Uncategorized

رواية لعبة زواج الفصل السابع 7 بقلم حبيبة ياسر

 رواية لعبة زواج الفصل السابع 7 بقلم حبيبة ياسر

رواية لعبة زواج الفصل السابع 7 بقلم حبيبة ياسر

رواية لعبة زواج الفصل السابع 7 بقلم حبيبة ياسر

نادر : اي دا …زينه زينه مااايه انتوا عملتوا فيها 
جميلة:م معملناش فيها حاجة
الام:هنعمل اي فيها يعني اهي عندك تفوق وشوفهاا 
شالها ودخل الاوضه وحطاهاا علي السرير ورش عليها مايه وفاقت 
زينه:اه يا دماغي ،هو في اي لي كلكم متجمعين هناا 
الام:اهي زي العفريت اهي ي ي جميلة انت تعبانه 
جميلة:يالا ي ماما 
*زينه هي مزعقتش لي لما قالتلها ي ماما ،وانا لما بقولها يا مانا مش بترد علياا وبتزعق لي كل دا “
نادر :ممكن افهم اي ال خلاكي قاعده في المطبخ 
زينه:كنت بعمل اكل لجميله 
نادر:نااعم ! لي وهي متعرفش تعمل ولا انت الخدامه ابتاعتهاا 
زينه:اه انا الخدامه ابتاعتها ،مش انت جايبني هناا علي شان اخدم وانا بعنل ال جايه علي شانه 
نادر:مين قال التخاريف دي …. ماما صح 
زينه:لارد
نادر:لاريت متصدقيش اي كلمه ماما تقولها لاريت …وانا اقسم بالله بحبك بحبك لدرجه اني وانا بره وحشتيني بالرغم اني كنت معاكي،لدرجه انك رفضتيتي تلت مرات ،وبردو اتقدمت المره الرابعه ،بحبك وعمري حبي هيقل ليكي 
جاا يقرب منها زاقته وقالت 
زينه: ابعد عني انت كداب كدبت عليااا ومقلتليش انك متجوز ومراتك حامل ،وانا متاكده انك اتقدملتي بعد ال حصلي دا علي شان تنتقم صح 
نادر بعدم فهم :وانت بقا اي ال حصلك؟
زينه:انت هتستعبط ما انت عارف اي ال حصلي ،بس ممكن تكون نسيت اصلك ناسي لنك متحوز ومراتك حامل ،بعد ال حصلي انهم اغتصبوني يا نادر ،دا ال حصلي ،انا بكرهكم يكرهكم كلكم،عمري نا حبيتكم ،حتي حتي ابويااا رماني ومسالش علياا لغايت دلواقتي ،مامتك وبتعاملني ولا زي ما اكون حيوان  عندها ،زعيق  ،وشد شعر ،وكره وسواد من نحيني ،كنت سبتني ي اخي كوت وارتحت من الدنياا دي حرام عليك 
نادر:اي ال انت بتقوليه دا انا عمري ما فكرت في حاجة زي كدا  ،انا انا اتجوزك علي شان اا حصلك وازاك واجيبك خدامه بالعكس لو زي ما انت بتقولي عايز اذلك  كنت سيبتك علي كدا ومتقدمتش وقعدتي حكاوي الناس ،ودا يقول ودا يعيد ،بس انا بحبك ،دا الفرق الوحيد بيني بينك ،وانا عارف انك لسه متعلقه ب حبيبك ال مات ،بس دا قضاء ربنا،انت بتعمليني زي ما اكون لنا ال موته ،فوقي فوقي وشيلي الوهم ال بتفكري في دا ،وانا يا ستي ماشي وهسيبلك الشقه واما امي وجميله هقول لماما اننا هنسافر وتاخد جميلة عندها واقعدي وحدك ،سلام 
نادر:ماما انا وزينه انهارده رايحين شرم خدي جميلة عندك علي شان لو تعبت  تبقي جمبها ،واسبوع وهنرجع وتيجي تاني 
الام:شرم اي ونيلت اي علي دماغك ،مراتك. وابنك اهم ولا السنيوره 
نادر بصوت عالي :مااااما انا بقولك هدي جميلة معاكي ،كفايااا بقااا  ساعه وملقيش اي حد في الشقه 
الام:بتطردني من بيتك ي نادر ،دي اخرت تربيتي ليك 
نادر: ماما بالله عليكي انا دماغي فيها مليون حاجه ،سلام 
طلع وقفل الباب
الام:اما رجعت بعد يوم واحد مبقاش اناا يا نادر 
جميلة : هتعملي اي ي خالتي 
الام : مش مهم قومي جهزي هدومك يالا 
جميلة :طيب 
نادر:انت فين انا لياا ساعه مستنيك 
سيف: نازل نازل اهو 
نادر:سيف انجز بالله عليك انا علي اخري 
سيف:سلام انا قدام باب العماره 
سيف : اي يا عريس ياعريس مالك 
نادر:اركب وهحكيلك 
سيف :طيب 
سيف:عندها حق يعني امك مش بتحبها ،ويوم كتب الكتاب تكتشف انك متجوز ومراتك حامل كمان دا غير ابوها ،كويس أنها مستحمله ي نادر ،احتويها طبطب عليها كون ليها الام والاب والام والزوج وكل حاجه ،احتويها ،حسسها بالامان وانك معاها وفي ضهرهاا وسند تتسند عليه ،فاهمني 
نادر: فاهمك ،بس بس انا قولتلها اني مش هرجع البيت 
سيف:كويس خدلها بوكيه ورد ،واكتر حاجة هي بتحبها ي عم ،وقولها ال انت حاسس بيه ،قولها ال في نفسك يا نادر 
نادر:طيب 
سيف: طيب اي ي عم ،اطلع علي اقرب محل ورد 
نادر:معرفش اي محل ورد 
سيف:وعايزها تحبك في واحد قريب من بيتي نشتريه وتروحني وانت تروح 
نادر: تمام 
جاب الورد وشيكولاته  وروح 
نادر: يا ترا هتفهمني ولا لاء 
اخد ورده من البوكيه واشتغل يقطع فيها وهو بيفول 
نادر:هتفهمني ،مش هتفهمني ،هتفهمني ،مش هتفهمتي …………..هتفهمني ،بجد 
وطلع وهو بيجري 
وصل وفتك باب الشقه ولقي الانوار مطفيه راح جنب اوضه زينه وسمعها بتقول 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد