Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل العاشر 10 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل العاشر 10 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل العاشر 10 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل العاشر 10 بقلم رحمة أشرف

تاني يوم .رحمه صحيت وهي مبسوته اوي علي انها هتخرج من البيت وهتشوف اختها قامت نزلت لتحت وهي فرحانه …
رحمه بفرح وصوت عالي. دادا يا دادا..يا سموحه يا سمحمح ..يا سموووووح. 
سميحه خرجت من المطبخ وهي ميته ضحك علي تلك المجنونه.  انا هنا يا ست البنات ..
رحمه وهي تحضنها. وتقول بضحك.صباح الاناناس علي اجدع ناس. 
سميحه . هههههههه صباح العسل علي عيونك يا قلبي 
رحمه بتضحك وبين الفرحه علي وشها…
سميحه. سر الوصفه ..لو سمحتي 
رحمه باستغراب ..وصفت ايه 
سميحه بضحك. الابتسامه دي. 
رحمه وهي تحط اديها علي كتفها .اصل والحمد لله… الوحش قرر أنه يسب بيل ..ويعفو عنها
سميحه بعدم فهم. مين .
رحمه بضحك ..بصي يا ستي بيل دي بنوته كيوت زي كده. حبسها الوحش في قصره علشان هي الي هتوقع سحر العجوز الساحره. ده كرتون والبطله فيه كيوت وطيوبه زي كده. والوحش خلاص هيعفي عني. واكيد عارفه مين الوحش ده 
سميحه بضحك..قصدك علي رعد 
رحمه بضحك..ده مش رعد ده من النهرضه اسمه الوحش.تمام ..
سميحه بضحك..هههههه طيب الوحش وراكي 
رحمه بصدمه. نعم 
سميحه هزت راسها بايوا. يلا يا بيل انا روح اشوف الي علي النار ههههه
رحمه بخوف…. لا تعالي هنا متسبنيش معاه لوحدي……..بس كانت مشيت  رحمه است بانفاس حد وراها 
رعد من خلفها.  ممكن تبصيلي 
رحمه بصت وراها بخوف شديد..نعم 
رعد بابتسامه علي تصرفها فهي واقفه حاطه راسها في الأرض ووافقه مؤدبه ..عيدي الي قلتيه كده 
رحمه وهي يتقلد مني ذكي في مسرحيه كده اوكيه …والله يا ابن الزينه مقلتش حاجه اني. اني..مظلومه يا بيه ..اهي اهي اهي 
رعد باستغراب. ايه ده افصلي
رحمه بتمثيل ..والله انا مستظلمه 
رعد ..ايه مستظلمه دي 
رحمه وهي تشرح. معني. مستظلمه..زي مثلا انا بنوته كيوت وحد زي حضرتك ده قمر وعيونه رمادي ظلمني. ….. لا انت باين عليك مش معمر معايا
رعد بصوت عالي. بس.  اسكتي. خلاص. 
رحمه بتمثل العياط.عاااااا…..اااه…بيزعقلي بعد خمستاشر سنه جواز. وبعد ما خلفني تنكي  وبنكي ودبسي ولالا وبو….والي في بطني ده والله ما انا سايبه حقه والله لمرمطك في محاكم الاسره 
رعد ..بس. بس.اسكوتي. وايه الي بتقوليه ده. 
رحمه .سكت أهو ..
رعد بابتسامه. شاطره…يلا اطلعي فوق في فستان في الدولاب البسيه وانزلي 
رحمه باستغراب. ليه في فرح ولا ايه 
رعد خلاص جاب آخره ..منها … اطلعي بس يا حبيبتي اعملي الي بقول عليه 
رحمه بجنون. ماشي. أم نشوف اخرتها.   وهي طالعه. عقبال عندك يا ام صلااااااح. ..
رعد بصلها. وهي جريت لفوق ..ورعد مات ضحك عليها .هههههههههههههه
سميحه من الخلف..تدوم الضحكه يا ابني. 
رعد بصلها..شكرا يا دادا 
سميحه بابتسامه. اخضر الغدا بقا 
رعد . لا ملوش لزوم. خرجي بس للحراس وانا ورحمه هنتغدي بره 
سميحه بابتسامه ماشي يا ابني. ربنا يسعدك يا ابني…
بعد شويه نزلت رحمه وهيا لابسه حاجه تانيه غير الفستان بالابسه ازدال 
رعد ..ملبستيش الفستان ليه 
رحمه بدموع وهي حزينه. .. والله هو الي واسع عليا.  حولت اظبته باظ مني. ده زنبي 
رعد ضحك هههههه..قطعتيه 
رحمه بدموع.. عااااا غصب عني 
رعد بابتسامه وهو يمسح دموعها. طيب بتعيطي ليه. دلوقتي. 
رحمه بدموع وعياط ..علشان بين عليه غالي وانا قطعته….واكيد انت هتزهقلي 
رعد بابتسامه..انتي كسرتي فاظه ب10 مليون جنيه…وساعتها قولتلك كل حاجه في البيت تحت امرك هاجي علي الفستان وازعقلك 
رحمه بصدمه. ايه ألفاظه دهي بمليون ايه 
رعد بابتسامه . 10 مليون 
رحمه كان هيغم عليها بس رعد مسكها .
رعد بخضه .مالك يا حبيبتي في ايه
رحمه ..والله لو بميت جنيه مصري ما انا جيباها 
رعد… هههههههه دي من ألمانيا يا روحي. وصنعها اكبر نحات  ومشهور .. عمر ألفاظه دي 300 سنه 
رحمه بضحك .هههههههه يعني بقالها 300 سنه محصلهاش خدش صغير ..ويجي اخرتها علي أيدي انا 
رعد .هههههههه طيب يلا اطلعي البسي 
رحمه .ازاي ما الفستان انقطع 
رعد بابتسامه. في ثواني يكون في واحد احلا منه. 
رحمه بابتسامه. بجد 
رعد بصلها في عينيها  بحب. بجد.يا روحي 
رحمه انكسفت وعلشان تداري ده قالت بطفوله. جعانه جعانه .
رعد.بضحك .. هههههه طيب طيب اطلعي البسي وهناكل بره 
رحمه بابتسامه. اشطا ..
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في المدرسه 
زهراء كانت رايحه المدرسه بس لقت أن فيه عربيه سوده وراها بصت وراها لقت اتنين رجاله نزلوا منها ومسكوها 
زهراء بصويت..عاااأاااا. سبوني. يا مامي 
في العربيه 
زهراء مغمين عينيها..ممكن يا اخ انت وهو تسبوني امشي. مش كفايه اختي انخطفت اتخطفونوي انا كمان علي فكره انا نفس الشكل..يعني مينفعش تاخدو حاجتين نفس الشكل. 
الكل. ههههههه 
شخص. تعرفي تسكوتي 
زهراء بصدمه..  الصوت ده مش غريب عليا.  
الشخص . ههههههه طيب خليكي مؤدبه لحد ما نوصل وهتعرفي مين انا 
زهراء بإحباط. أما نشوف اخرتها ايه 
????????????????????????????????????????????????
عند رحمه .
رحمه نازله من علي الدرج وهي لابسه فستان باللون السلڤر وبيلمع بكم ورقبه ولابسه حجاب نفس الون بس افتح شويه  وكانت جميله اوي رعد تنح في جمالها 
رحمه بابتسامه وهي تسقف قدام وش رعد. هاااااي يا اخ .رحت فين 
رعد بابتسامه خبيثه .ايه الجمال ده 
رحمه بكسوف ووجها احمر. شكرا.  
رعد بابتسامه. شكرا…. العفو يا روحي…. ايه ده 
رحمه بصدمه ..ايه 
رعد بغيره قاتله. روج
رحمه ضمت شفيفها اول ما جاب سيره الروج..رعد انت بتبص فين انت قليل الادب اوي 
رعد بعصبية بينه في صوته.  شيلي الزفت الي خطاه ده 
رحمه الدموع اتجمعت في عينيها..في ايه بقا.  كل شويه تتعصب. وبتخوفني منك..خلاص مش خارجه ..انا طالعه والواحد غلطان اصلا 
رعد وهو يقرب.منها… شيلي الزفت ده بدل ما شيله بطريقتي 
رحمه بعند ..لا 
رعد بعصبية مسك اديها ولفها ورا ظهرها وقربها منه  وطلع منديل وقرب من شفيفها يمسح الروج ورحمه بتبصله بصدمه. 
رعد بابتسامه هو ينظر إلي عيناها.  كده احلا بكتير. انتي جميله من غير حاجه يا روحي ..وبعدين باسها جنب شفيفها بحب كبير بسرعه  وبعد عنها .
رعد بابتسامه. يلا 
رحمه لسه مصدومه. ها 
رعد بابتسامه.  ها ايه.  يلا
رحمه بتوهان. اه اه يلا 
رعد. ههههههه واخدها و  ركبو السياره ومشيو رحمه بتبص علي الطريق كأنها كانت محبوسه ميت سنه بتبص علي الطريق بابتسامه عريضه 
ورعد بيبصلها 
رحمه احنا رايحين فين 
رعد بابتسامه . هتعرفي لم نوصل 
رحمه بابتسامه.. ماشي. ..ورجعت بصت علي الطريق بابتسامه عريضه
بعد مده وصلو لمول كبير 
رحمه احنا جين هنا ليه 
رعد انا اقولك هندخل نجيب شويت حاجات ونخرج 
رحمه بابتسامه. ماشي. ونزلت 
وهم في المول رعد كان بيجيب فستان تاني 
رحمه.  ليه الفستان التاني ما انا لابسه دريس حلو أهو 
رعد بابتسامه . انا حابب اجبلك فستان عندك مانع 
رحمه باستغراب. بس ليه ااتبزير ده. 
رعد بابتسامه..معلش خليها عليا المره دي.  يلا وطلع لفوق لقسم الملابس. 
واحده شغاله في المول.  تأمر بحاجه يا فندم 
رعد . فضيلي الطابق ده كله .
البنت باستغراب. ليه يا فندم. 
رعد . انتي لسه هترغي. فضي الطابق يلا 
البنت. بس يا …
رعد سأبها ومشي وهو ساحب رحمه وراه. وراح لمفتاح الطوارق الي بيرنو بيه لم يكن في حريق.  والكل انطرب وطلع يجري ورحمه مستغربه منه. انه ازاي يعمل كده 
رحمه . رعد انت مجنون. في ايه اهدي. وبعدين ايه الي عملته ده الناس بتجري علي بعضها 
رعد بصلها بابتسامه …وهو ساكت. 
وفي لمح البصر كان كل الي في المول كله خرجو ..
رعد لفهد. اتصرف انت بالباقي 
فهد..تمام يا باشا …وخرج 
رعد سحب رحمه ووقفها قدامه الفساتين.  اختاري 
رحمه بصدمه. اختار ايه وايه الي عملته ده 
رعد ..هتختاري ولا اخترلك  علي زوقي 
رحمه بتظمر طفولي. وبتضرب رجليها في الأرض … مش هختار حاجه   
رعد قرب منها . واللهي 
رحمه بخوف . اه وبعدين انت بتقرب مني ليه..ابعد لو سمحت 
رعد مسك فستان باللون الاحمر وكان واسع من تحت كأنه فستان الاميرات.  خدي قيسي ده 
رحمه بصدمه. اييييييييييه ….ده مفتوح اوي لا بلاش 
رعد بابتسامه. اولا انا جوزك..ثانيا انا اصلا مش  هسمحلك تطلعي بيه كده..بس قيسي يلا 
رحمه وهي تخبط رجليها في الأرض.  لا يعني لا 
رعد… خلاص البسهولك انا  ..
رحمه اخدت الفستان وجريت لتقيسه. ..خلاص خلاص 
رعد ضحك علي طفولتها .. هههههههه
رحمه بعد فتره خرجت وكانت محاوطه كتفها بايديها.   بكسوف 
رعد انبهر بجمالها راح شال اديها. من علي كتفها.  فكانت جميله اوي فستان احمر وكان فيه حته شيفون عند الكتف والكم.. بس هو كان جميل عليها اوي 
رعد بانبهار. انتي مين 
رحمه بكسوف. في ايه يا بش مهندس سلامة نظرك 
رعد بابتسامه خبيثه..رحمه ما انتي حلوه زي البنات الكيوت أهو 
رحمه بعصبية. حلوه غصب عنك وكيوت برضو 
رعد . هههههههه لا كده رحمه الي حبيتها .
رحمه انكسفت. مش حلو مش عاجبني ..مفتوح قوي
رعد جاب واحد تاني. وكان اسود وفيه لامعا بيضه كان واسع من تحت اوي 
رحمه اخدته وجريت لجوه تجربه
رعد . ههههههه رعد اخد لفه في المكان يشوف اي فستان تاني يكون حلو 
رحمه خرجت. رعد يا رعد رحت فين 
رعد بابتسامه. هنا. وتنح…
رحمه بابتسامه كسوف. متنح كده ليه 
رعد بابتسامه خبيثه. وهو حد يشوف القمر ده ميتنحش..المهم عجبك ده ولا الاولاني
رحمه بكسوف. دا حلو اوي عجبني  
رعد بابتسامه. تمام ومسك اديها..تعالي 
رحمه.  علي فين تاني 
رعد .هنجيب جزمة..تليق علي الفستان 
رحمه .لا انا عايزه كوتش 
رعد بابتسامه . مينفعش فستان قمر وصاحبته قمرين يتلبس عليه كوتش وفضل يبص علي الجزم علشان يلاقي حزمه تليق الي الفستان ..رعد ايه رايك في دي 
رحمه باصه الاتجاه التاني بزعل. 
رعد بابتسامه. خلاص خلاص نجيب الاتنين. …بس ناخد جزمه الأول 
رحمه . ماشي..اختار انت بقا 
رعد وهو يقعدها علي الكرسي ..اقعدي هنا.  وبعدين نزل علي ركبته يخلعها الكوتش 
رحمه . لا. كده ميسحش. انا هخلغه لواحدي
رعد بصلها ..سيبي ايدي 
رحمه سابت أيده بخوف. ورعد غيرلها الكوتش بجزمه جميله نفس لون الفستان 
رعد بابتسامه. ايه رايك 
رحمه وهي تنط زي الاطفال. جميل جميل. عجبتني اوي 
رعد ضحك علي شكلها.  طيب يلا بينا 
رحمه بهمس. علي فين تاني 
رعد بنفس الهمس. موطيه صوتك ليه
رحمه بهمس. مش عارفه.  ..
رعد. ههههه طيب يلا 
رحمه اقولك علي حاجه 
رعد.  قولي.  
رحمه.  تعرف أن الانسان كان أصله مانجا والمانجا كان أصلها انسان 
رعد ضحك من قلبه. علي تلك المجنونه. ههههههههه والله 
رحمه.  اي نعم. 
رعد مسك اديها وراحت مكان الاكسسوارات
رحمه.  لا انت جتلي في ملعبي..انا الي هنقي 
رعد .اتفضلي 
رحمه فضلت تنقي اكسسوار للفستان. 
رعد بيبص عليها من بعيد 
بعد ما خلصو خرجو ورحمه لبست الدريس الي كانت لبسه 
وصلو لحديقة ملاهي كبيره اوي 
رحمه بصدمه . اوع تقول أننا هندخل الملاهي 
رعد بابتسامه..مش عجباكي نمشي 
رحمه بعصبية. مش عجبني ايه وايه نمشي دي دانا اعتصم هنا والله
رعد بابتسامه.وضحك.هههههه طيب انزلي 
رحمه. نزلت من السياره 
????????????????????????????????????????????????
في قصر الجارحي 
زهراء لسه مغمين عينيها…حد يفكني بقا 
مروان راح قعد قصادها وفك القطعه السوده الي علي عيونها.  
زهراء بصدمه. انت…ازاي كده …انت عايز مني ايه ..هتموتني صح 
مروان. هههههه اهدي. بس اموتك ايه 
زهراء. طيب جيبني هنا ليه.  
مروان بليل هتعرفي 
زهراء بصدمه.ايه لسه هقعد هنا لبليل. لا لو سمحت انا امي مش هتقدر تستحمل فقداني انا كمان كفايه اختي 
مروان بيبصلها بابتسامه وبس 
جات سميحه عليهم 
سميحه بصدمه. رحمه 
زهراء بصت لمروان بصدمه دي عارفه اسم اختي. هو في ايه بالظبط 
مروان راح لسميحه وخدها علي جنب..وقلها متقولش حاجه وان دي اخت رحمه التوام ..
سميحه ..دي شبها بالظبط .بس لحظت أن عين رحمه فاتحه شويه عنها 
مروان.  ههههههه 
سميحه .. جيبها ليه دي كمان من كفايه رحمه .ممتهم ممكن يحصلها حاجه 
مروان.  لا متخفيش. مظبط كل حاجه. وكده كده رحمه راجعه بيت انهرضه ..يعني عادي. 
سميحه. ماشي يا ابني 
زهراء.  انا حاسه اني عزول ..ممكن امشي وانتو كملو همس 
سميحه .هههههههه وبهمس لمروان …نفس الماضيه بتاعت رحمه
مروان بابتسامه.. ايه رايك فيها 
سميحه . اوع تقول انك هتتجوزها 
مروان . هههههه قولي يا رب بس 
سميحه.هههههه  يا رب يا رب 
زهراء بجوع. مادما احنا قاعدين هنا لبليل فأنا حعانه اوي وعايزه اكل.ممكن 
سميحه وهي تقرب منها ههههههههه ممكن اوي ممكن جدا …
زهراء.  انا اسمي زهراء 
سميحه.بايتسانه.   وانا دادا سميحه 
زهراء بابتسامه..اتشرفت بمعرفتك
????????????????????????????????????????????????
عند رحمه في الملاهي .
رحمه ..دي دي بليز ….بليز 
رعد بص عليها لقاها بتشاور علي بيت  الرعب.  لا 
رحمه بحزن. علشان خاطري 
رعد بصلها..لا ..خطر عليكي 
رحمه بعيون زي القطط..بليييز يا رعد علشان خاطري 
رعد ..وانا قلت لا 
رحمه خبطت رجليها في الأرض 
رعد بصلها بابتسامه.  تعالي اجيبك شوكالاته 
رحمه ..مش هتعرف تصالحني.حتي لو بايه 
رعد. بابتسامه خبيثه. والله من حتت اعرف اصالحك فأنا أعرف بجد اصالحك…وقرب منها وكان خلاص مفيش مسافه بينهم 
رحمه بتوهان وتوتر ..رعد..ا..ابعد..الناس ..بتبص علينا 
رعد بابتسامه وخدها لحضنه وهو بيضحك علي طفولتها..
رحمه كانت بتبص حوليها لقت حد تعرفه فاستخبت في حضن رعد 
رعد باستغارب .في ايه … مالك يا روحي 
رحمه بصت تاني لاقته مشي 
رحمه وهي تخرج من حضن رعد..عمو سيد 
رعد باستغراب. مين ده 
رحمه ..عمو سيد ده جارنا لو شافني هيقول لامي وامي اكيد هتفول لعمو ابو ريتاج. وساعتها هيقول للشرطه ودي حاجه اكيده 
رعد بابتسامه..كان عندك الفرصه انك تهربي مهربتيش ليه.  كان ممكن تخليه يشوفك 
رحمه بثقه. علشان انا واثقه فيك مادما قلتلي انك هترجعني يبقا هترجعني ….. وانا مش عايزاك تتحبس 
رعد ضحك علي تلك الطفله.  هههههههههه
رحمه ابتسمت بكسوف..
رعد مسك اديها… طيب يلا تعالي.
رحمه مشيت معاه بابتسامه 
????????????????????????????????????????????????
في بيت الجارحي
زهراء بابتسامه..ادي يا ستي. امي جبتني انا ورحمه بعد سنه ..من ولادته ريوان 
سميحه.  يعني انتو تلت بنات 
زهراء بابتسامه. ايوه. ريوان ورحمه وانا 
سميحه ربنا يخليكم لبعض يا رب 
زهراء. يا رب. . لم سافرنا مع بابا. كنت هنستقر هناك. بس ماما قالت انها عايزه تنزل علشان هي مش بتحب جو الغربه وكده وخايفه تموت وهي مش علي أرض الوطن…. علشان ماما بتحب مصر اوي ورحمه برضو كانت عايزه تنزل لأنها كان عايزه تقابل ريتاج …وعايزه تفضل معاها ريتاج دي البيست فريند بتاعت رحمه . فبعد إلحاح كبير علي بابا. وطبعا استعملتني انا ورحمه علشان نتحايل عليه..وافق ونزلنا مصر سنه اتنين تلاته ….واستقرينا هنا انا وماما ورحمه…ولم رحمه اختفت ماما كانت بتلوم نفسها علي أنها السبب في فقدانها. علشان هيا أصرت علي بابا أننا ننزل. تعرفي لحد دلوقتي مقلتلهوش اننا مش لقين رحمه. علشان ميقلهاش أن كل ده بسببها 
مروان وسميحه بيسمعو منها   
سميحه.  طيب ليه مدورتوش عليها
زهراء. بحزن.قلبنا عليها الدنيا ..ملهاش اثر. اختفت 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!