Uncategorized

رواية عشق يونس الفصل الرابع 4 بقلم دهب مبروك

 رواية عشق يونس الفصل الرابع 4 بقلم دهب مبروك

رواية عشق يونس الفصل الرابع 4 بقلم دهب مبروك

رواية عشق يونس الفصل الرابع 4 بقلم دهب مبروك

يوم جديد…
رقيه… صحيت واتفاجأت بي صوت الشخص بيقول 
“صباح الخير يقطه بتمنالك تكوني حلمتي احلام سعيده”  
رقيه…  انتا مين 
مجهول …  انا واحد مش هسيبك الا لما اوصل لهدفي 
رقيه…  وايه هو هدفك 
مجهول …  بقولك هو يونس بالنسبالك اي 
رقيه…  انت مين وتعرف موضوع يونس مين 
مجهول …  انا هفضل محاوطك هفضل ضلك لحد ما اموت بااااي وهجيلك بليل اطمن عليكي، بس بليل هوضحلك حاجه من حقيقتي او حقيقتي كلها علي حسب مزاجي بقاا 
رقيه….  لا مستحيل انا هفضل هنا لحد امتا انا لازم اخرج من هنا لازم اجيب حقي من يونس لازم مستحيل اسيب حقيييي 
**********************
في فيلا فاروق المهدي….  
فاروق….  يعني اي رقيه اختفت وتلفونها مقفول هتكون راحت فين البت ملهاش حد غيرنا من بعد اللي حصلها 
يونس… بابا انا خارج رايح الشركه وهدور عليها وحضرتك لازم تروح الشركه قاعدتك دي مش هتفيد بحاجه 
ريماس بصوت عالي….  يونس انتا عملت اي لرقيه انتا وحاتم انا شاكه فيكم من امبارح وسكتلكم 
يونس…  صوتك ميعلاش ولا نسيت اني اخوكي الكبير وبصلها واتنهد وخرج من الفيلا متجه للشركه 
******************** 
منال…..  روح يفاروق شغلك ويونس هيتصرف 
فاروق…  ماشي وخرج من الفيلا كلها 
ريماس…  ماما بجد انا مش مطمنه ليونس 
منال….  يونس بيحب رقيه ومستحيل يكون سبب في انوا يقزيها 
ريماس…  مش فاهمه 
منال…  اخوكي بطل يسهر وانتظم في الشعل واتغير جدا نظراتوه ليها فاضحه غيرتوه عليها لما بتهزر ويزعقلك انتي ويقولك اطلعي اوضتك علشان تاخدي رقيه معاكي وعارف انكم مش بتفارقوا بعض يونس بيكون عايز يخبيها عن عيون الناس كلها 
ريماس…  بس هي مغت…  
منال….  ما ده اللغز بس انا مش فاهمه حاجه في اللي بيحصل ده رغم انوا هو عارف حقيقتها وكل حاجه عنها 
ريماس… والله ما فاهمه حاجه وطلعت علي اوضتها 
**********************
في بيت رقيه…   
الام…  خديجه متعرفيش حاجه عن اختك 
خديجه بتوتر….  ها لا يماما انا م مش عارف حاجه بس انتي ليه بتساليني 
الام…  ها لامفيش 
خديجه في نفسها..   عارفه انك عمرك متكرهي بنتك لان مافيش ام بتكره بنتها وانتي بتاعندي وصدمتك هي اللي عملت رد الفعل ده بس انا خايفه اقول اني هشتغل في نفس الشركه اللي هي هتشتغل فيها وهي برضوا نفس الشركه بتاعت الناس اللي بنتك عايشه معاهم وعارفين حقيقتها كمان وفاقت من سرحنها علي صوت 
الام…  حلمت بيها  حلم غريب اووي 
خديجه…  باست دماغها وقالت انا نزله الشغل بقاا هتاخر علي الشركه 
الام…  ربنا يخليكي ليا ويسامحك يرقيه علي اللي عملتي فينا ده 
ونزلت خديجه…
******************
في الشركه…. 
خديجه… خبطت علي مكتب حاتم ودخلت 
حاتم…  اتفضلي يخديجه 
خديجه…  احمم هو يعني ممكن اعرف رقيه فين دلوقتي بمانك صحاب يونس وكداا 
حاتم بزعيق…  احنا هنا في شغل مش جاي عايزه تشوفي اختك وتدلعي هنا روحي علي المكتب هتلقي ملفات رجعيها كويس وهاتي امضيها 
خديجه… حاضر عن اذنك وخرجت والدموع في عنيها وفي نفسها…  انا مش بحب الصوت العالي ودموعها زادت اكتر لما افتكرت موت بابها وخبطت في يونس 
يونس…  خديجه مالك بتعيطي ليه 
خديجه…  لامافيش 
يونس…  ماهو واضح ودخل لحاتم 
حاتم…  مش تخبط ولا داخل زي الطور كداا 
يونس… انا قولت لبابا وماما واختي اني هدور علي رقيه وانا مش عارف هعمل اي 
حاتم…  وانتا ازاي تقول حاجه زي كداا انتا هتعرف ترجعه
يونس…  انا ماشي يخريبيت اللي جي يتكلم معاك بس براحه علي البت شويه مش كداا مش تزعقلها وتخرجها دموعها شلال 
حاتم بحزن علي خديجه …. كانت بتسال علي رقيه واتعصبت خفت تعرف حاجه 
يونس…  اها وسابوه وخرج 
*********************** 
أحمد….  مستحيل اللي بتقوله ده ازاي هي مش في بيتها وانتا متعرفش ايه حصل 
المتصل…  يباشا والله انا وصلت لعنوانها وسألت عليها قالوا انها مسافره بس هتطول 
أحمد…  ماشي اقفل بس عايزك تعرف هي في انهي حتي بالضبط وفلوسك هتوصل لحد عندك 
المتصل…  تمام يباشا هعرف واقولك 
وقفلوا 
“مامت رقيه قالت انها مسافره وهتتأخر علشان كلام الناس وكداا وانتوا عارفين الناس مش بتسيب حد في حالوه”  
********************
بعد ساعات…. 
خديجه..خبطت ودخلت 
حاتم… انا اسف مقصتش ان اعلي صوتي عليكي 
خديجه… عادي مفرقتش كتير حضرتك 
وحطت الملفات علي المكتب وخرجت 
حاتم…. يخريبيت برودك يشيخه 
********************
في الليل…..
خديجه…ماشيه مروحه عربيه قربت منها وخطفتها 
خديجه… جت تتكلم 
الشخص… خبطها بالمسدس واغمي عليها 
الشخص… الووو يباشا البيت التانيه اهي جبنها 
هو…. تمام اوووي تجيبها وتيجي حالا علي المكان اللي انتا عارفه 
الشخص… تمام يباشا وقفل 
*********************
وبعد شويه وصل الشخص هو وخديجه علي المكان اللي في رقيه 
مجهول…. بقولك اي يرقيه هيجيلك ورقه دلوقتي هتدخلك هتمضي عليها  
رقيه بصوت عالي…. مش همضي ومشين من هنا حالا
المجهول…..  هههههه وانتي مقتنعه اني اسمع كلامك هتمضي ولا 
رقيه….  مهما كان مش همضي 
المجهول….  ماشي
الشخص….  اهي يباشا البنت 
المجهول….  تمام اربطها علي الكرسي ده ووجه علي الكاميرا وسبها واخرج 
الشخص…  عمل كل اللي المجهول قال عليه وخرج 
المجهول…  بصي كدااا علي الشاشه اللي قدامك كداا رقيه بصدمه…..  خديجه 
المجهول…..  خد الورقه وامضي يقطه ولا نتقرأ الفاتحه علي روح ديجا وتبقي انتي السبب في موتها 
رقيه….. خدت الورقه وبصدمه عقد جوازي انا ويونس ده ازاي!! 
المجهول… متصدميش كداا  وشال البتاع اللي كان مخلي صوتو تخين ومتتغير وقال اوبس نسيت اقولك اني انا ابقا يونس 
رقيه بصدمه…يونننننسس!! انتا اللي عملت كل ده وخطفني!!
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة جدي للكاتبة بنت الجنوب

‫5 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!