Uncategorized

رواية بين الحب والأب الفصل الثاني 2 بقلم آلاء فرج

 رواية بين الحب والأب الفصل الثاني 2 بقلم آلاء فرج

رواية بين الحب والأب الفصل الثاني 2 بقلم آلاء فرج

رواية بين الحب والأب الفصل الثاني 2 بقلم آلاء فرج

قام أركان من على الكرسي وقرب منها بخبث
قامت موده من مكانها بفزع ومسكت السكينه اللي في طبق الفاكهه
وبصيت وراها لقيت منظر مرعب اوي
واغم عليها
في مكان آخر
_فين اخوك يا محمد
محمد بملل : أنا كل لما ارجع البيت تفضلي تسألي على أركان أركان مش صغير يا ماما أنا عايز اطلع انام لاني ما نمتش من إمبارح
_ انتَ كده كل لما أسألك عن اخوك ما تقولش حاجة يا ابني انا أمك وهخاف عليكم اكتر من اي حد
بصلها محمد بضيق وبعدين اتكلم بعصبيه : أنتِ بتقولي اي أنتِ عمرك ما كنتي أم دايما بتحبي مصلحتك وخلاص أنتِ خليتي ابنك يقتل وهو عنده ١٠ سنين فاهمه يعني اي طفل يقتل غصب عنه أركان ده كان ملاك كان وبسببك بقا شيطان مش ملاك وكل ده بسبب التار والزفت وخلي بالك بقا  عيله المناوي بيدورا على ابنك وهيقتلوه زي ما قتل ابنهم زمان سلام أنا طالع اتخمد
طلع محمد اوضته ووزع الباب وراه
وقعدت الام على الكرسي بحزن بسبب غبائها زمان خسرت أولادها الاتنين
عند موده & أركان
فتحت موده عينها وبصت لقيت أركان قاعد وحاطط الثعبان على كتفه
قامت نطت من مكانها وفضلت تلف في الاوضه وتصرخ
موده بصريخ :عاااااااااااا انتَ ازاي ماسك الثعبان كده ابعد عني يا ماما عييييييي
أركان ببرود :هشش اقعدي ساكته وبطلي صريخ تاني مره لو فكرتي تمسكي سكينه او مسدس او اي حاجة من دول مش هجيب ليكي الثعبان بس لأ انا ممكن عادي ارميكي في الصحراء وسط الثعبان والذئاب اقعدددددددددي مكانك
قعدت موده على الكرسي بخوف : م… مك. ن تشيل الثعبان ده عشان نعرف نتكلم عاااااا
قام أركان وقف وشال الثعبان من على كتفه ورماه على الأرض تحت رجل موده وبعدين شاله تاني
موده بصريخ :يا ماماااااااااااااع
ضحك أركان ضحكه خفيفه وبعدين شال الثعبان وحاطه في صندوق تحت السرير وقفل الصندوق وبعدين خلع الجزمه ومدد رجله على السرير
موده بخوف :ممكن يطلع من الصندوق ويجي من تحت السرير على فكره
أركان بملل : هشش عايز انام
موده بأحراج :طب مش اخلاق رجاله ابداً انك تنام وانا جعانه ممكن تجيب ليا أكل
أركان ببرود :  خدي الكشاف اللي على الترابيزه واطلعي برا وادخلي المطبخ هتلاقي أكل 
قامت موده من مكانها ومسكت الكشاف وفتحت باب الاوضه لقيت الشقه كلها ضلمه
دخلت جري على جوا و راحت تصحي أركان 
_أركان أركان أركان الشقه ضالمه اوي اي القرف ده مكسل تفتح النور أركان 
فتح أركان نصف عين وقام بضيق وشد منها الكشاف وزقها وفتح الباب وخرج برا الاوضه 
جريت وراه موده وفضلت ماسكه في التيشيرت بتاعه 
موده بخوف : عاااااااااااا مين ده 
أركان بغضب :اي يا اختي دي صوره بابا ودي صوره جدي 
موده بضحك : وانت معلق صورهم كده ليه في الصاله حرام عليك شكلهم يخوف ده شنبهم اطول مني وبيبرقوا كده ليه في الصوره 
أركان ببرود : مالكيش دعوه صورهم عجباني وبطلي كلام كتير وصلتك للمطبخ اهو جيبي اكل وتعالي على الاوضه وانا رايح انام ومش عايز اسمع صوت 
موده :طب شغل النور طيب أستغفر الله العظيم 
جاءت موده تدخل المطبخ سمعت صوت في الدور اللي فوق 
نورت الكشاف وطلعت على السلم براحه وحاولت ما تعملش صوت خايفه أركان يشوفها 
طلعت الدور اللي فوق لقيته ضلمه أوي سمعت صوت كلب وراها 
بلعت موده ريقها وبصت وراها لقيت كلب كبير اوي طولها ومطلع لسانه ومش مربوط 
بصتله موده بصدمه وبصت وراها وقالت :اجريييييييييي يا مجديييييي عاااااااااااا أركان قره عيني الحقنيييييي هموووووت
نزلت موده جري على السلم والكلب بيجري وراها وفتحت باب الشقه بسرعه وطلعت تجري في الشارع والكلب بيجري وراها
موده بصريخ : أنا عااااااااايشه مع شيطان قفل الانوار ومعاك ثعبان وكلب كبير لييييييييه كده ااااه يا موده يا صغيره على الموت يا لوووزه 
فتح أركان الشباك وبص لقى موده بتجري والكلب بيجري وراها وهي عماله تصرخ 
لقى تليفونه بيرن 
_الو الو يا مناوي اي بقالك ١٥ سنه بتدور عليا ومش عارف تقتلني هههههه انتَ ضعيف وهتفضل طول عمرك ضعيف 
= أنا لقيتك وعرفت مكانك يا ابن صالح حتى عرفت انك اتجوزت بس ما عملتش فرح خايف لنقتلك فيه بس مراتك جميله اوي حتى دي في الشارع والكلب بتاعك بيجري وراها والعربيه بتاعتي على أول الشارع وورينا بقا هتأخذها ازاي
فتح أركان الشباك بسرعه لقى موده بتجري وفي عربيه سوداء كبيره دخلت الشارع وبتقرب ناحيتها 
أركان بغضب :موووووووده 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد