Uncategorized

رواية حياة الأسد الفصل التاسع 9 بقلم أسماء رضا

 رواية حياة الأسد الفصل التاسع 9 بقلم أسماء رضا

رواية حياة الأسد الفصل التاسع 9 بقلم أسماء رضا

رواية حياة الأسد الفصل التاسع 9 بقلم أسماء رضا

*بصراحه ملقيتش احلي من الاية اني ابدأ بيها ♥️*.
___________________________
‏{  تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ  السُّجُودِ…. ????✨✨ } 
_________________________
فدخل الشخص وبان اكتر فصرخت وعد وحياة 
ساره بضحك : هيا دي المفاجأة ههههه اي رايكم حلوه صح هههههه 
وعد جريت عليه وحضنته 
_ يخربيتك هقع ههههه ثم ضمها إليه اكتر 
حياة كانت مصدومه من المفاجاه وكانت نفسها تقوم تحضنه بشدة 
( والله ما انا قايله واشتموا اووي ????????)
حياة بصدمه : ساره هو انا الي شيفاه بجد ولا لا
ساره بضحك : بجد يا قلب امك هههههه انا اروح اسلم بقي 
جريت ساره لتعانقه بشده ،،،، كان واخد ساره ووعد في حضنه 
الشخص بمرح : انا بقول ارجع احسن من الاحضان دي هههه 
وعد بحزن ودموع : اياك ترجع تاني دا احنا مصدقنا انك ترجع هئ هئ 
الشخص بحنيه : خلاص منيش راجع وسايب بناتي القمامير دول ثم اكمل بمرح بس انا عاوز تشوفيلي عروسه 
ساره بمرح : اشطاا لازم تبقا شبهي عسل وكيوت كدا
الشخص بضحك : لا انا صرفت نظري عن الموضوع كداا هههههه ،، وسعي كداا اسلم على قلبي الصغير داا اصل وحشانيي 
اتجه الشخص الي حياة ثم تحدث معها 
الشخص : طيب انتي هتفضلي كداا مصدومه 
حياة بصدمه : انت حقيقي صح 
الشخص بحنيه : ايوه حقيقي ثم كمل بمرح خش في حضن اخوك يا فواز 
ثم فتح ايده واتجه ليعانقها 
( هيييح موتوا بغيظكم انا مش هقول اسمه او هو مين  ???????? ) 
حياة حضنته وعيطت اووي وصوت شهقاتها عليا 
الشخص بحنيه وطبطبه علي حياة : اهدي ياا قلبي انتي عارفه ان انا بزعل لو شوفت دموعك دي نزله 
حياة بتحاول تهدي وتتكلم 
حياة بصوت ضعيف : انت …. هتم..شي … وتسبني .. لعلي.. تاني  وعيطت 
الشخص بغضب : دا انا هموته في ايدي علشان هو السبب انك هنا والله ما هسيبه عايش انا اقتله هو وأهله كلهم لمجرد لو فكروا بس انهم يذوكي انا مش هسيبك تاني 
حياة بفرحه : بجدد يعني انت مش هتسبني تاني يا بدر ،، ( افرااج ????) 
بدر : أيوه يا عيون بدر 
ساره بمرح : معلش يا بدور هقطع عليك اللحظه الجميلة دي هههه واعرفك بالعسل دول 
بدر انتبه ان كان فيه حد معاهم في الاوضه ،، التفت إلى الفتيات ووقع نظره علي فتاه جميله ورقيقه ومبتسمه 
بدر بتوهان : لا من نحيت عسل لا دي قمر 
ساره بمرح وغمز له : الصناره غمزت ولا ايي يا شقيق هههه 
بدر بتوتر : احم… لا انا ..قولت … اه 
ساره بضحك : بس يابطه ههه اعرفك دي ورد ( شاورت على ورد ) ودي علياء ( شاورت علي علياء ) ودي يا سيدي كارمن ( شاورت علي كارمن ) 
بدر سرح في اسم بنت منهم 
بدر بابتسامه : تشرفنا يا قمرات ،،،، احب اعرفكم بنفسي انا بدر الفقي ابقي اخو حياة ووعد وساره 
ردوا التلاته بصوت واحد : تشرفناا 
بدر بمرح : عندي خمسه وعشرين سنه ، سنجل ، عندي شقه في برج تحفه ، وعندي شركه كداا علي ادي معماريه بس ….. 
وعد بضحك : بدر يا حبيبي هو انت جاي تتجوز واحده فيهم ولا ايي 
بدر بتوهان : ياريت … وفاق علي ضحك وعد وحياة وساره 
بدر بتوتر : بهزر هههههه 
حياة بمرح : انت بتكدب في المعلومات بتاعتك 
بدر باستغراب : كذبت في ايي 
حياة بمرح : انت عندك يجي تلاتين سنه يا بدر ههههه 
بدر بمرح : بس مش حلو بذمتك دا وانا كنت بره بتبقا في مزز كدا عليا وضحك 
البنات كلهم ضحكوا 
( نعرف بقا الحج بدر ????) 
( بدر هو شخص مرح جداا مع اخواته لكن هو شخص عصبي  ومتكبر مع اي حد ،،عنده تلاتين  سنه ،، جسمه رياضي لانه بيلعب ملاكمه ،، لون عنيه عسلي داكن ،، عنده شركه مشهوره في ايطاليا ،، سافر بعد وفاة زهره بسنتين ،، اخو حياة في الرضاعه ،، زهره كانت عنده مرض خبيث اكتشفوه بعد ولادة حياة وتعبت زهره اوي فاربت عفاف  حياة )
( بااك ) 
ساره بمرح : قولي بقا يا بدر كان في مزز هناك شبهي كداا 
بدر بتمثل الدلع : دا انتي احلى منهم يا عمري هيهيهيي 
كارمن بضحك : يخربيتك اي ضحكت الرقصات دي ههههههه 
بدر حط ايده علي وسطه واتكلم بمياصه : ما لهم الرقصات يا اختي متشبهش ولا متشبهش ،، ستات حقوده 
ساره بمرح : انا عاوزه اعرف انت ازاي راجل وكمان فاتح شركه هههه 
بدر بص لها بطرف عينه : تحب اوريكي ازاي ،، وجري عندها 
ساره جريت منه وقاعده تصوت 
حياة بمرح : اللهي تنستر يا بدر اضربها دي كانت بتضرب ضرب 
وعد بمرح : ايوه انا عاوزه دم هنا ههههه 
بدر مسك ساره ونيمها علي الارض وفضل يزغزغها كتير 
ساره بضحك : بدر…. ههههه ….. هموت … ههههه …. مش قادره…. هههه 
بدر بيمثل الغضب : ههههه منيش سيبك الا وانتي ميته ههه 
ساره بصريخ : حد يلحقني هموت ااه هههههه
” في الجهه الاخرى عند أسد ” 
أسد كان رايح يجيب كارمن وعلياء وورد من عند حياة 
سمع صوت ساره وهيا بتزعق خاف ليكون علي هرب فدخل علطول 
أسد شاف بدر فوق ساره بس مكنش شاف وش ساره ،، اسد شد بدر وضربه في وجه بلكمه شديدة 
ورد بخوف : انت بتعمل ايي يا ابيه 
أسد بغضب : اطلعي بره كلكم يلااااا 
حياة بزعيق : انت بتعمل ايي يا متخلف انت سيبه دا اخويا 
أسد ساب بدر وساره ووعد جريوا علي اخوهم 
بدر بغضب : انت مين انت يا حيوان انك تعمل فيا كداا وضربه بالبوكس 
ساره بزعيق : بسسسس انتوا الاتنين 
الاتنين بصوا لبعض بإنتقام بعد كداا ركزوا في ملامح بعض 
أسد بصدمه : اي دا بدر 
بدر ركز اكتر في ملامح بعض وعرفه واتكلم بفرحه : اي دا اسد ،، ثم عانقوا بعض بفرحه عارمه …. كان جميع الفتيات لا يعرفون كيف عرفوا بعض 
بدر بفرحه : انت جاي هنا تعمل ايي 
أسد : دي مستشفى مهاب ،، ودول اخواتي كنت جاي اخدهم 
بدر باستغراب : ازاي انا الي اعرفه انك عندك مهاب دا انا اعرفه وفي بنت مش تلاته بنات 
أسد بضحك: دي كارمن اختي ودي علياء بنت عمي ودي بنت الداده مامتها هيا الي مربياني فبعتبرها اختي 
ورد كانت مكسوفه لانها بنت الداده وحياة ووعد وساره ميحترمهاش وكانت خايفه منهم 
ساره : تصدق اني انا لسه عارفه انهم مش اخواتك 
أسد : ايوه هما مش اخواتي هما بناتي ،، انت سبت المخابرات وفتحت شركه
حياة وساره ووعد في صوت واحد : مخابرات ؟؟
بدر بلوم : الله يخربيتك انا مش قايل لهم 
أسد بضحك : طيب انا ماشي عاوز حاجه يلا يا بنات ومشي 
حياة وساره ووعد بصوت واحد : استاذ بدر 
بدر بيمثل الخوف : والله الراجل ده بيكذب 
وعد : اومال ايه حوار الشركة دي لدما انت بتشتغل ظابط 
بدر : هفهمكم كل حاجه 
ساره : فهمنا يا حضرة الظابظ 
بدر ببرطمه : الله يخدك يا اسد وعالي صوته  انا يا ستي كنت كل ده في مهمه مزروع وسط مافيا والشركه دي حقيقه بس كانت تمويه علشان مرحش هناك ويسالوا انا شغال ايي 
حياة : امم يعني انت مقولتلناش انك دخلت كليه شرطه وقائل كليه اداره اعمال لا وكمان بتطلع مهمات وبتشغل في شركه ومخابرات 
بدر :اهو ابتدينا نحسد اهو اومال انتي مش شايفه جسمي عامل ازاي دا جسم رجل اعمال برده 
ساره : طب والله لقول لماما تخليها تطلع عيشتك 
بدر : لا وحياتك عندي يا سوسو بلاش تقولي لها هتقلبها مناحه وعياط …. 
عفاف بمقاطعه : اي داا بدر انت جيت امتي 
بدر سلم عليها وحضنها 
بدر : عامله ايي يا امي 
عفاف : انا كويسه بس انت مكنتش بتتصل علينا ليه هاا ومين اللي قالك احنا هنا ….
ساره بمقاطعة : احمم انا يا فوفه يعني انا اسيب حياة كداا ومرينش عليه 
وعد : انا عاوزه اعرف انتي ازاي رنيتي عليه وامتي 
ساره : دا انا لما كنت عندك يا وعد في الاوضه قاعده معاكي فضلت ارن عليه كان ديما مقفل فضلت ارن كتير لغايه اما رد وحكيت له الي حصل وهو قال غنه نازل علي اول طياره 
حياة بمرح: فوفه انا عاوزه اقول ليكي حاجه بدر شغال …..
بدر بمقاطعه : حياة مشفتيش الحاجات اللي انا جبت هالك 
وعد : طب وانا يا استاذ بدر مليش ،،،،، ساره : وانا برده 
بدر ببرطمه : انا الي جبته لنفسي منك لله يا اسد الكلب 
حياة بمرح : بدر غني لينا 
بدر : نعم يا اماا انا بدر الفقي اغنية
ساره بمرح : خلاص يا بدر الفقي اقول انا واغني 
بدر مسك صنيه وفضل يطبل عليها 
بدر بغنا : اي دا اي دا اي دا الي هوا في كداا ايوه في كدا ،، وفضلوا يغنوا ويرقصوا عند حياة 
” في السجن ” 
علي كان قاعد متعصب وكان بيتوعد الي اسد ،، قاطع شروده صوت شخص 
شخص : متقوم كداا يا حلو طلع الي معاك 
علي بعصبية : اخفي ياض مش نقصاك هيا ليما هزعلك 
شخص : متهدا كدا يا بطه علشان معلمش عليك 
علي بغضب : تعلم علي مين يا ابن ال ********** وضربه بوكس 
الشخص بعصبيه : انت قد الي انت عملته داا يا رجاله الواد داا محتاج ترويقه 
اتلم عليه الرجاله وفضلوا يضربوا فيه لغايه اما اغمي عليه
الشخص بتهديد : دي بس علشان انت ضربتيني لسه في ضرب بس هيبقى تقيل اووي بس خد حته وضربه بوكس دي بس أسد بيه بيهزر معاك فيها يلا يا رجاله نسيبه ياخد راحه خمس دقائق كداا ونيجي تاني 
اليوم خلص بدون ذكر احداث 
” في المستشفى ” 
وعد : انا هروح اشتري قهوه علشان مصدعه 
بدر : استني اجي معاكي اشتري لينا فطار 
وعد : تمام يلا ،،، ومشيوا سوا 
بدر : خدي القهوة دي واطلعي فوق لغايه اما اجيب الفطار لينا 
وعد : ماشي ،، واخذت القهوة ومشيت 
فجاه ظهر قدامها شخص دلقت عليه القهوة 
الشخص بعصبية : مش تحاسبي يا متخلفه انتي 
وعد بهدوء : انا اسفه ومشيت وهو مسك ايدها 
وعد بتهديد وهدوء : سيب ايدي لا اكسرها ،، هو ساب ايدها 
الشخص : طب انا اعمل ايي بالاسف دا هاا هدومي كلها بقت قهوه 
وعد بهدوء وبرود : امم طيب اعملك ايي يعني 
الشخص بعصبية : ايي البرود الي عندك ده ،، وعد سبته يكلم نفسه ومشيت 
‘ بعد وقت قصير ‘ 
بدر جه وجاب الفطار لهم 
بدر : اومال فين القهوة يا وعد 
وعد :  اتخبط في شخص وقعت عليه
بدر : خلاص هبقا انزل اجيب لكي تاني ،، صحي يلا ماما وساره وحياة 
وعد بمرح : لا يا خويا انا هصحي ماما وحياة بس انت صحي ساره 
بدر بضحك : لا انتي صحي ساره انا مش حمل ضرب منها 
وعد : بص احنا نصحي ونجري علطول ،، مشيوا الاتنين علشان يصحوا ساره 
كانوا فوق ساره لسه هيصحوها فجاه ……… 
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫2 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!