاي 
قمر :مش عارفه نا لما لقيت فهد اتصاب محستش بنفسي غير ونا بصرخ بأسمه 
مراد بمزاح  : ولا الي في الافلام
قمر بخوف:هو فعلا فهد قتل مرات الراجل ده 
مراد :لا ده سوء تفاهم 
قمر بعدم فهم:ازاي 
مراد:هفهمك بصي اسر كان شغال عندنا بس عرفنا أنه شغال مع  منافس لفهد ف فهد طرده وبعد مرور الوقت اسر عمل لنفسه شركه خاصه وبقت برضو منافس لفهد وخلي اسيا الي هي مرانه تشتغل عندنا عشان يزرعها في وسط الشركه  عشان يعرف منها الاخبار ومحدش كان عرف انهم متجوزين المهم اسيا بقت   سكرتيره فهد وكان ده خططتهم أنهم يقربوا من فهد اكتر  المهم  بعد مرور الوقت فهد بقا يخسر صفقات كتير جدا فشك ان في حد من الشركه متسلط ف بعد وقت فهد بدأ يشك في اسيا والأسف نا فضلت اقوله اننا نمشيها بس هو رفض المهم  آسيا حست بكدا فبلغت اسر أن فهد بدأ يشك فيها فخلاها  تستقيل بس للاسف ملحقتش لان في نفس اليوم حصل ماس كهربائي والأسف ده كان في مكتب فهد الي هو جمب مكتب اسيا ولحسن الحظ فهد مكنش موجود و للاسف هي الي اتاذت وماتت ومن ساعتها بقا اسر مفكر أن فهد عمل كدا عشان بس ينتقم منه وبس كدا  وفضل الحال ده لمده سنين وكُنا مفكرين أن اسر نسي الموضوع زينا بس طلع العكس بيخطط لينا وللأسف نتي جيتي في الرجلين  ….
قمر بفرحه :يعني فهد مقتلش حد صح 
مراد بشك:اه بس لي الفرح الي علي وشك ده ثم غمزلها 
قمر بتوتر:ها ..لا مفيش بس كنت خايفه أن فهد يكون مجرم 
مراد بمرح:يشيخه ….
وكادت أن ترد عليه لكن أوقفها صوت فهد وهو يفيق ….
قمر بلهفه:انت كويس 
فهد وهو يفتح عينيه ببطئ شديد :………
مراد بمرح:يعم قوم قلقتنا 
فهد اكتفي بأبتسامه خفيفه:……….
مراد :طب نا هروح انده الدكتور …ثم غادر الغرفه 
قمر بخوف:نت كويس حاسس بحاجه 
فهد بتعب وصوت خافض: ال..حمد لله
قمر بطمئنان:حمد الله على سلامتك
….ثم ثواني وقد أتي مراد ومعه الدكتور ….
الدكتور:حمد الله على سلامتك 
فهد بتعب : الله يسلمك 
الدكتور:عامل اي دلوقتي يبطل 
فهد بأبتسامه: الحمدلله ……..وبعد ما انهي الطبيب عمله ….
الدكتور:لا ده كدا نت زي الفل 
مراد :هو ممكن يخرج من هنا أمتي 
الدكتور:يعني مش قبل  اسبوع اهم حاجه بس الراحه التامه 
مراد :اكيد شكرا ليك يدكتور تعبناك معانا 
الدكتور:ولا تعب ولا حاجه ده شغلي  ….عن اذنكم ….
مراد بمرح:قوم بقا متدلعش 
فهد بأبتسامه: لما افوقلك بس 
قمر :نا هروح الحمام …ثم دلفت الي الحمام 
مراد بصوت خافض:مشوفتش كانت قلقانه عليك ازاي دي كانت مموته نفسها من العياط مش عارفه يأخي بتحبك علي اي 
فهد :امشي يالا من قدامي 
مراد :يعم متزوقيش بوراحه انا كده كده ماشي اساسا 
فهد :لي 
مراد:هروح البيت اغير هدومي و لازم يكون في حد في الشركه  مهو حضرتك هتبلط هنا اسبوع ونا الي هتدبس المهم نا جبتلكم عصاير عشان تشربوها ونا كل يوم هاجي اعدي عليك 
فهد :تمام  ومتبلغش حد با الي حصل  …..
مراد : اطمن يصحبي سلام 
فهد بأبتسامه:سلام …..ثم بعض دقائق خرجت قمر من الحمام ……..
قمر :اي ده هو مراد فين 
فهد :مشي 
قمر بخضه:مشي راح فين ولي 
فهد :في اي هو نا هاكلك 
قمر :مش ..مش قصدي بس مينفعش نا ونت في نفس المكان  يعني ….
فهد :متخافيش مش هعمل حاجه هبقي مؤدب ثم غمز لها 
قمر بتوتر:احم اجيلك حاجه تشربها 
فهد :لا شكرا …ثم بعد ثواني ادرك انها تتكلم ……
فهد بلهفه: اي ده انتي بتتكلمي (لسه فاكر ????????)
اومأت رأسها …
فهد بعدم فهم:ازاي 
قمر بتوتر بكسوف :احم م ..مش عارفه ل..لما لقيتك ….احم …اتصابت….محستش بنفسي غير ونا بصرخ بأسمك ….ثم نظرت إلي الارض بكسوف ….
فهد بحزن:كنتي خايفه عليا بعد كل الي حصل ليكي بسببي 
قمر بأبتسامه:الي حصل حصل خلاص وكان كدا كدا هيحصل الحمدلله علي كل حال …المهم نت دلوقتي لازم تشرب العصاير عشان متتعبش….
فهد بأبتسامه:ماشي ……وأقسم بداخله أنه لن يكون لها مره اخري سببُ دمعهً …سيكون لها دائما مصدر السعاده لها طوال حياته لن يخذلها مطلقاً …….
#######$$$$$$$$
في قصر السيوفي…..يدخل مراد بكل شموخ ….ليجد الجميع مجتمع …..
حسن :كنت فين وفين فهد
مراد ببرود :كنت في مشوار
جرمين :وفين ابيه فهد 
مراد:فهد مش هيجي البيت كم يوم عشان جاله سفريه 
حسام بشك:سفريه  ومن غير ما يقولنا وبعدين سفريه اي
مراد بسخريه:هه ومن أمتي فهد بيقولكم حاجه وبعدين دي سفريه مفاجأة حب يغير جو شويه …
چرمين بغيظ:وطبعا معاه البت الجربوعه بت الشغاله 
مراد بغضب :اتكلمي عنها بأحترام وبعدين اه معاه بت الشغاله عندك مانع …نا طالع …..
حسن بخبث: وبعدين يحسام هنسيب بت الشغاله تضحك عليه 
حسام :مش عارف اعمل اي 
مرفت بخبث:لا من الناحيه مش عارف تعمل اي ف اطمن سيبها عليا أما خليتها تكره اليوم الي جت فيه هي وامها هنا مبقاش نا مرفت السيوفي …………
##########$$$$$$
.في المشفي عند فهد وقمر ……..
قمر وهي تتثاوب :مش هتنام الساعه داخله علي ١٢ 
فهد باابتسامه:شويه وهنام روحي نامي نتي ومتقلقيش مش هطول 
قمر وهي تتجه الي الاريكه: ماشي ولو عوزتي حاجه صحيني 
فهد بأبتسامه:حاضر تصبحي علي خير 
قمر : ونت من اهل الجنه ….ثم بعد دقائق وغرقت في نومها ….وظل فهد يتأملها ….
فهد بحُب:صدقيني هعوضك عن كل الي حصلك وهبقي دائما مصدر امان ليكي ومش هخلي حد يمسك طول ما نا عايش وده وعد …..واغلق عينيه وثواني وغرق هو أيضا في نومه ……….
وانتهي اليوم بسلام علي الجميع …….ويأتي اليوم القادم مُحمل بالمفاجأت السعيده للبعض وترتسم الابتسامات علي وجوه  البعض  ………أنه يوم مميز الذي سيجعل ملك  الغابه يعترف بحُبه لملكته ……
يتبع….
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

‫11 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!