Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل السابع 7 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل السابع 7 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل السابع 7 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل السابع 7 بقلم رحمة أشرف

مروان . انتي بتعملي ايه في وقت زي ده بره 
زهراء بعصبيه . وانت مالك.انت 
مروان . ايوه صح. انا اسف. عن ازنكو
ومشي 
ريتاج بعصبية وصوت واطي..انتي متخلفه. ايه الي قلتيه ده. …
زهراء بندم . مش عارفه والله .بس كنت متعصبه منك…. انا خبصت مش كده 
ريتاج . .اوي كمان 
زهراء.  طيب انا هروح اعتزر وانتي روحي دوري علي رحمه 
ريتاج.  تمام انا هروح أوري الناس الي هناك دي صوره رحمه ممكن يكونو شافوها 
زهراء ..ماشي ..ومشيت تشوف مروان فين 
عند مروان . كان ماشي بيفكر في زهراء وقد ايه هي جميله جدا…..وفي انها خطفته من اول يوم شافها ..فيه .يااااه قد ايه هي رقيقه. اوي ..
زهراء من الخلف . لو سمحت يا استاذ..يا بش مهندس 
مروان بص وراه.. ايوه في حاجه يا انسه 
زهراء بخجل . أنا…. انا. بجد اسفه علي الكلام الي قلته. بس مش عارفه طلع مني ازاي. انا والله مش وحشه.  انا بس متوتره علشان مش لاقيه اختي. 
مروان بابتسامه. بس بس اهدي خلاص مفيش مشكله. 
زهراء بابتسامه خطفت قلب مروان.  يعني حضرتك مش زعلان 
مروان هز رأسه بلا …
زهراء بابتسامه.  شكرا جدا والله. انا اسمي زهراء .
مروان مد أيده ليها .. وانا البش مهندس مروان الالفي 
زهراء سلمت عليه.  بحد حضرتك البش مهندس مروان 
مروان بابتسامه. ايوه انا. 
زهراء بابتسامه . ماشي.. اتشرفت بمعرفتك.
مع العلم أن مروان كان لسه ماسك اديها ..
زهراء بخجل ..ممكن لو سمحت تسيب ايدي 
مروان ساب اديها . انا بجد اسف 
زهراء بخجل وابتسامه.  يلا انا لازم امشي. عن ازنك 
مروان بابتسامه..ماشي..خلي بالك من نفسك. وانتي ماشيه ..
زهراء بابتسامه . حاضر.  ومشيت وهي بتبص وراها علي مروان وهي مبتسمه 
ريتاج.  هاي يا جوليت. سرحانه في ايه …
زهراء . مش في حاجه .يلا يلا 
ريتاج وهي تغمزلها.ايه الحكايه فطميني
زهراء بعصبية.  هيكون في ايه يا ريتاج. مفيش حاجه ..انا مش هسمح لحد يقرب مني تاني واحس بنفس الوجع تاني 
ريتاج وهي تحضنها.  اهدي يا قلبي بس انا مش قصدي حاجه
زهراء بدموع. انا عايزه رحمه. 
ريتاج بحزن. هترجع انا واثقه أنها هترحع
بعدين مشيو روحو 
???????????????????????????????????????? 
تاني يوم ..
رعد صحي من النوم لقا رحمه نايمه راح غطاها حلو ودخل الحمام غير لبسه وخرج وخرج لقاها بصه في السقف وهي بتعيط فراح لعندها ..مالك يا رحمه 
رحمه بدموع…..دي اول مره ابعد عن امي واختي. وقت طويل كده…… 
رعد بص الاتجاه التاني مش عارف يعمل ايه.  بعدين بصلها..طيب.يا رحمه …الي انتي عايزاه … هسيبك تمشي..بس 
رحمه قامت قعدت …بس ايه 
رعد رفع أيده. يومين بس وهتمشي 
رحمه بحزن.  لسه يومين. …. بس وعد
رعد بصلها..وعد 
رحمه مسكت أيده وشبكات صوبعها الصغير في صباع رعد..وقالت بابتسامه . وعد 
رعد بصلها بحب بين في عنيه الرمادي الي رحمه بتهرب منها لأنها بتحس أن قلبها بيدق بعنف 
رعد مسك اديها وباسها ..وبصلها لقاها مكسوفه اوي.  مش عايز اشوف دموعك تاني. 
رحمه بصت في اتجاه التاني بعدين قلت وهي بتحاول تداري كسوفها . وبعدين يا استاذ يا محترم. انت ازاي تعمل كده …. انت قليل الادب 
رعد بابتسامه ابتسامه عريضه ..انا رايح الشركه. خليكي مؤدبه …وبلاش جنان.. وبصلها.  ومتحوليس تهربي. والله لو عرفت انك حاولتي تهربي. ….. ساعتها مش هخليكي تشوفي الشارع تاني 
رحمه. وهي تقف علي السرير. بعيداً عن اني انا اصلا مؤدبه وكيووت ومش مجنونه.  حاضر مش ههرب. 
رعد بابتسامه ..كده شاطره …يلا سلام …وجه يخرج 
رحمه.  رعد رعد استني بس. 
رعد وقف وبصلها.  نعم 
رحمه جابت حاجه عاليه شويه ووقفت عليها وحطت اديها علي رأس رعد وقالت ..استودعك الله الذي لا تضيع ودائعه
رعد بابتسامه ..في امان الله 
رحمه بابتسامه يلا روح الشغل
رعد ….يلا السلام عليكم
رحمه وهي بتلوح بايديها ???? بابتسامه. سلام …
رعد مشي وهو مبسوطه اوي اول مره يخرج من البيت وحد يعمل معاه كده 
رحمه لبست هدوم كان جيبهالها رعد ونزلت تحت ..
سميحه بابتسامه. صباح العسل يا ست البنات 
رحمه وهي تبوس خدها. صباح السكر . بتعملي ايه 
سميحه. مفيش..يا ست البنات بعمل اكل علشان الحراس والخدامات 
رحمه .. بجد يعني انتي بتطبخي للحراس
سميحه ايوه يا بنتي. وده قرار من البش مهندس رعد ..لأنهم بيقفو في الشمس كتير. وبيتعبو 
رحمه بابتسامه.  طيب تحبي اساعدك ..في حاجه 
سميحه. ميصحش يا ست البنات 
رحمه. ده يصح ونص..بصي هنعمل اكل واحكيلي عن رعد شويه 
سميحه . عايزه تعرفي ايه 
رحمه وهي تشاور علي البصل. اقطع ده .
سميحه. لا علشان عيونك بس 
رحمه.  لا انا هقطعه. وطلعت علي الرخامه ومسكت السكين وفصلت تقطع بصل.  قوليلي بقا يا دادا.  رعد متجوزش ليه لحد دلوقتي
سميحه .والله يا بنتي مش عارفه. بس هو مش بيفكر في حاجه زي دي…
رحمه بابتسامه. وهو ليه في البنات وكده 
سميحه بعدم فهم.. يعني ايه 
رحمه  بضحك .ههه ركذي معايا يا دادا .يعني بتاع بنات وبيسهر بره مثلا 
سميحه بابتسامه .  اااااه لا لا خالص. انا بشتغل هنا من و رعد عنده 19 سنه. ولا مره شفته مع واحده.  دي اخر حاجه هو بفكر فيها
رحمه بابتسامه . ريحتيني.وبعدين من غير ما تاخد بالها جرحت نفسها.  عاااأااااا  
سميحه بطربه..انتي كويسه يابنتي 
رحمه وهي تحط لديها تحت الميه..ايوه ايوه كويسه بس جرح صغير 
سميحه. قلتلك يا بنتي بلاش. تعالي نشوف الجروح. 
سميحه عقمتها الجروح. ولفته بشاش ….ارتاحي انتي يا بنتي 
رحمه.  لا مفيش مشكله يا حبيبتي انا كويسه والله.  
سميحه. بس يا بنتي 
رحمه بضحك. في ايه يا سموحه بقا قلبك رهيف ليه كده. 
سميحه .  ههههههه.ربنا يفرح قلبك علي طول يا بنتي 
رحمه.  طيب تعالي نعمل اكل….علشان عايزه ابعت لرعد اكل علي الشركه 
سميحه . مش هينفع يا حبيبتي. البش مهندس مش بيحب الحركات دي 
رحمه تعالي بس نجرب. 
????????????????????????????????????
في شركة الجارحي
رعد قاعد في المكتب الباب دق. ادخل 
مروان بابتسامه. حبيبي فاضي 
رعد بصله بعصبية. بلاش كلمه دي بتعصبني
مروان. ههههههه خلاص خلاص 
رعد بصله …انت مش في الشركه بتاعتك ليه  يا بني ادم ..
مروان بابتسامه ..معنديش حاجه مهمه فقلت اجيلك .اقضي اليوم سوا 
رعد . بعيدا عن اني مش فاضيلك..ايه سر الفرحه الي في وشك دي 
مروان قعد فوق المكتب قصاد رعد …اقولك 
رعد وهو يشاور علي الكرسي. اظن أن البتاع ده معمول للقعود عليه مش علي المكتب 
مروان. هههههههههه اهدي بقا خليني اقولك علي حاجه 
رعد بانتباه.  اتكلم يا خويا 
مروان بابتسامه. صاحبك وقع في الحب ومش عارف انام 
رعد بابتسامه   ودي مين بقا الي مخلياك مش عارف تنام دي 
مروان بابتسامه . اخت رحمه زهراء 
رعد . انت مجنون يا ابني. وتعرفها منين دي 
مروان باستغراب.  مجنون ايه يا ابني…وبعدين والله ما بيكون في بالي أشوفها ….القدر هو الي بيحطها قدامي. 
رعد بابتسامه. طيب ربنا يسعدك 
الباب دق 
رعد ادخل ..وانت يالا اقعد زي الناس .
مروان. الله.  
دخلت سلوي وهي سكرتيرة رعد .بمياعه.  بش مهندس..رعد. البوكس ده ..جات لحضرتك..من شويه 
رعد.بجديه …. حطيها واخرجي
سلوي بمياعه وهي بتمشي بطريقه مغريبه ..علشان تلفت نظر رعد. ومروان ماسك ضحكته بالعافيه 
رعد بعصبية.  ما تنجزي يا سلوي..
سلوي بخوف. حاضر.  حطت البوكس وخرجت…
مروان.  ههههههههههههه…. والله انتي واحد مش وش نعمه. 
رعد . واالهي
مروان بضحك وهو يقلد صوت سلوي ..بش مهندس رعد ..الطلب ده جي لحضرتك ..
رعد . والله انت فايق و رايق 
مروان . طيب ما تفتح البوكس. يا ابني 
رعد مش مهتم. سيبك.بعدين 
مروان شاف الكارت الي عليه.  ده من رحمه 
رعد بصله بصدمه.  مين 
مروان.هههههههه رحمه. استني. طلعت من غير ما تفطر..فحضرتلك ده.  ياريت تاكل….ههههههههههههه والله رحمه دي بتفهم. وعسل ..بس يا عيني وقعت تحت ايد الي مش بيرحم 
رعد وهو ياخد منه الكارت.  هات كده. ويلا اطلع بره 
مروان بضحك..طيب مش هتاكلني معاك يا بخيل
رعد وهو يزقه..ماشي يا سيدي انا بخيل يلا امشي ..
مروان بغمزه. ماشي يا رعدي. ومشي 
رعد قفل الباب وقعد علي المكتب وفتح البوكس لقا فيه علبه طعام وجواب كمان 
بالهنا والشفا…… ورسمه وش مكسوف كده. رعد ضحك وبعدين فتح العلبه لقا فيها اكل..مسك تلفونه ورن علي سلوي …متدخليش حد. تاني .. وفصل معاها وفضل ياكل وهو مستمتع وهو اول مره ياكل اكل باللذاذه دي .
????????????????????????????????????????????????
في بيت رحمه 
الام . ايوه يا حبيبي. عامل ايه 
طارق وهو ابو رحمه وزهراء.  ..الحمد الله يا حبيبتي انتي عامله ايه والبنات عملين ايه. ورحمه اكيد مجنناكي 
الام مسكه دموعها. اكيد ..يا خويا . هي اصلا مجنونه رسمي 
طارق.  في ايه يا حبيبتي في حاجه حصلت مع البنات 
سوسو . لا يا خويا الاتنين بخير الحمد لله.  
طارق ..طيب اديني اكلمهم..
سوسو بتوتر. ها.    اص. اصل. هم…هم…اه اه في المدرسه 
طارق بشك. مالك يا حبيبتي. في حاجه حصلت. رحمه كويسه. زهراء. ..اوعي يكون حصولهم حاجه وانتي مخبيه عليا 
سوسو . هخبي عليك ايه يا حبيبي بس .انا لازم اقفل علشان حاطه الاكل علي النار …سلا السلام عليكم
طارق.  ماشي. وعليكم السلام..وقفل 
سوسو بدموع. انا اسفه 
زهراء.  ليه كدبتي علي بابا 
سوسو بدموع. مش هقدر استحمل وهو بيقولي أنها ضاعت بسببي. لان انا الي طلبت أننا ننزل مصر. وقلتله اني هاخد بالي منكم….ومش هقدر استحمل هو بيقولي اني السبب 
زهراء وهي تحضن امها.  طيب يا ماما خلاص. اهدي. أن شاءالله هترجع 
سوسو بدموع .هي راحت فين. دي واحشتني اوي 
زهراء بدموع. هترجع. قلبي بيقول أنها بخير. 
????????????????????????????????????
عد اليوم   وجه اليل 
في بيت الجارحي 
رعد جه من الشغل ..دادا..يا دادا 
سميحه.  ايوه يا ابني.. الحمد لله على السلامه…
رعد بابتسامه. الله يسلمك .  امال فين رحمه 
سميحه بخوف وتوتر.  هي ..هي.  فوق 
رعد . في ايه يا دادا حصل حاجه 
سميحه.  الصراحه رحمه وهي بتعمل اكل اديها انجرحت 
رعد انخض عليها. وهي فين 
سميحه. فوق يا ابني ..
رعد طلع علي فوق وقلبه بيدق بعنف 
وخبط علي الباب.  رحمه 
رحمه وهي قاعده علي السرير وبتكتب ..ادخل 
رعد دخل وجرا عليها.  رحمه انتي كويسه. 
رحمه بابتسامه. انا كويسه 
رعد مسك ايديها..من ايه ده 
رحمه بابتسامه. والله كويسه. متخفش. وده جرح صغير. 
رعد خدها في حضنه .الحمد لله انك كويسه …. كنت خايف عليكي اوي.  
رحمه وهي في حضن رعد استغلت خوفه عليها . رعد انت ليه مش عيزني امشي وكمان خايف عليا ليه 
رعد بصلها بحب كبير وهو ينظر إلي عينيها العسليه الجميله .  علشان بحبك يا رحمه 
رحمه انصدمت 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد