Uncategorized

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السادس والعشرون 26 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السادس والعشرون 26 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السادس والعشرون 26 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السادس والعشرون 26 بقلم باسنت أشرف

…ورجعتلكم ي حلوين عشااان نروح عند نصاار 
ف اوضة نصاار قااعد مهموم و حزين ???? وبيفكر ف اللي عملوا ماا هو خرب الدنياا ازااي قدر يعمل كده ف بنااتوا ده حتى مشفش العيل اللي ف بطنهاا و مكنش يعرف اذا كاان ولد او بنت اتخلى عن مسؤليته بسبب كلاااام فااضي زماان 
زمااان كاان ف حد كل شووية يقولوا ان مراتوا بتخونوا ماا هماا ف الاول كانت حيااتهم حلووة جداا بس المشكلة ف اللي حصل ان هماا اثبتولوا ان هي بتخونوا بس هي مكنتش بتخونوا بس هو للاسف صدق (مكنش فية ثقة والعلااقة اهم حااجه تكوون مبنية ع الثقة ) ف اكبر غلطه بينهم عدم الثقة لكن هوو ف الااول كاان متجوز رجااء عشاان كاان بيحبهاا 
Flash back~~~~~~~
***********
23 years ago
ف يوم من الاايام جة تليفون ل نصاار وهو ف الشغل 
نصار:  الو مين معاايا 
المتصل:  فااعل خير حبيت اقولك ان مراتك بتخونك مش اكتر 
نصاار:  انت مين ي و*خ واي الكلاام اللي بتقولوا ده 
المتصل:  جرى اية بس هدي اعصاابك اناا بس بحب خير لو مش مصدق روح ع عنوان ********
نصار:  مااشي ي حيو*ناناا هرووح العنوان عشاان اسبتلك انهاا مش بتخوني. 
وفعلااا راح نصار  المكاان واتصدم لما لقى رجااء بجد قاعده مع واحد اكبر منهاا بشوية بس كاان شب وسيم وكاان حااطط ايدية ع ايديهاا طبعاا هو قرب منهم 
نصاار: اخرة كل ده بتخوونيني ي فاج*ه 
رجاء:  نصاار اسمعني لوو سمحت 
نصاار:  اسمع اي اكتر من اللي شوفتوا قوومي معاايا يلاا 
الشب:  اي هدي اعصاابك عليهااا شوية ماالك اه اناا وهي بنحب بعض بس حضرتك دخلت بيناا وخربت علاااقتناا وبهدلت كل حااجه انت لااكر ان هي بتحبك لاا تبقى غبي و مليوون عبي كمااان هي بتحبني اناا 
رجااء:  لاا والله ي نصاار ده بيكدب عليك والله العظيم بحبك انت صدقني ي نصااار انت جووزي وحبيبي وابو عياالي مااتصدقووش 
رجااء وقتهاا كانت بتترجااه ان هو يصدقهاا لكن للاسف هوو مصدقهااش وصدق سيف ( من خلااال الموضووع ده نفهم ان اللي عمل كده هوو سيف ودي خطتوا) 
and flash back 
فاق نصار من زكرياتوا ع دمعة فرت من عيونوا مسحها بسرعه: ايووه هي اكيد خاانتني اناا متأكد اه اناا شوفتهاااا بعنيه
********
نرووح عند رجاء نلااقيهااا بتفتكر نفس الذكرة 
Flash back 
رجااء كاان دايماا سيف بيهددها ان هوو هيقول ل جوزهاا ان هما كانوا بيحبوا بعض وف اليوم دهو اتصل عليها سيف ع اساس انوا هيعتذر منهاا وهي صدقتوا لان هوو اقنعهاا انوا مساافر ف هي وافقت وراحتلوا و مكنتش تعرف ان نواياااه وس*ه من ناحيتهاا هو لؤ عمل كده وقتهاا وكاان السبب ف ان بنااتها يتربوا بعااد عن ابوهم ليية 
رجااء:  لية ي نصاار ليية موثقتش فياا وقتهاا مكنش، ده يبقى حالناا ليية كده حرااااااااام عليك ( نسيب طنط رجاء ف ذكرياااتهاا ونرووح نشووف حد تااني )
***********
عند ياامن و رناا 
يااامن:  ي رناا اعدي بقى عاايزة اية تعبنيني 
رنا:  انت اصلااا مبقتش طاايقني اناا عاارفة 
يااامن:  ي رناا  ي حبيبتؤ كفاايه نكد بقى مبقتيش تعملي حااجه غير تنكدي عليااا لية 
رناا:  اناا ده اناا حتى طيووبة ( شووفي البنت بتمثل البرءاه بس ع مين احناا كلناا عارفينهااا ) 
ياامن:  انت هتقوليلي 
رناا:  قووم هااتلي نوتيلاااا يلااااا
يااامن:  اناا مش لسة جاايب. 
رناا:  اكلتهاا ي ياامن مستخصر فيااا اخص عليك 
ياامن:  ليية ي حبيبتي هتبقى دينااصور 
رناا:  بس اناا مش بااكل لووحدي اناا باكل اناا وابنك لولاااه اناا مكنتش هااكل اصلاا
ياامن:  ليية بس ي حبيتي اناا راايح اجبلك نوتيلااا عاايزة حااجه تااني 
رناا:  ياااريت تجبلي شيبس بلييز 
ياامن:  تماام من عيوووني 
رنا:  يسلموا عيونكوي قلبي 
( مش عاارفة يااامن جاايب كمية البرووود دي كلهاا منين بس ازااي قاادر يستحمل رناا اناا لو منو اقتلهاا و ارتااح )
***********
ف بيت ساامي ابو اسر و رينااد 
نجااه:  ي ساامي انت لغااية دلووقت زعلاان مني 
ساامي:  لاااا ي نوجاا مش زعلاان اية بس اللي هيزعل…………..
قاطعتهم رينااد 
رينااد: انااا عاايزة اعرف الحقيقة 
ساامي:  حقيقة اي 
رينااد بجمود:  ازااي  اسر مش ابنك ويبقى ابن مااما الغير شرعي 
نجااه بشهقة:  يلااااهووووي انت مين قالك الكلااام ده 
رينااد:  سمعتوا من حضرااتكم 
ساامي:  قفلي ع المووضوع ده ي رينااد و قومي رووحي اوضتك يلاااا 
رينااد:  لاا مااهو اناا لاازم اعرف لاماا اقسم بالله هرووح اقول لااسر كل حااجه وهتضطروا  تحكولوا كل حاجه برضوا 
… 
سااامي:  اعقلي ي رينااد و اقعدي 
رينااد:  مااانا ف كاامل قوواي العقلية اهووو شاايفني مجنوونه 
نجااه:  بعد الشر عليكي ي قلب امك 
رينااد:  يبقى هتحكوولي 
نجااه بجمود:  تمااام مش انت حاابة تعرفي يبقى تسمعي بقى 
رينااد: قولي 
سامي: نجا……
نجااه: اللي حصل *****
يتبع………. 
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية مسك للكاتبة ملك أحمد

اترك رد

error: Content is protected !!