Uncategorized

رواية أميرتي البريئة الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد طارق

 رواية أميرتي البريئة الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد طارق

رواية أميرتي البريئة الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد طارق

رواية أميرتي البريئة الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد طارق

مراد بخبث:  اي دااه انتي مليكه اللي امير كان هيموت عليها؟…… واللي حبس مامته عشانها….. واللي عاوز يحبس بنت خالته وخالته عشانها؟….. واللي ساب القصر بتاعه علشان هي ماتت… ابتسم بسخريه قصدي هربت…. مهو الانسان لما بيموت مش بيحي تانيه يا اميرت امير.! 
مليكه بتوتر:  مراد انت بتتكلم كدااه لي وانت بتتكلم عن ايه انا مش فاهمه اي حاجه مناللي انت بتقول  عليها….. ثم قالت بتوتر:  انا اتفاجات بالكلام اللي ام…. البشمهندس اللي كان معاك بيقولها وبعدين ممكن تكون تشابه اسماء…. اي الموثقكك كدااه اني انا مليكهاللي بيكلم عليها وقالت وهي بتنظر في جميع الاتجاهات معدا عيناه وبتفرك في اصابع يدها بتوتر …: وبعدين اي اللي اثبتلك ازايي انييي مش مليكه اللي بيتكلم عليها وقالت بغلط….. امير؟ 
ضحك بخبث:  هعمل نفسي مسامعتش اسمه اللي على حد علمي انك متعرفوش ولا تعرفي اسمه؟ 
طيب يمليكتيي متعرفيش دي كان يمسك بقلاده مرسومه عليها شكل امير…..؟ 
_________________________’_______________’________
قالت بيسان(ميار) باستغراب:  لا انا معرفش حضرتك مين؟ 
قال وليد بابتسامه اظهرت غمازته ومرح رغم خوفه:  معاكي وليد جوز حضرتك.
قالت بيسان بخوف واستغراب: نعم ازااي؟
قال وليد بغموض: القسيمه اهي…..
بيسان بتوتر: هااا اه اه تمام 
قالت بيسان  وهي تنظر للجبس في يدها: هو انا هخرج من هنا امتي؟
ويعدين انا ازاي فثدت ازاكرة اي اللي حصل واذاي كل الاثار دي عليا؟
قال وليد بهدوء: انتي عملتي حادثه….اماا هتخرجي من هنا امتي ف انا هسال الدكتور انهارده وهشوف يا حببتي.
قالت بيسان: طيب انا عاوزه اطلع انهارده من فضلك انا مبحبش قاعده المستشفيات انا مخنوقه جداا…وقالت ببكاء: انا عاوزه اعيط 
نظر لها وليد بشفقه: ثم قال بحنيه: هتخرجي انهارده يا حببتي انا هقول للدكتور وهخرجك انهارده  تحت اي ظرف…
قالت بيسان وهي تمسح دموعها بكف ايديها شبه الاطفال:وهاتلي شوكلا معاك….
قال وليد بضحك: عيوني يجميل 
ابتسمت بيسان بخجل وقالت: تسلم..
خرج وليد من الغرفه ليحادث الطبيب في امر هذاه الحسناء الجميله…..
___________________________________________________”””
عند امير 
قال بغضب: انت غبي….مش انا قلتلك متتزفتش تعمل حاحه من غير علمي؟
المجهول:في اي يا امير انا عملت زي م انت قولتلي وبعدين مش انت كنت واقف وعارف كل حاجه؟
امير: كنت عارف كل حاجه اه لكن لسه عارف ان ان وليد اخوياا واي حاجه هتحصله كلكو هتزعلو واولكم…. البوص…. وكلهم هيتصدمو لما يعرفو مين هي البوص زي ما انا اتصدمت….كداه بالظبط 
المجهول: متنساش احنا شاغلين فين ومطلوب منك انك تقتل مليكه 
امير ببرود: عارف وهنفذ التعلميات عشان منصبي عند البوص…
المجهول: احنا لو خلصنا منهااا هنبقي ضربنا عصفورين نلهي البوس معاها ونقتلهم الاتنين واحنا نبقي اكبر عائلة في عائلات المافيا…..
_____________________________________
عند وليد رجع لقي 
بيسان ماسكه تلفون وبتتكلم بصوت هامس وكانت واقفه وهو واقف خلفها 
بعد ما خلصت مكالمه لفت ونظرت له بصدمه
 ابتسم ببرود و….
_________________________________
عند شهد كانت بتغني 
دي القصه والي كان 
اتنين حبو زمان 
تفتكرو الحب كمل……. ولا مع الوقت هان
هو كان قلبه خام وقليل في الكلام…
لسه صغير لكنه….مليان وحده وقلااام.
 هي زينة البنات بضفيرة وفيونكات
 مسكن فونها 
فتحت الصراحه وجدت ماسدج:ولا تعرف يعني اي حب ولهفه وغراام…..  سيبي الفون وكملي مذاكره يدكتورتي 
شهد نظرت حولها بقلق واستغراب 
وجدت ماسدج: متبوصيش حواليكي كتيير: وكمللي مذاكره يدكتورتي….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد