Uncategorized

رواية عشق الأيام الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منار كريم

  رواية عشق الأيام الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منار كريم

ساره بضحك وبخبث= كله حصل يا كبير ههههههههه
آسر بضحك : مخيبتيش نظرتي فيكي 
ساره = عيب عليك هو انا اي حد 
آسر بخبث وتخطيط : اما نشوف ست ايام بقي هتعمل اي 
ساره بغمزه = اي ناوي علي اي 
آسر : كل خير بس متنسيش اللي اتفقنا علية 
ساره بخبث = متقلقشي زي ما اتفقنا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ايام = الو 
حمزه = اي يا حبيبي خلصتي ولا لسه 
ايام = ايوا انا في الطريق مروحه لان في محاضره الدكتور بتاعها مجاش فا هروح انا اسبقك 
حمزه = تمام يا حبيبي بس متتاخريش وخلي بالك من نفسك ماشي 
ايام = حاضر 
حمزه = لا اله الا الله
ايام = محمد رسول الله مع السلامه وقفلت 
بعد ما قفل مع ايام لاقي رساله علي رقمه وكانت مضمونها 
( لتاني مره احظرك متثقشي في مراتك للدرجه دي انا خايف عليك واعتبرني فاعل خير مش اكتر ) 
حمزه بغضب = ااااه يا ولاد **** عايزين تشككوني في مراتي وافتكر الرساله الأولي
 فلاش باك 
الحمزه وهو في الشغل تليفونه رن 
حمزه = الو مين معايا 
البنت بمياعه = استاذ حمزه معايا 
حمزه = ايوا انا حمزه مين معايا 
البنت = مش لازم تعرف انا مين با الظبط بس عيزاك تعرف ان مراتك مش زي ما انت فاكر أن مفيش منها في ادبها واحترامها دي مقضياها باسم الجامعه والحلال والحرام قدامك 
حمزه = انتي مين 
البنت = هههههههه فاعله خير وقفلت الخط 
حمزه في نفسه بعد ما الخط اتقفل اكيد دي واحده ميتحبش ايام وعيزين يشككوني فيها لاني بحبها ايوا ايوا هو كدا 
نهاية الفلاش باك 
حمزه = اااه يا ولاد **** والله مهما عملتوا مش هتقدروا تشككوني في ضافرها حتي 
وعدي اليوم بخير علي جميع ابطالنا 
تاني يوم 
ايام بتعب = حمزه يا حمزه اصحي 
حمزه بقلق = مالك يا قلبي فيكي حاجه 
ايام = مفيش بس بطني وجعاني شوية 
حمزه = طيب البسي نروح نكشف 
ايام = لا قوم أنت البس وانا ههحضر الفطار وروح شغلك وانا هنزل لماما اقعد معاها شوية 
حمزه = متاكده يا ايام 
ايام با ايماء= اه يلا قوم بقي علي شأن متتاخرشي 
حمزه = بس متتعبيش نفسك انتي انا مش هفطر انهارده وهبقي افطر في الشغل 
ايام = تمام 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
حبيبة = عمر انا هنزل بقي عايز حاجه 
عمر = هتنزلي فين وانتي لي لبسه من دلوقتي 
حبيبة = علي شأن الكلية يا عمر في أي 
عمر برفض = لا يا حبيبة مش هتروحي الكلية انهارده غير لما اخدك ونروح للدكتوره تكشف عليكي وتطمنا وتاخدي اجازه انهارده وتروحي بكرا 
حبيبة = والله الموضوع مش مستاهل كل ده 
عمر = لا يا حبيبة وزي ما قلتلك هيحصل سامعه 
حبيبة = اوووف  حاضر يا عمر حاضر 
عمر بضحك = شاطوره يا ملكة عمر 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
انچي في التليفون= انا مش مصدقه نفسي والله يا احمد أن خلاص فرحنا كمان يومين 
احمد بضحك = ولا انا والله يا مجنونه 
انچي = مجنونه اي يا احمد والله انت اللي ستين مجنون كمان 
احمد = خلاص يا ستي متتقمصيش مجنون هيجوز مجنونه وهيخلفوا مجانين صغيرين هههههههه 
انچي = لو سمحت متقولشي علي عيالي كدا هو اي نعم هما لسه مجوش بس من دلوقتي مش عايزه اسمع حد يغلط فيهم سامع 
احمد = هههههههه والله فعلا مجنونه واكبر مجنونه كمان 
انچي = طيب يلا اقفل بقي علي شأن مش فاضية ليك دلوقتي ورايا حاجات كتيشر  سلام وقفلت الخط في وشه 
احمد = هههههههه يا بنت المجنونه يعني تتصلي. تقفلي في وشي كمان والله انا حبيت مجنونه 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ايام = والله يا ماما انا مش قادره لا اكل ولا حتي اشرب وجسمي كله وجعني اوي 
كريمه = بقالك كام يوم كدا 
ايام بتعب = والله يا ماما معدتي وجعاني اوي بقالها يجي اسبوع كدا ومش طايقه لا اكل ولا اشرب
كريمه بفرحه = طيب انتي مجربتيش تعملي اختبار حمل يا ايام 
ايام = حمل حمل اي يا ماما اكيد لا يعني 
كريمه = اسكتي يا هابلة واعملي اختبار الحمل يلا 
ايام وهي بتحط ايديها علي بطنها بتوتر = ي…يعني ممكن ابقي حامل هنا 
كريمه = ايوا يا حبيبتي بس يا ريت منسبقشي في الأحداث ونتأكد الاول 
ايام بفرحه = ايوا ايوا نتأكد وعدي نص ساعه 
ايام وهي متوتره وماسكه الاختبار في ايديها = ماما هو لو في شرطتين يبقي مش حامل صح 
كريمه = شرطتين انتي حامل يا ايام حامل يا حبيبتي الف حمد وشكر ليك رب كبرتيني يا ايام وهتخليني تيتا بدري الله يرحمك يا محمد كنت نفسك تشوف اليوم ده 
ايام بصدمه ولسه مش مستوعبة = يعني اي يا ماما انا هبقي ام 
كريمه بفرحه = واحلي ام يا قلبي يلا بقي اتصلي علي حمزه قولية انك رايحه خارجه معايا  نروح نحلل ونتأكد اكتر 
ايام = لا يا ماما مش هقولة علي شان لو لقدر الله مفيش حمل ميزعلشي ولو بقيت حامل فعلا عايزه اعملهاله مفاجاه 
كريمه = ربنا يفرحك يا بنتي ويرزوقكوا با الذرية الصالحة يا رب 
ايام = طيب انا هطلع بقي لان مفضلشي كتير وحمزه يجي 
عند حمزه في الشغل 
حمزه = ايوا تمام كدا يا عمر واحنا أن شاء الله هنخلص المشروع ده قبل الوقت المحدد كمان متقلقشي 
عمر = وانا واثق فيك يا صحبي سيبك من الشغل انت عامل اي وايام اي اخبارها
حمزه = الحمدلله تمام صحيح البت بيبو عامله اي وحشاني بنت اللذينه مبقتشي اشوفها 
عمر = والله لسه جايين من عند الدكتوره
حمزه بقلق = لي مالها فيها اي 
عمر = مفيش يا عم كل الموضوع انك هتبقي خالو كمان تمن شهور 
حمزه = يعني هي كويس…….. انت بتقول هبقي خالوا يعني حبيبة حامل وكدا ولا اي 
عمر بضحك = ايوا يا ابني حامل في شهر 
حمزه بفرحه وهو بيحضنه = الف مبروك يا صحبي وربنا يكملها علي خير خلي بالك منها اكتر يا عمر 
عمر = عيب عليك انت بتوصيني علي حبيبة والله عيب يا  عم علي العموم عوبال ايام 
حمزه = يا رب 
في معمل التحاليل 
ايام = لو سمحتي عايزه اعمل تحليل دم للحمل هو بيطلع بعد قد اي 
الموظفه = لو مستعجل بعد نص ساعه ولو عادي بعد ساعتين كدا 
ايام = لا عايزاه مستعجل لو سمحتي 
الموظفه = حاضر في دورك اللي جاي وبعد نص ساعه 
الموظفه = ايام محمد 
ايام = ايوا انا 
الموظفه = اتفضلي النتيجه وخدت ايام نتيجه التحليل 
ايام بايد مترتعشه وصوت يكاد يكون مقطوع من الخوف= يا رب يا رب بسم الله الرحمن الرحيم وفتحت التحليل وكانت النتيجه Postive( إيجابي) 
ايام بفرحه انا مش مصدقه طلعت حامل يا ماما طلعت حامل في شهر واسبوعين 
كريمه بفرحه = الف حمد وشكر ليك يا رب وحضنتها 
ايام = يلا يا ماما بقي نلحق نروح قبل ما حمزه يجي علي شأن اعمله المفاجاه 
كريمه =يلا يا حبيبتي وروحوا 
ايام = يلا يا كرمله علي شقتك انا طالعه بقي قبل ما جوزي ابو عيالي يجي من الشغل هههههههه
كريمه = ربنا يسعدك يا حبيتي صحيح يا ايام متعمليش مجهود يا حبيبتي متنسيش انك لسه في الاول 
ايام = متخفيش يا ماما يلا سلام وطلعت ايام شقتها وكانت المفاجاه 
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد