Uncategorized

رواية أميرتي البريئة الفصل العاشر 10 بقلم شهد طارق

 رواية أميرتي البريئة الفصل العاشر 10 بقلم شهد طارق

رواية أميرتي البريئة الفصل العاشر 10 بقلم شهد طارق

رواية أميرتي البريئة الفصل العاشر 10 بقلم شهد طارق

مليكه بصدمه: ايه الانت بتقولو داا يمرااد 
مراد بضحك: موافقه اكيد انا اصلاا اتحب انا عارف 
كانت مليكه تنظر لمراد ولكنها لم تري وجوه الاخرين 
نظرت بجانب مراد وقعت عنيها عليه نعم انهو هو بعيناه الخضراء الحاده وشعره الاسود الغزير ونظراته التي تتطلق شرار..وشوق وحزن وفرحه معاااا 
قالت مليكه عندما راته بتوتر وخجل: ا ا انا موافقه 
نظر مراد ثم قال بتصفير وضحك: هشفقك عليكي وهخطبك يمليكتي…
امير بغيظ وغضب: مليكتك دااه اي انشاء الله ثم فاق لنفسه سريعاا وقال ببرود: حرام يمراد تقول كداه..وااه انا عندي مشوار مهم لازم اروحه 
سار وجاء جانب مليكه ثم همس فاذنيها:  هتندي ي أميرتي هتندميي وهتتمني الموت ومش هطوليه معايااا وفي جحيمي…. 
قال مراد بسعاده: استني يميروو خودني معاك انا ومليكه.
قال امير بغيظ: يلا يا مراد اتفضلي يا يا انسه مليكة…..
___________________________________
في حي شعبي اول مرة نروحو 
كانت تنام بعمق 
دلفت الام الي غرفتها بنتها الوحيده وهي تقول بصوت عاليي 
انتي يا هانم كل دااه نايمه يلا اصحي عشان تروقي معاياا عشان عمك جايي انهارده من امريكا هو ابنه
قالت شهد بنوم:حاضر يماما خمس دقايق بس……
والام وتعرف ب مروة:مفيش حاجه اسمها خمس دقايق قومي يلا ولا انتي مش فالحه غير في القاعده قدام ازفتت التلفون داه.
قالت شهد بتثاؤب وهي تنهض من على السرير:خلاص قمت قمت 
هقوم اخد دش واتوضي واصلي واجي اروق.
قالت مروة:بسرعه طيب 
خرجت الام من غرفه بنتها 
ودلفت شهد الي المرحاض 
بعد فتره خرجت شهد من المرحاض وهي تجفف شعرها البني المائل للاسود.متوسط الطول..
اعرفكو ب شهد 
فتاه في ال 18من عمرها تمتلك عيون عسليه وبشره قمحيه بعد الشيء وشعرها بني مائل للاسود واهدابها كثيفه وشفتاها ممتلئه تعشق قرايت الروايات وكتابتها  فتاه مرحه  يتري بقا هتفضل مرحه على طول؟ هنشووف.
امسكت هاتفها بعد ان انتهت من صلاتها 
ودخلت على الصراحه وجدت ماسدج مكتوب فيها 
متقلقيش من الامتحانات….وذاكري كويس عشان تدخلي طب اسنان… يا دكتورتيي..
ارتسمت ابتسامه بلهاء على وجهها وهي بتقول: الله….مين اللي بعت الماسدج ديي 
دخلت على الصراحه تاني وجدت: لما ابن عمك يجي  متخرجيش بشعرك ومتتكلميش معاه ماشي تسلمي على عمك وتدخلي اوضتك 
تلقائياا هزت رأسها للامام علامه على الموافقه 
قاطعها صوت والدتها وهي تقولل 
شهد شهد.تعالي افتحي الباب لعمك وابن عمك..
كانت ستخرج تذكرت انها لا تردتي حجابها قامت بارتداء ازدالها بسرعه 
وخرجت فتحت الباب:
وقالت اتفضلو 
في الليفنج…….
قال العم (سامي):عامله ايه يبنت الغالي وحشتيني اويي 
شهد بسعاده: وحضرتك يعموو وحشتني اويي 
قال شاب في العشرينات من عمره ودااه زين 
جسده رياضي وعيناه سوداء وشعره بني ولحيته بني ويتميز بغمازات 
قال زين: عامله ايه يا شهد 
قالت شهد بسرعه: كويسه الحمد الله عمو انا هدخل اذاكر عن ئذنك 
قال العم: اذنك معاكي يا شهود…
ذهبت الي غرفتها وجدت…..جادعه يلا روحي ذاكري يا دكتورتي.. __________________________
في العربيه كان يجلس مراد بجانب مليكه في الخلف 
ويجلس امير بجانب السائق 
قال امير باستفزار: مقولتليش يعني ي مراد انك هتخطب طفله 
قال مراد بابتسامه: مليكتي احلى طفله 
ضحت بانتصار وهي بتقول ببراءه مصطتنعه: عموو هو احنا قدامنا قد ايه ونوصل عشان زهقت 
نظر لها بغضب ثم قال: انتي كنتي تطولي تركبي عربيتي اصلااا انتي جايه من الشارع لولايه كان زمانك لسه شحاته 
نظر له مراد بصدمه ثم قال: انت بتقول اي 
قال امير ببرود: زي ما سمعت…
_____________________________
عند ميار 
ميار: ماما انا هنزل اشتري نسكافيه عشان خلص 
الام: طيب يحبيتي متتاخريش 
قالت ميار: حاضر 
نزلت ميار واثناء سيرها في الشارع 
جائت سياره بسرعه عاليه وخبطتها 
واصبحت كالجثه الهامده….
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!